Camping La Bouquerie

Met oudere kinderen

Heerlijke Franse camping!!

Caroline
31-8-2018

Een heerlijke camping met een hoop Fransen. We komen hier inmiddels al 4 jaar en vinden het nog altijd fijn! Onze jongens zijn 6 en 8 jaar en gaan graag naar de kidsclub. Hier is in juli en augustus een Nederlands meisje voor de animatie die alles voor ze vertaald. De camping is erg Frans en als je de taal niet spreekt is dat soms niet handig met sommige spelletjesavonden. Maar er loopt ook personeel wat het prima Engels spreekt. Er is veel te doen. Zo kun je aan een boel activiteiten mee doen, wordt er dagelijks gesport en kun je ook nog eens paintballen of pijl en boog schieten. In de regio zijn wij nog steeds niet uitgekeken. Je doet wel alles met de auto. Bezoek het Dinopark!. Sarlat is leuk maar ook erg toeristisch. Wil je iets verder rijden ontdek dan ook eens de mooie steden Brive en Perigueux. Ga met de kano over de Dordogne of vissen .ook de grotten zijn bijzonder zoals oa in Domme en prouymessac. Voor ons is la bouquerie top!

Gezellige camping in een rustig gebied

Cathelijne
6-8-2018

Op de camping voldoende te beleven en doen voor kleine kids. Jammer dat de speeltuin volledig in de zon is (geen enkele boom). Superleuk zwembad. Staat vh sanitair kan beter, was redelijk schoon, maar gedateerd. Soms koud water bij de douche, bij het vaatwassen was dit vaker het geval. Na een melding hiervan werd gezegd dat ze daar niks aan kunnen doen en werd de suggestie gegegeven om op een eerder of later tijdstip te gaan douchen. Eigenaresse was vriendelijk. Campingwinkel zeer beperkt. Wel lekker vers brood na bestelling (weinig keus). Het dorpje Saint-Genies is erg leuk om op woe-avo heen te lopen (vanaf 18.30), eten op straat tussen de locals. Heel leuk en lekker! Sarlat is your ook leuk, vooral op za ivm markt/straattheater. Alles moet wel met de auto gedaan worden, fietsen en wandelen is niet zo relaxt vanwege heuvelachtig.

Geen camping die 5 sterren verdient

Dirk
16-8-2017

Juist terug van deze camping. Hoe ze aan die 5* geraken lijkt mij een raadsel. Eerst de negatieve puntjes:

- Avondprogramma is volledig in vlot Frans. Niet te volgen voor kinderen. Hier is de taal echt een barrière.

- Ligging camping is vrij afgelegen, ligt in het midden van nergens, dichtstbijzijnde supermarkt (carrefour) is op 13km. (+/- 20min rijden). Niets te doen in de directe omgeving. Winkel op de camping stelt niets voor.

- 's nachts dikwijls lawaai en overlast aan de vijver door buitenstaanders

- bij de bakker brood bestellen heeft géén zin, je moet geluk hebben als er nog brood is. Als er is ,dan is deze wel lekker.

- Aquagym is géén gym maar eerder wat dom doen in het water

- Niets te doen voor de kleinsten, animatie is meer voor tieners, bv. geen kinderdisco. Waarom geen uurtje dansen voor de kleinsten voor de late animatie begint (start maar om 21u30 tot na middernacht en is te horen over de volledige camping)

- Sanitair kan wat opfrissing gebruiken, net als de hele camping trouwens

Positief:

- Het zwembad is leuk, maar ook niet meer dan dat. Nu het weer toch wat tegenvalt is het verwarmde overdekte bad wel leuk

- Voor overdag wel wat leuke dingen te doen waar je met de auto heen kan (montignac en sarlat zijn zeer leuk)

- De eigenaresse was vriendelijk en doet wel alles om het je naar de zin te maken

Tips:

- De plaatsen aan de vijver zijn nieuw, géén bomen, dus vrij warm, best wat bomen zetten.

- Denk ook eens aan Engels als voertaal voor de shows en activiteiten

Overall:

4* camping maximum, zonder méér!

Geen 5 sterren waard

J.
12-8-2017

Pluspunten: vriendelijk personeel,verouderd maar proper sanitair, mooi zwembad met voldoende ligstoelen, mooie speeltuin.

Minpunten: Frans gerichte camping, kleine winkel op de camping zelf, de bestelling van het brood 's morges verliep niet vlot. Het gebeurde vaak dat we zogezegd niets besteld hadden terwijl we elke dag hetzelfde bestelden, weinig animatie voor de kleinste kids, camping ligt echt afgelegen, veel nachtlawaai, hertstelling van bv lampen buiten gebeurde niet.

Fantastische Franse camping. Verzorgd, grote kampeerplekken met voldoende schaduw en mooie mobilhomes en chalets. ' s Ochtends warme, heerlijke baguettes in het winkeltje. Wij vonden de pizza's erg lekker! Zwembad heeft genoeg variatie, glijbanen, wildwaterbaan, bad met glijbaantje en sproeier voor de kleinere kids en een overdekt bad. Animatie is in het Frans, vonden wij niet erg, we zijn niet voor niets in Frankrijk. Er is wel 1 Nederlands meisje bij de kidsclub. De eigenaresse was erg vriendelijk en doet alles om het je naar de zin te maken. Wij vonden deze camping een verademing na vorig jaar op een camping in Fr. gestaan te hebben waar 80% Nederlander was en er Fristi en frikadellen op het menu stonden... Maar ieder voor zich natuurlijk... Mooie omgeving met enorm veel bezienswaardigheden!

