Camping Les Tourterelles

66 reviews over Camping Les Tourterelles in het Nederlands

Teleurstellend

Friends,
16-8-2018

oud chalet, groene ruime camping overzichtelijk een prachtige manege gerund door een Top vrouw Angelique. wij dachten de eigennaren gezien/gesproken te hebben dit bleek achteraf een echtpaar wat al jaren op de camping komt erg jammer want deze mensen zetten zich enorm in voor de camping (activiteiten )de gasten en de eigennaren als deze mensen er niet waren dan waren er vast ook geen activiteiten omdat er geen animatie is.De eigennaar zelf is regelmatig dronken en bruut de eigenaressen is bot en afstandelijk jammer want het kan zo’n mooie camping zijn. Er zijn nu vooral camping gasten voor de paarden en de vaste klanten . Bij alles is achterstallig onderhoud echt onwijs jammer voor nu niet meer als herhaling vatbaar. De camping zou te koop staan. Het restaurant was ook redelijk al met al de eigennaren kunnen beter lekker met pensioen gaan. En de website moet echt aangepast worden na realiteit

Heerlijk rustige mooi gelegen camping

Karen,
14-8-2018

Heerlijke rustige camping, in het bos, ruime plekken, veel schaduw, groot zwembad (kan wel een nieuw likje verf gebruiken), nooit echt te druk. Wij zaten in een Villa-tent en die stond op mooie plek. Lieve eigenaren, die je eigenlijk hun welverdiende pensioen gunt, en enthousiaste restaurant-familie. Veel vaste gasten, die vaak ieder jaar met dochters terugkomen voor de fantastische manege, die liefdevol gerund wordt met veel oog voor paarden en meisjes. Goede sfeer op de camping, mooie speeltuin voor kleintjes, weinig animatie (af en toe 's avonds een bingo, waterdisco of play-backshow). Er zijn maar 99 plekken geloof ik, maar die zie je niet eens allemaal door het mooie glooiende terrein. Achter de tenten staan de paarden in de wei. De paardenmeisjes mogen veel meehelpen, de buitenritten (voor beginners en gevorderden) zijn geweldig, de begeleiding heeft humor en aandacht voor iedereen.Sanitair schoon, 2x keer per dag schoongemaakt.

Prachtige camping in rustig, niet-toeristisch gebied, glooiend terrein, veel schaduw voor bijna alle plekken. Drie Safari-tenten, nr 53&54 op mooiste plekken,net overgenomen door een touroperator, nogal wat inventaris ontbrak(maar daar kon camping niets aan veranderen...). Het Nlse echtpaar (zij 77 jaar, hij...?) dat de camping runt doet dit met liefde maar je merkt dat ze op zijn, en snakken naar een koper(camping staat te koop). Hulptroepen doen hun best, sanitair is schoon, restaurant sinds dit jaar enthousiast gerund door oud-gasten maar dat is (nog) zonder al teveel horeca-bloed. Daghap is prima, verder pizza en snacks. Er wordt niets meer grondig opgeknapt; zwembad, terras, sanitair.....jammer. Mooie speeltuin ,springkussen. Maar..trek je niks aan van negatieve opmerkingen als je voor de manege van Angelique en Sabine komt!! ontroerend lieve mensen voor alle meisjes EN paarden. 24€/les, prachtige buitenritten, elke dag

Waardeloos voor je geld

Roosa,
9-8-2018

Camping ligt mooi gelegen ,de eigennaren zijn koud en kil (niet vriendelijke) de staancaravans zijn erg oud !! En de bedje(matrassen)zijn van jaar kruif de verhuur prijs ligt daarom te hoog Het eten op de camping in het restaurant is prima Personeel erg vriendelijk. De manege is erg leuk voor paarden liefhebbers wel wat oudere paarden die hard moeten werken maar er word met groote liefde voor ze gezorgd.

Animatie is er niet!!! Word wel vermeld animatie word gedaan door een vaste klant die er al jaren komt zij doet dit erg leuk en doet erg haar best als deze beste mevrouw er niet was dan was het een saaie boel. Het sanitair is schoon maar ook enorm veroudert!! ( misschien opknappen?) het zwembad is redelijk er is een groot bad die niet juist onderhouden word de verfvloer kwam

Los waardoor het viezig oogt en vies aan je voeten voelt.de mensen die er komen zijn alle vriendelijk al met al de camping geen echte aanrader

Goede camping

Sietse,
26-8-2017

Rustige camping met manage op het terein. Mooie rustige omgeving, wel ver van bezienswaardigheden, maar dat kan als voordeel of als nadeel bekeken worden, in ieder geval geen massatoerisme in de omgeving sanitair is gedateerd en slecht verlicht maar wel schoon. Camping is voor Frankrijk wat aan de dure kant, losse tentjes erbij worden apart doorbelast gratis wi-fi maar 10 minuten per dag, erbij kopen is duur maar wel van goede kwaliteit. De manege wordt enthousiast geleid door Angelique en Sabine en is een paradijs voor paarden meisjes. Vrienden van ons hadden een stacaravan gehuurd deze zagen er armoedig uit.

leuk als je van paardrijden houdt

fam. Kersten,
21-8-2017

Nederlandse enclave in het noorden van de Dordogne waar veel gasten jaarlijks terugkeren.

Bij aankomst blijkt receptie gesloten te zijn tussen 12 en 14 en dat is jammer na een lange autorit. Ontvangst door eigenaresse is koel en zakelijk en die houding verandert ook niet gedurende ons verblijf. Het personeel op de camping is daarentegen bijzonder vriendelijk.

De campingplaatsen in het midden van de camping zijn aan de kleine kant en dicht op elkaar, al zal de vaste bezoeker daar geen probleem mee hebben. Wie meer privacy wil en niet wil kamperen tussen de stamgasten kan terecht op mooie plekken aan de rand van de camping, half in het bos.

Camping is goed onderhouden, al krijgt het door de donkere chalets en vele stacaravans een ietwat goedkope aanblik.

Het sanitair wordt tweemaal per dag schoongemaakt en de aanwezige gasten laten het doorgaans ook netjes achter. Toiletpapier ontbreekt alleen.

Zwembad is prima al is het aantal ligstoelen zeer beperkt. Er is een apart badje voor kleine kinderen.

Op de camping is tegen forse betaling WiFi beschikbaar. Bereik en snelheid zijn bijzonder slecht.

Hoogtepunt en grote publiekstrekker is de manege. Hier worden dagelijks buitenritten door de mooie omgeving georganiseerd. Het walhalla voor paardenmeisjes (en een enkele jongen) waar volop aandacht is voor plezier én veiligheid.

Al met al een camping waar de vaste gasten zicht prima thuis voelen. De ietwat avontuurlijker aangelegde kampeerder houdt het na één vakantie wel voor gezien.

Magisch plekje in Dordogne

Hildegard castricum,
6-5-2017

Tourterelles in geweldig voor meiden die van paardrijden houden, om te wandelen, hardlopen en te fietsen. De camping biedt ruime plekken in een natuur en bosrijke omgeving. De dorpjes eromheen zijn zeer charmant maar klein en eenvoudig. Geen standaard touristische "attracties" maat rust Rn ruimte. De manege is geweldig. De begeleiding is geweldig. Angelique en Sabine zijn lief en verantwoordelijk maar weten de rijkunsten van de meiden goed in te schatten en gaan "los" op de paarden waar mogelijk. Bieden heerlijke sfeer en gezelligheid. Voorzieningen zijn wat gedateerd maar netjes. Zwembad eenvoudig en schoon.

Super camping!

Van liere
31-7-2016

zeer vriendelijk Nederlands sprekende camping. gezellig terras waar je uitstekend kunt eten. Voelde na een paar dagen als een grote familie. Wel heel veel vaste gasten die elkaar goed kennen. De manege ziet er in 1 woord perfect!!uit. keurig verzorgde paarden en ritten onder begeleiding van Angelique en Sabine. Hun harde yells als ze aankomen en vertrekken is in de hele omgeving te horen..Het is een ontmoetingsplek voor de meiden en sommige verblijven daar een hele dag. Wil je echt iets bezoeken dan is het best een eindje rijden overal vandaan. Maar is niet erg in deze omgeving.

Heerlijke camping, wel met achterstallig onderhoud

Familie uit het midden van het land
28-12-2015

Gezellige camping, heerlijk rustig en genoeg te doen voor de kinderen. Sanitair is verouderd, maar wordt goed schoon gehouden. Wel erg donker in de avond als je wilt douchen. Het zou goed zijn om het achterstallige onderhoud aan te pakken. Zo zit het hek bij het peuterbad los en dat zou een gevaarlijke situatie kunnen opleveren als deze losbreekt. Kapotte stoelen bij het zwembad kunnen het best weggehaald worden. Ook het personeel moet erg hard lopen om alles op rolletjes te laten lopen. Ze doen dat met plezier, maar de uren die er gedraaid moeten worden zijn echt teveel op een dag dat heeft op een gegeven moment zijn weerslag. Er is nu een nieuwe 'manager', als hij de ruimte krijgt van de eigenaars, weet ik zeker dat hij een positieve bijdrage gaat leveren aan deze camping. Hij heeft goede ideeën, is enthousiast en heeft kennis van zaken. Ruimte geven aan deze jongen is het toverwoord. Als dat gebeurt, komen we zeker nog een keertje terug! Al met al is het wel een aanrader, maar het is belangrijk dat ze scherp blijven en openstaan voor de input van hun personeel. Loslaten is moeilijk, maar wel belangrijk om de camping goed te laten draaien.

Heerlijk Ontspannen

Hendrik
28-9-2015

De laatste week in september is het rustig op de camping en ook in Tourtoirac-dorp. Het weer is nog prima. Wij verblijven in het goed ingerichte chalet D5-"Le Souris". De ruime overdekte veranda en de fijne bedden zijn onze domeinen. Op de veranda worden we omringd door gaaien, boomklevers en roodborsten en iedere avond horen we bosuilen roepen. Op de camping zien we onder andere ook eekhoorn, ree, hagedis, luzernevlinders en overvliegende raven. Op het eilandje in de L'Auverzere, de snel stromende rivier door het hart van Tourtoirac, genieten we van waterspreeuw, ijsvogel en grote gele kwikstaart. De natuur is prachtig te belevenen op de vele gepijlde wandelroutes die camping en dorp omgeven. Voor geocachers is hier veel eer te behalen. Een bezoek aan de stad Perigueux met haar fraaie historische gebouwen overtreft onze verwachtingen. Tourtoirac, Les Tourtoirelles, D5-"Le Souris": Van harte aanbevolen!

Villatent

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Tourterelles in Tourtoirac (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Tourterelles zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.