Camping Le Petit Paradis

Meer campinginfo

39 reviews over Camping Le Petit Paradis

• 3henk11-08-2014

Bezint eer ge begint

Je bent inderdaad een pipo als je voor 600 euro per week in zo'n smerig hok gaat zitten,zoals ik destijds. na mijn vertrek werd me medegedeeld dat de matrashoes waarop ik had liggen zweten mocht blijven zitten om het matras. Vieze vuile poepdozen en half-gare pipowagens vol vliegen en ongedierte. altijd koud water in een levensgevaarlijke douche. niets voor de kinderen om mee te spelen in deze zogenaamde biologische omgeving.

• 1Staat v/h sanitair

• 9Barbara Bleeker19-07-2014

Fantastische plek!

Voor de 5e of 6e keer in Vergt op camping le petit paradis geweest. Altijd weer heerlijk tot rust komen op deze camping. Onze zoon van 9 vermaakt zich hier altijd met de andere kinderen. Er is op de camping genoeg voor ze te ontdekken en het is veilig omdat het terrein autovrij is. De wc's zijn zeker geen gat in de grond, maar huisjes(poepdozen) met een gewone zitting met toiletbril waar een bak met zand en stro onder staat. Even wennen in het begin, maar ze zijn super schoon en hebben een afzuigventilator en ruiken nooit vies. We hebben heerlijk gegeten van Karin haar zelfgemaakte quiche en lekkere sallade. Ook hebben we genoten van de warme croissantjes en het warme brood in de ochtend aan de camper bezorgd. We hebben een middagje met ezel Balthazar gewandeld. Ook heeft onze zoon een goede paardrijles van Ton gevolgd. In de buurt is een mooi zwemmeertje, lac de Neufont, met toezicht en een waterglijbaan. Wij komen hier zeker weer terug.

• 9Staat v/h sanitair

• 10Ward C15-07-2014

genieten, rusten, spelen.

Wij zijn nu op deze camping. We hebben het erg naar onze zin, niet te druk, goede sfeer, veilig spelen, er zijn net lammetjes geboren, gisteren met de ezel gewandeld, vandaag gaat onze zoon van 8 op het paard, iedere ochtend verse croissantjes aan de tent gebracht. Hier is geen luxe, geen lawaai, alles is schoon, vooral de toiletten zijn aangenaam, geen stank en nooit verstopt.

• 8Staat v/h sanitair

• 10M von Aachen13-07-2014

Om steeds weer terug te gaan.

Wij houden niet van drukte, het liefs een natuur/boerencamping. Op le petit Paradis hebben wij de juiste balance gevonden, gezellig druk, leuk publiek, sympathieke en zorgzame beheerster, voor de kinderen veel andere kinderen in dezelfde leeftijd, dieren, paardrijden, en een zeer mooie omgeving, redelijk centraal gelegen t.o.v. de toeristische attracties. We hebben zojuist voor de tweede keer gereserveerd.

• 8Staat v/h sanitair

• 9Veerle Capelle27-10-2013

eerst even wennen

Laat, zonder reservering kwamen wij net voor het duister aan, we werden vriendelijk ontvangen en kregen hulp bij het plaatsen van onze tent. We hadden even een moment nodig. Nadat we een nacht hadden geslapen ontdekte we de schoonheid en heerlijkheid van deze prachtige plek. Het is zeker geen burgerlijke camping, de boerderij is actief waardoor de eerste indruk een beetje rommelig is. Op het kampeerterrein was het veilig, schoon, rustig, onze kleinere kinderen konden heerlijk spelen, er waren veel kinderen in dezelfde leeftijd.Met Griselda hebben wij een ezelwandeling gemaakt. Onze oudste heeft op een paard mogen rijden, zij was erg angstig, dat werd met veel geduld in zijn geheel weggenomen. 2 keer mochten wij van Karins heerlijke kookkunst genieten. Karin, hartelijke dank en tot het volgende jaar!

• 5Derk Logemann26-08-2013

Mooi maar te duur, en onwelkom

Deze zomer een week met peuter en vrouw hier gestaan. Een heel erg mooie plek, waar het voor kinderen fantastisch is. Het gehele terrein is omheind wat het gemakkelijk maakt voor kinderen (en ons) om zelf op avontuur te gaan. Veel leuke en interessante dieren en objecten (de blauwe caravan!) om te ontdekken.

De toiletten zijn inderdaad een gat in de grond. Heb ik geen enkel probleem mee, maar dergelijke spartaanse voorzieningen zijn niet verdisconteerd in de prijs. Het is allemaal (zeker het eten) veel te duur voor wat er geboden wordt. Dat biologische vind ik ook niet heel geloofwaardig als de afvoer van de douche zo de grond inloopt.

Verder kreeg ik het idee dat Ton en Karin al die campinggasten maar lastig vonden. Bij aankomst een uur moeten zoeken naar een van beiden. En later nog een aanvaring gehad omdat ik me op priveterrein bevond, terwijl het volstrekt onduidelijk is waar dat dan begint.

Wij komen hier niet meer terug.

• 2Staat v/h sanitair

• 5J06-08-2013

Duurzaam of mag het niks kosten?

De camping wordt bevolkt door leuke gezinnen met kleine kinderen. De omgeving van de camping is prachtig. Maar...

