Géén boekingskosten

Camping La Bouquerie

FrankrijkAquitaineSaint Geniès

We hebben de beste aanbieders voor Camping La Bouquerie voor je op een rij gezet:

9FenomenaalScore uit 353 reviews

• Sportfaciliteiten
Meer camping info

353 Reviews over La Bouquerie

• 8Karin14-08-2022

Te commercieel voor ons, maar wel leuke camping

Uitgebreide camping, die wat commercieel aanvoelt. Alleen bij de receptie spreken een aantal medewerkers Engels, voor de rest spreekt men Frans en is communiceren vrij lastig. Dagelijks veel animatie en daardoor ook veel lawaai op de camping, met name in de avond wordt er vaak iets georganiseerd rondom het podium en dat geeft veel harde muziek. Onze chalet stond vlakbij het centrale gedeelte en wij hadden er echt wel last van, geen rustige avond was erbij. Zwembaden zijn wel super, veel aanbod. Onze chalet was heel netjes en schoon, maar wel klein, wat voor nu prima was, omdat het toch warm was en we veelal buiten waren. Speeltuin en voetbalkooi staan midden in de zon, dat was voor overdag echt niet te doen. Omgeving leuk, wij zijn naar Brive, Montignac en de avondmarkt op woensdag in Saint Geniès geweest. Dat laatste is een mengeling van eet- en drinkaanbod en in het midden lange tafels waar je dit alles kunt opeten.

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden
  • 10Paul Meijboom15-06-2022

Fijne camping, in juni erg rustig, wat ik als oudere jongere prettig vind. Schoon, netjes en gastvrij’

• 9Lerin11-08-2019

Un séjour formidable !

Nous avons passé 15 jours formidables au camping la Bouquerie. Toute l’équipe est très attentive aux besoins de chaque campeur. L’animation est top, tant en journée qu’en soirée. Une équipe très très investie et attentive à chacun. Des vrais professionnels. A la Bouquerie, il n’y a pas de problèmes que des solutions. Le Mobilhome était parfait, situé à l’ombre ( bien pratique en cas de canicule). Les piscines géniales et surveillées en plus. C’est un camping très familiale. Vraiment, un grand merci pour votre investissement. Nous y retournerons, c’est sûr ! Vous pouvez y aller les yeux fermés.

• 8Staat v/h sanitair
  • 9Caroline31-08-2018

Heerlijke Franse camping!!

Een heerlijke camping met een hoop Fransen. We komen hier inmiddels al 4 jaar en vinden het nog altijd fijn! Onze jongens zijn 6 en 8 jaar en gaan graag naar de kidsclub. Hier is in juli en augustus een Nederlands meisje voor de animatie die alles voor ze vertaald. De camping is erg Frans en als je de taal niet spreekt is dat soms niet handig met sommige spelletjesavonden. Maar er loopt ook personeel wat het prima Engels spreekt. Er is veel te doen. Zo kun je aan een boel activiteiten mee doen, wordt er dagelijks gesport en kun je ook nog eens paintballen of pijl en boog schieten. In de regio zijn wij nog steeds niet uitgekeken. Je doet wel alles met de auto. Bezoek het Dinopark!. Sarlat is leuk maar ook erg toeristisch. Wil je iets verder rijden ontdek dan ook eens de mooie steden Brive en Perigueux. Ga met de kano over de Dordogne of vissen .ook de grotten zijn bijzonder zoals oa in Domme en prouymessac. Voor ons is la bouquerie top!

