Camping Le Petit Paradis

Meer campinginfo

39 reviews over Camping Le Petit Paradis

• 9groningen28-07-2008

heerlijk,maar pas op!

heerlijke camping voor kinderen ,maar pas op voor de eigenaar die je geld wil aftroggelen op een vervelende en dwingende manier!voor de rest is de rust geweldig.

• 6Staat v/h sanitair

• 9Fam Thyssens26-07-2008

Een topper voor de liefhebber van rust en natuur

Zeker niet geschikt voor iedereen, op een zeer gezellig feest {heerlijk gegeten}, georganiseerd door de campingbeheerder werd het bijzondere karakter van deze zeer kindvriendelijk natuurcamping ook even besproken, het enthausiasme was unaniem, dat werd bevestigd o.a. door de velen die hier al voor de tweede of meerdere keren waren. De info die wij vooraf kregen was zeer duidelijk en werd achteraf terplaatse bevestigd. Infantiel, zeer onvolwassen, vind ik reacties waarbij de verkeerde keuze van de schrijver bij de eigenaar gelegd wordt. Het zegt meer over de schrijver dan over deze geweldige camping. Voor ons is een blijft Le petit paradis een aanrader!!!!!!!!!

• 9Mia, Joop, Tessa en Tommy13-07-2008

Vandaag weemoedig thuis, gisteren terug gekeerd van een heerlijke vakantie in de gezellige pipowagen, uitgerust, genoten van de omgeving, de hartelijke beheerders. Wij hebben heerlijk gewandeld met de lieve ezels en lekker gegeten. Bijna hadden we ons door enkele negatieve reacties laten weerhouden om te boeken, gelukkig hebben we dat niet gedaan. Met een negatieve opmerking zijn we het eens, met pubers ben je er niet op de goede plek, met kleinere kinderen is het een droomplek. Sanitair was eenvoudig maar ruim en schoon. Een aanrader.

• 8Sherwin & Inge Wilson, Jasmijn 6 en Ishan 310-07-2008

Wij hebben heerlijk genoten van onze vakantie in een ingerichte tent op camping Le Petit Paradis! Back to basics en wat een rust, ruimte en vrijheid! Binnen een paar dagen waren we helemaal los van ons drukke bestaan in Nederland. Douches en toilet eenvoudig, maar schoon en zeer ruim, heerlijk warm water en zonder wachttijden! Prachtige omgeving, zowel verkend met de auto als te voet. Meertje dicht bij voor de nodige plonsjes! Karin en Ton organiseerden in onze tweede week een etentje voor hun campinggasten: een overheerlijk 4 gangen diner, met zorg bereid door Karin! We hebben genoten, zowel van het eten, als ook van de gezelligheid met de andere campinggasten! Kortom: Le Petit Paradis was in alle opzichten voor ons zeer geslaagd qua vakantiebestemming! Zoek er geen luxe, maar geniet!

• 8Rik Donckers07-07-2008

Heerlijke rust

We gaan dit jaar voor de derde keer op rij naar Le petit paradis. Een eenvoudige, maar heerlijke rustige camping, zoals je van een boerderijcamping verwacht. Drie jaar geleden viel onze zoon van de ezel en brak zijn arm. Een dom ongeluk, veroorzaakt door een dier, dat schrikt. Overmacht. De eigenaars hebben ons toen goed opgevangen en we komen nog steeds even graag terug. De eigenaren zijn warme mensen, die met respect voor de natuur en voor hun dieren, de kinderen laten meeleven op hun boerderij. Natuurlijk zijn er regeltjes, maar die komen mens (rust!) en dier alleen maar ten goede. Waar kunnen kinderen kuikentjes zien uitkomen, ezels en geitjes mee voeren, kijken hoe de schapen geschoren worden en op zoek gaan naar kikkers en hagedissen op het domein? Een aanrader!

• 10Ageeth05-06-2008

Voor wie geen touroperator-camping wil maar: een prachtig wijds uitzicht zodra je je hoofd buiten de tent steekt, vers gebakken haantjes en eieren, kinderen kunnen overal veilig spelen en leren door duidelijke regels over hoe om te gaan met de ezels en paarden. Het sanitair is schoon, warm water gratis en geen lange rijen voor de toiletten. Ton en Karin zijn lieve mensen met hun hart op de juiste plek. Kort: een aanrader voor iedereen die niet heel veel tam-tam nodig heeft om te genieten.

