Reviews over Braize (Allier)

Genieten!!!!

Fam. de Weger,
    5-9-2018

Wat een heerlijke camping is dit! En wat een oase van rust. De eigenaars zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Prachtige mooie grote kampeerplekken gelegen in een eikenbos. We mochten zelf een mooie plek uitkiezen. Wij hebben hier op heen- en terugweg van onze vakantie overnacht met onze vouwwagen. Dit is een camping die we zeker gaan onthouden. Het sanitair is wel wat ouder maar ziet er netjes en schoon uit. De douches zijn prima.

Wij wilden hier nog wat langer blijven maar onze puberkinderen vonden dat niet zo'n goed idee. Zij vonden het té rustig.

Deze camping is een fantastische plek in een prachtige omgeving om heerlijk tot rust te komen. Wij komen zeker terug!!!

Tip: volg vanaf Braize de bordjes naar de camping ....en niet de navigatie of Tomtom, dan rij je de juiste goed begaanbare weg.

Perfect!

Marthe van der Pol,
    17-8-2018

Een geweldige camping midden in het grootste eikenbos van Frankrijk. Veel leuke dingen te doen in de omgeving, vele kasteeltjes, marktjes, meertjes en een fantastische tokkelbaan. De camping zelf is super relaxed, ruim, schaduwrijk en zonplekken, voor ieder wat wils. De camping is zeer kindvriendelijk en rustig met elke avond een ritje op de tractor met Simon en prachtige verhaaltjes van Liesbeth voor het slapen gaan. Absoluut een aanrader voor wie niet van poespas houdt, wij komen hier terug!

Kamperen midden in het bos!

Bart,
    29-7-2018

Wat een prachtige camping in een schitterende bosrijke omgeving. De Engelse eigenaar, Simon (én het Nederlandse echtpaar) is/zijn super vriendelijk en doen al het mogelijke je verblijf tot een succes te maken. Niets is ze te gek. Ze kunnen je veel vertellen over de omgeving. Het zwembad is prima, al zou het aantrekkelijker zijn als de reinigingsslangen eruit gehaald werden. De toiletten zijn prima en schoon. De douches zijn wel aan een dringende renovatie toe, maar wel schoon en goetd van temperatuur. Je voelt je echt een wilkampeerder, zo midden in de natuur!

Top vakantie

Marise,
    26-7-2018

Wij hebben echt een top vakantie gehad. Na een rondleiding over de camping konden we een schaduwrijk plekje uitzoeken.

De eigenaar Simon, een Engelsman, was uiterst vriendelijk en kwam zo nu en dan een praatje maken en heeft bij dreiging van regen toen wij weg waren, onze spullen binnen gelegd zodat deze niet nat konden worden.

Sanitair is simpel, maar schoon. Ook kan er gebruik gemaakt worden van twee koelkasten (met vriesvakken) wat voor ons erg handig was. Het zwembad was ook dikke prima. Ondanks dat het niet heel erg diep is (1.20m), kan je er lekker in zwemmen.

De camping ligt wat afgelegen, waardoor je altijd met de auto weg moet als je iets wil doen. Ook de boodschappen moeten gedaan worden met de auto. Echter, juist doordat het zo afgelegen ligt, was het er lekker rustig. In de omgeving is voor de rest genoeg te doen en ze willen vanuit de camping ook genoeg dingen vertellen over allerlei activiteiten.

Heerlijk rustige familiecamping, aanrader!

Bart,
    23-8-2017

Na een toch weer altijd lange speurtocht naar de geschikte vakantieplek zijn we beland in de Allier, tegen de grenz van de Cher (Auvergne). En wat een schot in de roos was dit! Bij aankomst mochten we onze eigen (ruime) plek uitkiezen waar we 2,5 week genoten hebben. De camping is in beheer door een Fries echtpaar samen met Simon en Carlton (Engels), ook toppers.

Voor de kids (5+6jr) is er genoeg te doen op het ruime terrein, zwembad ideale diepte (120cm), speelbos, ritjes op de tractor, allerlei sportmogelijkheden (volleybal, voetbal, footgolf, badminton, etc). Als ouder kom je echt tot rust en wordt alles ontzorgd. Dagelijks verse broodjesservices, schone douchevoorzieningen (ja die worden ook vies als het regent, kijk er doorheen), stilte na 23u, veel schaduwplekken mocht je het willen.

De regio is niet super-toeristisch, profiteer hiervan want er is genoeg te doen: fijne kasteeltjes, pittoreske plaatsjes (Hérisson...), spoorfietsen, brocantes.

Dus: schroom niet om te boeken, of in ieder geval een paar dagen te onthaasten als tussenstop van Noord naar Zuid of vice versa!

Braize (Allier) scoort een 7,5 uit 10, op basis van 7 reviews