Camping Le Chant-hibou (+ Gites)

Camping Le Chant-hibou (+ Gites)
8,7

94 reviews over Camping Le Chant-hibou (+ Gites) in het Nederlands

Met jonge kinderen

Gezellig, veilig, kinderparadijs

Groenwold
25-8-2018

Le Chant Hibou is een hele gezellige camping waar veel ouders met kleine kinderen (0-8 jaar) komen. Het is een geheel omheinde camping dus de kinderen kunnen alle kanten op maar niet van de camping af. Je kunt je kind er met een gerust hart laten rondscharrelen. Er is een lekker schoon zwembad om af te koelen. 2x in de week kun je bij Ton en Irene komen eten. Toen wij er waren konden de kinderen paard rijden en mochten ze een rondje op de tractor, dit vonden ze erg leuk. Verder is er een grote zandbak, zijn er skelters en loopfietsjes en zijn er schommels, ringen, glijbaan en ga zo maar door. Op de camping staan een aantal lodge tenten en daar tussen zijn een aantal ruime kampeerplaatsen, een hele leuke mix. Het sanitair is in een unit die tijdelijk op de camping wordt geplaatst. Dit is volgend jaar anders volgens de eigenaar, dan wordt gestart met de verbouw van een schuur tot sanitairgebouw, mogelijk met grote familie douche.

Deze eenvoudige en o zo overzichtelijke camping geeft je direct bij aankomst al een goed gevoel. De eigenaren zijn altijd bereid je te helpen. Het is een camping in trek bij Nederlanders met kleine kinderen. Voor hen het grootste feest om met de boer de dieren eten te geven en op de trekker te rijden. Lekker bier te koop in Monlucon ( la Lubie)

Tot de volgende keer!

Topcamping

Marcel Diseraad
6-8-2018

Zeer kindvriendelijke camping. Heel overzichtelijk doordat alles zich op 1 veld bevindt. Hele fijne (Nederlandse) eigenaren, door de rust die zij uitstralen heb je meteen bij aankomst vakantie. Eenvoudig maar zeer net sanitair. Veel dieren op de camping die elke ochtend gevoerd worden samen met de kinderen. Donderdag is kampvuuravond met marshmallows en ranja voor de kinderen, en voor de ouders iets sterkers. De avond voor vertrek mag elk kind trekker rijden met boer Ton.

Bakker komt dagelijks op de camping rond half negen. Ideaal.

Kortom, een supercamping voor zowel (jonge) kinderen en de ouders!

Zeer leuke camping

Karolien
10-7-2018

Begin juli 2018 een weekje verbleven in gite 'Le Bubo'.

De gite was helemaal in orde: ruim, gemakkelijke keuken, lekker koel bij heet weer, goede bedden en een eigen terras.

Het domein was ook helemaal in orde: helemaal afgesloten zodat mijn 3 en 6 jarige vrij konden spelen, diertjes bezoeken, fijn zwembad, speeltoestellen, ...

Eigenaren ook zeer hartelijk en vriendelijk.

Enige kleine nadeel: de prijs van hoogseizoen begint op 01/07, maar dan is het 'hoogseizoen' nog niet bezig op camping: geen animatie, kampvuur, ... Dat vonden de kinderen wel jammer, maar dit kleine nadeel valt te verwaarlozen na alle persoonlijke aandacht en het feit dat we ons fantastisch geamuseerd hebben.

In de omgeving ook zeker heel veel te doen.

Wij willen zeker nog een keer terug!

Ideaal met kleuters

CallensMartens
26-9-2017

Echt vakantie voor jong en ouder. Heerlijke mensen, ultieme vrijheid voor de kleintjes.

Veel en niks te doen.

Leuke fietstochtjes langs het kanaal.

The place to be met jonge kinderen op een haalbare afstand van België.

Een gemoedelijke boerencamping

Sanne
26-9-2017

Een kleine rustige idyllische camping met ontzettend toegewijde eigenaren.

Ton en Irene zijn erg gastvrij, 1x per week

Kookt ze uitgebreid voor de gasten die willen komen eten. De dieren kunnen gevoerd worden door de kinderen, marsmellows roosteren op een kampvuur. Er zijn allerlei leuke activiteiten voor de kinderen! Elke ochtend komt er een bakker op de camping. Het zwembad is leuk, maar verwacht geen enorm zwembad :-)

Voor kleine kinderen is de camping erg leuk maar minder voor tieners denk ik.

We hebben er 2 nachten gelogeerd ivm doorreis, lekker dicht bij de snelweg.

We hebben alweer gereserveerd voor volgend jaar!

Over de omgeving kan ik helaas niks zeggen.

Wij gingen voor het eerst met onze 3 kinderen naar een camping. 1 week verbleven in een gite (Bubo) en 1 week in een safaritent. Het geheel is erg gezellig en overzichtelijk, ideaal voor een gezin met kleine kinderen: zwembad, glijbaan/ schommel, zandbak, voetbalveldje, tafeltennistafel, 1x in de week dieren verzorgen en, bij het afscheid, samen met Ton op de tractor rijden.

Irene en Ton waren erg gastvrij!

In de omgeving zijn er een aantal activiteiten te ondernemen (zwemmen in een meertje, oude stadjes, kastelen). Voor eetgelegenheden in de omgeving is het noodzakelijk de auto te pakken, hoewel de maandagse pizzabus in het op loopafstand gelegen dorp een groot succes was.

Al met al 2 fijne weken gehad op de camping!

Fijne camping!

Muller
12-8-2017

Le Chant hibou is een kleine rustige camping. Ideaal voor gezinnen met kleine kinderen. Boer Ton en Irene weten een fijne warme sfeer te creëren. Boer Ton maakt, met engelengeduld, met ieder kind de dag voor vertrek een rondje op de tractor. Irene kent ieder kind bij naam. Één keer per week mogen de kinderen helpen met het voeren van de dieren. Voor ons zoontje is dat het hoogtepunt van de week! Dit jaar waren we voor de derde keer op Le Chant hibou. Er is nu ook goede WiFi, zelfs gewoon in de tent!

Fijne plek met een echt "Frans" karakter

R. Zonnenberg
4-8-2017

Wij hebben een week een gite gehuurd! Deze was eenvoudig en daarom top! Een terras met vrij uitzicht en rust! Binnen lekker koel.

Door omstandigheden waren wij iets vroeger aanwezig bij aankomst, maar dit was geen probleem.

We hebben heerlijk genoten, een avond mee gegeten met Ton en Irene, iedere ochtend vers brood op de camping en in de middag lekker verkoelen in het zwembad. Kids hebben pony gereden, tractor gereden, marsmellows gemaakt, dieren gevoerd en lekker gespeeld.

Prijs kwaliteit is erg goed!

Fijne kleinschalige en kindvriendelijk camping

Gitta en Thomas
20-7-2017

We hebben hier echt een topvakantie gehad! Voor het eerst kamperen met onze 1-jarige dochter. We zochten een kleinschalige camping zonder schreeuwende animatie, ruimte en rust. Je vindt dat hier op Le Chant Hibou. Simpel speeltuintje, prima zwembad en leuke lieve boerderijdieren. De eigenaren Irene en Ton zijn bijzonder gastvrij en wij voelden ons gelijk welkom. In de omgeving is veel te zien en ook met regenachtige dagen hoef je je niet te vervelen. Dus zoek je als jong gezin een camping waarbij kind en ouders op en top genieten, ga vooral naar deze camping!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Chant-hibou (+ Gites) in Audes (Allier), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Chant-hibou (+ Gites) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.