• 9Brieskorn04-06-2008

Kamperen bij de boer zoals het bedoelt is. Een unieke plek in de Dordogne. Kinderen die zich zelf goed kunnen vermaken, willen spelen in het gras en bos en bij de dieren (ezels, schapen, kippen, paarden, honden en 1 geit)hebben een topvakantie. Verder kun je mooie tochten met ezels maken. We hebben dat ook gedaan. We zijn wandelaars en met kinderen die niet zo ver willen lopen is een ezel een uitkomst. En op een ezel komt vooral onze oudste dochter heerlijk tot rust. En de jongste heeft inmiddels na een rugzakperiode ook de smaak van het ezelrijden te pakken. De plekken zijn ruim en er heerst een heerlijke rust en het sanitair is degelijk en schoon. Wie niet in een tent wil kamperen kan ook in een pipowagen terecht. WIe rust waardeert, wil genieten van de natuur en landschap en ongedwongen op vakantie wil, is hier op z'n plek. Logisch dat radio's of auto's rond de tent niet gewenst zijn (behalve bij aankomst en vertrek). Zwemwater, grotten, Perigeux zijn dichtbij, camping is rustig.

• 801-06-2008

Een prachtige plek. Rust, ruimte en een prachtige plek voor kinderen. We hebben regelmatig tochtjes met de ezels gemaakt, het zijn lieve volgzame beesten en met wat kleine aanwijzingen kun je het zo. Ezels aaien en voeren, eieren rapen, geit voeren, lekker ravotten en, dat is echt vertier voor onze kinderen. We komen hier graag en we genieten dan weer van de ruimte en de rust. Er is een mooi zwemmeertje een paar kilometer verderop en kinderen kunnen ook paard leren rijden. Ton en Karin doen veel aan het verbeteren van deze plek, zorgen goed voor dieren en mensen die bij hen verblijven. Wie met weinig tevreden is, eenvoud kan waarderen en zorg voor mens, dier en natuur belangrijk vindt is hier op z'n plek.

• 8Jan Vandenbussche18-05-2008

Een fantastische camping voor een gezin met kinderen of voor wie rust zoekt. Het is primitief (toiletten, douches) maar proper. Het is dan ook een camping a la ferme, luxe moet je er niet zoeken. Onze kinderen van 3, 5 en 6 hebben er een fantastische 2 weken beleefd met de dieren en de natuur. En de eigenaars? Geen klachten over, integendeel!

• 9Fam Gregeoire26-03-2008

Wij vonden het heerlijk, natuur, ruimte, weinig gasten {kleinschalig}, rust, de gastvrije eigenaar garandeert geen radio's, geen auto's op de camping en zorgt voor naleving, dat wordt door ons zeer gewaardeerd, door sommige andere gasten werd dit niet gewaardeerd, waarschijnlijk een verkeerde keuze gemaakt, denken wij. Wij hebben genoten van de wandeltochten met de zeer lieve ezels. We gaan graag/zeker terug.

2 tips over Camping Le Petit Paradis

• A.J.M. Jansen, 22-07-2014

Wandelen, paardrijles en ezeltochten op de camping, pipowagens en vele mooie dorpen/steden in de omgeving

• Jan Nathalie en kinderen, 30-07-2012

Ga vooral meedoen aan de gezellige avonden dat Karin het eten bereidt. Het meertje in de buurt is rustig en schoon en de salades in het restaurant aldaar zijn heerlijk.

1 vraag over Camping Le Petit Paradis

• luna, 23-02-2013

begeleiding c.q. 2 lege plekken in de auto

hallo,

Wij willen van 15 juli tot en met 11 augustus naar de camping in dordogne maar ik durf niet alleen te rijden door Parijs. Daarom zoek ik iemand die mij kan begeleiden door Frankrijk (Parijs met name) naar Dordogne. Ben zelf in het bezit van een auto en rijbewijs. In Juli is het het een jaar geleden maar ben nog nooit naar het buitenland geweest met de auto. Het lijk mij wel een uitdaging maar vind sommige stukken te druk en durf nog niet alleen te rijden. Apart naar toe riijden en apart terug met verschillende mensen vind ik ook niet erg. Wij willen voor 4 weken gaan en een dagje eerder of later mag natuurlijk ook. Onkosten worden in overleg vergoed. Wie gaat die kant op?? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

P.s. Geef het door aan mensen die ook die kant op gaan.

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig