Camping La Castillonderie

8.9Fantastisch

Frankrijk, Aquitaine, Thonac (Dordogne)

8.9Fantastisch

• 7.9Eetgelegenheden
  • 7.6Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

125 reviews over Camping La Castillonderie

• 8fam. beerthuizen22-07-2012

centraal gelegen kleine camping

weer terug(3e x) ivm folkl. dansfestival te Montignac.(laatste week juli,aanrader!).Nieuwe eigenaren(Frans,maar spreken prima engels) die erg hun best doen,alles is keurig,schoon,zeer gastvrij.zaterdags op terras ontvangst mt uitleg over de div. mogelijkheden in de omgeving(kortingsbonnen) ,met (gratis) glaasje wijn . Voor met name de kids is er in juli en augustus een Nederlandse animatrice die een leuk programma voor elk wat wils heeft opgesteld. Elke week in hoogseizoen thema-avondmaaltijd, deze week sanglier(everzwijn).M.B.T. brood: hij bakt t zelf: als je t wat minder hard(op zn frans) wil,kun je dat vragen,dan bakt hij ze net ff iets korter....Zowel menu (na 17.30)als kleine kaart (hele dag) met bijv. snacks (ook de 'holllandse' zoals kroket).groot scherm in kantine om bijv. tour de france te kijken,internet nu tegen betaling(bijv. 15,- hele week,niet op kampeerplek zelf mogelijk) verkoop van heel klein ass. levensmidd. en regionale produkten.

• 8Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

• 10Henk Otto16-07-2012

Paradijs van rust en stilte

In zeer stille vallei een rustpunt waar de gasten niet graag meer willen vertrekken. Fraaie parkachtig ingerichte grote kampeerplekken met ruime mogelijkheden voor zon of schaduw. Zeer schoon modern aan nederlandse maatstaven gemeten sanitair, zelfs wc papier in de toiletten. Nu met franse gastvrijheid maar met nederlandse animatie voor kinderen. Uitermate kindvriendelijk, leuk groot zwembad waar je echt kunt zwemmen. S morgens vers gebakken, dus nog warm (stok)brood. Oorspronkelijk nederlandse leiding, nu frans, maar zelfs voor geen frans sprekenden prima opvang. De gastvrijheid waarmee gasten worden begroet en begeleid door de familie Cerf spreekt alle nationaliteien aan en daarmee is de camping opeens internationaal gezellig. Dit uit zich in het gezellig terras waar je dagelijks ook goed kunt eten. Aanrader dus voor een ontspannen verblijf.

• 10Eetgelegenheden

• 8esther_kyra18-06-2012

Mooie camping

We hadden een tent gehuurd via touroperator, is ook mogelijk via de camping zelf zagen we later. Super gemoedelijk, kleine camping met zwembad. zeer geschikt voor mensen met kleine kinderen. Iedere ochtend lekkere (bruine) broodjes te bestellen, mooie omgeving

• 8Hans van de Meer09-06-2012

Blijft een puike camping.

Toen ik zoals de afgelopen 8 jaar de gewoonte was een mailtje stuurde om mij vakantie rondom Hemelvaart en Pinksteren vast et leggen, werd ik verrast door een tegenbericht van een onbekende afzender. Een telefoontje leerde mij dat er een nieuw eigenaar was gekomen. Dat werd dus even afwachten wat er zou zijn veranderd. Wel, daarover kan ik kort zijn. De camping blijft natuurlijk de camping, maar de taal is veranderd. Ik heb kennid gemaakt met Ceriel Cerf en zijn gezin en heb dat als erg positief ervaren. Als je de Franse taal niet kent, kun je in het Engels heel goed met hen communiceren. Verder zijn het erg behulpzame en hartelijke mensen die serieus van plan zijn hun camping tot een succes te maken. Ook met deze nieuwe eigenaren kan ik deze camping warm aanbevelen. De slechte kritieken die er zijn geweest zijn voor mij onbegrijpelijk, maar deze mensen verdienen met hun inzet van eenieder een kans. Hans en Dini van de Meer.

• 8MrRoadmaster20-03-2012

Leuke kindvriendelijk camping

veldjes zo wel in volle zon als in volle schaduw, aardig zwembad voor verkoeling en ligplaatsen met bedden. Ruimtelijke tenten velden. De visvijver was leuk voor de kinderen en ook voor enkele oudere.. Sanitair voldoende en schoon. Water nauwlijks warm bij afwasplaatsen, wij gingen dan waterhalen brachten het zelf op temp en gingen dan afwassen voor de vouwwagen. Leuke activiteiten voor de kinderen, Douanespel, wandelen grotten bezoek en fossielen jacht was erg leuk, dat ouders mee moesten lopen leuk, maak je ook nog eens een praatje met andere mensen.. Veel te doen in de omgeving, binnen 45 minuten een wereld vol verrassingen voor jong en oud... Minder is de tentverhuur, zie liever meer vouwwagens/tent kampeerders dan huur objecten...

