48 tips over Camping Sandaya Les Peneyrals

• mikky, 25-06-2014 Rapporteren

Neem je vliegenmepper mee! Er zijn behoorlijk wat vliegen, zowel bij de receptie/ restaurant maar ook bij je eigen plek.

• Chantal, 12-01-2014 Rapporteren

markt in Sarlat. Montignac lekker eten langs het water.

• Carola, 16-04-2012 Rapporteren

Met een pass perigord (gratis aan te vragen) heb je korting op diverse doe en bezoekdingen : http://www.dordogne-perigord-tourisme.fr/sommaire/Dordogne_Perigord_pass.html Altijd meegenomen!

• leon_karin, 06-02-2014 Rapporteren

Entree camping (zwembad, receptie, restaurant) bevinden zich op hoogste deel camping. Velden links naast entree liggen op dezelfde hoogte (wel naast weg). Na zwembad gaat camping behoorlijk steil naar beneden aflopen. Tot aan toiletgebouw rond plaats J1 ongeveer dezelfde hoogte als receptie.

We hebben een aantal aanbieders voor Sandaya Les Peneyrals voor je op een rij gezet:

• Rick, 12-07-2014 Rapporteren

Veel leuke kastelen in de buurten lekker dicht bij Sarlat. Meeste wel min. 30 minuten rijden.

• Jeroen, 08-07-2013 Rapporteren

Tip: neem voor kleine kinderen geen fiets mee, zeer steile heuvels en al veel kinderen gevallen.

Gouffre de Padirac, Rocamadour, Castelnaud, Sarlat zijn leuke uitstapjes.

Reken wel op een uur rijden voor 50km.

• rona, 01-09-2013 Rapporteren

Een mooie uitvalsbasis voor de bezienswaardigheden / activiteiten in de omgeving. Binnen een half uur meer dan voldoende (kanoën op de de Dordogne, Lascaux 2, Sarlat, Roque St. Christophe) en op een uurtje rijden pak je ook Rocamadour en Gouffre de Paridac mee. Deze laatste is echt een aanrader!

• mexx, 27-07-2012 Rapporteren

wij zijn naar de marqueyssactuinen geweest. aanrader. onze kinderen (6 en 8) waren gratis en vonden het prachtig omdat er ook voor hun leuke dingen waren (doolhof, boomhutten ed) de wandeling is prachtig en het uitzicht over de Dordogne en de kastelen is betoverend.

chateau des Milandes met roofvogelshow en de kamers ingericht zoals vroeger

chateau de castelnau; een stoer middeleeuws kasteel met allerlei gangen en kanonnen

goufrre de padirac met een bootje over een onderwater rivier!

• jackvanderbent, 10-09-2013 Rapporteren

Sarlat is dicht in de buurt en heeft bijna elke avond in de stad wat te doen. De Dordogne is een rivier om in de zwemmen of kanoeen. Je kan een koelkast huren via de camping, kosten onbekend.

• Evelyn, 19-08-2013 Rapporteren

Je kunt op lekker rustige plekken staan en op het gedeelte bij het zwembad staan waar veel Nederlanders met kinderen staan, ideaal!

• Octavia, 13-08-2013 Rapporteren
    • Castelnaud
    • Klimbos (wel naar het 'eekhoorntjesbos!')
    • Aquarium in Le Bugue
    • Markt Sarlat op zaterdag (wel vroeg gaan ivm parkeren en drukte)
    • Koop een opvouwbare bolderwagen! (veel bekijks en erg practisch)
    • TomTom uitzetten en heerlijk door de regio touren...!

• Fam de Jong, 10-08-2013 Rapporteren

Nog 1 tip, tanken bij n onbemand tankstation kan prima, maar houd er rekening mee dat ze dan tussen de 130 en 200 euro "als borg "ervan af halen, dus weet je dat niet schrik je er wel van. Je krijgt het 2 weken later terug gestort zeggen ze??? O en neem veel boodschappen enzo mee vanuit Nederland want alles isn stuk duurder in Frankrijk. Ook misschien handig om te weten. Ik kreeg deze waardevolle tip ook, en was er blij mee!

• Djeena, 25-07-2013 Rapporteren

In Salignac (4 km vanaf park) is gratis WIFI bij postkantoor (naast pleintje). Ook als ze dicht zijn, kun je buiten staan, erg handig. Hadden slecht bereik met WIFI van camping. Padirac prachtig, wel reserveren van te voren, erg druk. Of er om 9 uur zijn, sta dan al uur te wachten voor je binnen bent. Leuke te combineren met bezoek aan Rocamadour. Beide ruim uur rijden, dus kun je er een leuke dag van maken.

