Camping Serrette

7.7Goed

Frankrijk, Auvergne, Chambon-sur-Lac (Puy de Dome)

7.7Goed

• 7.9Staat v/h sanitair
  • 8.1Eetgelegenheden

• Sauna
Meer camping info

14 reviews over Camping Serrette

• 9Ineke01-09-2015

geweldig

We zijn hier de laatste week van augustus geweest, Prachtig gelegen camping met fantastisch uitzicht, vriendelijke beheerders en ook het sanitair vonden wij prima. Niet splinternieuw maar wel schoon, wordt in 2016 gerenoveerd.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2015

• 6Fam Stals14-08-2014

"volkscamping"

We zijn er in het hoogseizoen enkele dagen geweest. We gaan nooit meer naar deze camping ondanks het mooie uitzicht van sommige staplekken en het aardige restaurantje. Reden is het erbarmelijke sanitair. Slechts 4 normale toiletten, véél te weinig voor het hoogseizoen. Douchen en afwassen direct naast elkaar in één overdekte ruimte waardoor douche vochtdruppels in de afwas vielen. De staplekken zonder mooi uitzicht zijn geschieden door zeer hoge heggen waardoor je een erg opgesloten gevoel krijgt. Ik kan me voorstellen dat het op deze camping in het voor- en naseizoen beter vertoeven is.

• 3Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2014

• 8john_wilcke19-09-2013

Kleine en rustige camping. Een aanrader

We zijn er twee weken geweest en we hebben genoten van deze mooie camping. Er is voldoende te doen in de buurt en de eigenaren zijn erg behulpzaam e n vriendelijk. De Camping wordt netjes bijgehouden evenals het sanitair. ook al is het even wennen dat de toiletten aan de buitenkant zijn. In de buurt kan je mooie routes lopen, veel heuvels, en even verderop een grote supermarkt.

Gedurende ons verblijf hebben we ons geamuseerd, een lekker zwembad en voldoende leeswerk.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

• 9Annet02-09-2012

Rustige camping met fantastisch uitzicht

Camping Serrette is een niet al te grote, rustige camping, met een prachtig uitzicht op het Lac Chambon. Zwembad is niet groot, maar onze kinderen hebben zich er prima vermaakt, en heerlijk voor de verkoeling. Af en toe worden er activiteiten georganiseerd, maar alles zeer relaxed (elke vrijdag petanque, een keer een wandeling met gids, lezing over vulkanen, dat soort dingen. Lekker vers brood elke ochtend (wel dag van te voren bestellen). Aardige eigenaren. En er is zeer veel te doen in de omgeving, Puy de Dome, Puy de Sancy, Parc Fenestre (groot park met grote speeltuin, dagtrip waard), wallybies aaien, natuurlijk kasteel Murol (met animatie, bv ridders te paard, vogelshow).

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

• 9J. van der Zwan19-07-2010

Zeer relaxed

Niet vantevoren geboekt en een rondgang gemaakt langs een stuk of zes campings in dit gebied. Deze camping heeft mooie grote plaatsen (ook wat kleinere, maar nummers 50-59 hebben grote velden en zijn door hoge bomen afgeschermd, waardoor je veel privacy hebt), zeer klantvriendelijke eigenaren (vraag om tips; ze hebben er veel, maar mijn indruk was dat ze bij de wat minder Franstalig begaafde Nederlandstalige gasten zich nog wat inhielden), lekker gegeten in hun 'restaurantje', mix tussen Franse en Nederlandse gasten, enige nadeel was dat wij er de eerste weken van de vakantie waren, waardoor er voor onze kinderen wat weinig Nederlandse vriendjes waren. Gave tochten door de natuur gemaakt (tip; neem wel (berg)schoenen mee ;-); onze Teva's vielen wat uit de toon en liepen ook niet zo lekker in de bergen... Toch met onze kids van 6 en 9 goed te doen. Kortom; mooie camping en mooie omgeving. Vulcania (soort pretpark is aanrader, ook Puy de Sancy (met gondel omhoog en terug lopen) is top!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 9S. Knippenberg10-07-2008

Uitzicht geweldig: Chateau de Murol, Lac de Chambon en bergen. Overal op de camping geurende bloemen (in juni), groen, rustig,´s avonds zelfs doodstil. Zwembad klein, maar fijn. Oprit naar camping vrij steil, advies: eerst op de parkeerplaats parkeren, een plek te zoeken en daarna pas met caravan erop te rijden. Eigenaren supervriendelijk.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2008

• 7M. Welsink06-08-2005

terrassencamping, maar niet alle plaatsen hebben uitzicht op het Lac de Chambon. De camping zelf ligt ook niet direct aan het meer, maar daar 10 autominuten vandaan. Schoon sanitair, klein verwarmd zwembad, dat bij koud weer overdekt (dichtgeschoven) kan worden. Veel wandelmogelijkheden vanaf camping en in de buurt. Voor kinderen wat speelmogelijkheden, tafeltennis en kleine speeltuin. Camping is compact opgebouwd, ca 70 plekken. Door terrassen is weinig algemene ruimte, dus geen voetbal- of volleybalveld. Camping heeft geen georganiseerde activiteiten, is bewuste keuze. Maar plek is prima voor wandelen en fietsen en maken van veel uitstapjes. Entree met auto/caravan is erg steil: op verzoek brengt camping eigenaar de caravan met zijn 4 wheel drive naar de plek.

Gereisd in augustus 2005

Camping Serrette info