Geen vijf sterren waard

Wessel
31-7-2017

Eerste reviews niet geloven. Camping heeft wel veel diverse voorzieningen maar is niet fijn voor Nederlanders met kleine kinderen. Door de weeks schalt de muziek tot twaalf uur over de camping. Het sanitair is in slechte staat (incl peepholes in de douchewand). Een kwart van de wc's is kapot voor langere tijd en warm water om te douchen is nauwelijks beschikbaar. De campingplaatsen zijn wel ruim en schaduwrijk. Ook is er wel een aardige fitness ruimte. De kwaliteit van restaurant/snackbar is echter slecht. Aangebrand eten wordt schaamteloos opgedient en sausen krijg je in van die folie pakketjes met een inhoud van twee druppels. Pluspunt is wel dat er met regelmaat leuke shows worden gegeven (clowns, goochelaars). Zwembad is wel leuk en heeft een overdekt deel voor bij slecht weer. Camping is vooral gericht op tieners. Al met al toch zeker geen vijf sterren waard.

Echt gericht op Fransen

Jolande
21-7-2017

We zitten nu op deze camping. Ik weet niet wie de laatste recensies heeft geschreven, maar het lijkt een beetje alsof dit een reclamepraatje is voor de camping (om Nederlanders te trekken?). Echter, als Nederlander ben je hier toch wel een buitenbeentje. Nu zo'n 6 Nederlandse gezinnen. Bij de kidsclub is wel een Nederlands sprekende jongedame. Voor de kleintjes is dat iets gemakkelijker, maar het avondprogramma is volledig in vlot Frans. Niet te volgen met je middelbare school Frans. Voor kinderen is de taal een barrière. Het zwembad is leuk, maar ook niet meer dan dat. Nu het weer toch wat tegenvalt is het verwarmde overdekte bad fijn. Ligging camping is vrij afgelegen, echt platteland, zeg maar in the middel of nowhere. Voor overdag wel wat leuke dingen te doen waar je met de auto heen kan. In de nabije omgeving niks te doen. Sanitair is verder prima. Plekken op camping niet bijzonder, ons uitzicht is een beukenhaag. Voor ons 1 keer deze camping, zeker niet nog een keer.

fantastische familiecamping met een hart en ziel

Vanessa Vanclooster
30-8-2016

Van 8 augustus tot 20 augustus 2016 verbleven we voor de eerste keer op camping La Bouquerie .Het staat nu al vast dat we volgend jaar terugkeren. Dit is echt een mooie camping met grote staanplaatsen. Hier wordt je als gast nog in de watten gelegd door Madame Catherine en haar zoon en haar superteam van animatoren.

Ook is er steeds plaats aan het zwembad en bestaat handdoekje leggen hier nog niet. Niettegenstaande het een levendige camping is met veel animatie, vind je hier ook echt rust en ontspanning. Voor sportievelingen is er heel veel te doen, aquagym, yoga, fitness, dans, en elke ochtend liep de zoon van de eigenaars met de campinggasten. Ook is er beneden een visvijver waar je in alle rust en schaduw een visje kon vangen. Nieuw was het grote speelplein voor de kindjes met heel veel glijbanen en ook een grote trampoline.

In de omgeving is er te veel te doen om dit in 1 vakantie te doen. Google maar eens Dordogne en je krijgt ontzettend veel resultaten, echt voor iedere wat wils.

We kunnen werkelijk niets slecht zeggen over deze camping. En dat is voor ons de allereerste keer in ons leven. :)

Heerlijke camping! Lekker in Frankrijk!

Caroline
31-7-2016

La Bouquerie bezoeken wij dit jaar voor de tweede keer. Vorig jaar drie weken doorgebracht en dit jaar opnieuw drie weken. Onze kinderen zijn 6 en 4 jaar maar ook voor tieners is er veel te doen. Het animatie team is enthousiast en in het hoogseizoen is er Nederlandse animatie. In de ochtend een kidsclub voor de kleintjes en in de middag voor de tieners en elke avond eigenlijk wel vermaak in de bar. Voor de sport liefhebber ook een hoop te beleven. De zoon van de eigenaar gaat met een groep hardlopen, aqua aerobic of je kunt fitnessen. Maar ook paint bal. Sinds dit jaar is er een grote speeltuin bij gekomen voor de kleintjes. Stacaravan is keurig vooral de nieuwe mobilhomes zijn mooi. Al het personeel is vriendelijk en doet enorm hun best voor je om dingen te regelen. In de omgeving is veel te doen. Grotten, aquarium, dierentuin, de Dordogne, Centre commercial en een prachtig dino park! Ze lijken wel echt. De camping is overwegend Frans

Een echte Franse camping

Martijn
21-9-2014

Mooi opgezette camping met alle plaatsen onder de bomen staan. Camping is erg op Fransen gericht, alle activiteiten worden in het Frans aangegeven. Het restaurant is ook pas om 19:30 open wat voor Nederlandse kleine kinderen te laat is. Personeel spreekt wel allemaal Engels en een enkele Nederlands.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Bouquerie in Saint Geniès , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Bouquerie zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.