Sorteren

Reviews over Lacapelle-Viescamp (Cantal)

mooie afgelegen camping

kurt-landerie
    24-4-2012

De camping ligt op een soort eiland. Het heeft een steile ingang waar je moet zien dat je niet te snel naar boven rijd want anders heb je het aan de stok met de eigenaar. Deze is zeer begaan met zijn camping maar soms is het er over. Zo kan hij niet verdragen dat de kinderen met een strandbal spelen in of rond het zwembad. Het is kleinschalig wat wij aangenaam vinden. Het ligt wel zeer afgelegen, supermarkt is op ongeveer 20min.

Vermijden

Marc
    19-8-2010

We zijn hier ondanks een reservering van 3 weken, na 1,5 dag al weer weg gegaan. Deze camping, met mooie plaatsen, wordt geleid door 'militair' op 'zijn' camping met 'zijn' regels. Na een onsympathiek ontvangst kregen we 's morgens op de eerste dag een ware een tirade over wat onze jongens(5 en 11 jaar) allemaal niet mochten doen en hij zou ze scherp in de gaten houden. Niet echt een vakantiegevoel dus. En we waren niet echt de enige die zo werden ontvangen. Diezelfde middag hadden we een andere camping gevonden.

Zonde eigenlijk want de camping lag er mooi bij. Het schiereiland geeft een aparte sfeer aan de camping. Het meer is alleen bereikbaar is buiten de camping. De website van de camping gaf de indruk direct aan het water te liggen. Het sanitair was matig en eten kon je beneden aan het meer.

Wij komen er niet meer. En hopen dat iedereen de camping mijdt. De man is je zuur verdiende geld niet waard.

Gemoedelijke camping, met prachtig meer

Liz
    7-11-2009

Vriendelijke camping. Je moet idd als je voor 3 weken hebt besproken bij aankomst direct het volle bedrag afrekenen. Dit heb ik nooit eerder meegemaakt.

Als je eerder vertrekt krijg je ook niks terug.

De eigenaar doet enorm zijn best alles goed te laten verlopen. Hierdoor maakt hij soms een stugge indruk.

Voor kleine kinderen veel speelmogelijkhede. Mooi zwembad en prachtig meer. Alleen weinig wind, wel belangrijk om te zeilen en surfen.

Voor pubers weinig of geen vertier. Zij vertrokken 's-avonds naar het strand met een gitaar.

In de omgeving weinig te beleven.

Prachtige plek maar weinig vriendelijk

Ard C
    3-9-2009

Werkelijk erg mooi gelegen, prima plekken en niet te druk. We troffen het met het weer dus het was vooral zwemmen geblazen. De kinderen (4 en 6) hebben zich goed vermaakt in zowel het meertje als ook in het zwembad.

Helaas bewoog de campingbaas als een heuse opzichter over de camping. Het ontvangst begon al met vooral benadrukken wat de regels zijn en een aantal keren per dag reed deze man al staande op zijn quad voorbij om te kijken of de mensen zich aan de regels hielden. Op een gegeven moment bekruipt je het gevoel van gecontroleerd worden en dat strookt toch niet met het vakantiegevoel... jammer, erg jammer...

Wij gaan hier zeker niet meer heen, tenzij er een andere eigenaar komt.

weinig vriendelijke eigenaren, jammer!

Benders
    14-8-2009

In juli 2008 hebben wij hier met onze twee dochters (2 en 5 jaar) 2,5 week doorgebracht. Helaas hadden we vooraf gereserveerd en moesten ook direct bij aankomst betalen (volle mep), anders waren we zeker na 1 week vertrokken. Voor de kids is er wel e.e.a te beleven (speeltuintje, zwembad, meer) maar het werd altijd wel verziekt door die blaffer van een eigenaar.

De omgeving vonden we wel mooi, lekker om te fietsen (moet wel een beetje geoefend zijn), Aurillac is ok (niet bijzonder) en het meertje is ook heerlijk (we hadden ook een bootje). Het restaurant onder bij het meer is prima.

Verder veel Fransen, wisselvallig weer, ietwat afgelegen.

Wij zullen niet meer deze camping bezoeken

Lacapelle-Viescamp (Cantal) scoort een 5 uit 10, op basis van 3 reviews