Camping Juantcho

Camping Juantcho
6,1

6 reviews over Camping Juantcho in het Nederlands

Eenvoudige maar geweldige camping.

fam. aaltink
20-9-2016

Omdat wij nooit een camping reserveren, is het maar afwachten of je in een toeristisch gebied -en zeker als het augustus is en de Fransen zijn ook op vakantie- in de buurt van Biarritz en St. Jean de Luz nog een plekje op een camping vindt. Gelukkig vonden we al snel een hele mooie en grote plek op camping Juantcho in Socoa. De camping heeft maar 2 sterren en dat zal waarschijnlijk komen doordat er niet meer is dan een simpel klimtoestel en het (behoorlijk) verouderde sanitair. Maar het sanitair is schoon, het water is altijd warm, de plekken zijn groot, de sfeer is prima en de ligging is geweldig! Aan de Corniche , de weg langs de oceaan, van St. Jean de Luz naar Hendaye. Je steekt de weg over en dan kijk je uit over zee! Als je geen camping hoeft met allerlei toeters en bellen, dan is deze zeker een aanrader!

Wat je ook zeker moet doen is een wedstrijd bezoeken van de lokale balsport aldaar: cesta punta. Boeken kan bij de receptie. Wij hadden een verrassend leuke en onderhoudende avond.

De camping ligt prachtig, direct aan de rotskust. Het uitzicht vanaf de rotsen over de oceaan, naar St.Jean-de-Luz en naar het Spaanse Hondarribia is fantastisch. Het geluid van de brekende golven is op de camping goed hoorbaar. Afhankelijk van de windrichting ook zeer sterk hoorbaar.

Direct aan de weg, nog vóór de ingang van de camping, ligt een apart terrein voor campers. Dat houdt veel verkeersbeweging weg van het campingterrein. Het personeel van de receptie is zeer vriendelijk en behulpzaam. Jammer dat er geen internetmogelijkheden zijn. Het sanitair is gedateerd, maar wordt wel goed schoon gehouden. Irritant is dat er met landbouwmaterieel over de camping naar de daarachter gelegen landerijen wordt gereden. Ook het legen en wisselen van vuilcontainers gebeurt met een zware en luidruchtige tractor.

Vanaf de camping is het zandstrand in de baai van Socoa op loopafstand. Iets verder weg ligt het zandstrand van Hendaye waar veel brandingsurfers actief zijn.

Mooie camping!

Susan
5-8-2014

Camping Juantcho in Urrugne is een mooie camping op een prima locatie.

Saint-Jean-de-Luz en Biarritz zijn goed te bereiken en in het dorp Socoa (+/- 15 minuten wandelen over een privé-pad van de camping naar het dorp) kun je zonnebaden op (één van) de stad-zandstranden en bij de tabakszaak kun je een Nederlandse krant kopen.

Nabij de ingang van de camping is een 'kiosk' waar je heerlijke croissants en baguettes kunt bestellen en de volgende ochtend op kunt halen.

Daarnaast is de ingang van de camping (aan de D912, Route de la Corniche) een prachtig (uitzicht-) punt om over de rotsen de zonsondergang te bekijken.

Er is geen animatie op de camping. Hierdoor hebben wij de camping als zeer rustig ervaren. Sanitair is goed verzorgd en in ruime hoeveelheid aanwezig. Er zijn zowel zon- als schaduwplekken.

Schitterend gelegen aan de Côte Basque

Jeanine
15-12-2012

Het sanitair is erg gedateerd; wordt wel uitstekend schoon gehouden.

Vriendelijke eigenaar; erg behulpzaam.

Veel mogelijkheden voor uitstapjes in de omgeving. Steden als San Sebastian (Spanje), St. Jean de Luz, Biarritz en Bayonne liggen dichtbij.

goede doorreiscamping naar Spanje

RR
14-6-2011

De camping ligt in deelgemeente Socoa, handig vanaf de autoweg: rechtdoor tot aan zee en dan even naar rechts. Zeer grote camping. Sanitair verouderd, maar doenbaar. Aan de achterkant (rechts van huis) voetpad door dalletje naar de winkels van Socoa.

Mooie camping!

Marleen
22-8-2009

Deze zomer 5 nachten op deze camping gestaan. Camping heeft weinig faciliteiten maar was voor ons ook niet nodig. Je bent binnen 10 minuten lopen op het strand en in het haventje van Socoa. Het sanitair is eenvoudig maar is zeer schoon en de douches zijn altijd warm. De camping is prachtig gelegen, aan de overkant van de weg is een prachtige rotskust.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Juantcho in Urrugne, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Juantcho zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.