Vakantiehuis Gîtes Le Guinot

44 reviews over Vakantiehuis Gîtes Le Guinot in het Nederlands

Kindvriendelijk!

Roger
12-1-2018

Top locatie om met kleine kinderen heen te gaan! Alles wat ze nodig hebben van zwembad tot aan trampoline. De mogelijkheid om 's avonds met elkaar te eten (en de kinderen eerst) is geweldig. Locatie is fijn, er zijn verschillende appartementen / guites te boeken. En in de buurt is genoeg te doen. We kijken met veel plezier terug! De eigenaren zijn heel gastvrij.

Absolute verwennerij!

E. van Mazijk
6-10-2017

Een jaar na de geboorte van onze tweeling, wilde we een vakantie die zowel aangenaam voor onze 3 kind als voor onszelf zou zijn. Toen we stuitte op het concept van Le Guinot waren we verkocht. En terecht; dit is een absolute aanrader voor gezinnen met kleine kinderen!

De gite was klein maar smaakvol ingericht, schoon en van alle gemakken voorzien. Ook tijdens het verblijf werd er goed schoongemaakt. Het terrasje voor de gite geeft beschutting en wat privacy. De gemeenschappelijke keuken is zeker een uitkomst waar je, als je zelf een keer kookt, prima uit de voeten kunt.

Verder bevind je je waarschijnlijk vooral in de lekkere grote tuin. Waar kinderen zich prima kunnen vermaken (en snel vriendjes maken) en je als ouder makkelijk het overzicht houdt. De toegang tot de weg en zwembad zijn goed afgesloten; kids kunnen nergens heen. Klein nadeel vond ik de ondergrond van houtsnippers bij de speeltoestellen; dit was niet handig en soms pijnlijk voor de kinderen. Ook de staat van de speeltoestellen kon iets beter. Het zwembad en jacuzzi waren heerlijk; met voldoende bedjes en beschutting voor iedereen.

De gastronomische achtergrond van Michiel en Iris uit zich in een meer dan fantastische Tables d'Hôtes. Of het nu ging om de diners of het crêpes ontbijt; alles was zeer smakelijk en goed verzorgd. Ook voor de kids. Verder zijn het ontzettend vriendelijke personen waar je graag als gast komt.

Iris en Michiel en Lou en Jill, eigenaar, 9-10-2017

Doet heel veel plezier om jullie review te lezen! Dank je!

Groetjes van ons.

Feels like coming home...

Julie & co
5-8-2017

Tot we Le guinot een 10-tal jaren geleden ontdekten kwamen nooit 2 maal op dezelfde vakantieplek.

We voelden ons hier echter zo welkom, zo thuis dat het een traditie werd om toch regelmatig onze batterijtjes hier te komen opladen. We hebben het 'concept' zelf zien evolueren, zien groeien en veranderen telkens een beetje anders, altijd weer vernieuwend en steeds met de behoeftes van de gasten op nummer 1!

Iris & Michiel geven een nieuwe dimensie aan de titel van gastvrouw & gastheer want van alle plekjes die wij al bezochten hebben we nooit gastvrijere mensen ontmoet dan deze 2.

De folder (kaft) die in iedere gite ter beschikking ligt puilt uit van geweldige tips die ze ook graag persoonlijk met de gasten delen. De locatie blijft adembenemend en ook hier komt er steeds wat bij zoals extra ligbedjes en loungebanken in de wei, hangstoelen aan bomen, een loungehoekje, tv-kamer voor kids, extra buitenkeuken, wasmachine ter beschikking, ... 4x per week heb je de mogelijkheid om in te tekenen op avondeten, massaal veel restaurantjes in de buurt dus koken is hier (ook al kan dat perfect in je gite) niet nodig.

5 gites wil zeggen: heel wat kids! Iedere keer weer is het een plezier om te zien hoe de kinderen elkaar vinden en een heerlijke tijd beleven. Happy kids = happy parents.

Als je dus op zoek bent naar een plekje om samen met de kids echt te genieten dan moet je niet verder zoeken... maar ssssssst vertel het niet verder ;-)

Iris en Michiel en Lou en Jill, eigenaar, 9-10-2017

Julie,

Hartverwarmend om te lezen! Altijd erg gezellig als jullie er weer zijn!

