Camping Domaine d'Esperbasque

Tonen op kaart

132 reviews over Camping Domaine d'Esperbasque

• 2019
    9Corne & Marjolein Dirks03-06-2019

Heerlijke camping op een hele fijne plek

Wij zijn een stel dat de camino naar Santiago de Compostella aan het lopen is. Door een val met als gevolg een gebroken arm zochten we een plek om tot rust te komen en dit had geen betere plek als domaine d’espernasque kunnen zijn! We werden warm en hartelijk door Marianne de eigenaresse ontvangen en konden terecht in een appartement op de camping, hetgeen ook mogelijk is. De camping ademt een serene sfeer uit door de oude bomen die er staan en de camping heeft hele mooie ruime plekken en een nieuw fijn zwembad waarbij je schitterend kunt wegkijken. Echter het belangrijkste voor ons was de hartelijkheid van de eigenaresse en Anne, een medewerker op de camping waardoor we ons er heel erg “thuis” voelde . Wij vinden deze camping dan ook een enorme aanrader!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    8Tijmen04-09-2018

Perfecte uitvalsbasis, mooie rustige camping

Juist omdat alle drukte niet direct om de hoek is vonden wij dit een ideale camping. In een goed uur zit je bij de kust van Biarritz, in de Pyreneeën of in San Sebastian.

De camping heeft mooie, rustige en ruime plekken, zowel met schaduw als in de zon. De camping is vrij uitgestrekt waardoor je niet het gevoel hebt dat het heel massaal wordt.

Bij aankomst word je meteen welkom geheten met een welkomstdrankje, wat na een lange reis heerlijk is.

Uitzicht over de heuvels is erg mooi. Voor de kinderen is er genoeg te beleven in en rondom het zwembad of op de trampoline. De paardenliefhebbers kunnen hier ook hun hart ophalen met verschillende lessen of trips. Wij hebben ons hier probleemloos 4 weken vermaakt en hadden nog wel het dubbele kunnen blijven zoveel was er in de omgeving te doen.

De website van de camping biedt al een hele mooie suggestie voor verschillende dagtrips, maar ook hardloop, wandel of fietsroutes. De camping organiseert ook activiteiten als raften, kajakken, bezoek aan de lokale wijnboer, schietwedstrijd voor jong en oud, buitenritten met de paarden, enz. Ook wanneer je in het gezellige barretje om suggesties voor uitstapjes vraagt is er voldoende info beschikbaar. Medewerkers zijn enorm vriendelijk en behulpzaam.

Doordeweeks staat er iedere dag een andere foodtruck bij het barretje en op de camping wordt ook friet gebakken.

Supermarkt in het dorp is met de fiets goed te bereiken, op 4km de heuvel af zit een verse bakker en een Carrefour/Market.

Kortom een ideale camping voor gezinnen die van landelijk kamperen bij de boer achtige campings houden, waarbij je jezelf meer dan goed kan vermaken in de omgeving maar ook van de rust op de camping kan genieten.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 5Melanie13-08-2018

Niet zo snel voor herhaling vatbaar...

We werden heel vriendelijk ontvangen op de camping. De lokatie is echt prachtig. Wij zaten in een safari tent, deze plekken hebben een super mooi uitzicht! Centraal gelegen, dichtbij de kust maar ook dichtbij de toppen van de pyreneen. Zeker een aanrader! De camping is voor paarden-meisjes en jongens een paradijs. Echter, dit brengt ook de nodige overlast met zich mee. De poep werd niet (of heel laat) opgeruimd. Ronduit smerig. Daarnaast is het sanitair vies en is de stank niet te harden. Het toilet spoelt door met regenwater, wat echt een bizar vieze lucht met zich meebrengt. De safari tent was leuk opgezet maar heeft wel gebreken. Zo kon de deur niet dicht en zitten er overal gaten en kieren waardoor je elke avond op ' slakkenjacht' moet. Deze zitten echt overal! Kortom: een week met leuke en minder leuke momenten.