De 'biologische toiletten' zijn hutjes met een gat en daaronder stro en afzuiging. Die afzuiging is niet sterk genoeg of ze werden te weinig verschoond: ze stonken in ieder geval naar konijnenhokken. De eigenaren willen veel 'hergebruiken'. De matrassen (onder de schone lakens) zijn echter te oud. Er is een scheefstaande pipowagen met twee douches voor de hele camping. De wanden en vloeren zijn van superglad plaatmateriaal en er is daar geen stroom/verlichting.

Als je naast een 'biologisch' toilet een energieslurpende oude koelkast zet wat levert het dan op? Wij vroegen ons af of het vooral budgetkeuzes waren in plaats van ideo- of biologische... (geen riolering graven, geen nieuwe koelkast kopen).

Voor een kindvriendelijke camping zijn er teveel brandnetels en weinig schommels.

Karin en Ton zijn aardige mensen, maar de camping lijkt bijzaak. Wij komen niet terug.

• 1Staat v/h sanitair

• 10K. Van eerten11-08-2012

Unieke plek!

De eigenaren Ton en Karin hebben hun idealen voor een betere wereld omgezet in een echt klein paradijsje waar harmonieus leven in en met de nog natuur mogelijk is. We hebben genoten van de bevlogenheid en de gastvrijheid van de eigenaars. De visie en manier van omgaan met de dieren vonden we erg mooi en inspirerend. Onze kinderen van acht en vijf vinden het "de leukste camping waar we ooit zijn geweest"! Verse eitjes, biologisch vlees en aardbeitjes een uur geleden geplukt, je kunt het allemaal bestellen. De plekken zijn lekker ruim en van alle gemakken voorzien zoals een fijne douche, koelkast en water bij je tent. Met andere bezoekers hebben we een heerlijke driegangenmenu gegeten, met liefde bereidt door Karin. Wij gaan zeker terug!!

• 10Staat v/h sanitair

• 8Jan Nathalie en kinderen30-07-2012

Fijne sociale kampeerplek met zeer veel ruimte

Wij hadden een pipowagen gereserveerd voor de duur van twee weken. Deze staat op een zeer ruim gelegen plaats met alles wat je nodig hebt en een eigen milieuvriendelijk toilet. De eigenaren Ton en Karin hebben zich toen wij er waren , een slag in de rondte gewerkt om aan ieders wensen te voldoen, zoals elke morgen brood rondbrengen met de kinderen van de gasten, en een aantal keren heerlijk gekookt voor iedereen ( pizza avond en Quiche avond) tegen betaling uiteraard. Tevens hebben wij een aantal keren een heerlijk biologisch haantje met friet gegeten, wat door karin werd bereidt en bezorgd. De omgeving is er prachtig en je kunt er een groot aantal fantastisch mooie oude steden bezoeken zoals Bergerac, Perigeux en Sarlat. ok de grotten in de omgeving zijn zeer de moeite waard alsmede de kastelen enz.enz. Beste Ton en karin, dit was ons eerste bezoek aan jullie camping, maar zeker niet het laatste. Wij hebben samen met onze kinderen genoten van de rust en ruimte en de fijne contacten.

• 10oom Tom, Gent27-08-2011

vooral voor kinderen

In voor- en naseizoen ideaal voor mensen zonder kinderen. In vakantieseizoen leuk voor ouders met kinderen, zeker niet voor tieners. De omgeving is prachtig voor wandelingen met de ezels of tochten met de auto. Wij maken elk jaar een reis naar een andere plek op de wereld, maar een paar weken bij Le Petit Paradis willen we niet graag missen. We komen voor de ongedwongen sfeer en het heerlijke Franse brood en croisanten dat iedere ochtend aan onze tent wordt gebracht. Een "minpuntje" zijn de ezels en de hanen, bij het krieken van de dag hoor je ze reeds balken of kraaien! je went er wel snel aan, de eerste dagen terug thuis missen we de lieve "schreewers" Zeer prettig vonden we dat er tijdens ons verblijf 2 families die zich minder sociaal gedroegen op vriendelijke wijze werd gevraagd om verder te reizen. Goed beheer, men zorgt dat de doelgroep zich er thuis en prettig kan voelen.

2 tips over Camping Le Petit Paradis

• A.J.M. Jansen, 22-07-2014

Wandelen, paardrijles en ezeltochten op de camping, pipowagens en vele mooie dorpen/steden in de omgeving

• Jan Nathalie en kinderen, 30-07-2012

Ga vooral meedoen aan de gezellige avonden dat Karin het eten bereidt. Het meertje in de buurt is rustig en schoon en de salades in het restaurant aldaar zijn heerlijk.

1 vraag over Camping Le Petit Paradis

• luna, 23-02-2013

begeleiding c.q. 2 lege plekken in de auto

hallo,

Wij willen van 15 juli tot en met 11 augustus naar de camping in dordogne maar ik durf niet alleen te rijden door Parijs. Daarom zoek ik iemand die mij kan begeleiden door Frankrijk (Parijs met name) naar Dordogne. Ben zelf in het bezit van een auto en rijbewijs. In Juli is het het een jaar geleden maar ben nog nooit naar het buitenland geweest met de auto. Het lijk mij wel een uitdaging maar vind sommige stukken te druk en durf nog niet alleen te rijden. Apart naar toe riijden en apart terug met verschillende mensen vind ik ook niet erg. Wij willen voor 4 weken gaan en een dagje eerder of later mag natuurlijk ook. Onkosten worden in overleg vergoed. Wie gaat die kant op?? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

P.s. Geef het door aan mensen die ook die kant op gaan.

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig