Camping Deneuvrestersterster

9.1Fenomenaal

Frankrijk, Auvergne, Châtel-de-Neuvre (Allier)

9.1Fenomenaal

• 8.8Eetgelegenheden
  • 8.5Staat v/h sanitair

Meer camping info

23 reviews over Camping Deneuvre

• 10Janneke20-07-2019

Aanrader

Fijne camping, goed restaurant. Schoon. Vriendelijk.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 2018
    9Jetse & Jessica Offers03-09-2018

Al bijna 20 jaar 'n beetje een tweede thuis.

Je wordt vriendelijk ontvangen door Dominique en/of Thierry, die je eventueel ook in het Engels te woord staan.

Camping is gelegen aan een natuurreservaat, dus aantrekkelijk voor natuurliefhebbers.

Heerlijke rustige plekken, waarvan een aantal aan de oever van de rivier l'Allier, waarin gevist (met vergunning!), gezwommen en gekanood (huur) kan/mag worden. De omgeving kent geen fietspaden, ofwel fietsen vinden wij hier gevaarlijk.

Camping beschikt over een restaurant (de mosselen zijn een aanrader), speeltuintje en pierenbadje. Ideaal voor gezinnen met kinderen in de leeftijd van 1-6 jaar.

De plaatsen Moulins (17km), Vichy (33km), Montlucon (55km), Saint Pourcain (12km) en Clermont-Ferrand (73km) zijn een bezoek waard. Carrefour/Le Clerc op max. 15 minuten met de auto.

Camping Deneuvre is ook een doortrekcamping aan de RN9. Velen blijven langer dan 1 nachtje ...

• 8Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2018

• 8Famille de Haan13-06-2018

Relax is hier het goede woord.

De camping ligt aan de rivier l'Allier. Wij vinden dit een een erg prettige plek om te verblijven. Het is er rustig; de rivier geeft altijd wel iets om naar te kijken; en je ziet er vogels. Voor vogelspotters is het een must. De uitbaters zijn aardige mensen, die de tijd nemen voor een gesprek. De laatste jaren is de camping opgefrist. De douches zijn lekker warm. Het gebouw wordt goed schoongehouden. En er is een goede service. Lege plastic flessen worden praktisch bij de kampeerplek verzameld. En dat iedere dag. Er is een Broodafhaalpunt en klein restaurant. De kampeerplekken zijn ruim en we komen ieder jaar wel bekenden tegen, die, net als wij, graag terugkomen op deze camping.

Gereisd met partner in juni 2018

• Oude reviews

8Hengelaar, 22-11-2013

Oase van rust

De camping ligt langs de Allier en heeft uitzicht op het natuurgebied aan de andere zijde van de rivier. De (regen)rivier is geschikt voor kanotochten en regelmatig zie je ze langs komen. De camping zelf zorgt ook voor kano's en tochten. De plaatsen aan de rivier vinden wij ronduit fantastisch. Het is een klein terrein, heeft een apart veld voor passanten en het sanitair is schoon en voldoende. Uitermate geschikt voor rustzoekers kun je ook leuke uitstapjes maken in de omgeving. Grote boodschappen doe je bij supers in St.Pourcain of Moulins.

• 8e.m. van pol25-10-2013

nostalgisch kamperen

Camping Châtel del Neuvre wordt gerund door een vriendelijk koppel. De ligging en de indeling doet me denken aan vroeger, kamperen met de familie aan een rivier op een fijne plek. Een leuk barretje, waar iedereen neerstrijkt voor een glas wijn of bier. Wij troffen er aardige mensen. Waren van plan 2 nachten te blijven; het werden er 8. En we zijn op de terugweg nog eens 4 nachten geweest. Mooie dorpen en wijnroutes in de omgeving. Wij stonden er buiten het seizoen, heerlijk rustig. Een aanrader voor een langer verblijf.

• 8Klomp19-09-2013

Mooie plek

Leuke, echt typische Franse camping aan de rivier de Allier. Met speelse staanplaatsen waarvan sommige ook aan de rivier liggen. Paar jaar geleden overgenomen door vriendelijke Franse eigenaar en z'n vrouw. Knus terras met kleine kaart, waaronder heerlijk mosselen! Zwemmen en kanotochten mogelijk, ook voor angsthazen rustig vaarwater nl. De eigenaar was al goed bezig met snoeiwerk wat ook wel nodig is.

• 8Eetgelegenheden

• 8francis van looy29-08-2013

fantastisch plek

leren kennen toevallig 3 jaren geleden, nu stoppen we altijd met of terug gaan van zuid frankrijk; sanitair heeeel proper, vriendelijk mensen, een aanrader voor onderweg; hebben we zelf vorige jaar WK voetbal mee gevierd, en voor wie in de streek wil blijven is het ook de moeite. keuken ook Oké, alleen beperkt, maar voor mensen onderweg is het prima. goed verzord;

• 9Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in januari 2013

• 8Wilma03-08-2013

Verrassende plek

Leuke camping met goede (doortrek-)plekken. Loopt in het seizoen 's avonds lekker vol ( er blijft plek genoeg over hoor). Er is gratis wifi bij de receptie. Het is een typisch franse camping die rustig gelegen is. Ons vielen de prijzen in de bar tegen ( een piepklein (borrel-)glaasje wijn voor €1,70, espresso €2,00). De rivier stroomt inderdaad erg hard, het is een uitdaging omtegen de stroom in te lopen.

Gereisd met partner in januari 2013

• 10J.L.02-07-2013

Fantastisch mooie natuurcamping!

Een hele mooie plek aan de rivier de Allier, niet te groot maar heel rustig in prachtige natuur! Heel vriendelijk Frans echtpaar, zij spreekt ook iets Engels. Brood op bestelling (maandag is de bakker gesloten). Klein restaurant met hele goede mosselen! Sanitair eenvoudig, goed en schoon! Gratis WiFi bij de receptie/ restaurant. Mogelijkheid om kano's te huren, je wordt weggebracht of opgehaald.

• 9Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2013

• 8Lisanne06-09-2012

Fantastische locatie!!

Hele mooie locatie aan de rivier de Allier, de meeste plaatsen liggen direct aan deze rivier. Ook de omgeving is erg mooi (Frankrijk zoals je dat in films ziet). Sanitair is ok voor Franse begrippen, en de overige voorzieningen zijn prima. Gratis WiFi in de buurt van de receptie is ook erg praktisch. Mooie camping voor rust, uitstapjes in de omgeving en fantastische panorama's!

Gereisd met partner in september 2012

5 tips over Camping Deneuvre

• Hengelaar, , 22-11-2013

Maak een kanotocht over Allier. Bij de campingbaas huur je en hij brengt je ook naar het vertrekpunt en dan peddel je terug: heerlijk rustig.

• e.m. van pol, 25-10-2013

De dorpen in de omgeving bezoeken. O.a.Charroux met Romaanse toegangspoort. Saint Pourçain is een bezoek zeker waard. Goede cave, traiteur en Bar de Commerce. Maar zeker wandelen in de omgeving en in Chatel zelf de kerk opzoeken en genieten van het prachtige panorama met uitleg.

• e.m. van pol, 25-10-2013

Vanaf de kerk in centrum stad een prachtig uitzicht over het dal van de Allier De stad Saint Pourcain en Charroux.

0 vragen over Camping Deneuvre

• Aantal campingplaatsen50 tot 200