• 9Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair
  • 7Cathelijne06-08-2018

Gezellige camping in een rustig gebied

Op de camping voldoende te beleven en doen voor kleine kids. Jammer dat de speeltuin volledig in de zon is (geen enkele boom). Superleuk zwembad. Staat vh sanitair kan beter, was redelijk schoon, maar gedateerd. Soms koud water bij de douche, bij het vaatwassen was dit vaker het geval. Na een melding hiervan werd gezegd dat ze daar niks aan kunnen doen en werd de suggestie gegegeven om op een eerder of later tijdstip te gaan douchen. Eigenaresse was vriendelijk. Campingwinkel zeer beperkt. Wel lekker vers brood na bestelling (weinig keus). Het dorpje Saint-Genies is erg leuk om op woe-avo heen te lopen (vanaf 18.30), eten op straat tussen de locals. Heel leuk en lekker! Sarlat is your ook leuk, vooral op za ivm markt/straattheater. Alles moet wel met de auto gedaan worden, fietsen en wandelen is niet zo relaxt vanwege heuvelachtig.

• 5Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair
  • 4MaXav_du_6202-08-2018

PLUS JAMAIS !!

C’était la seconde année que nous venions 2 semaines à la Bouquerie mais c’était la dernière. Manque de respect : les clients sont traités comme des usagers Les propriétaires n’admettent AUCUNE critique (il suffit de lire leurs réponses sur Zoover ou Tripadvisor pour le confirmer : « absurde », « diffamatoire », « ridicule », …) !! La tradition à la Bouquerie est de stigmatiser, dénigrer voire d’humilier les clients qui émettent la moindre critique. Cette tâche incombe lors des soirées à Sébastien L., responsable de l’animation et fils des propriétaires. Quelques réponses aux remarques des vacanciers : « le ménage est très bien fait et on ne peut rien contre les insectes qui rentrent dans les logements une fois le ménage effectué... De toute façon, vous êtes en vacances ». "Certains nous ont dit que le feu d'artifice était moyen... Qu’ils aillent au Club Med ! ». L’année dernière nous avions déjà assisté à cette pratique si particulière mais cette année, c’était pire ! On pourrait faire un roman sur les pratiques incroyables de la Bouquerie mais qu’on peut résumer ainsi : mépris, condescendance, autosatisfaction. Nous avons notamment assisté au refus d’accepter 2 enfants au paintball payant car ils étaient « en retard » (mais rien n’avait commencé), d’une manière si dure, sans aucune bienveillance... Comment peut-on traiter ainsi 2 enfants de 10 ans en vacances ?... Les propriétaires répondent qu’il suffit d’aller les voir pour signaler les problèmes : nous nous sommes abstenus pour ne pas subir les commentaires dénigrants proférés publiquement par S. L. lors des soirées. Pourquoi traiter si mal des vacanciers qui leur donnent du travail et surtout qui leur font confiance pour passer de bonnes vacances pour lesquels ils ont souvent économisé toute l’année ? Jamais de remise en question, d’excuse ou d’explication bienveillante : la « faute » est systématiquement renvoyée vers les vacanciers. Dans un 5*, on ne s’attend pas à entendre ce genre de commentaires vis-à-vis des clients, surtout que le prix payé n’est pas négligeable. Hygiène qui laisse à désirer - A la boutique, les viennoiseries sont servies avec les mains qui servent à prendre et rendre la monnaie, taper sur la caisse enregistreuse, ... Elles sont même servies souvent dans des sachets à cartes postales (papier non alimentaire) !! - La piscine : le pédiluve est sale en général mais ne sert à rien car il n’y a pas assez d’eau et la plupart des vacanciers rentre dans l’espace aquatique sans s’y mouiller les pieds. Certains gardent leurs chaussures (style chaussures de plage) pour se déplacer (une partie du sol fait très mal aux pieds) et nager. Enfin, forte odeur de chlore dans la piscine de réception des toboggans. - La salle de sport. Aucune trace de produits de nettoyage. Sur 4 vélos elliptiques, 1 seul fonctionne et encore, il est réparé avec du collant. Et aucun vélo d’entrainement. Restaurant Lors de la demi-finale des Bleus, il fallait payer AVANT d'être servi, une fois pour les plats (très longue file d’attente) et une fois pour les desserts. Le prépaiement dans un restaurant, on n’avait jamais connu ça ! Il a fallu venir à la Bouquerie pour connaitre ça. Internet Débit ridicule et très instable (mesuré avec Speedtest avec bcp de tests en échec) : 0,45 Mbps max en réception, environ 0,2 en émission. Et que vous soyez 2 ou 10 dans le logement, vous n’avez droit qu’à une seule connexion à la fois ! Et ne comptez pas sur les réseaux mobiles des opérateurs pour vous connecter : on n’a que du Edge (ni 3G, ni H+, ni 4G). Il y aurait encore bcp à dire mais plus assez de place... Malgré tout, les enfants ont tout de même apprécié le camping. Alors tout est-il négatif dans ce camping ? Bien sûr que non. C’est même pour cela que nous y étions retournés. Mais fini !! Certains aiment ce camping, plus nous : TROP DE REMARQUES INDELICATES ET DEPLACEES ENVERS LES VACANCIERS QUI LEUR DONNENT POURTANT DU TRAVAIL !