Liefs,

IMLJ

Pim en Lisette
26-7-2017

Als je met kleine kinderen komt hoef je geen speelgoed mee te nemen, alles is voorradig. Het is voor de kinderen een "walhalla", de kippetjes, de ezels, het prachtige zwembad, het springkussen, de fietsjes, steppen, de enorme ruimte om buiten te spelen. Voor de ouders een hele geruststelling dat alles zeer goed is beveiligd en..... wij hebben ons de luxe gepermitteerd om bijna iedere dag gebruik te maken van de geweldige kok Franck. De omgeving is prachtig, genieten.

Dank Iris en Michiel voor jullie goede zorgen voor ons. We komen graag terug en dan willen we nog meer zien van de omgeving, de marktjes en prachtige steden.

Hartelijke groet namens de hele familie van Boxel (totaal 16).

Iris en Michiel, eigenaar, 27-7-2017
Heel fijn om te horen! Jullie waren trouwens ook fantastisch! Groetjes van ons 4'tjes

Heerlijke plek met kleine kindjes

Rick
15-7-2017

Wat een heerlijk plekje is le Guinot! Onze kindjes hebben zich heel erg vermaakt bij de beestjes, het zwembad en met de andere kindjes.

In de gite is alles aanwezig voor kindje incl heel veel speelgoed.

De eigenaren wonen er niet meer, maar zijn goed te bereiken en iedere dag wel even aanwezig.

In de omgeving is veel te doen en te ontdekken, zeker een aanrader!

Iris en Michiel, eigenaar, 16-7-2017
Dank je voor de mooie woorden! Leuk dat jullie het zo ervaren hebben, dat doet plezier! Groetjes van ons! Iris & Michiel en Lou en Jill

Genieten!

Amian
4-7-2017

Ideale kleinschalige accomodatie voor gezinnen met kinderen.

Alles voor kinderen is aanwezig zowel binnen als buiten,overal is aan gedacht!

Het domein ligt in een rustig dorpje met goede bakker maar in de omgeving is genoeg te doen.

Iris en Michiel, eigenaar, 6-7-2017
Dank voor je leuke reaktie Joke! Fijn om te horen dat jullie zo genoten hebben! Vele groetjes aan Jeroen en de kids!

Heerlijk, maar...

Saskia
25-6-2017

Ik sluit me aan bij onderstaande reactie; het is een heerlijke plek met kleine kindjes. Echter het concept zoals aangeboden op de site bestaat niet meer, behoorlijk misleidend, vooral omdat hier bij boeking niets over aangegeven word.

Buitenom dat hebben we genoten van de omgeving, het mooie weer, het zwembad en de grote speelweide voor de kindjes.

Iris en Michiel, eigenaar, 4-7-2017

Nog een reaktie van onze Guinot-kant.

Ik snap er eerlijk gezegd niets van, van deze review. Jullie hebben, naar ik ter plaatse vernam, geweldige momenten meegemaakt en late borrelavonden gehad met de andere gasten. Jullie kindjes konden het ook fantastisch met elkaar vinden. Je spreekt over een concept dat niet meer zou bestaan....wel, het concept is nog volledig hetzelfde als vroeger met dat verschil dat we nu zelf 400m verderop wonen en dat een andere chef voor de table d'hôte zorgt (die chef had trouwens tot voor kort het meest gerenommeerde restaurant van de buurt). Misschien hadden jullie in je eerste week ook gehoopt op meer gezelligheid onder de gasten, maar dat liep niet zo omdat het een klein gezelschap was wellicht. Jullie 2de week waren er wél vele andere gasten én genoeg eetkandidaten, maar toen schreven jullie zelf niet altijd in.

Zoals gezegd, hebben we alle up-to-date info altijd netjes gemaild naar onze gasten.

We proberen ons altijd flexibel en open op te stellen; Toen het nodig was, voorzagen we jullie onmiddellijk van nieuwe lakens en hebben jullie bedden vervangen, jullie pannenkoekjes werden apart aan het huisje geleverd. We hebben alles gedaan om het jullie naar jullie zin te maken....We hadden het fijn gevonden om een live-gesprek te hebben over service enzo....ik weet niet wat dat dan voor jullie moet betekenen? Ter info: Van de mensen die er samen met jullie waren, kregen we verschillende bedankberichtjes voor de "goede zorgen"!

Enfin, wij houden van ons werk en van ons leven in Le Guinot en in Saint-Martin-de-Gurson. We genieten ervan als onze gasten een fijne vakantie hebben bij ons en dat is waarom we ons altijd zullen blijven inzetten!