• 5Eetgelegenheden

• 8Kasius31-10-2011

prima plek

Afgelopen zomer op aanraden van bekenden naar camping La Castillonderie geweest in Thonac. Wij hebben hier een heerlijke rustige plek gevonden waar onze kinderen ( 7 en 9 jaar) zich prima hebben vermaakt. Na een aantal grote campings te hebben bezocht probeerden we nu eens een kleine camping. Welliswaar geen glijbanen, maar deze hebben wij en de kinderen niet gemist. De kinderen keken iedere dag uit naar wat er die avond te doen was. Er was een heerlijk persoonlijke benadering met veel aandacht voor de kinderen. Zo mochten ze te pas en te onpas mee op de tractor of helpen in het zwembad. De camping is heerlijk rustig gelegen en een prima vertrekpunt voor vele uitstapjes. Wij gaan volgend jaar nogmaals, want we zijn nog niet uitgekeken in de Dordogne

• 10Verheggen02-10-2011

Tot volgend jaar!!!!

Wij zijn gastvrij ontvangen op deze rustige kindvriendelijke camping. Onze kinderen, 5,7 en 9 jaar hebben zich de laatste 2 weken van augustus heerlijk vermaakt. De camping is klein van opzet, waardoor onze jongste (met zwemdiploma's) alleen op stap kon. De eigenaren van de camping zijn erg vriendelijk. Het zwembad en sanitair zijn superschoon. Deze werden op logische tijden schoongemaakt, waardoor we nooit hebben hoeven te wachten. Wij hebben twee keer gebruik gemaakt van het restaurantje. Hier was geen keuze, maar het ene gerecht dat geserveerd werd, was erg lekker. Ook de ('s middags gebakken) pannenkoeken werden 's avonds opgewarmd opgediend, smaakten heerlijk. De kinderen praten nu nog over het douanespel! Kortom, de kans is heel groot dat wij volgende jaar teruggaan naar deze camping.

• 8Eetgelegenheden

• 10Fam Neijssel - van de Belt30-09-2011

Genieten van het goede leven!

In augustus hebben wij een tent gehuurd op La Castillonderie. Heerlijke camping waar onze kinderen van 8 en 1 jaar zich prima hebben vermaakt. Geen schreeuwerig vertier overdag en ook 's avonds geen stampende disco of bingo in drie talen. Je kunt hier heerlijk onthaasten en genieten van "het gezin". De negatieve berichten die op 15 augustus (toeval?????) heb ik met verbazing en enige ergernis gelezen. Dit is m.i. doelbewust geplaatst door een aantal zeer negatief ingestelde mensen. Als ik de toon van de berichten lees, kan ik begrijpen dat ze misschien niet zo vriendelijk te woord zijn gestaan. "What comes around goes around" Aardige werknemers, schoon sanitair, een zwembad, een prachtige omgeving en RUST.... Wat wil een mens nog meer? Tot volgend jaar!

• 9Ad02-09-2011

Prima camping

prima camping lekker simpel prima vermaakt superschoon sanitair

• 3Eetgelegenheden

• 8Gertjan30-08-2011

prima camping!

Wij als gezin met kinderen van 6 en 8 hebben een prima vakantie gehad op deze camping. Voldeed aan al onze eisen zoals schoon sanitair en zwembad, niet hele dag drukte van teveel animatie voor de kinderen (grottentocht, douanespel, puzzeltocht, fossielentocht en waterpolo was genoeg en werd door onze kinderen zeer op prijs gesteld) geen geluidsoverlast s'avonds en leuke mensen ontmoet. Er heerste een prima sfeer op deze camping die geschikt is voor gezinnen met jonge kinderen en indien je niet op zoek bent naar horecavertier. Eetgelegenheid is wat beperkt (en ijsjes en biertje iets aan de dure kant) maar ja er mag wat aan mankeren.

13 tips over Camping La Castillonderie

• HenkOtto, 16-09-2013

Prima diverse kwaliteiten huurtenten, gites, mobil homes of gewoon eigen tent of caravan. 10 watt stroom! Heerlijk zwembad. Overdag kan het echt warm worden, maar de nachten zijn koel. Dat betekent in de praktijk dat je lekker kan uitslapen, ook de kinderen!

• fam. beerthuizen, 22-07-2012

de afmetingen van de plekken zijn erg varierend, schaduw ?, dus bij specifieke wensen is aangeven bij t reserveren aan te raden ,bekijk de plattegrond op hun website.

• Hans van de Meer, 09-06-2012

Er wordt op de verhuursites gesproken over een restaurant. Dat is er niet in die zin zoals je dat zou verwachten. Wel kun je een eenvoudig hapje eten, en heeft Ciriel plannen om dat wat uit te breiden.

0 vragen over Camping La Castillonderie

• Aantal campingplaatsen50 tot 200