• 1Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 5Irina04-08-2018

Nooit meer

Voornamelijk nederlanders dus niet echt een franse sfeer. Aardige ligging, helaas geen natuurwater op loopafstand , alleen een zwembad waar ook met grote opblaas banden in wordt geplonsd. Wordt niet op toegezien. WC is wel schoon helaas is de stank van rotte eieren. Veel paardemest op de toegangs weg waar omheen gelopen moet worden. Wordt niet direct weggehaald. Brood door bakker op camping voor woekerprijzen.

• 5Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 9Laura30-07-2018

Heerlijke relaxte camping

We hebben het heerlijk gehad op deze camping en hadden wel langer willen blijven. Onze jongens van 5 en 7 hebben zich heel goed vermaakt en het nieuwe zwembad is fijn. Erg afwisselend voor ieder wat: activiteiten zonder grootse animatie maar ook rust en prachtig uitzicht. Enige kleine nadeel is het geluid van weg ‘s nachts, maar wij waren daar na een nacht aan gewend.

• 8Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• Oude reviews

7Suzanne06-09-2017

Gemoedelijke, rustige camping

Dit jaar wilden we verblijven op een rustige camping zonder gedoe om ligbedjes. Dat hebben we gekregen! We verbleven in een lodgetent (prima, wel veel kieren en daardoor veel ongedierte) waar we een fantastisch uitzicht hadden. Douches waren op zich in prima staat en ik heb geen last gehad van koude douches. Het grote sanitairgebouw is gekoppeld aan de stal, wat de nodige geuren met zich meebrengt. Maar 2 minuten verder is een rustiger sanitairgebouw met een tweede wasmachine. We hadden vrij veel overlast van vliegen door de paarden, dit begon na een week wel te irriteren. Maar daar tegenover stond dat we elke ochtend werden begroet door de paarden die in de wei stonden. Ook om de lodgetent heen was veel groen waardoor de kids zich heel fijn hebben kunnen vermaken.

Pluspunten: Fijne sfeer Veel groen Niet super veel, maar voor onze kinderen voldoende faciliteiten Camping waarbij je niet met de klok leeft en dus echt tot rust komt. Dat was voor ons met twee kleine kinderen (6 en 2) echt een must.

Minpunten: Veel vliegen Zwembad was vies Alles is minstens op een uur rijden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 6Charlotte19-08-2017

Schiet op onderdelen net tekort

Prachtige plek; voor paardenmeisjes -en jongens het paradijs. Qua kampeerfaciliteiten echt ruimte voor verbetering. Altijd koude douches, 1 wasmachine en géén droger voor de hele camping. Met zoveel (kleine) kinderen op een camping zouden vooral de toiletten een extra schoonmaak kunnen gebruiken. (Lauw)Warm afwaswater uit een apart kraantje tappen maakt afspoelen onmogelijk en afwassen onnodig ingewikkeld. Zorg dat je over héél lange verlengsnoeren beschikt! En tja...uitkijken wat je zegt want de camping is nagenoeg volledig bezet door Nederlanders (wat de jongens(13&11) overigens prima vonden. Neem waterschoenen mee voor het betere speelplezier in de rivieren in de buurt.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 6Eva18-08-2017

Beetje armoedig

Team was aardig, voor paardenmeisjes is het top. Salies niet echt bijzonder, de camping ligt aan n weg die je hoort. Sanitair niet genoeg en niet zo schoon. Zwembad oud en onverzorgd. Mooie natuur. Smerige oude stallen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 7Martin en Tessa15-08-2017

Zeker voor herhaling vatbaar !