• allvdsanden, 22-01-2014 Rapporteren

bezoek het plaatsje Domme als het markt is, wel druk maar prachtig. Midden op de markt kun je je met een lift laten afzakken in een grot dit is zeer de moeite waard. wel op tijd gaan parkeren is moeilijk.

• wendy, 22-06-2014 Rapporteren

Leuk meertje op zo'n 20 minuten rijden, waar je kunt zwemmen. Mét strandzand!

• Henk, 11-08-2012 Rapporteren

Veel kampeerplekken is een mover bijna een must door de vele hellingen en bomen.Soms is het te steil om het met de hand te doen.(ook met 6 man)

• Karl, 21-10-2012 Rapporteren

Grootste aanrader is Sarlat, erg mooi stadje met grote en gezellige woensdag- en zaterdagmarkt. Veel grotten & kastelen in de buurt. Kanovaren erg leuk op de Dordogne, mooie streek!. Veel wandelmogelijkheden in de buurt.

• Jolanda Slotboom, 06-09-2012 Rapporteren

Markt in Sarlat,kastelen,tuinen.

• Octavia, 13-08-2013 Rapporteren

En uiteraard een kano- of kajaktocht op de Dordogne! Heerlijk!

• peter, Dordrecht, 04-08-2012 Rapporteren

Mooi wandelingen (geel gemarkeerd) in de directe omgeving van de camping door een gevarieerd gebied.

• Wendy, 25-07-2012 Rapporteren

Les Jardins d'eyrignac zijn prachtig en liggen romantisch; wel prijzig. 12 euro entree en je bent ongeveer een uur in de tuinen. De kastelen van Castelnaud en Beynac zijn erg leuk voor kinderen op een regenachtige dag. Bij grotten en historische sites moet je vaak verplicht met een rondleiding mee in het frans; voor onze kinderen van 3 en 5 was dit letterlijk een straf en duurde eeuwigheid.

• Carlo Post, 15-07-2012 Rapporteren

Kasteel Casteneau is zeer de moeite waard. Je kunt je er zeker een middag goed vermaken door er gewoon maar rond te lopen. De prins valt reuze mee en kinderen tot 10 jr gratis.

• Bolk, 18-01-2013 Rapporteren

Diverse grotten in de buurt, grootste zoetwater aquarium van europa ook dicht bij en zeker voor kleine kinderen een aanrader. Mooie omgeving en schitterende natuur.

• Karl, 14-07-2012 Rapporteren

Grootste aanrader is de grote woensdag- en vooral zaterdagmarkt in Sarlat, zeer gezellig verkeersvrij stadje met veel eetgelegenheden. Veel grotten en kastelen in de buurt. Kanovaren op de Dordogne is zeker een aanrader. Op de camping zelf is er ook dagelijks vanalles te doen, sportwedstrijden, optredens, disco, kwis, karaoke,.... Steeds stil om 24u. In de buurt kan je mooie wandelingen maken. Hyper Carrefour en "goedkoop" tanken aldaar in Sarlat, kwartiertje rijden.

• Wendy, 11-07-2012 Rapporteren

Nem een extra parasol of partytent mee wanneer mogelijk en boek een caravan met een extra slaapkamer;voor de ruimte, extra dekens/kussens of om eventueel van bed te wisselen. Geen koffiezetapparaat in deze mobile home (wel een kan met filterhouder)

• smit, 20-08-2012 Rapporteren

Castel Naud, markt Sarlat, adventure klimparc enz, je komt tijd te kort, zo veel leuks is er te doen in de Dordogne.

• Cynthia, 02-08-2012 Rapporteren

Zeker doen: een kanotocht

• nancy_8, 28-08-2010 Rapporteren

Op zondagmiddag zijn de supermarkten gesloten! Winkeltje op de camping is duur, heeft wel van alles, maar weinig keuze. Voor vlees moet je naar de supermarkt (winkeltje heeft alleen worstjes en spiesjes voor de bbq). Pizza's op de camping lekker, rijkelijk belegd! Ook frikandellen en kroketten bij restaurant en afhaal (eerst bonnetje halen en afrekenen bij restaurant).

• Jenibry, Almere, 30-12-2008 Rapporteren

Wij lezen steeds dat pinnen en boodschappen doen ver weg is. Ga linksaf bij de camping richting D60, sla hier rechtsaf richting Salignac. Langs deze weg zit een redelijke supermarkt, iets verderop in Salignac, bij de markt, zit een bank met pin.

• PNL, 02-09-2018 Rapporteren

Aanrijroute met caravan. Neem bij Brive de A89 een klein stukje richting Bordeaux en ga via Montignac de D704. Rijd erg makkelijk.

• Vries, 25-08-2018 Rapporteren

Boek vooraf online tickets voor Grot Padirac: wij kwamen tegen 14 uur en volgende plek was na 17 uur. Zeker de moeite waard!