• 3Eetgelegenheden
  • 10Cyrille31-07-2018

Toujours aussi excellent

Le côté ambiance familiale du camping

• 9Eetgelegenheden
  • 10les ch'timis02-09-2017

superbe camping familial

nous avons passé d'excellentes vacances , grand emplacement tente ombragé,sanitaires propres nettoyés plusieurs fois dans la journée, superbes animations ,les animateurs au top ,le restaurant un régal ainsi que le snack , que dire des propriétaires super sympa, très aimable participant même aux animations !!!!

• 5Dirk16-08-2017

Geen camping die 5 sterren verdient

Juist terug van deze camping. Hoe ze aan die 5* geraken lijkt mij een raadsel. Eerst de negatieve puntjes: - Avondprogramma is volledig in vlot Frans. Niet te volgen voor kinderen. Hier is de taal echt een barrière. - Ligging camping is vrij afgelegen, ligt in het midden van nergens, dichtstbijzijnde supermarkt (carrefour) is op 13km. (+/- 20min rijden). Niets te doen in de directe omgeving. Winkel op de camping stelt niets voor. - 's nachts dikwijls lawaai en overlast aan de vijver door buitenstaanders - bij de bakker brood bestellen heeft géén zin, je moet geluk hebben als er nog brood is. Als er is ,dan is deze wel lekker. - Aquagym is géén gym maar eerder wat dom doen in het water - Niets te doen voor de kleinsten, animatie is meer voor tieners, bv. geen kinderdisco. Waarom geen uurtje dansen voor de kleinsten voor de late animatie begint (start maar om 21u30 tot na middernacht en is te horen over de volledige camping) - Sanitair kan wat opfrissing gebruiken, net als de hele camping trouwens

Positief: - Het zwembad is leuk, maar ook niet meer dan dat. Nu het weer toch wat tegenvalt is het verwarmde overdekte bad wel leuk
    - Voor overdag wel wat leuke dingen te doen waar je met de auto heen kan (montignac en sarlat zijn zeer leuk) - De eigenaresse was vriendelijk en doet wel alles om het je naar de zin te maken

Tips: - De plaatsen aan de vijver zijn nieuw, géén bomen, dus vrij warm, best wat bomen zetten. - Denk ook eens aan Engels als voertaal voor de shows en activiteiten

Overall: 4* camping maximum, zonder méér!

• 5Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair
  • 6J.12-08-2017

Geen 5 sterren waard

Pluspunten: vriendelijk personeel,verouderd maar proper sanitair, mooi zwembad met voldoende ligstoelen, mooie speeltuin. Minpunten: Frans gerichte camping, kleine winkel op de camping zelf, de bestelling van het brood 's morges verliep niet vlot. Het gebeurde vaak dat we zogezegd niets besteld hadden terwijl we elke dag hetzelfde bestelden, weinig animatie voor de kleinste kids, camping ligt echt afgelegen, veel nachtlawaai, hertstelling van bv lampen buiten gebeurde niet.

• 6Eetgelegenheden

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkBeschikbaar