Camping Du Lac de Lislebonne

Camping Info

Meer campinginfo

113 reviews over Camping Du Lac de Lislebonne

• 9Minze29-07-2014

Heerlijke camping voor rustzoekers met jonge kids

Wat een heerlijke camping!! Wij hadden een fun-flower tent via de camping geboekt. Op een perfect plekje in de schaduw en mooi beschut. Eigenaren (Frans echtpaar) en ook personeel bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Wij dachten vooral veel Fransen op de camping te zullen zien, maar Nederland heeft dit pareltje ook ontdekt. Nagenoeg geen andere nationaliteiten. Het restaurant is geschikt voor afhalen (goede pizza's). Ook op het terras eten is leuk, maar binnen is weinig sfeer voor een gezellig dinertje. Beperkte, maar leuke animatie, zoals rivierkreeftjes vangen en die 's avonds eten. (Geen kinderdisco) Sanitair niet nieuw, maar werd keurig schoongehouden. Zwembad redelijk simpel, maar met het privémeer met strand zul je het zwembad snel links laten liggen. Ondanks relatief slecht weer begin juli nog steeds geweldige ervaring op deze camping. Faciliteiten waren voor onze kinderen (6 en 11) meer dan voldoende.

• 9Jeroen van de Laar01-09-2013

Prachtige camping in een prachtige omgeving

We verbleven in een chalet: een keurige houten bungalow aan de rand van het meer, het gebouw met restaurant en bar is 5 minuten lopen. Daarna zijn we verhuisd naar een freeflower tent, midden op de camping. Een prima (nieuwe) tent die van alle gemakken is voorzien en keurig schoon werd opgeleverd.

De camping is klein maar heeft goede faciliteiten. Het zwembad is mooi, het meer is schoon en het sanitair is meer dan voldoende. Het restaurant is betaalbaar, prima kwaliteit en er is voldoende keus om er ook nog een keer terug te komen.

De eigenaren zijn vriendelijk. Animatie bestaat uit ‘doe-dingen’: kreeftjes vangen, kanoën op het meer. De ligging van de camping maakt het geschikt voor fietsers, de omgeving is vlak, maar de heuvels liggen vlakbij.

Kortom: top vakantie en erg leuke camping. Met de juiste verwachting is het garantie voor succes. Verwacht niet vermaakt te worden door groot animatieteam met bonte avonden en bollo de beer!

• 9Eetgelegenheden

• 8Familie B.22-08-2013

Rustige camping aan prachtig zwemmeertje

Voor wie rust en ruimte wil is dit een ideale camping, niet te groot en zelfs in het hoogseizoen - complet - niet druk. Wij hebben 2 weken in een mobilhome gezeten, maar als oud-kampeerders ook de kampeerplekken goed bekeken. Deze zijn erg ruim en voorzien van veel schaduw. Het zwemmeertje is erg leuk, heeft een mooi strandje en je kunt er tevens vissen en kanovaren. De camping heeft hengels en aas om zoetwaterkreeftjes te vangen, een hele leuke bezigheid voor de kinderen. Het zwembad is prima en was nooit vol, terwijl het toch hoogseizoen was. De omgeving is erg mooi. Relatief weinig toerisme, geen Nederlandse krant te koop. Veel kastelen en oude, slaperige dorpjes. Er zijn veel mogelijkheden om kano´s of motorbootjes te huren en er is een heel mooi klimpark in de buurt (Cap Cauderoue). Minpuntjes? De grote supermarchés liggen op 15 km afstand, al is er een Mini Casino in Mézin (3 km). Het restaurantje op de camping heeft een vrij beperkte kaart. Verder allemaal prima in orde!

• 6Eetgelegenheden

• 9floor+zoover13-08-2013

Mooie rustige camping. Kindvriendelijk en erg leuk

Een gezellige kleinschalige rustige camping in bosrijke omgeving. Camping heeft scouting-achtige animatie: Kreeften vangen, deze worden na het vangen bereid en 's avonds onder het genot van wijn/drank geserveerd (gratis). Waterraketten bouwen, kajakken en voor de volwassen uitstapje naar een wijnboerderij, mountainbike tocht of een autorit. Alles uiteraard vrijblijvend. Er heerst (gelukkig) geen "holladijee we zijn in Frankrijk en nemen Holland mee" mentaliteit maar je zit op een echte Franse camping. Op donderdag avond is er een live band op het terras. Eigenaren zijn zeer vriendelijk. Sanitair is prima hoewel tijdig douchen ivm warm water aan ter raden is. We hebben in de omgeving diverse mooie wandelingen gemaakt (kaarten verkrijgbaar bij de lokale VVV). Routes zijn niet altijd evengoed begaanbaar maar dat vergroot het avontuur. Water in meer is prima in te zwemmen en het zandstrand is schoon. Ohja, 's auto's hoor je nauwelijks zowel overdag als 's avonds. Het is er echt stil.

• 8Bart-Jan Verhoeff11-08-2013

Perfecte plek

Wij hebben net twee geweldige weken achter de rug met onze drie kinderen (7, 4 en 2 jaar). Ik kan me niet voorstellen wat er aan de locatie beter zou moeten zijn, een meertje met zandstrand, heuvels, bos en speelveldjes met speeltuin en voetbalveldje en nog een leuk springkussen. Onze kinderen hebben zich geen moment verveeld (en wij dus ook niet ;). Er waren trouwens genoeg Nederlandse kinderen (tijdens deze schoolvakantie). Zoals eerder beschreven zijn de eigenaars erg vriendelijk en behulpzaam. Wij zaten in een mobile home met 3 slaapkamers en dat beviel goed. Dit formaat beschikt over een veranda met luifel en omdat we 3 dagen enkele regenbuien hadden kwam dat goed uit. 's middags kon het warm worden in het huisje maar met open ramen koelt dat later goed af. Hierbij relatief weinig last van muggen, maar dat was heel lokaal bepaald.

• 9Fam van Dam11-08-2012

Franse charme op prachtige camping !!

Wij zijn nu voor het tweede jaar naar deze camping geweest. Een camping met de echte franse sfeer, vriendelijke eigenaren en personeel, back to basic & back to nature sfeer. Zeer geschikt voor een relaxde vakantie, maar ook om dingen te ondernemen. Zeker met kids erg geschikt. Camping heeft een prima zwembad en ligt aan een meertje met zandstrand. Kreeftjes vissen, kano varen, zwemmen, vissen, alles kan. Daarnaast wordt er een leuk animatie programma geboden, met name voor de kinderen. Geen overdaad, maar op een erg spontane en op franse charme gebaseerde manier. Sanitair is compleet en erg schoon. Wij zaten zelf in een Safari/Woestijntent van Flower wat erg goed is bevallen. Ruime tent, alles aanwezig, mooie ligging. Ook de staplaatsen zijn prima. En dat tegen prima prijzen, zelfs in het hoogzeizoen !! Omgeving is ook prima, en ademt dezelfde franse charme uit.

• 10Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

• 9Voorsche31-07-2012

Geweldige gastvrije camping in de mooie Gascogne

De eigenaren zijn zeer gastvrij en doen er alles voor om het naar de zin te maken. Annette en Jean-Pierre zijn innemende mensen. De camping is kleinschalig en zeer overzichtelijk vooral voor wat jongere kinderen. het zwembad is klein maar keurig, het strand bij het meer is heerlijk. Rivierkreeftjes vangen in het meer geweldig voor de kinderen. Veel ruimte! Sanitair is prima en heel schoon. Zeker nog een keer terug!

• 9fam. Verbeek17-07-2011

een kleine zeer rustige, echte Franse camping

Camping Lac de Lislebonne is een echte Franse camping. De Franse eigenaren doen echt heel erg hun best om het iedereen naar de zin te maken. Wat bij ons echt zeker gelukt is. Het is een kleinschalige camping met genoeg voorzieningen en uitermate geschikt voor mensen die niet van mega campings houden. Je komt hier echt tot rust. De animatie is erg uitgebreid voor kinderen en volwassenen, alleen wel in het Frans. Bij de camping ligt een meer waar gezwommen kan worden en gevist op kreeftjes. Wij hebben het 2 weken echt heel erg naar ons zin gehad. Het enige minpuntje was dat er voor onze zoon van 5 jaar niet altijd Nederlandse kinderen waren om mee te spelen

De camping ligt in een gebied dat nog niet is overspoelt door het massa-toerisme maar er is genoeg te doen.

10 tips over Camping Du Lac de Lislebonne

• floor+zoover, 13-08-2013

Hou je van natuur dan kom je hier aan het trekken. Neem bedekkende kleding en een vliegenmepper mee, er zitten wat muggen en dazen.

• Jeroen van de Laar, 01-09-2013

De avondmarkt in Sos was de verrassing van de vakantie. Allemaal lange tafels omringd door aanbieders van eten uit de regio. Zitten, wijntje drinken en lekker eten.

• Familie B., 22-08-2013

Neem een opblaasbare boot of iets dergelijks mee. Het meertje is groot genoeg! Activiteitenpark Cap Cauderoue is een aanrader. Spannende klimparcoursen, van blauw tot Super Zwart (20 meter hoog). Je kunt er ook kanovaren, orientatietochten lopen, enz. Nérac is een prachtig stadje. Huur er een motorsloepje en vaar de rivier op.

1 vraag over Camping Du Lac de Lislebonne

• Mariska, 18-01-2014

Welke plaats op de camping?

Hallo allemaal, Wat een leuke camping lijkt me dit! We hebben al een andere goede ervaring met een flowercamping! Deze lijkt er enorm op en is precies wat we zoeken. Maar welke plaats op de camping is nou echt super? Graag een vlakke plek ivm de tent, schaduw en niet te ver van het speeltuintje. Onze zoon is dan 4 en ik zou graag zien wat hij allemaal uitspookt. Graag jullie tips!

Oh ja, mochten wij onze fietsen meenemen, kan je daar dan lekker fietsen? We zijn niet van die fanatieke fietsers en hebben allebei een kind achterop. Is dat te doen of beter van niet?

Minze, 29-07-2014

Plekken zijn niet echt genummerd, maar vlakbij het speeltuintje zijn de meeste losse plaatsen. Het is redelijke heuvelachtig dus fietsen met gewone fietsen en met kids achterop is niet aan te bevelen.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig