Géén boekingskosten

Camping La Presqu'île du Puech des Ouilhes

FrankrijkAuvergneLacapelle-Viescamp (Cantal)

We hebben de beste aanbieders voor Camping La Presqu'île du Puech des Ouilhes voor je op een rij gezet:

7.1GoedScore uit 11 reviews

7.1GoedScore uit 11 reviews
  • 7.1Staat v/h sanitair

11 Reviews over La Presqu'île du Puech des Ouilhes

• 9lelodey21-08-2016

camping calme et propre

la qualité de l'accueil les explication de la patronne la présentation du camping , le règlement sur le respect du calme a 23 heures , les voitures ne circulent plus après 23 heurs portes fermées. la propreté des sanitaires les plages pour la baignades nickel la pêches pour ceux qui aiment les jeux de lumières sur les chemins de promenades le soir accompagnés par de la musique douces et au volume bas. des vues magnifiques .

• 9Staat v/h sanitair
  • 6Joanne10-08-2016

Séjour en demi teinte

Chalet Rêve superbement placé mais vieillot et pas propre. On passe un coup de torchon avant de s'installer mais on n'en fait pas grand cas, après tout, on a choisi un 3*. On a payé un supplément pour le chien mais ils sont interdits partout! A la plage, à la promenade qui fait le tour du lac et ils ne peuvent pas rester seuls dans les locations! On fait comment? Pendant le séjour, une chaise blanche de terrasse se casse. On n'est qu'à 2, on n'en a pas besoin, on la met sur le côté, elle devait être usée, on le signalera lors du départ. Grave erreur: elle nous a été facturée 20€! On a quitté le camping déçus du manque de sens commercial des gérants du camping. Soyez donc plus pointilleux que nous: si c'est sale,signalez-le et si vous cassez quelque chose, courez au magasin pour le remplacer vous-même! Cela vous évitera les mauvaises surprises.

• 7kurt-landerie24-04-2012

mooie afgelegen camping

De camping ligt op een soort eiland. Het heeft een steile ingang waar je moet zien dat je niet te snel naar boven rijd want anders heb je het aan de stok met de eigenaar. Deze is zeer begaan met zijn camping maar soms is het er over. Zo kan hij niet verdragen dat de kinderen met een strandbal spelen in of rond het zwembad. Het is kleinschalig wat wij aangenaam vinden. Het ligt wel zeer afgelegen, supermarkt is op ongeveer 20min.

• 8Staat v/h sanitair
  • 0cauvin13-02-2012

Sympathique

Camping sympathique dans un tres jolie cadre, dommage qu'en 2010 il n'y avait pas assez d'eau dans le lac....nous n'avons pas pu profiter de la plage par contre le tour du camping à pied par la petite balade est vraiement cool avec les enfants.

Attention terrain en pente pour les enfants et les velos.

Tres belle region mais attention tout est loin alors voiture obligatoire.

Pour resumer, si vous voulez passer des vacances reposantes avec vos enfants pas de probleme foncez.

• 7Staat v/h sanitair
  • 0Linda05-10-2011

Mooi, maar afgelegen, nauwelijks water in het meer

Deze ANWB-charmecamping ligt daadwerkelijk charmant. Behoorlijk afgelegen. Erg jammer was dat het water in het stuwmeer 8 meter lager stond en we daardoor niet in het meer konden. Het strand liep te steil af om te gebruiken. De sfeer was er tamelijk treurig, verlaten strandtent, nauwelijks gebruikte bootjes. Op de camping weinig tot geen Nederlanders wat voor onze dochters van 3 en 5 het lastig maakte om vriendjes te vinden. Het is een rustige camping als je een eind van de bar/receptie/zwembad afzit. In ieder geval drie avonden in de week karaoke, bingo of nog iets anders luidruchtigs. Animatie voor zowel volwassenen als kinderen compleet in het Frans. Van de camping af geen uitzicht over het meer. Ver rijden naar allerlei uitstapjes. Eigenaar is joviaal, zolang het hem uitkomt, zij is nogal gereserveerd. Wij hadden voor langere tijd gereserveerd (en betaald-Niet doen!), maar zijn veel eerder weggegaan en dat was niet alleen vanwege het slechte weer.

