Camping La Castillonderie

8.9Fantastisch

Frankrijk, Aquitaine, Thonac (Dordogne)

8.9Fantastisch

• 7.9Eetgelegenheden
  • 7.6Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

125 reviews over Camping La Castillonderie

• 8Leonie04-08-2015

Twee maal geweest, met veel plezier!

Perfecte camping voor gezinnen met kinderen in leeftijd tot 11/12. Zwembad, animatie, speeltuin, luchtkussen en aan bosrand voor kids die houden van hutten bouwen! Vaders er is een visvijver. Mooie ligging, dichtbij allerlei mooie bezienswaardigheden. Auto of brommer nodig voor dagelijkse boodschappen. Op camping lekker brood en ook voor de avond een fijne menukaart. Camping eigenaren zijn vriendelijk en makkelijk benaderbaar.

• 8Eetgelegenheden

• 8suus_8027-07-2015

2e keer naar deze camping en weer goed bevallen

Op het laatste moment besloten onze vakantie hier af te sluiten. Er was nog een grote mooie plek voor ons. Ontvangst was weer perfect, rondleiding deze keer overgeslagen. Er werd ons meteen een drankje aangeboden. De eigenaren zijn stuk vriendelijker dan vorig jaar en zijn verbeteringen aan het aanbrengen. Sanitair wordt vaak schoon gemaakt, zwembad simpel maar schoon en onze kinderen hebben er genoeg aan. Misschien nog het speeltuintje opknappen. Springkussen was er ook nog steeds. En Leslie en Matthieu verzorgde de animatie. Onze dochters waren dol op hun. Helaas wel veel wespen dit jaar, vooral bij terras. Je kunt nu overdag ook brood bestellen voor 's avonds, echt ideaal. Ook de pizza's zijn erg lekker. Heerlijke week gehad en zeker voor herhaling vatbaar.

• 8Petra31-08-2014

Heerijke camping

We hebben een heerlijke vakantie gehad bij camping la Castillonderie. Een zeer hartelijk welkom met alle informatie die je kunt bedenken. Het sanitair wordt goed schoongehouden en er is een fijn verwarmd zwembad. We hadden een safaritent geboekt met uitzicht op een beboste heuvel, erg mooi! Elke ochtend vers brood en Nederlandstalige animatie in de eerste week dat we er waren (jammer dat mijn kinderen altijd even moeten wennen en dus pas aan het einde van de week durfde mee te doen...). We gaan niet vaak terug naar een zelfde camping, maar hier wil ik zeker nog wel een keer terug komen!

• 8André26-08-2014

Zeer goede camping. Aanrader

De camping is een gezellige kleinschalige camping met vriendelijke beheerders die altijd klaar staan voor je. Ze spreken gelukkig ook redelijk Engels en dat maakt het vaak een stuk makkelijker. Het verwarmde zwembad was prima in orde. De staat van het sanitair was gewoon goed. Er wordt drie keer per dag schoongemaakt en helaas is dat ook vaak nodig. Wat kunnen mensen toch een rommel achterlaten. Douchen zonder muntjes. Brood wordt iedere ochtend zelf gebakken op de camping en is heerlijk. Er was Nederlandse annimatie maar daar hebben onze kinderen geen gebruik van gemaakt. Buiten de annimatie om werden er nog andere dingen georganiseerd zoals een clown, Marry Poppins optreden, Circus, enz. De visvijver is ook een leuk onderdeel van de camping.

Eén dingetje is minder. 20 meter voordat we de camping opkwamen hing regelmatig een vieze lucht. Het veldje dicht bij de ingang was dan ook meestal zo goed als leeg. Die lucht hing er overigens alleen in de tweede week dat we er waren.

• 9suus_8018-08-2014

Perfecte camping met jonge kinderen

Hele leuke camping midden in natuur, maar toch binnen ca. 30 minuten bij de bezienswaardigheden. Het is een kleine camping met verschillende soorten staanplaatsen. Er worden ook een aantal tenten verhuurd. Voor jonge kinderen geweldige camping, zij kunnen zelf op pad. Er is een speeltuin, simpel maar leuk zwembad en apart kinderbad, springkussen, indoor zandbak, speelhoek in receptie/restaurant en er was 1 Nederlandstalig meisje voor de annimatie. Elke ochtend dansen en knutselen, 's middags spelletjes, 's avonds disco en nog een spel voor de oudere. Leuk terras, maar bediening laat te wensen over. Mensen hebben geen horeca ervaring. Gewoon bij neer leggen, dan stoor je je er ook niet aan. Simpel maar goed eten. Brood dag van tevoren bestellen. Genoeg sanitair, welke 3 keer per dag werd schoongemaakt. Als het vies was, kwam het door de mensen voor je. Conclusie hele leuke camping en voor herhaling vatbaar. Ook zeer goede prijs.

• 6Eetgelegenheden

• 8Veuger14-08-2014

Leuke camping! Een aanrader met kleine kinderen!