Iris en Michiel, Lou en Jill.

mooi verhaal op de website maar........

thokes
13-6-2017

Le Guinot, een chambre dhotes met een prachtig verhaal op de website waar de gastheer en gastvrouw voor je klaar staan, lekker aanschuiven bij het geweldige eten, de kinderen die vermaakt worden, gezellig een praatje met elkaar, lekker ontbijtje maar.....helaas is dat niet de realiteit want de eigenaren wonen er niet meer en het staat te koop dus de ziel is er een beetje uit. Het is nu vooral een self-service accommodatie. Locatie is prachtig, voorzieningen zijn prima al hoewel er wel wat achterstallig onderhoud is her en der. Ik hoop dat de nieuwe eigenaren er iets moois van maken want het heeft zo veel te bieden en de omgeving is ook prachtig met alle dorpjes en kastelen en wijngaarden.
Iris en Michiel, eigenaar, 4-7-2017

Even een reaktie van onze Guinot-kant:

​​

Het klopt dat wij dit jaar naar de andere kant van het dorp zijn verhuisd en ons eigen woonhuis in Le Guinot mee in de verhuur zetten. Al onze gasten kregen deze info van tevoren per mail.Onze website is daar nu ook op aangepast. Praktisch gezien verandert dat echter niks aan onze manier van werken en aan onze motivatie en inzet, integendeel ​

want we willen dat alles top is​ en blijft

! Een bevriende restauranthouder zorgt nu ter plaatse voor een groter eet-aanbod dan ooit tevoren (4x/week)! Door de kookaktiviteiten uit te besteden, kwam er voor ons meer tijd vrij voor onderhoud van gebouwen en tuinen. Ik begrijp dat jullie graag vaker met de andere gasten samen hadden getafeld. De andere aanwezige gasten verkozen die week echter om meer zelf te koken of te barbecue'en met elkaar ipv in te schrijven voor de table d'hôte. We zijn 7 op 7, 24u/dag bereikbaar. We kunnen alleen besluiten dat we ons leven en werk volop wijden aan onze gasten om te proberen zorgen voor een fantastische vakantie. Wij zijn positief ingestelde mensen met een open mind en we staan zeker open voor communicatie en zelfreflectie; graag in een persoonlijk gesprek!

Vandaar: aan al onze oude en toekomstige gasten: Heel graag tot snel en ondertussen blijven wij verderwerken aan ons bedrijf, met hart én ZIEL!

Oude reviews (archief)

Geweldige plek voor met (kleine) kids

Hadewych
15-6-2016

Le Guinot is echt dè aanrader voor gezinnen met jonge kinderen. Echt alles, maar dan ook echt alles, is er voor de kinderen; speelgoed, kippen, glijbaan, fietsjes, potje, etc etc

Dit maakt het ook echt vakantie voor jezelf. De kinderen kunnen gaan en staan waar ze willen (alles is veilig) en spelen de hele dag met de andere kindjes. Geen zin om te koken? Dan schuif je gewoon aan.

Heel veel dank Iris en Michiel! Het was een heerlijke week.

Iris, eigenaar, 3-10-2016

Dank je Hadewych voor deze mooie recensie (zag het nu pas :-))

Liefs, Iris, Michiel, Lou en Jill.

Een aanrader!

Marc
13-3-2016

We zijn lang op zoek geweest naar een fijn vakantieverblijf met de gemakken van een "resort" maar de rust van een "agritoerisme" bestemming. Deze hebben we vorig jaar mogen ontdekken. We hebben kunnen genieten van de gastvrijheid, geweldige service en heerlijk eten van Iris en Michiel. Ondanks het feit dat we het weer tegen hadden hebben we ons met onze tweeling jongens enorm vermaakt. Er is genoeg te beleven in de omgeving en mocht je even niet weten wat je het beste kunt doen op een specifieke dag, staan gastvrouw en -heer klaar met advies. Zoals men zegt: "als de kinderen genieten, kunnen de ouders ook genieten", en dat is zeer zeker het geval geweest.
Iris., eigenaar, 3-10-2016

Nog een late bedankt Marc voor je leuke review!

Groetjes, Iris, Michiel, Lou, Jill

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Gîtes Le Guinot in Saint Martin de Gurson (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Gîtes Le Guinot zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Gîtes Le Guinot scoort een 8.89 uit 10 op basis van 45 reviews.