Camping La Chauderie

Met jonge kinderen

Verrassend!

Fam Kuiper
3-9-2018

Wat een fantastische camping! We hebben heerlijk genoten van onze grote plek, waterval, met een zwemband je laten voortduwen over het stromende beekje, speeltuin en schitterende omgeving. Hierin is veel ruimte om te (race)fietsen, wandelen, klimmen en genieten van vergezichten.

Op de camping zijn veel Nederlanders aanwezig, maar zodra je van de camping gaat kom je ze zelden tegen.

Wij stonden nabij het tweede / extra sanitairgebouw, deze is aan de kleine kant. Echter vonden wij het niet erg om naar het andere gebouw te lopen voor een douchebeurt.

Broodjesservice was fijn, geen diner genuttigd.

Een mooie camping!

Gewelig

Sjaak en Evelyn
19-8-2018

Wij hebben met veel plezier onze vakantie doorgebracht op deze camping.Ronald en Wendy zijn hardwerkende en gastvrije mensen die je altijd helpen met info en hulp indien nodig.Wij zelf hebben 6 meter van het kleine sanitair gebouw gestaan.Maar op nog geen 2 minuten lopen waren wij in het grote gebouw en konden altijd zonder te wachten konden wij een douche nemen.Men kiest er liever voor om te wachten dan even te lopen!!! Maar loop dan ook niet te klagen.Mensen met kleine kinderen zouden deze beter kunnen begeleiden naar de wc dan zou deze ook beter schoon blijven...De gebouwen werden regelmatig schoongemaakt maar tegen dit probleem is niet aan te werken.Het feit dat mensen regelmatige naar deze camping terugkomen zegt wel genoeg. Wij komen zeker nog eens terug naar deze gezellige camping in een hele mooie omgeving.

Mooie camping

Jasper
16-8-2018

Mooie camping. Rustige ligging, alle toppers van de Auvergne dichtbij, vriendelijke ontvangst en service.

Prima gezinscamping

Mevrouw Blom
12-8-2018

Het is een leuke, gezellige, zeer kindvriendelijk e camping. Het riviertje is prachtig. Ook voor wat oudere kinderen. Enig minpunt is het sanitair. Er is echt onvoldoende capaciteit. Wij stonden bij het kleine gebouw en dat was altijd bezet, verouderd en daardoor ook nooit schoon. Het grote gebouw was beter, maar kon ook echt vies zijn. Wellicht omdat ouders kinderen alleen laten gaan. Het restaurant was prima en ookd e wandelingen die ze aanbieden.

Aanrader!

Niels
11-8-2018

Heel erg leuke camping. De eigenaren zorgen voor een enorm goede sfeer. Harde werkers, die ook nog eens de bar (het hart van de camping) van sochtends vroeg tot savonds laat runnen. Geen camping waar je verplicht mee moet in het sociale aspect van festiviteiten en disco’s, maar als je zin hebt in een praatje dan kun je terecht bij de bar. Regelmatig wordt een BBQ of kip avond georganiseerd of een kampvuur voor de kids. Alle plekken liggen erg mooi. Neem een trui mee voor de avonden.

Enige nadeel dat wij ondervonden was dat het tweede sanitairgebouw echt veel te klein is. Daardoor ook niet echt schoon omdat er zoveel gebruik van gemaakt wordt, ook al wordt het regelmatig schoongemaakt door de eigenaren.

Super mooie camping in super mooie omgeving!

Ger en Danielle
3-8-2018

Wij hebben ontzettend genoten op deze camping. De hartelijke ontvangst van Ronald en Wendy gaf je gelijk al een goed gevoel en zij waren heel behulpzaam met allerlei vragen beantwoorden!

Pizza's en gegrilde kip door hen gemaakt super lekker.

De camping is top! Het sanitair werd meerdere keren per dag schoongemaakt en de douche heerlijk warm!

Wij stonden langs de rivier op een hele mooie plek.

De omgeving is ook heel mooi. Prima te wandelen en op het fietsje naar het meer in het dorp is ook een aanrader (is overigens ook te lopen). Gewoon top en wij komen zeker terug!

