Ebreuil (Allier)

vakantie Ebreuil (Allier)

Reviews over Ebreuil (Allier)

Romaanse kerk en Gorges de la Sioule

rainbow
    6-9-2015

Kleine gezellig plaats, waar je alles vind voor je dagelijkse inkopen. Ebreuil heeft een mooie Romaanse kerk met muurschilderingen die zeker een bezoekje waard is. Verder is Ebreuil een goed uitgangspunt voor bezoek aan de Gorges de la Sioule, een mooi stukje natuurgebied

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2015

Met name omgeving leuk

G.Ruitinga
    25-8-2014

De accommodatie zat vlakbij Ebreuil en niet bij Vicq. In Ebreuil is verder niet veel te beleven. De kleine pizzeria was prima, de andere (2?) restaurantjes trokken ons niet echt. In de omgevind is verder genoeg te doen zoals kanoen, het pretpark Vulcania en de leuke stad Clermont Ferrand.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2014

Hier vind je het Frankrijk van vroeger tijden!

Annet
    8-5-2011

Ebreuil ligt aan een prachtige rivier waar je een mooie kanotocht op kunt maken (verhuurbedrijfje in het dorp). Loop de L'église abbatiale Saint Léger eens binnen, gebouwd tussen de 10e en 13e eeuw. Er zijn prachtige fresco's te vinden. Wandel in noordelijke richting de heuvel op naar het kapelletje "la Chapelle de Sainte Foi (ongeveer 20 min.lopen) en geniet van het prachtige uitzicht. In de direkte en ruimere omgeving kun je uitstekend fietsen en wandelen; 30 min verderop met de auto zijn er bergwandelingen te maken. Eet een maaltijd in "L'Auberge, te vinden aan je linker hand vlak over de brug het dorp uit richting Gannat en proef dat de kok goed opgeleid is en de juiste ingredienten weet te vinden (afgaand op het interieur zou je je dit niet meteen verwachten).

Gereisd Met partner in maart 2011

Ebreuil is een klein dorpje met bakker, Spar en enkele De

Minie van Duren
    2-8-2007

Ebreuil is een klein dorpje met bakker, Spar en enkele andere winkeltjes. De rivier de Sioele loopt door het rustige dorpje maar er zijn helaas geen bezienswaardigheden. De Gorges van de Sioele zijn mooi om te zien maar niet spectaculair.

Gereisd Anders in Thu Aug 02 2007 23:00:16 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Ebreuil (Allier) scoort een 7,4 uit 10, op basis van 15 reviews