Wij hebben twee weken met onze kleine meid van tien maanden op het veld bovenaan. Mooie ruime schaduwrijke plekken. Rustige kant van de camping, ideaal met een baby. Zwembad is prima, alleen het peuterbad niet verwarmd. Sanitair wordt goed schoongemaakt drie keer per dag. De warme broodjes zijn een aanrader! Restaurant is prima. Er wordt veel georganiseerd voor kleine kinderen. Ligging is ideaal, er is veel te doen in de omgeving. Wij zouden er zeker nog eens terugkomen!

• 9Rolf Bakker14-08-2014

Echt leuke camping voor de kinderen

La castillonderie is een kleine maar gezellige camping . Ik had mijn twijfels bij aankomst maar het is een leuke camping waar ze er alles aan doen om je verblijf aangenaam te maken . De franse eigenaars zitten er 2 jaar op en hebben het overgenomen van een nederlands stel . Je kunt zien dat ze het verder op proberen te bouwen . Wij stonden op plek 7 op een veldje met 4 kampeerplekken en 1 safarietent ( zien er ook heel goed uit een aanrader en niet duur) . Je kunt ook op het veld naast het zwembad kamperen( maar aan 1 kant tegen het bos ,plekken wat minder breed maar niets voor je ). Je kunt ook boven aan de camping op een veld kamperen ( vinden de fransen schijnbaar heel mooi ) maar daar is geen verlichting s'avonds en is een aardig stukje omhoog . De omhegde plekken hadden onze voorkeur . Mooie vijver om te vissen , leuk zwembad ook zonder glijbaan voor onze kids perfect . Veel nederlanders en nederlandse animatie , al met al een leuke camping

• 10HenkOtto16-09-2013

Stil, rustig paradijsje in heerlijk Frankrijk

Buitengewoon gastvrije ontvangst en behandeling. Doen onfrans hun best met je in het Frans of Engels te communiceren. Dus ook prima geschikt voor Nederlanders die geen woord Frans spreken. Relatief veel Nederlanders, met name in de zomer een paradijs voor ouders met kleine kinderen, die weten de camping dan ook wel te vinden. Kinderen kunnen veilig alleen buiten spelen of samen met ouders in het zwembad. Leerzame omgeving, wereldwonder Lascaux begint op 500 meter afstand, en veel andere grotten bewijzen dat de Europese mens hiervandaan Europa ging bewonen. En dan s'avonds op het terras een lekkere maaltijd, soms ook allemaal samen een mosselmaaltijd of ander Frans gerecht.

• 9Nynke Biegel28-08-2013

Hele leuke camping (en zulk lekker brood...)!

Wij stonden op het grote veld met een eigen tent. Op deze enorm grote plaatsen was er altijd schaduw te vinden. De (nederlandse!) animatie was perfect in handen van Esmée, zeer gevarieerd en laagdrempelig. Super. Het brood is het lekkerste van heel Frankrijk! Het wordt terplekke gebakken. Onze ervaring is dat het echtpaar en de schoonmoeder (?) alle drie zeer behulpzaam zijn. Bijzonder leuke ervaring was het Repas (table d'hôte): aanschuiven bij het echtpaar aan tafel. Zij koken heerlijk voor je. Het was gezellig en sfeervol met zo'n 30 campinggasten. Sanitair was ook in het hoge hoogseizoen gewoon goed schoon. Zwembad niet supergroot maar groot genoeg. De kinderen lagen er elke dag in en hebben genoten. Dichtbij grotten en grotwoningen (Les Ézies, St. Christoph, Lascaux), Montignac, Sarlat, kanovaren, en nog veel meer. We hebben een heerlijke vakantie gehad en zijn nog lang niet uitgekeken. Dus de kans is groot dat we volgend jaar weer teruggaan.

• 9maurice_1618-08-2013

Zeer kindvriendelijke camping met veel ruimte

Hele fijne camping. Wij verbleven 1 week in een grote safaritent. Kinderen hadden het ontzettend naar hun zin. Fijn zwembad en goed schoongemaakt sanitair. Lekkerste stokbrood van onze vakantie in FR dit jaar.

• 8Eetgelegenheden

13 tips over Camping La Castillonderie

• HenkOtto, 16-09-2013

Prima diverse kwaliteiten huurtenten, gites, mobil homes of gewoon eigen tent of caravan. 10 watt stroom! Heerlijk zwembad. Overdag kan het echt warm worden, maar de nachten zijn koel. Dat betekent in de praktijk dat je lekker kan uitslapen, ook de kinderen!

• fam. beerthuizen, 22-07-2012

de afmetingen van de plekken zijn erg varierend, schaduw ?, dus bij specifieke wensen is aangeven bij t reserveren aan te raden ,bekijk de plattegrond op hun website.

• Hans van de Meer, 09-06-2012

Er wordt op de verhuursites gesproken over een restaurant. Dat is er niet in die zin zoals je dat zou verwachten. Wel kun je een eenvoudig hapje eten, en heeft Ciriel plannen om dat wat uit te breiden.

0 vragen over Camping La Castillonderie

• Aantal campingplaatsen50 tot 200