Super camping op een gouden plek

Brinkman
31-7-2018

Had beloofd een review te schrijven, beter laat dan nooit.

Super camping in een sublieme omgeving.

Mooie rivier met een watervalletje; lekker koud. De omgeving is schitterend, goed begaanbare bergen, ook met kleine kids, diverse wandelroutes, je bent niet snel uitgekeken. Zag ook veel wielrenners (zelf niet geprobeerd). Leuk om met de kabelbaan omhoog te gaan en terug te wandelen. Fijn zwemmeer vlakbij met toezicht. Ook de plaatsjes in de omgeving zijn het bezoek waard.

Downhill mountainbiken in SuperBesse was ook top. Nog topper was de helikoptervlucht nadat mijn zoontje zijn pols brak (oeps...).

Maar zonder grappen. Echt de moeite van het bezoek waard! Het ligt er nog wel een beetje aan welke plek je hebt, die aan de rivier zijn erg mooi.

Prachtige camping in nog mooiere omgeving!

Ronnie & Evelien met kids
22-7-2018

We zijn net terug van een super fijne vakantie met verblijf op La Chauderie. De camping is zeker een aanrader voor gezinnen met jonge kinderen (3 en 5 jaar)! We hebben genoten van een meer dan prachtige omgeving (puy sancy op met de gondel in mont dore, stoeltjes lift en rodelen in super Besse, prachtige stadje Besse bezocht, speelpark Funestre in Bourboule en lekker wandelen. Ook vonden wij het lag du chambon een erg leuke plek om een dagje te vertoeven). Er is vanalles te doen maar houdt rekening dat je naar de meeste uitjes rond de 20 tot 30 min onderweg bent. Geen straf in de mooie omgeving maar wel fijn te weten vooral met kids. Daarnaast ook zeker volop genoten van de camping! Fijn en ongedwongen sfeer, mooie safari tent die weg compleet was, top riviertje om dammetjes te bouwen en met bootjes te spelen en een echte waterval, marshmallows roosteren bij het kampvuur en super vriendelijke eigenaren. Dank Ronald en Wendy!!

Beetje saai

Tineke
16-7-2018

Kleine camping, veel nederlanders, gezellige sfeer en aardige mensen. Veel gezinnen met jonge kinderen.

Camping viel bij ons tegen. De weg die pal langs de camping loopt, gaf mij niet de rust van een natuurcamping. Sanitairhok boven aan de camping is veel te klein voor aantal staplaatsen bovenaan. Wij stonden zelfs 's avonds nog in de rij voor de 2 WC's, dus maar steeds naar beneden om gebruik te maken van dit hok wat echt prima is.

Voor mijn dochter 3 jaar viel 't ook wat tegen. Simpele speeltuin, 2 cm zand in zandbak en dus te weinig om 'taartjes' te bakken, beek was ijskoud (10C) en harde stroming, kampvuur werd door beheerder aangestoken en werd bij ons pas na 6 nachten aangemaakt.

super camping

Marianne Marion Andre Cock
10-7-2018

Ik weet niet of het slim is iets over deze camping te vertellen. Want als ik dat doe dan denk ik dat als wij weer gaan er geen plaats is. Want als ik zeg dat deze camping alles heeft wat je maar kunt bedenken. Zoals hele mooie plaatsen op terrassen. Plaatsen aan de rivier met een echte watervalwaar je onder door kunt gaan als je lef hebt los van het heerlijke frisse water. Maar ook plekken waar kinderen leuk dammetjes kunnen bouwen. Ook het was/sanitair blok is oké (maar zorg niet dat je s, morgen de 1e ben want dan duurt het even voor dat je warm water heb maar dat is het dan ook daarna is het heel de dag goed. En dan is er ook nog een leuke plek waar je de inwendige mens kan verwennen met een lekker drankje of een aantal keer per week kan je er ook heerlijk eten. Zaterdags pizza lekker vers. Ook gegrilde kip met heerlijke salade en friet . En niet duur.En een prachtige omgeving Ronald/Wendy bedankt voor alles

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Chauderie in La Tour-d'Auvergne, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Chauderie zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.