Camping Serrette

7 reviews over Camping Serrette in het Nederlands

geweldig

Ineke
1-9-2015

We zijn hier de laatste week van augustus geweest, Prachtig gelegen camping met fantastisch uitzicht, vriendelijke beheerders en ook het sanitair vonden wij prima. Niet splinternieuw maar wel schoon, wordt in 2016 gerenoveerd.

Gereisd Met partner in augustus 2015

"volkscamping"

Fam Stals
14-8-2014

We zijn er in het hoogseizoen enkele dagen geweest. We gaan nooit meer naar deze camping ondanks het mooie uitzicht van sommige staplekken en het aardige restaurantje. Reden is het erbarmelijke sanitair. Slechts 4 normale toiletten, véél te weinig voor het hoogseizoen. Douchen en afwassen direct naast elkaar in één overdekte ruimte waardoor douche vochtdruppels in de afwas vielen. De staplekken zonder mooi uitzicht zijn geschieden door zeer hoge heggen waardoor je een erg opgesloten gevoel krijgt. Ik kan me voorstellen dat het op deze camping in het voor- en naseizoen beter vertoeven is.

Gereisd Met oudere kinderen in Fri Aug 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Kleine en rustige camping. Een aanrader

john_wilcke
19-9-2013

We zijn er twee weken geweest en we hebben genoten van deze mooie camping. Er is voldoende te doen in de buurt en de eigenaren zijn erg behulpzaam e n vriendelijk. De Camping wordt netjes bijgehouden evenals het sanitair. ook al is het even wennen dat de toiletten aan de buitenkant zijn. In de buurt kan je mooie routes lopen, veel heuvels, en even verderop een grote supermarkt.

Gedurende ons verblijf hebben we ons geamuseerd, een lekker zwembad en voldoende leeswerk.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2013

Rustige camping met fantastisch uitzicht

Annet
2-9-2012

Camping Serrette is een niet al te grote, rustige camping, met een prachtig uitzicht op het Lac Chambon. Zwembad is niet groot, maar onze kinderen hebben zich er prima vermaakt, en heerlijk voor de verkoeling. Af en toe worden er activiteiten georganiseerd, maar alles zeer relaxed (elke vrijdag petanque, een keer een wandeling met gids, lezing over vulkanen, dat soort dingen. Lekker vers brood elke ochtend (wel dag van te voren bestellen). Aardige eigenaren. En er is zeer veel te doen in de omgeving, Puy de Dome, Puy de Sancy, Parc Fenestre (groot park met grote speeltuin, dagtrip waard), wallybies aaien, natuurlijk kasteel Murol (met animatie, bv ridders te paard, vogelshow).

Gereisd Met jonge kinderen in Wed Aug 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Zeer relaxed

J. van der Zwan
19-7-2010

Niet vantevoren geboekt en een rondgang gemaakt langs een stuk of zes campings in dit gebied. Deze camping heeft mooie grote plaatsen (ook wat kleinere, maar nummers 50-59 hebben grote velden en zijn door hoge bomen afgeschermd, waardoor je veel privacy hebt), zeer klantvriendelijke eigenaren (vraag om tips; ze hebben er veel, maar mijn indruk was dat ze bij de wat minder Franstalig begaafde Nederlandstalige gasten zich nog wat inhielden), lekker gegeten in hun 'restaurantje', mix tussen Franse en Nederlandse gasten, enige nadeel was dat wij er de eerste weken van de vakantie waren, waardoor er voor onze kinderen wat weinig Nederlandse vriendjes waren. Gave tochten door de natuur gemaakt (tip; neem wel (berg)schoenen mee ;-); onze Teva's vielen wat uit de toon en liepen ook niet zo lekker in de bergen... Toch met onze kids van 6 en 9 goed te doen. Kortom; mooie camping en mooie omgeving. Vulcania (soort pretpark is aanrader, ook Puy de Sancy (met gondel omhoog en terug lopen) is top!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2010
2008

Uitzicht geweldig: Chateau de Murol, Lac de Chambon en op

S. Knippenberg
10-7-2008

Uitzicht geweldig: Chateau de Murol, Lac de Chambon en bergen. Overal op de camping geurende bloemen (in juni), groen, rustig,´s avonds zelfs doodstil. Zwembad klein, maar fijn. Oprit naar camping vrij steil, advies: eerst op de parkeerplaats parkeren, een plek te zoeken en daarna pas met caravan erop te rijden. Eigenaren supervriendelijk.

Gereisd Met partner in Thu Jul 10 2008 10:58:39 GMT+0000 (UTC)

2005

terrassencamping, maar niet alle plaatsen hebben uitzicht

M. Welsink
6-8-2005

terrassencamping, maar niet alle plaatsen hebben uitzicht op het Lac de Chambon. De camping zelf ligt ook niet direct aan het meer, maar daar 10 autominuten vandaan. Schoon sanitair, klein verwarmd zwembad, dat bij koud weer overdekt (dichtgeschoven) kan worden. Veel wandelmogelijkheden vanaf camping en in de buurt. Voor kinderen wat speelmogelijkheden, tafeltennis en kleine speeltuin. Camping is compact opgebouwd, ca 70 plekken. Door terrassen is weinig algemene ruimte, dus geen voetbal- of volleybalveld. Camping heeft geen georganiseerde activiteiten, is bewuste keuze. Maar plek is prima voor wandelen en fietsen en maken van veel uitstapjes. Entree met auto/caravan is erg steil: op verzoek brengt camping eigenaar de caravan met zijn 4 wheel drive naar de plek.

Gereisd Anders in augustus 2005

• Privé sanitair mogelijkJa
  • Overige servicesWasserette

• SaunaAanwezig

• Autovrij parkJa

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Serrette in Chambon-sur-Lac (Puy de Dome), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Serrette zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.