Camping La Bouysse

23 reviews over Camping La Bouysse in het Nederlands

Zeer de moeite waard!

Chantalle
14-8-2019

Mooie camping, niet te groot (we stonden op plaats 95). Zwembad is erg fijn en ligt mooi. Het toiletten konden wat beter. Wel schoon maar de inrichting ervan niet zo handig. Verder was het sanitair goed. De omgeving is werkelijk prachtig. Aan te bevelen is een kanotocht vanaf de camping. Je ziet de kastelen dan opdoemen. Vergeet niet om Sarlat in de avond te bezoeken in het hoogseizoen. Er waren veel straatartiesten en dat zorgt voor een echt Franse sfeer zoals wij die niet kennen. We hebben het erg naar onze zin gehad. Voor kinderen >15 jaar was er niet veel te doen. De meeste gezinnen hadden kleine kindjes.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2019

Familie wirken
29-7-2018

Op de bonnefooi naar de Dordogne gereden met caravan. Aangekomen op camping la bouysse. In eerste instantie voor 1 weekje geboekt maar al snel een week erbij geboekt. Een geweldige camping die gerund wordt door hele vriendelijke en betrokken mensen. Ruime staanplaatsen. Je betaalt per plaats en doen ook niet moeilijk over de grote van een bijzettentje. Sanitair is netjes. Een mooi zwembad met een prachtig uitzicht. Je zit recht aan de Dordogne waar je een strandje hebt. De stroming valt daar mee dus je kunt er lekker het water in. Kanoverhuur is bij de camping. Een geweldige omgeving met hele leuke dorpjes, grotten en kastelen. Supermarkt op ongeveer 10 minuutjes rijden. Deze camping is zeker voor herhaling vatbaar.

Super gezellig

Familie Tang
16-11-2017

Wij hadden het geluk een appartement te huren met uitzicht op de bergen en het zwembad. Dagelijks roken we de geur van vers gebakken brood op ons balkon. 's Ochtends was het heerlijk ontbijten. We keken uit op het pleintje waar regelmatig van alles georganiseerd werd. Het appartement is typisch Frans en daardoor erg charmant (en betaalbaar). De bedden waren goed. Airco hadden we niet nodig, het was koel genoeg. Vanuit het zwembad kijk je zo naar de rivier die op een steenworp afstand ligt. We hebben geen last gehad van de camping naast ons (waar je heerlijk kunt eten). Onze buren waren Nederlanders, erg gezellig contact. Op het pleintje werd een miniconcert georganiseerd, we hadden first row uitzicht. De band kwam nog de trap omhoog om verder te spelen en zingen op ons balkon. De sfeer, het eten, de mensen, de ligging, alles was perfect en we komen graag nog eens terug. Voor oudere jeugd mag er meer georganiseerd worden maar met alles in de omgeving, hadden zij ook veel lol. Het is een leuke 'net-niet-te-drukke' camping met prima eten en voorzieningen.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2016

Mooie camping, mindere sfeer

Ilse
11-9-2016

De camping ligt gelegen aan een klein riviertje en is goed onderhouden. Het zwembad is mooi maar tijdens druktedagen eigenlijk te klein. Vriendelijke mensen, sanitair goed onderhouden en 2 keer per dag schoon gemaakt. We vonden de sfeer iets minder omdat er veel Fransen komen die erg op zichzelf zijn (auto voor de tent, geen contact) daardoor onvoldoende aansluiting voor de kindjes. Grootste nadeel is de grote camping die naast deze camping ligt. Veel overlast vanaf 20:30 tot 23 en soms middernacht van Karaoke shows / entertainment, disco, etc. Voor ons niet voor herhaling vatbaar. TIP; bezoek Sarlat vroeg in de ochtend en kasteel Castelnaud was ook heel erg leuk.

Gereisd Met jonge kinderen in Mon Aug 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Goede, levendige camping

Janneke
9-8-2016

Ik heb samen met mijn vriend anderhalve week op deze camping in het hoogseizoen gestaan, wij zijn een jong stel rond de 20 en dit was onze eerste vakantie samen. De omgeving en de staanplaatsen waren prachtig. Leuke paadjes, mooie bomen en recht aan de Dordogne. We hadden om een plek gevraagd met veel schaduw en die hebben we zeker gehad! zeker 75% schaduw de hele dag! La Bouysse was een perfecte locatie om erop uit te gaan. Alle 'must-see' plaatsen waren op een goede afstand te bereiken, denk aan: Sarlat, La Roque-Gageac, Castelnaud, Beynac en Montfort. De camping is erg levendig. Tot zeker 12 uur s'nachts was het gezellig, rook het naar BBQ of was er een feestavond bij de bar. Er waren wel meer Fransen dan Nederlanders, dus dat vonden wij wel wat jammer, maar daar moet je natuurlijk van houden.

Waar mijn vriend en ik erg ontevreden over waren zijn de sanitaire ruimte. Het is een best grote camping en in het hoogseizoen waren er zeker 300/400 mensen op de camping. Met 2 toiletruimtes is dit echt te weinig!! Het nadeel is dat de ene toiletruimte centraler ligt dan de andere. De ene wordt dus heel veel gebruikt en de andere eigenlijk nooit.. Voor ons was de 'schone' best ver lopen, dus wij moesten het ook hebben van de meer 'centrale'. Verder werd er te weinig schoongemaakt, 9/10 keer geen WC-papier , het werd namelijk niet na de spits gecontroleerd en bijgevuld, of je stond met 10 man in de rij om te douchen.. Ook zijn het gemengde toilet gebouwen, is het 'drukke' toiletgebouw erg oud en waren de muren niet tot het dak.. Lekker als je staat te douchen terwijl je iemand anders uitwerpselen ruikt..

