Camping Municipal du Mas

19 reviews over Camping Municipal du Mas in het Nederlands

Niet meer voor ons .

PaulP,
28-9-2018

Doorreis camping ,niets meer.

Een camping wat naast de A75 ligt en aan de andere kant de sportvelden ,beide zijn erg aanwezig. Ook stonden er Voyageurs of wel les Gitans, daar hadden we geen last van en ze waren vriendelijk ,maar ja het is wel een camping ! De plaatsen zijn ruim en voorzien van water en voldoende stroompunten . De camping is door het omgeving's lawaai erg rumoerig. Het blok wat door gaat als winter sanitair is een oud en vies ding. Voor de heren 1 zit toilet en 1 Turks toilet 3 urinoirs . De douche's zijn ook erg oud en het water is lauw warm. Er staan ook wat wasbakken en die zijn voorzien van een plank om je spullen op te zetten. De vrouwen afdeling is gelijk aan de heren erg oud en verre van oke. Verder is er een ruimte waar je kan afwassen en in de zelfde ruime staan 3 grote cement bakken met een soort wasbord om kleren te wassen, erg triest om te zien . We zouden 3 nachten blijven ,maar daar zagen we vanaf. Achteraf bleek dat wij en anderen werden verwezen naar een oud sanitair gedeelte met de mededeling dat de rest dicht was . Schijnbaar hebben ze klachten gehad en hebben ze het sanitaire blok 2 geopend . Moet toegeven dat dit blok ,schoon en redelijk oke is , dus over dit gedeelte geen aanmerkingen. Voor de rest blijft het niet onze camping.

Gereisd met partner in september 2018

Prima doorreis camping!

Adri en Jan Willem,
31-8-2017

Camping ligt direct aan de snelweg A75. Enigszins achterhaald sanitair. Mooie plekken. WiFi alleen rond de TV zaal aan het begin van de camping. Prachtig meertje naast de camping waar je kunt wandelen.

Gereisd met partner in augustus 2017

prima doorreis camping

Monique
18-8-2015

Deze camping is prima als doorreis camping. Direct aan de snelweg gelegen. Vriendelijk ontvangen. Wij vonden het wel een ietwat saaie camping. Camping was vrijwel leeg, terwijl het hoogseizoen was. Als je een plekje op het einde van de camping hebt denk ik dat je best last hebt van de snelweg. Het meer bij de camping is mooi, maar niet bereikbaar vanaf de camping. Het sanitair is zeer verouderd maar wel super schoon. Eerder schrijft iemand dat er winkeltjes en restaurantjes op loopafstand liggen..... dat klopt!! Maar dit is een winkelcentrum. Verwacht hier geen leuk dorpje met gezellige winkeltjes en restaurantjes.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Gewone doorreiscamping.

Jurgen
11-9-2014

Deze camping heeft grote,ruime en heel verzorgde staanplaatsen voor tent of caravan.

Deze ligt niet ver van de autostrade wat maakt dat deze goed dient als doorreiscamping.

Sanitair mag wel iets meer aandacht krijgen van het plaatselijke poetspersoneel en is wat aan renovatie toe, althans het blok waar wij gebruik van maakten.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Goed bereikbaar vanaf de doorgaande route. Een paar minuten van de péage. Mooie grote plekken, veel bomen. Lekkere grasvelden om een balletje te trappen.

Het personeel was onvriendelijk en sprak erg slecht Engels.

De toiletten en douches waren viezig en er was vaak geen toiletpapier. Er ligt een leuk zwembad in het dorp (met de auto goed bereikbaar).

