Hotel Le Clos

7.6Goed

Frankrijk, Auvergne, Besse et Saint Anastaise / Besse-en-Chandesse)

7.6Goed

• 6.7Ligging t.o.v. pistes

• Jacuzzi
  • Sauna

10 reviews over Hotel Le Clos

• 8Luc Ruyts01-09-2013

Gezellig, rustig gelegen hotel

De tweede keer dat we in dit hotel verbleven was ook weer een aangename verpozing. Deze keer logeerden we niet in 1 van de appartementjes maar in een kamer in het hoofdgebouw, spijtig genoeg net boven de keuken gelegen wat de nachtrust niet altijd ten goede kwam (geluidisolatie zou geen overbodige luxe zijn). De kamer op zich was in orde evenals de badkamer. We werden net als vorig jaar vriendelijk ontvangen en 's avonds aan tafel kwam de eigenares, die ons dadelijk herkende ons hartelijk begroeten. We waren ook blij toen we zagen dat de chef kok dezelfde was van vorig jaar. Het eten was ook dit keer weer zeer lekker en mooi gepresenteerd. Als er iets niet naar je zin op het menu staat wordt er steeds een alternatief geboden. Toch 1 schoonheidsfoutje dit jaar, de zalm die we voorgeschoteld kregen was aan de droge kant maar nu ben ik echt aan het muggenziften want voor de rest is de keuken meer dan een hotel waard. Dit hotel blijft prijs/kwaliteit zeker een aanrader.

Gereisd met partner in augustus 2013

• 9Fam Jansegers04-08-2013

Een echte aanrader, wij komen terug !!

Wij zaten als famillie met kleine kinderen in de formule appartement met half pension. Keuken ; 1 woord echt fantastisch. Een dikke chapeau voor het keukenteam, die er in slaagde om aan alle wensen (allergieën) te voldoen. Ook voor de moeilijkere etertjes was er steeds wat op het menu. Ook het ontbijt (tot 9u45) was compleet en voor elk wat wils. Het appartement werd elke dag volledig gepoetst, de bedden opgemaakt. Elke dag ook een volledige set handdoeken (ook al was dat niet nodig). De mensen van het hotel, supervriendelijk, niks was hen te veel. Een zwembad die lekker verwarmd was. Ach kortom, wij hebben van deze vakantie genoten en houden dit adres zeker bij.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 9Fam. Ruyts - De Weerd17-08-2012

Geweldig genoten van rust en lekker eten

Hotel Le Clos is zeer rustig gelegen, net buiten Besse, een middeleeuws dorpje met smalle straatjes, winkeltjes en gezellige terrasjes. We werden zeer vriendelijk ontvangen door de eigenares van het hotel die ons begeleidde naar ons appartement (deze zijn gelegen in een apart gebouwt net naast het hotel +/- 50m.). Het appartement op zich was in orde. Het ontbijt was zeker in orde en het avondeten was uitmuntend. Elke dag een ander menu en niet zoals in de meeste hotels na een week een herhaling van de vorige week. Het menu werd door het personeel aan tafel voorgesteld en indien er een gerecht was dat je niet lustte werd een alternatief voorgesteld. De bediening was erg vlot en kindvriendelijk, het personeel zeer vriendelijk, flexibel en bekwaam. Voor service en eten mag dit hotel voor ons zeker een ster meer krijgen. Elk mankement werd dadelijk rechtgezet, bv.: na een onweer was op ons appartement de stroom uitgevallen. We hebben dit gemeld en het euvel werd dadelijk verholpen

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

• 9Poelmans28-08-2011

Superreis!

We begrijpen niet waar al die slechte beoordelingen vandaan komen... (Dit heeft misschien te maken met de vorige eigenaars?) We hebben een week doorgebracht in een appartement van hotel Le Clos en het was er echt super! Alles was proper toen we toekwamen en het hele appartement werd dagelijks schoongemaakt. We werden erg vriendelijk ontvangen en ook doorheen ons verblijf was iedereen vriendelijk. Ook het eten was een meevaller, met vaak lekkere streekproducten (bv. overheerlijke truffade). We gaan zeker nog eens terug!!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2011

• 3Provost30-07-2009

Dit nooit meer

Twee dagen zonder warm water! Bedden werden opgemaakt maar de badkamer werd tijdens ons verblijf NOOIT gekuist! Eten ondermaats (boeuf bourguignone waarmee je kon kaatsen, avocado waarmee je iemand kon neerknuppelen, nauwelijks groenten - sommige dagen al helemaal niet), 's morgens iedereen op jacht naar koffie, die werd dan in een kan op een warmhoudplaat gezet maar soms een halve kan voor een bijna volle eetzaal!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2009

• 8Jurith21-07-2008

Niet speciaal...

Ik ben met mijn famillie naar Le Clos geweest. Ik ben 11 jaar. Het was een mooi huisje (wij sliepen in één van de appartementjes 20 meter van het hotel) , maar in de keuken was alles vettig en vuil. Er waren wel spinnen in het bed, dat vind ik heel vies... Er waren 4 parkingen vlakbij ons appartementje en nog parkingplaatsen bij het hotel zelf. Het eten vond ik AFSCHUWELIJK maar dat komt waarschijnlijk door dat ik gewoon niet veel lust. de desserts waren altijd super, dus daarom een zes voor eten. De meeste diensters waren erg vriendelijk. één van de afknappers waren de honden, vier honden: één kwijlende boxer en drie kleinere. Die liepen gewoon in de keuken en één keer liep er een in het restaurant, terwijl er aan de inkom een blad hangt: geen honden toegelaten in het restaurant. Een ander minpunt was het zwembad, groot genoeg maar niet verwarmd. ook de jaccuzi was koud. er was een zaaltje met een kickertafel en enkele fitnesstoestellen. Dit hotel is niet goed als je heel netjes bent.

Gereisd met familie in juli 2008

Hotel Le Clos info

• Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Jacuzzi, Verwarmd

• Aanbod voor kinderenSpeelruimte, Speeltuin

• Soort gerechtenLunchpakketten

• Gratis wifiOp de kamer

• Huishoudelijke apparatuurTV

• Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Opslag voor ski benodigdheden, Terras
  • EntertainmentCasino
  • Overige servicesHanddoeken(service), Kluis, Krant, Wasserette