Wij hadden in de recensies gelezen dat het eten van de snackbar heel smerig is en dat je dat beter niet kunt halen. Wij hebben het geprobeerd maar ze hebben zich daar prima in verbeterd! Het is nu erg lekker! Dit is hetzelfde met het stokbrood.

Nog een kleine tip: Koop geen wifi van de camping, het is 1: super duur en 2: enorm traag.

Wij hebben een erg leuke en actieve vakantie gehad en zullen zeker nog een keer terug komen als het sanitair verbeterd wordt!

Gereisd Met partner in juli 2016

Leuke maar levendige camping

C. Esselink
10-1-2016

Wij hebben met ons gezin (2 kinderen 7 en 9 jr) een heerlijke vakantie gehad. De omgeving is geweldig. Er zijn veel mogelijkheden voor uitstapjes in de nabije omgeving. Het landschap is prachtig. De camping heeft alles; fijn zwembad, heerlijk zwemmen en drijven in de rivier en volop speelmogelijkheden voor kinderen. Ook animatie, maar daar hebben onze dochters geen gebruik van gemaakt. Regelmatig ook optredens op het terras. Het volume staat flink luid dus slapen is er niet bij tot de muziek om middernacht stopt. Gelukkig houden wij van een beetje gezelligheid. De naastgelegen camping heeft ook met regelmaat live muziek welke je ook heel goed kunt horen tot middernacht. 's Morgens waren wij ook weer vroeg wakker door de vele kleine Franse kindjes die met veel gehuil alle aandacht vroegen van hun ouders... Er waren Engelse, Franse en Nederlandse bezoekers. Dit geeft een leuke sfeer. De afhaalmaaltijden waren redelijk, de ijscoupes heerlijk. Voldoende sanitair wat goed werd schoongemaakt, maar doordat de camping helemaal vol was, bleef het niet de hele dag netjes (het is maar net hoe de gasten er mee omgaan). Al met al een leuke camping op een toplocatie, maar heel levendig. Niet geschikt dus voor rustzoekers.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2015

Camping om zeker nog een keer te gaan bezoeken.

K. Rem
29-6-2015

De camping is gunstig gelegen. Dorpjes en bezienswaardigheden zijn op redelijk korte afstand te bereiken, zowel met de auto als de fiets. Afhaalmaaltijden zijn er maar helaas (toen wij er waren) nog geen restaurantmogelijkheden. Mooi gebied voor de racefietsers. Beheerders en medewerkers zijn uiterst vriendelijk. Prijs, zeker in het voorseizoen, is goed. Plekken zijn ruim en altijd voorzien van schaduwplekken. Ook vanaf de camping mogelijkheden om per kano de Dordogne af te varen.

Gereisd Met partner in Sat Jun 06 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

prima verblijf. mooi gelegen en heerlijk rustig

Albert van Weering
8-6-2015

Twee weken verblijf gehouden en alles in de omgeving bekeken. Grote kampeerplekken met voldoendes bomen om schaduw te vinden in de hitte. Voor de Dordogne moet je een rustige, doodlopende weg naar een andere camping oversteken. Fietsen vanaf camping met 8 versnellingen en een redelijke conditie goed mogelijk. Bewegwijzerde fietsroute naar Sarlat en Le Roque. Heerlijk zwembad.

Gereisd Met partner in Fri May 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Nette kleinschalige camping

Familie
5-8-2013

Camping La Bouysse in "Vitrac" is een mooie camping. Zwembad met apart pierenbad was ruim genoeg, alleen na 15.00 u was het soms wat te druk. Veel Fransen op de camping, in het hoogseizoen is de verhouding ongeveer 2/3 Fransen en 1/3 Nederlanders, prima! Voor de kinderen weinig animatie, en onduidelijk aangegeven. Alles in het Frans en 1x per week? 2 x per week Aquajogging, soms een volleybaltoernooitje. 1x per week op dinsdagavond is een liveband, 1x per week gezamenlijk eten aan lange tafels op de camping. Ook hier schuift geen Nederlander aan omdat het alleen in het Frans op een bord wordt geschreven en daardoor bijna allemaal aan de Nederlanders voorbij gaat. De ligging aan de Dordogne is mooi, de rivier leent zich prima om met luchtbed mee te laten voeren op de stroming.

Let op! Er heerst op deze camping een ballenknijper beleid.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2013

Leuke Camping

Raymond
28-7-2011

Hier een klein weekje verbleven in juli 2011. Helaas iets minder weer, maar de camping is een nette en verzorgde camping. Wel gericht op de Fransen dus Frans of Engels (spreken ze goed) is noodzakelijk. Sanitair maakt wat oude indruk maar is schoon. Direct een de Dordogne in een hele mooi omgeving. Restaurant en supermarkt hebben we op basis van eerdere recenties links laten liggen en gebruik gemaakt van het goede restaurant van de camping ernaast (Soleil Plage), waar ook een prim supermarktje is

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2011

• Warme douchesAanwezig
  • Overige servicesWasserette

• Autovrij parkJa

• TennisbaanAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Bouysse in Vitrac (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Bouysse zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.