• 7Marc19-08-2010

Vermijden

We zijn hier ondanks een reservering van 3 weken, na 1,5 dag al weer weg gegaan. Deze camping, met mooie plaatsen, wordt geleid door 'militair' op 'zijn' camping met 'zijn' regels. Na een onsympathiek ontvangst kregen we 's morgens op de eerste dag een ware een tirade over wat onze jongens(5 en 11 jaar) allemaal niet mochten doen en hij zou ze scherp in de gaten houden. Niet echt een vakantiegevoel dus. En we waren niet echt de enige die zo werden ontvangen. Diezelfde middag hadden we een andere camping gevonden.

Zonde eigenlijk want de camping lag er mooi bij. Het schiereiland geeft een aparte sfeer aan de camping. Het meer is alleen bereikbaar is buiten de camping. De website van de camping gaf de indruk direct aan het water te liggen. Het sanitair was matig en eten kon je beneden aan het meer.

Wij komen er niet meer. En hopen dat iedereen de camping mijdt. De man is je zuur verdiende geld niet waard.

• 7Liz07-11-2009

Gemoedelijke camping, met prachtig meer

Vriendelijke camping. Je moet idd als je voor 3 weken hebt besproken bij aankomst direct het volle bedrag afrekenen. Dit heb ik nooit eerder meegemaakt. Als je eerder vertrekt krijg je ook niks terug. De eigenaar doet enorm zijn best alles goed te laten verlopen. Hierdoor maakt hij soms een stugge indruk. Voor kleine kinderen veel speelmogelijkhede. Mooi zwembad en prachtig meer. Alleen weinig wind, wel belangrijk om te zeilen en surfen. Voor pubers weinig of geen vertier. Zij vertrokken 's-avonds naar het strand met een gitaar. In de omgeving weinig te beleven.

• 7Staat v/h sanitair
  • 7Ard C03-09-2009

Prachtige plek maar weinig vriendelijk

Werkelijk erg mooi gelegen, prima plekken en niet te druk. We troffen het met het weer dus het was vooral zwemmen geblazen. De kinderen (4 en 6) hebben zich goed vermaakt in zowel het meertje als ook in het zwembad.

Helaas bewoog de campingbaas als een heuse opzichter over de camping. Het ontvangst begon al met vooral benadrukken wat de regels zijn en een aantal keren per dag reed deze man al staande op zijn quad voorbij om te kijken of de mensen zich aan de regels hielden. Op een gegeven moment bekruipt je het gevoel van gecontroleerd worden en dat strookt toch niet met het vakantiegevoel... jammer, erg jammer...

Wij gaan hier zeker niet meer heen, tenzij er een andere eigenaar komt.

• 7Benders14-08-2009

weinig vriendelijke eigenaren, jammer!

In juli 2008 hebben wij hier met onze twee dochters (2 en 5 jaar) 2,5 week doorgebracht. Helaas hadden we vooraf gereserveerd en moesten ook direct bij aankomst betalen (volle mep), anders waren we zeker na 1 week vertrokken. Voor de kids is er wel e.e.a te beleven (speeltuintje, zwembad, meer) maar het werd altijd wel verziekt door die blaffer van een eigenaar. De omgeving vonden we wel mooi, lekker om te fietsen (moet wel een beetje geoefend zijn), Aurillac is ok (niet bijzonder) en het meertje is ook heerlijk (we hadden ook een bootje). Het restaurant onder bij het meer is prima. Verder veel Fransen, wisselvallig weer, ietwat afgelegen.

Wij zullen niet meer deze camping bezoeken

• 9i. philipsen16-02-2009

Leuke camping met kleine kinderen

Mooie kleine, rustige en ruim opgezette camping. De electra is 16A, waardoor je veel electrische apparaten aan kan sluiten. Een schoon en verwarmd zwembad met apart kleuterbad. Er zijn gratis warme douches. Het sanitair wordt meerdere malen per dag schoongemaakt. De camping ligt omringd door een meer met zandstrand. Leuke animatie voor zowel volwassen als kleine kinderen. Iedere ochten kan je bij het kruidenierswinkeltje verse broodjes halen. De eigenaren zijn heel gastvrij en behulpzaam bij allerlei soorten problemen. De vuilnis moet buiten de camping in container gebracht worden, waardoor er weinig tot geen insecten op de camping zijn. De omgeving heeft ook genoeg te bieden, kastelen, oude stadjes, grotten, vulkaangebied en bergen. Er is een trailerhelling om je boot te water te laten. Er kunnen kano's, waterfietsen en motorboot gehuurd worden. Er is een zeilschool en restaurant op loopafstand van de camping. Deze camping is zeker een aanrader voor gezinnen met jonge kinderen.

• 8Staat v/h sanitair

Camping La Presqu'île du Puech des Ouilhes info