Wij zijn hier twee nachten gebleven en waren toen volledig lek-gestoken door mini-muggen die je niet hoorde maar wel vreselijk prikten.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Goede overnachtingscamping.

tineke
1-9-2012

Mooie, rustige camping. Goed bereikbaar. Goed om te overnachten, ook om eventueel wat langer te blijven mocht je van rust houden. Ruime plekken met stroom (vooraf betalen). Speeltuintje, grasveld om te voetballen enzo. 's Morgens (om 8:25) komt te lokale bakker op de camping en kun je vers brood halen. Sanitair prima. Water niet echt warm in sanitair blok 1. Vertrek tussen 7 en 12 uur. Wij waren met 2 volwassenene en 2 kleine kinderen incl stroom 25,24 kwijt voor 1 overnachting. Goede overnachtingscamping en zeker voor herhaling vatbaar!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

wat een rust

Emmy Molhoek
29-8-2012

Camping Municipal du Mas, in één woord een rustige, vriendelijke en gastvrije camping. Wij hebben er twee weken gestaan(2 aug t/m 16 aug 2012). Mooie ruime plaatsen, je staat niet tentje aan tentje, grote grasvelden voor de kinderen, tafel tennis, jeu de boule plaats.

De bakker om 8:30 uur op de camping en voor de boodschappen kun je terecht bij de Carrefour, over de brug aan de andere kant van de tolweg.

Een kanoe opstapplaats naast de camping. Heerlijk gegeten in de Auberge tegenover de camping. Voor de liefhebbers Buffalo Grill naast de camping.

Camping ligt aan de tolweg bij Issoire, voor sommige misschien een minpunt, maar wij stonden op plek nr 10 en hadden geen last van de tolweg.

Mooie omgeving, dorpjes Besse en Chandesse, Blesle, Billom. Met de Panoramique des Dolmes(trein) De Puy de Dome op, met de telecabine de Super Besse op en verder wandelend de Puy de Sancy( 1886mtr).

Al met al een prima camping om de Auvergne te verkennen.

Emmy Molhoek

Gereisd met partner in augustus 2012

geen zwembadje

fam. de Haan
22-8-2012

Een goede verzorgde camping, ruime plekken. In het aangelegen meertje mag je helaas niet zwemmen. Op ongeveer 20 minuten loopafstand is er een zwembad municipal, zowel met binnen- als buitenbad. Drie kwartier lopen naar het stadje Issoire, boodschappen evt op loopafstand, maar je moet een grote weg oversteken. Jammer dat er geen zwembadje aanwezig is, wij als treinreizigers moeten alles lopen en met die hitte is het stadje net wat te ver.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

Beste CP Municipal in Frankrijk!

J.L.
19-7-2012

Zeer goed onderhouden en verzorgde gemeente camping, m.i. de beste in Frankrijk! Mooie omgeving met goede fiets mogelijkheden o.a. naar Issoire zelf. Kanotochten, (huurkano's) en VTT fietsen te huur naast de Camping, een boogschietvereniging en visvijvers, bij de rivier de Allier. Camping ligt dicht bij de afslag van de A75 en daardoor zeer geschikt als doorgangscamping naar bijv. Spanje. Ook hele grote caravans of campers kunnen er makkelijk een plaats vinden. Diverse restaurants op loop afstand (o.m. Courtepaille, McDonalds), ook een Carrefour met goedkoop tankstation. Veel mogelijkheden in de omgeving, dus zeer geschikt om wat langer te verblijven. Ook het stadje zelf is de moeite waard en heeft meer goede eetgelegenheden en leuke winkels, je kan er heen fietsen of ook lopen! Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. De bakker komt om 8:15 h op de camping, er is geen winkel op de camping, naar de Carrefour kan je lopen! Veel spelmogelijkheden o.m. minigolf. Goede prijs prestatie!

Gereisd met partner in juni 2012

Op deze camping zijn we toevallig terecht gekomen als overnachtingscamping tijdens onze reis naar het zuiden. De camping wordt veelal gebruikt voor dit doel, maar een paar dagen op deze camping kan zeker geen kwaad. Het ligt in een zeer mooie omgeving met een heel leuk dorp. Personeel is zeer aardig en behulpzaam. Geweldige dag en nacht gehad hier. Mooi sanitair in het nieuwe gebouw en veel ruimte op de plaatsen. Echt een aanrader...

Gereisd met partner in juli 2011

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Municipal du Mas in Issoire (Puy de Dome), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Municipal du Mas zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.