Camping Le Pontet

Camping Le Pontet
6,5

12 reviews over Camping Le Pontet in het Nederlands

Eenvoudig prima camping in rustige mooie omgeving.

Bert van Dijk,
27-7-2018

Een kleine ruim opgezette camping aan de rivier Isle bij een verrassend levendig dorpje. Als je van natuur, rustig recreeren en Franse cultuur houdt, is dit een uitstekende camping. Op en rond de camping kan je zwemmen in het zwembad met glijbaan, zwemmen en kayakken in de rivier, wandelen in het bos, fietsen langs de rivier. Sanitair is prima, kantine heeft eenvoudig, maar voedzaam eten en drinken. Rond evenementen zoals finale WK organiseren gezellige bijeenkomsten.

St Astier is direct over de brug en heeft nog veel winkels, restaurants en uitgebreide markt op donderdag. Supermarkt Lidl is 5 minuten lopen en ook Leclerc is in het dorp aanwezig.

Mooie steden als Perigueux, Bergerac en Brantome zijn 45 minuten met de auto. En alle andere toeristische attracties van de Dordogne en Bordeaux zijn in iets meer dan een uur te bereiken.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Nooit meer !

Fam Stoer,
30-8-2017

Camping was erg kaal, sta caravans stonden te dicht bij elkaar, zonder afscheiding.

Op het plaatje lijkt het of je makkelijk bij de rivier kan...maar:

Rivier was niet normaal te bereiken door afsluiting met een hek.

Niet echt kindvriendelijk..1 wipkip en 1 schommel, wel een voetbal veldje.

Minigolf moest betaald worden en er stonden 2 oude stenen ping pong tafels.

Aan onze caravan gingen zaken stuk: bedepoten gebroken, waren van plastic en de kraan ging stuk, regelmatig geen warm water....koffiezet apparaat werkte niet dit wilde ze ons laten betalen., we kregen geen borg geld terug terwijl wij het niet hadden veroorzaakt.

Zwembad had diverse losse tegels ook waren er tegels weg naast het zwembad.

Ligging vanaf interessante plaatsen was te ver.

Camping voor Fransen, buitenlanders eigenlijk niet echt welkom, vreemd voor een net beginnend ondernemers paar.

Camping lijkt oke, maar als je goed kijkt is het oud en opgeleukt.

Helaas voor ons, volgend jaar beter

Gereisd met jonge kinderen in april 2017

Leuke camping, maar wat verouderd

Juan,
22-8-2017

Een zeer leuke camping wat aan een klein dorpje ligt. Een leuk dorpje (op loopafstand) met restaurantjes en café's. De Lidl ligt op iets van 5 minuten lopen en de Leclerq op 15 minuten. Leuke fiets- en wandelpaden langs de rivier. De omgeving is ook erg leuk met een stadje als Perigueux als hoogtepunt.

Het zwembad is wat klein. De camping was niet vol, maar bij mooi weer en een volle camping, denk ik niet dat deze voldoet.

De camping is helaas wel erg verouderd. Het kan allemaal net, maar ik denk niet dat het lang moet duren voor er een groot onderhoud komt. De toiletten zijn schoon, maar erg oud. De speeltoestellen zijn beschadigd, losse stenen bij het zwembad, enz. Niet gevaarlijk, maar netjes zeer zeker niet.

Waar ik wel hard om moest lachen is dat de wifi belachelijk veel kost (EUR. 3,-/uur of zo). In de tijd dat de roamingtarieven zijn vrijgegeven op deze manier nog geld denken te verdienen... :-)

En omdat je reserveert moet je voor straf (?) 11 euro extra betalen... ook jammer.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

matige camping

zweers,
9-8-2017

geen gratis wifi bij de het restaurant en alleen (duur)betaalde wifi op de camping. Alles op de camping werkt op tijdschakelaars... De site geeft vrolijk liggende mensen op de dam maar vanaf de camping is die dam niet eens te bereiken... Zit een groot hek voor. Campingeigenaren zijn erg welwillend en vriendelijk. Vervelend is dat hij geen woord Engels spreekt. Zwembad is erg klein maar schoon. Doorsnee camping niet slecht maar voor ons niet voor langere periode. Slecht weer gehad maar dat is de dordogne... Lidl lekker dichtbij

