Vakantiehuis Domaine le Bost

Vakantiehuis
Vakantiehuis Domaine le Bost
9,3

82 reviews over Vakantiehuis Domaine le Bost in het Nederlands

heerlijk ontspannen en gezellig genieten!

Mireille Knoops-Sevink
17-6-2018

Bij Domaine le Bost is het perfect vertoeven als je de combinatie zoekt van een vakantiehuisje met eigen keuken (of luxe tent), en de optie om enkele avonden niet te hoeven koken. Menno kookt dan heerlijk en zijn vrouw Henriette is daarbij een zeer goede gastvrouw, beiden doen er alles aan om het je naar de zin te maken. Verder zijn de vakantiehuisjes eenvoudig, maar gezellig en met een duidelijk Franse touch ingericht en heb je overal prachtig uitzicht over de vallei. Er is op het terrein en qua faciliteiten aan alles gedacht (een broodjesservice, dvd's en tijdschriften te leen, aparte babybadjes, een heuse bar met heerlijke drankjes, zwembad, allerlei fruitbomen, etc etc). Ook is er veel speelgoed in de binnenspeelkamer, voor degenen die jonge kinderen meebrengen (~ t/m 12jr), en speeltoestellen buiten in de grote tuin. Kortom, zeker een aanrader om hier in de Dordogne je vakantie door te brengen!

Dit is de plek waar je echt op vakantie bent met kleine kinderen. Veel ruimte met veel gras. Een schommel, glijbanen, trampoline, zandbak en een heerlijk zwembad. Onze kinderen van 10 maanden en 3 jaar hebben zich geen moment verveeld. In de speelschuur ligt al het speelgoed wat je je maar kan wensen. Bij slecht weer is dat echt een uitkomst. En genoeg andere kinderen om mee te spelen. Bij de huisjes heb je een fijn terras en is er genoeg privacy. En als je zin hebt in een heerlijke cappuccino, wijn of bier uit de streek ga je bij Jet en Menno op het terras zitten waar je ook 's avonds kan genieten van het heerlijke eten. Jet en Menno zijn fijne en gezellive mensen. Wij komen zeker terug!

Heerlijke locatie voor ouders en (jonge) kids!

Hans en Bianca
2-6-2018

Sfeervolle locatie met fantastisch groot speelveld, daarmee hele fijne plek voor ouders met (jonge) kinderen. Wij verbleven met 2 kids (1,5 en 3 jr) in een van de gites. Ruim, mooi uitzicht en fijn eigen terras. Kinderen speelden vanzelf bij de trampoline, glijbaan, speelschuur en veld. Menno en Jet zorgen op een hele natuurlijke manier voor een prettige sfeer, alles is hiervoor aanwezig. Fijn dat het zwembad niet zomaar toegankelijk is voor kleine kinderen. Voor de ouders een kleine uitdaging om erin te klimmen maar wel heerlijk verkoelend. Ook was er een opzetbadje beschikbaar voor de kleinsten. Niks moet hier, echt vakantiegevoel.

Wij zaten in het huisje Perigeux. Voor het huisje heb je je eigen parkeerplek in de schaduw van de bomen.

Rondom het huis heb je enorm veel speelruimte voor je kinderen en voldoende privacy op je eigen grote terras met ligbedden. Vlakbij heb je meerdere supermarkten in de buurt, die ook op zondag open zijn.

‘S avonds kun je zelf koken in je eigen huisje.. of je schuift aan bij Menno en Jet op het terras bij het hoofdverblijf waar fantastisch voor je wordt gekookt. Er wordt daarbij veel rekening gehouden met de kinderen waardoor die ook een topavond hebben.

Op het verblijf vind je een grote speelschuur voor de kinderen, zodat die ook zoet zijn bij slecht weer.. maar onze ervaring was dat ze er ook met 30 graden graag spelen :)

Verder vind je er een grote trampoline, zandbak, zwembad en glijbanen. Genoeg te doen dus!

Ontspannen plek voor het hele gezin!

Brenda en Pascal Reenders
24-6-2017

De Nederlandse eigenaren Menno en Jet weten zeker wat gastvrijheid is. Vijf avonden per week kun je mee-eten; mag, hoeft niet. Wij hadden een heerlijke tuin en terras voor onze gite, waar het goed vertoeven was. Dus daar zaten we zelf ook prima. Twee avonden hebben we genoten van het lekkere eten van Menno en de gezelligheid van de andere gasten. We zijn in juni geweest met onze kinderen van 2 en 4 en voor hen was het ook super dat ze lekker konden spelen met de andere kinderen. Die waren ook allemaal in de leeftijd van 1 t/m 4 jaar en allemaal Nederlands. Perfecte speelkameraatjes dus. De sfeer op Domaine le Bost is super ontspannen. Echt vakantie dus voor iedereen!

Oude reviews (archief)

Wat een heerlijke plek!

fam. Meeuwesen
3-9-2016

Voor ons de tweede keer! Wat is het toch een heerlijke plek..!

We hebben weer genoten... van alles!!

