Vakantiehuis Rastaillou

9.8Fenomenaal

Frankrijk, Aquitaine, Salles de Cadouin (Dordogne)

9.8Fenomenaal

• 9.5Inrichting
  • 9.5Hoeveelheid ruimte

Vakantiehuis info

Meer vakantiehuis info

172 reviews over Vakantiehuis Rastaillou

• 2019
    10Edward23-08-2019

Niets meer te wensen. Geweldig!

Voor ons de eerste ervaring in een chambre d’hôte....en wat voor één. Ronduit fantastisch! De kamer en badkamer, het ontbijt, de gastvrijheid van eigenaren Peter en Leontien en de geweldige table d’hôte. De kookkunsten van Peter, elke avond wisselend gezelschap en de aparte kindertafel met kindermeisje waardoor alle ouders heerlijk rustig genieten van het diner en de jeugd nog veel meer in hun spel. Kortom een geweldige formule tot in de puntjes uitgevoerd door hele fijne gemotiveerde mensen. En dat alles in de mooie omgeving van de Dordogne met Bergerac en Sarlat vlakbij.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 10Olivier van Nieuwenhuizen19-08-2019

Een aanrader vanuit het hart!

Met zijn vijven hebben een week gekampeerd in de prachtige natuurtuin van Rastaillou. Het is onze tweede keer geweest en wederom hebben genoten. Zozeer zelfs dat we hebben bijgeboekt. Dit is de beste plek waar wij als gezin ooit gekampeerd hebben door de geweldige gastvrijheid van Peter en Leontien, de fantastische (natuur-)tuin en natuurlijk ook nog de omgeving van de rivier de Dordogne. Kortom: een aanrader vanuit het hart.

De plek hebben we in een dag kunnen aanrijden vanuit Haarlem, maar dat is wel pittig. We hadden ons een dag vergist maar dat werd heel flexibel opgevangen door de noodplek. De dag erna hielpen meerdere vaders om onze gezinstent te verplaatsen naar onze plek.

De hele week hebben we genoten van de plek, hebben de kinderen snel vriendjes en vriendinnetjes gemaakt, hebben we meer dan fantastisch gegeten tijdens de table d’hote-avonden en hebben we sight seeing kunnen doen. Kortom: super!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 10Hans en Marly25-07-2019

Geweldig! Wat een rust en aandacht!

Wij waren voor de derde keer in Rastaillou in de Perigord bij Peter en Leontien. En het was weer geweldig! We waren er eerder met eigen tent en met onze camper. Nu hadden we een chambre met petit-dejeuner. Na eerst 2 weken van familie- en vriendenbezoek een oase van rust en gastvrijheid. Kamer met eigen badkamer prima op orde en het ontbijt met verse producten en rijkelijk. Zoals we al wisten kookt Peter heerlijk dus we hebben 3 avonden aan de gastentafel buiten genoten van zijn kookkunst! Als je een keer buiten de deur wilt eten zijn er voldoende mogelijkheden in de omliggende dorpen. We hebben 's morgens gefietst, voor het eerst met onze elektrische fietsen. Kleine lunch op een dorpsterras en daarna terug en met een boek naar het heerlijke koele en schone zwembad. Daarna aperitiefje op het terras voor het prachtige en sfeervolle huis. Peter en Leontien slagen er nog steeds in een persoonlijke en rustgevende sfeer te creeren . Hulde!

Gereisd met partner in juli 2019

• 2018
    10Familie Donkers 9 personen17-05-2018

Voor herhaling wederom vatbaat nu al de 7 de keer.

Dat alles maar dan ook alles in de puntjes door hen is voorbereid en geregeld

Gereisd met oudere kinderen in mei 2018

• Oude reviews

10Jimmy rajar11-10-2017

Vakantie zoals het hoort

Gastvrijheid staat bovenaan bij leontien en peter ! Dat naast de prachtige omgeving, warme douches, en meer dan genoeg faciliteiten is deze mooie plek een aanrader voor iedereen, jong en oud !

Gereisd met partner in oktober 2017

• 9Jansen15-09-2017

Wat heerlijk

In september de beeldhouw workshop gevolgd. Wat was dat heerlijk. Ik heb veel geleerd van Michiel, de beeldhouwer, die met veel geduld en passie, de liefde voor het beeldhouwen aan de hele groep overbrengt. Door de gastvrijheid van Leontine en Peter voel je je meteen op je gemak. De omgeving straalt rust uit. Het huis met de kamers zijn gezellig, het ontbijt en de lunch zijn heerlijk en goed verzorgd. En dan het diner, super geweldig! Iedere dag weer een verrassing! Al met al een plek en mensen om naar terug te keren.

Gereisd met vrienden in september 2017

• 10Marjan15-09-2017

Het Grote Genieten!

Al voor de 4e keer in september bij Rastaillou geweest voor een weekje beeldhouwen. En voor iemand die nooit naar dezelfde locatie terugkeert zegt dit eigenlijk al genoeg.... Een weekje beeldhouwen is op Rastaillou tot kunst verheven. Alle ruimte en rust om mooie beelden te laten ontstaan. De plek onder de kastanjeboom is super. Maar vooral de liefdevolle zorg en aandacht van Leontine en Peter voor alles en iedereen is onovertroffen. En dit komt ook tot uiting in de table d'hotes. Peter (met hulp van Marielle) kookt met zoveel plezier, liefde en aandacht en dat proef je en zie je op je bord. Elke maaltijd is weer een feestje op zich. Los van alle gezelligheid en de leuke gesprekken die je hebt aan een gezamenlijke tafel waar elke avond andere gasten zitten. Ik heb zowel op de camping gestaan als in een kamer overnacht. En last but not least, ook de massage van Marielle van Les Marquerites, is een grote plus.

Gereisd met vrienden in september 2017

• 9Familie Geervliet04-09-2017

Fantastische week met ons gezin

Wat een heerlijke week hebben wij gehad. De gastvrije ontvangst, aanschuiven bij de table d'hotes en rustig een boek lezen, terwijl de kinderen de hele dag op pad waren. Ongedwongen sfeer in de prachtige omgeving van de Dordogne. Een onvergetelijke week!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9Tim en Anna03-09-2017

Wederom zeer geslaagd!

Voor de tweede keer op Rastaillou en wederom super genoten. Dit keer niet kamperen maar in een kamer voor vier personen. Uitgebreid verwend met ontbijt en table d'hotes. Heerlijk gegeten (kan Bib gourmand haast niet tegen op) en ook voor de kinderen worden passende gerechten verzorgd. Heerlijk zwembad en het Speelkasteel is voor kinderen een waar feest: spelen met stokken, touwen, kleden etc.. Een aanrader als je rust, ruimte en gastvrijheid zoekt!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9Familie Kiers20-08-2017

Het geheime pareltje van de Dordogne!

Leontien en Peter zijn geweldig. Erg vriendelijk en gastvrij. Peter is een echte master chef. Dus tables d'hotes is een absolute aanrader! En met 2 oppassen aan de kindertafel die de kinderen tot 22.30 uur entertainen, kunnen de ouders ongestoord genieten van dit heerlijke 3 gangen diner. De kampeerplekken zijn erg ruim. Ondanks dat het een kleine camping is, lopen er heel veel (Nederlandse) kindjes rond. Dus erg leuk voor de kinderen. Onze kinderen zijn 8 en 11 en vinden het een geweldige camping.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Vakantiehuis Rastaillou info