Wij vonden het een heerlijke camping maar kom je voor luxe of mega georganiseerde animatie en dergelijke dan moet je hier niet zijn. Deze camping heeft een mooi concept van rust,prachtige plekken en omgeving,gemoedelijkheid,goede service en voor de kinderen alles aanwezig waarin ze kind kunnen zijn,en waar wifi apparaat 20.00 uitgaat..prachtig. Een hippieachtige camping met zelfgebrouwen bier ,normale prijzen,chillbar voor 18 plus,elke dag een andere' foodtruck' ,en een kampvuur met muziek . Voor de kinderen is er veel te doen wij zijn met 6 kids ( 3 jongens en 3 meisjes )hier geweest van 6 tot 11 jaar en ze vonden het prachtig ! De camping ligt perfect, een uurtje naar links ben je aan de kust een uurtje naar rechts zit je op 2500 hoogte Ik vind de meest veelzijdige streek van Frankrijk groen,kust ,cultuur en bergen. Kritiek ja hoor ,het zwembad is echt te mager,maar daar komt verandering heeft Marianne me verteld. Echt warm water is er niet altijd ...tja We komen zeker terug !

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 10Diana14-08-2017

Heerlijk!

Hele fijne camping! Wij hadden met onze vouwwagen een hele ruime plek met een super uitzicht. Het team is ontzettend vriendelijk en gastvrij. Ook Marianne zelf zorgt voor een persoonlijke ontvangst, altijd een vriendelijk gezicht én een persoonlijk afscheid, ondanks dat ze vaak erg druk bezig is. Het grote sanitairgebouw wordt gespoeld met regenwater en dat stinkt, maar het is er wel schoon. De andere sanitairgebouwen zijn qua geur prettiger. Het zwembad is klein, maar volgens mijn dochersenen erg fijn. De paarden en rijlessen zijn super. De paarden hebben allemaal een eigen karakter en dat is leuk. De lessen worden verzorgd door heLe lieve en enthousiaste meiden. De bar en het eten zijn ook top met een fijne binnenruimte met een Pooltafel en dart. Ook de "chili zone" is heel fijn, met vernevelaar als het erg warm is. Al met al een herijke plek!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

16 tips over Camping Domaine d'Esperbasque

• Renske, 10-08-2013

Niet alle plekken zijn even mooi (dat kan natuurlijk ook niet) en als je gevoelig bent voor geluid van de weg zou je erop kunnen letten dat je daar niet te dicht bij staat, want die is wel te horen. Voor oudere kinderen is dit de place to be!

• Mirjam, 18-08-2013

Geef bij je reservering duidelijk je wensen aan voor wat voor een soort plaats je wilt. . Bij ons is daar heel goed bij aangesloten.

• rene.ve, 16-03-2013

Bezoek het dorpje Salies de Béarn als er een markt of evenement is. Gezellig maar wel een beetje vergane glorie. Het dorp heeft betere tijden gekend. De camping geeft zelf en boekje met bezienswaardigheden. Niet allemaal even spannend maar wel leuk om te doen. Mooie wandeling maken bij de Passerelle d'Holzarte (hangbrug) en ook niet missen een bezoek aan de Gorges de Kakuetta

6 vragen over Camping Domaine d'Esperbasque

• Marry Kriger, 30-12-2019

Kosten paardrijden

Kan iemand mij misschien vertellen wat de kosten zijn van de paardrijlessen voor beginnende kinderen?

• Petra Donders, 04-06-2018

tieners

Hallo, Al een tijdje lijkt deze camping mij fantastisch; we hebben 3 kinderen; van 9, 11 en 14 jaar oud. Voor de oudste vraag ik me af of er wel genoeg leeftijdgenoten zijn. En dat de wifi om 20.00 uit gaat; tja dan ben je nog aan het eten of net klaar..............

• Anne, 04-02-2017

Geluidsoverlast weg

Ik lees dat mensen klagen over de (drukke)weg langs de weg. Heeft iemand tips over op welke plekken je geen last hebt van de weg? Ook houden we van wat ruimte om onze tent.

Camping Domaine d'Esperbasque info

• Aantal sterrensterster