De prachtige omgeving, de geweldige sfeer, het mooie huisje, het heerlijke eten, de lekkere wijn, de gezelligheid, de gastvrijheid en niet te vergeten de onwijs leuke mensen! De kans op een derde keer Le Bost is vrij groot..! ;)

Perfect vakantiepark in Dordogne!

Tanja van Westen
25-8-2016

Ook wij hebben een prachtige vakantie gehad bij Le Bost. We zaten in een tent en in huisje thiviers, erg mooi. Goede bedden en veel lekkere (lig)stoelen bij het huisje en op het park zelf. Onze kinderen zijn 1 en 7 jaar. Voor hun (en dus voor ons) was het park perfect. Ze konden heerlijk hun eigen gang gaan met allemaal vriendjes van dezelfde leeftijd. Mooi kleinschalig overzichtelijk vakantie park met in totaal 11 gezinnen. Genoeg buiten en binnen speelgoed. Zwembad is prima. De kinderen hebben er veel plezier van gehad. Alleen is het voor de hele kleine kinderen iets minder ze kunnen niet staan, maar dat is wel goed opgelost met kleine kinderbadjes. Je kunt 5 keer in de week vrijblijvend mee eten. Heerlijk gegeten en handig met de kinderen die daarna kunnen gaan spelen. Er werd apart gekookt voor onze zoon met melkallergie helemaal top! Broodjesservice geweldig ook hier werd meteen brood geregeld zonder melk. Eigenaren vriendelijk en behulpzaam. Supermarkt en dorpje Thiviers vlakbij. De Dordogne vonden we prachtig. Er is heel veel te doen in de omgeving. We komen graag nog een x terug. Tot ziens!

met kids 3 en 6 jr lodgetent

Sylvia
20-8-2016

2 weken in Lodgetent met kids (3 en 6 jr)

Luxe ruime tent met heerlijke bedden, eigen sanitair en waanzinnig uitzicht met veel privacy en uitzicht op t zwembad. Gastvrije eigenaren! BBQ op donderdag en de bonte avond vonden wij super gezellig! In de avond gezellig borrelen op t terras tegen schappelijke prijzen!! Mooie Omgeving Op 5 min. een strand met zwemmeer geschikt voor kleintjes. Veel leuke uitstapjes in omgeving. Onze kids v 3 en 6 konden op t ruime en toch overzichtelijke domein heerlijk spelen en hun gang gaan. Er was geen gevaar v water of verkeer. Grote sociale controle en zwembadtrap stond omhoog als er geen mensen waren. Onze oudste ging ravotten in het bos en bramen plukken met vrienden.. onze jongste ging zelf naar de trampoline of speelschuur....Wij komen graag weer terug! Maar ervaren ook graag altijd iets nieuws..wie weet komen we toch nog een keer " thuis " op Domaine le Bost als er nog een plekje is..Bedankt Menno Jet Nena Abe en Lotte .en medegasten..voor een geweldige zomervakantie!!!!

Wat een ontspannen en fijne week!

Marchien en Raoul
11-8-2016

Hier wil je graag naartoe als je jonge kids hebt (tot 10 jaar zou ik zeggen) en je zelf ook vakantiegevoel wilt hebben! Doordat er wel 5 avonden table d'hote aangeboden wordt wordt je volledig ontzorgd door Menno en Jet! Heerlijk eten tegen hele schappelijke prijzen. Half zeven eten de kids (ouders borrelen lekker op het terras), zeven uur gaan ouders aan tafel en spelen alle kindjes heerlijk in de vallei. ELke dag kun je je ontbijtbestelling qua brood en verse jus doorgeven en dat staat de ochtend dan klaar voor je. Doordat het Nederlandse eigenaren zijn eigenlijk alleen maar Nederlanders die er zijn en alle kindjes vermaken elkaar waardoor jij alle tijd hebt voor... niks! Alles wordt in een erg ontspannen sfeer neergezet door Menno en Jet. Op het terrein is erg veel te doen voor de kids en ze kunnen niet weg, dus je kan ze heel veel vrijheid geven zonder dat dat kwaad kan. Wij hadden gite Perigeux en dat was prima. Vrienden van ons zaten in de safaritent en dat zag er ook super uit, alleen moet je 's nachts wel naast je tent naar het toilet dan bv. Dat heb je in een gite niet. Als je er behoefte aan hebt kun je dus ook heel makkelijk 'contacten' met andere ouders, maar niks moet, alles mag. Wij gingen erna door naar een camping maar dat was echt even afzien na een week zo ontzorgd te zijn geweest!

geweldig

Jos
29-7-2016

Jet en Menno zijn zeer gastvrij (zo hielp Jet ons goed toen we problemen hadden met de auto). Op hun terrein en daaromheen is alles wat je nodig hebt: zwembad, meertje+strand, stadje, supermarkt op 5 min lopen, speelschuur, genoeg speelplek voor de kinderen. Onze kinderen (2 en 4) hebben zich enorm vermaakt.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Domaine le Bost in Thiviers (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Domaine le Bost zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Domaine le Bost scoort een 9.33 uit 10 op basis van 83 reviews.