• MB, 13-08-2018 Rapporteren

Zorg dat je bij het boeken vraagt naar een 'vlakke' kampeerplek, niet op een helling of daar vlak bij en niet te dichtbij de animatie ivm geluid.

Sarlat is het grootste stadje in de buurt, lekker wat te doen en voor de begrippen in omstreken 'druk'. Overige dorpjes zoals domme leuk en met mooi uitzicht maar ook erg klein en na 20.00 uur weinig meer te beleven

Omgeving is erg wijds, je begeeft je op het franse platteland. Voor rustzoekers perfect, voor ons iets te rustig.

• bob zuidgeest, 20-07-2014 Rapporteren

Tip: - Omrijden via Montignac scheelt haarspeltbochten en een vuile kinderstoel... - Vraag bij de receptie naar een wandelroute kaart die je over de mooiste bos en heuvelpaden in de omgeving neemt.

• Fam. van Gerwen, 03-08-2014 Rapporteren

Zeker hapje eten in het restaurant van de camping, bezoek aan castlenaud is leuk ook met jonge kids, de kleine strandjes aan de dordogne, stadje Sarlat leuk.

• Santini, 10-08-2014 Rapporteren

Kanoën op de Dordogne, Sarlat, Castelnaud, Domme. Carrefour in Sarlat

• Nicole, 01-09-2014 Rapporteren

Chateau Castelnaud, een kano tochtje op de Dordogne, en klimmen in het eekhoorntjes bos, Domme en Sarlat (ga dan jet op een marktdag, dan zie je de mooie straatjes niet goed).

• ronamejo, 14-09-2014 Rapporteren

Grotten van Lascaux (handig als het een dagje minder mooi is), la Roque St-Christophe, de tuinen van Eyrignac, de markt van Sarlat, kanoën op de Dordogne. Iets verder weg maar zeker de moeite waard: Rocamadour en de druipsteengrot van Padirac (koop online je ticket zodat je niet in de (lange) rij hoeft te wachten.

• fam davies, 15-09-2014 Rapporteren

laat de fietsen thuis zeker voor de kids..

• Priscilla, 19-08-2014 Rapporteren

Iedere avond een kinderdisco voor de kleintjes. Een half uurtje is al meer dan genoeg.

• Marijn Voskuil, 06-08-2014 Rapporteren

Wij stonden op T43 dat aan de achterkant grensde aan een grasveld waar bijna nooit iemand was. Daardoor hadden we een soort grote achtertuin. Dat was erg lekker.

• Fam. h. , 27-06-2015 Rapporteren

Supermarkten op 15 min bij Sarlat. Grote zwembanden/luchtbedden zijn niet nodig om mee te nemen (mogen niet in het zwembad en op de glijbaan passen ze niet). Wij hadden nummer D6, welke op dezelfde hoogte ligt als het zwembad, waardoor je geen klim hoeft te maken. Canvas D4 ligt ernaast. Door de hoogteverschillen zou ik geen fietsjes meenemen. Veel te zien in de omgeving: kastelen, grotten,aquarium.

• Leen, 23-07-2016 Rapporteren

Als je met de tent gaat, neem dan niet de goedkoopste staanplaatsen. Deze liggen echt dicht bij het lawaai en niet afgebakend. De duurdere staanplaatsen zijn echt mooi. Neem er die niet te dicht bij het zwembad en bar liggen want daar is wel veel lawaai. Voor de rest keii rustige camping !

• Santini, 10-08-2014 Rapporteren

Carrefour in Sarlat Kanotocht over de Dordogne Sarlat, Domme, Castelnaud

• Leen, 22-07-2016 Rapporteren

internet is wel aan de dure kant, € 20 voor een week. Net zoals bar en restaurant en winkeltje.

• Leen, 22-07-2016 Rapporteren

Beynac vonden wij echt de moeite. Steile korte klim tot aan het kasteel. Ook het kasteel van Castelnaud. Eigenlijk allemaal mooie dorpjes inde omstreken.

• lamgerry, 15-08-2014 Rapporteren

Sarlat, Grotten, Kastelen.

• Leen, 23-07-2016 Rapporteren

Eerste camping ooit dat ik tegenkom waar het zwembad van 9u tot 21u geopend is, zalig met onze vroege vogels. Moeten we niet wachten tot 10u zoals op de meeste campings en s'avonds na 19u is het een pak rustiger.

• lilyana, 24-08-2015 Rapporteren

In Tamnies is er een strand aangelegd in een meer. Ook is er een soort Aquapark met opblaaskussens (kost 5 euro in 2015). Een leuke variatie voor de jeugd naast alle kastelen en grotten. Sarlat is echt ontzettend druk ook als er geen markt is.