Camping Juantcho

Camping Info

Meer campinginfo

21 reviews over Camping Juantcho

• 8fam. aaltink20-09-2016

Eenvoudige maar geweldige camping.

Omdat wij nooit een camping reserveren, is het maar afwachten of je in een toeristisch gebied -en zeker als het augustus is en de Fransen zijn ook op vakantie- in de buurt van Biarritz en St. Jean de Luz nog een plekje op een camping vindt. Gelukkig vonden we al snel een hele mooie en grote plek op camping Juantcho in Socoa. De camping heeft maar 2 sterren en dat zal waarschijnlijk komen doordat er niet meer is dan een simpel klimtoestel en het (behoorlijk) verouderde sanitair. Maar het sanitair is schoon, het water is altijd warm, de plekken zijn groot, de sfeer is prima en de ligging is geweldig! Aan de Corniche , de weg langs de oceaan, van St. Jean de Luz naar Hendaye. Je steekt de weg over en dan kijk je uit over zee! Als je geen camping hoeft met allerlei toeters en bellen, dan is deze zeker een aanrader! Wat je ook zeker moet doen is een wedstrijd bezoeken van de lokale balsport aldaar: cesta punta. Boeken kan bij de receptie. Wij hadden een verrassend leuke en onderhoudende avond.

• 8Staat v/h sanitair

Met oudere kinderen

• 8Free13-03-2015

Fijne camping aan een fantastische rotskust.

De camping ligt prachtig, direct aan de rotskust. Het uitzicht vanaf de rotsen over de oceaan, naar St.Jean-de-Luz en naar het Spaanse Hondarribia is fantastisch. Het geluid van de brekende golven is op de camping goed hoorbaar. Afhankelijk van de windrichting ook zeer sterk hoorbaar. Direct aan de weg, nog vóór de ingang van de camping, ligt een apart terrein voor campers. Dat houdt veel verkeersbeweging weg van het campingterrein. Het personeel van de receptie is zeer vriendelijk en behulpzaam. Jammer dat er geen internetmogelijkheden zijn. Het sanitair is gedateerd, maar wordt wel goed schoon gehouden. Irritant is dat er met landbouwmaterieel over de camping naar de daarachter gelegen landerijen wordt gereden. Ook het legen en wisselen van vuilcontainers gebeurt met een zware en luidruchtige tractor. Vanaf de camping is het zandstrand in de baai van Socoa op loopafstand. Iets verder weg ligt het zandstrand van Hendaye waar veel brandingsurfers actief zijn.

• 6Staat v/h sanitair

• 9Susan05-08-2014

Mooie camping!

Camping Juantcho in Urrugne is een mooie camping op een prima locatie. Saint-Jean-de-Luz en Biarritz zijn goed te bereiken en in het dorp Socoa (+/- 15 minuten wandelen over een privé-pad van de camping naar het dorp) kun je zonnebaden op (één van) de stad-zandstranden en bij de tabakszaak kun je een Nederlandse krant kopen.

Nabij de ingang van de camping is een 'kiosk' waar je heerlijke croissants en baguettes kunt bestellen en de volgende ochtend op kunt halen.

Daarnaast is de ingang van de camping (aan de D912, Route de la Corniche) een prachtig (uitzicht-) punt om over de rotsen de zonsondergang te bekijken.

Er is geen animatie op de camping. Hierdoor hebben wij de camping als zeer rustig ervaren. Sanitair is goed verzorgd en in ruime hoeveelheid aanwezig. Er zijn zowel zon- als schaduwplekken.

• 7Jeanine15-12-2012

Schitterend gelegen aan de Côte Basque

Het sanitair is erg gedateerd; wordt wel uitstekend schoon gehouden. Vriendelijke eigenaar; erg behulpzaam. Veel mogelijkheden voor uitstapjes in de omgeving. Steden als San Sebastian (Spanje), St. Jean de Luz, Biarritz en Bayonne liggen dichtbij.

Met vrienden

• 8RR14-06-2011

goede doorreiscamping naar Spanje

De camping ligt in deelgemeente Socoa, handig vanaf de autoweg: rechtdoor tot aan zee en dan even naar rechts. Zeer grote camping. Sanitair verouderd, maar doenbaar. Aan de achterkant (rechts van huis) voetpad door dalletje naar de winkels van Socoa.

• 7Marleen22-08-2009

Mooie camping!

Deze zomer 5 nachten op deze camping gestaan. Camping heeft weinig faciliteiten maar was voor ons ook niet nodig. Je bent binnen 10 minuten lopen op het strand en in het haventje van Socoa. Het sanitair is eenvoudig maar is zeer schoon en de douches zijn altijd warm. De camping is prachtig gelegen, aan de overkant van de weg is een prachtige rotskust.

• 8Staat v/h sanitair

1 tip over Camping Juantcho

• Susan, 05-08-2014

Beklim de berg 'de Rhune' en ga met de 'Le Petit Train de la Rhune' terug naar beneden. Bezoek de Spaanse stad Saint Sebastian (en parkeer de auto/camper voor een paar euro op het Universiteitsterrein).

0 vragen over Camping Juantcho

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200