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Heerlijk

Afke
17-8-2015

Wij zitten momenteel op de camping. Het is een ideale camping voor gezinnen met kleine kindjes. Er is een klein strandje aan de rivier op de camping. Het water is ondiep en er is geen stroming. Ze kunnen daar heerlijk spelen en zelf kan je lekker liggen. Het zwembad is klein, maar als het echt warm is kun je er lekker zwemmen. Op de camping is een restaurantje (de pizzabakker is er niet meer) met regionale gerechtjes. Wij hebben een bbq gehuurd voor tien euro. Het dorpje is op loopafstand en je hebt daar 3 supermarkten een bakker een slager en wat restaurantjes. Het sanitair is niet super de luxe, maar gratis en prima. Het speeltuintje heeft een schommel, glijbaan, wipkip, springkussen en midgetgolf (gratis). Wij slapen in een freeflower. Dat is echt een super grote en luxe tent. Ik vind het een heerlijke rustige camping en wil hier zeker nog een keer heen. WiFi is gratis en overal op de camping goed. Houd je van kamperen en kleine campings? Dan zou ik zeker gaan.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

top vakantie

sas
16-8-2013

de camping ligt erg rustig maar wel mooi een meer om in te zwemmen dat is echt een plus punt de stad is ook erg stil het enige waneer het gezellig is dat is waneer er op donderdag makrt staat. de omgeving is iedergeval erg mooi genoeg te doen in de omgeving je moet er aleen wel een stukje voor rijden 40 tot 80 km maar de wegen er naar toe zijn erg groen en mooi.kasteel milandes en kasteel hautefort is echt de moeite waard en het stadje salat is ook erg gezellig

wij hebben een top vakantie gehad en het personeel is erg vriendelijk.je moet niet raar van op kijken als het een keer slecht weer is dat ze voor je tent/carvan staan om je te vragen of ze iets voor je kunnen doen.

Gereisd met partner in juli 2013

Rustige mooie camping

C.Kreuk
14-8-2013

Afgelopen zomer waren wij (2 volwassenen met tent) op Camping Municipal le Pontet. We hebben er heerlijk gekampeerd. Het is er kindvriendelijk, maar ook voor mensen zonder kinderen is het er fijn. Rustig, goed onderhouden, mooi groen, schoon en heel aardig personeel. Je kunt er pizza of salade eten, die je naar eigen wensen kan opvullen. De kok is een echte pizzabakker, gebruikt Italiaanse producten en heeft zelfs meegedaan met een belangrijke pizzawedstrijd in Frankrijk. De omgeving is prachtig, mooie natuur, rustieke dorpen en historische stadjes in overvloed.

Gereisd met partner in juli 2013

een leuke vakantie voor weinig geld

debbie
5-9-2012

Na alle commentaar met een bang hartje vertrokken, kortom, prijs kwaliteit hebben wij een leuke vakantie gehad, zaten in een caravan die er volgens mij helemaal nieuw uit zag. Wij zijn geweest in de periode van juli 2012, de camping heeft een kleine cafetaria waar je ijsjes en kleine snack kunt eten, het stadje astier is heel klein maar leuke markt op donderdag, ook kan je vanuit camping gaan kajakken. Moet zeggen in begin zaten er veel jongeren geen last van gehad. Ben ook eens gaan zien in sanitair en zag er enorm proper uit. Zwembad naar de kleine kant maar er stonden, verschillende stoelen, en er was wel altijd eentje vrij.

Dus zoals gezegd prijs kwaliteit heel goed te doen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

En het wordt alleen maar beter

familie Aberson
3-8-2011

Inmiddels is deze camping overgenomen door Flower

En er zijn 2 nieuwe enthousiaste eigenaren. Er wordt hard gewerkt om de camping op te knappen. Wij zijn hier een week geweest met ons gezin met 4 kinderen (10-8-4-1)

Wij hebben zelf een freeflower tent gehuurd en dat is ons super goed bevallen.

Het personeel is erg vriendelijk, animatie (nederlandse) erg leuk en iedereen werkt hard om het voor de vakantiegangers leuk te maken. Het zwembad wordt zeer goed onderhouden/ schoongemaakt. Zo ook de rest van het terrein. Het sanitair is verouderd (vandaar de 7) maar wordt zeker goed schoongemaakt. Meerdere keren per dag. Wellicht dat de gebouwen in de toekomst ook aangepakt gaan worden. Het dorpje is klein, maar gezellig en op loopafstand. Kortom wij hebben hier een leuke gezellige vakantie gehad.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Maar nu niet bepaald meer.

Gelegen tegen de rand van het gat St. Astier, een vervallend dorpje waar de sporen van vroegere glorie nog wel terug te vinden zijn.

Veel pizza, supermarkten in overvloed.

Verder is er in de omgeving (pakweg 40km) geen ene moer te beleven.

De WC's zijn echter een drama, 1 keer per dag schoonmaken is echt te weinig.

De camping wordt deels bewoond door gastarbeiders en ook door junks met vaste staanplaatsen.

Er wordt GESCHEURD over het terrein...mesjogge

Gereisd met partner in augustus 2009

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Pontet in St. Astier (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Pontet zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.