Ambert (Puy de Dome)

Reviews over Ambert (Puy de Dome)

Mooie groene, rustige omgeving

mireille gerstel,
    10-6-2015

Wij verbleven een week in de gité

Prachtig weer, rust, ruimte en een mooi uitzicht.

Op het terrein kon ons kind heerlijk en veilig spelen. Er is genoeg ruimte om te profiteren van de zon en schaduw. Je kan gebruik maken van tafels en stoelen die bij de gité horen.

In omliggende weilanden lopen koeien en stieren.

Het dichtstbijzijnde dorp Clerette heb je langs de rivier schapen staan. Op het weggetje langs de weilanden rijdt nauwelijks verkeer. Heerlijk voor wandelaars.

Het dorp Ambert, daar had je een park met een meer en speeltuin voor de kleintjes. Onze dochter van 2 kon daar heerlijk spelen. In het dorp zijn er twee grote supermarkten en er is ook een aldi. Voor de makkelijke maaltijd is er genoeg te vinden in het dorp, zoals een pizzaria, kebabzaak.

We zijn naar ook het dierenpark gegaan: Parc zoologique du Bouy. Het was erg leuk, zeker voor kleine kinderen.

Het is wel groot. Maar niet te doen met een kinderwagen, het is wild terrein ligt op verschillende niveau hoogtes.

Gereisd met jonge kinderen in september 2014

Rustig familiestadje

Erik,
    15-5-2015

Ambert is een typisch Franse provinciestad. Alle voorzieningen zijn aanwezig. In de directe omgeving zijn ook diverse bezienswaardigheden. Voor wie op de racefiets van een uitdaging houdt is de beklimming van de Puy de Dome een aanrader.

Gereisd met partner in mei 2015

Karaketeristiek stadje

j_w_plat,
    5-8-2012

Ambert streeft er niet naar het bruisende toeristische middelpunt te worden: geen hordes toeristen die gelokt moeten worden met allerlei zin en onzin. De hele streek is landelijk en Ambert is daar het historische en sfeervolle en vooral vriendelijke gezicht van. Een zeer gezellige, drukbezochte markt op donderdag, wekelijks een paar keer gezellig muziek op de pleinen. Een prachtige omgeving voor wandelen, fietsen, mountainbiken, rondtoeren ... Er is een zwembad, speelvijver (plan d'eau), toeristische trein, er zijn prima restaurants, goede winkels (w.o. twee grote supermarkten). Kleine musea, cafés met wifi zijn er ook. En de mensen zijn uitemate vriendelijk. Je bent en voelt je echt gast in het stadje en zo word je ook behandeld.

Al met al, in Ambert tref je Frankrijk zoals je 't het liefste hebt: op z'n Frans.

Gereisd met partner in juli 2012

Top, een blijver.

Jan Willem Plat,
    22-4-2012

Nu al voor het derde jaar naar La Combe Basse, onze droomplek. Optimaal genieten, midden in de natuur, maar dicht bij alles. Bakker op een kilometer, Ambert 5 minuten met de auto. Heerlijk chillen op het terras, wegdromen bij de beek of lekker een kampvuur maken voor de koele avonden. Ideale uitvalsbasis voor tochten in de omgeving, zowel met de auto als te voet. Ook na herhaald bezoek een feest om terug te komen. Het huis is zo gezellig ingericht, dat met een boek op de bank ook heerlijk is. Een aanrader!

Gereisd met partner in januari 2012

Fantastische camping: ruime plaatsen, steeds warme (++) op

Appie,
    2-7-2006

Fantastische camping: ruime plaatsen, steeds warme (++) douches, schoon; strandje met zwemwater, maar ook zwembad op loopafstand. Dorpje gezellig, maar je hebt het in een dag gezien. Omgeving vooral voor wandelen en rust, vooral rust! Prima uitvalsbasis voor dagtrips.

Gereisd met partner in augustus 2005
Ambert (Puy de Dome) scoort een 8,4 uit 10, op basis van 11 reviews