La Chaise-Dieu

We hebben een aantal aanbieders voor La Chaise-Dieu voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor La Chaise-Dieu voor je op een rij gezet:

Reviews over La Chaise-Dieu

een prachtige omgeving voor wandelingen

Jan Daems,
    16-9-2017

Een rustig stadje met een grote kathedraal en bijgebouwen die gerestaureerd worden. In de 2e helft augustus is het drukker omdat er dan 14 dagen een klassiek muziekfestival wordt gehouden. Voor de liefhebbers is dat zeker aan te bevelen.

Gereisd met partner in augustus 2017

prachtige wandelroutes, rustige omgeving.

Jan Daems,
    18-2-2017

De omgeving is prachtig en in la Chaise Dieu is een prachtige middeleeuwse kathedraal met bijgebouwen. Deze zijn de laatste jaren ingrijpend gerestaureerd. In augustus is in de kerk een 14 daags klassiek muziekfestival met gerenommeerde artiesten.

Gereisd met partner in juli 2015

Klein dorp met prachtige abdij

rainbow,
    5-10-2014

Dit kleine gezellige dorp is geconcentreerd rond een prachtige abdij. Er zijn veel terrasjes en eetgelegenheden, veel winkeltjes die paddenstoelen verkopen, en kunst en kleine snuisterijen. Er is een fijne sfeer, de lokale mensen zijn er erg vriendelijk. Wel toeristisch. De abdij die echt de moeite is om te bezoeken trekt veel toeristen aan. Dit bezoek is echter zeer aan te raden. Van alle abdijen die we in Frankrijk bezocht hebben was deze wel de mooiste, en niet onbelangrijk; gratis te bezoeken, wat praktisch onverklaarbaar is omwille van wat je hier allemaal te zien krijgt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Bijzonder dorp met heel grote kerk

Caroline Lettinga,
    22-6-2014

De kerk van La Chaise-Dieu is al van verre te zien; hij is naar verhouding een beetje groot voor het plaatsje, en wordt aldaar zelfs als Cathédrale aangeduid. Op het moment van mijn bezoek stond een deel in de steigers en was het wat rommelig op het pleintje.

De Chambre d'Echo is zeker een bezoekje waard.

De sfeer in het dorp is een mooie mix van bedrijvigheid (voldoende winkels) en kloosterlijke rust (er lopen monniken rond).

Gereisd alleenreizend in juni 2014

De groene,zuivere Auvergne

hans de maertelaere,
    11-9-2013

De seriniteit die La Chaise Dieu en Le Puy en Velay uitstraalt,de lokale ongedwongen marktjes,heerlijk natuurlijk zwemwater,het natuurschoon en lekkere lokale gastronomie kunnen mensen in ontroering brengen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013
La Chaise-Dieu scoort een 7,8 uit 10, op basis van 14 reviews