Camping Du Lac de Lislebonne

Camping Info

Meer campinginfo

113 reviews over Camping Du Lac de Lislebonne

• 7Kok11-09-2019

Zeer rustig met een prachtige omgeving!

We zijn van 28 augustus tot 8 september op deze camping geweest. We hadden een chalet met 2 kamers gehuurd. Deze liggen zeer schaduwrijk onder de bomen en je hebt een prachtig uitzicht op het meer. Helaas was het "restaurant" op de camping de gehele periode niet open. Dit vond ik echt een nadeel, zeker omdat na 1 september er een hoop dicht gaat daar in de buurt. Een restaurantje in Mezin (het dichtstbijzijnde plaatsje) is de hele week na 1 september niet meer open geweest 'savonds. Je moet dus echt voor je eigen eten zorgen, en aangezien je maar 2 kleine elektrische kookplaatjes heb is dat wat behelpen. Er is wel een kolen bbq bij het huisje dus als je daarvan hou, kan je daar naar behoren gebruik van maken.

Het supermarktje wat op de camping is, zijn wat hoofdzakelijke dingen die je kan kopen bij de receptie.

De eigenaren van de camping zijn zeer vriendelijk, spreken een klein beetje Engels.

• 1Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 2018
    9Bas26-07-2018

Top voor kinderen

Heerlijke camping, mooie plaatsen, veel te doen voor kinderen zowel op camping als bij meert (voetbal, pingpong, zwemmen, botenrace op meet, kreeftjes vangen, spelen in het zand)

• Oude reviews

8Jorien Snoek16-08-2016

Leuke kleine, gezellige mooie camping

We kwamen aan en ik moest in het begin wel wat wennen omdat ik grote campings gewend bent. Maar na 3 dagen heeft lac de Lislebonne mijn hart veroverd. Sanitair altijd netjes en schoon. Helaas geen wc papier. Wat jammer is dat de douches soms koud zijn en het water bij de afwas plaats bijna altijd koud is. De eigenaren zijn erg vriendelijk. Er worden kleinschalige activiteiten georganiseerd door een leuke gozer. Zoals rivier kreeftjes vangen, kano varen en vlotten bouwen. Ook is er een bandje op donderdag avond. Restaurantje klein met simpel eten. Zwembad super, meertje ook top. Alles is wel wat vervallen maar prima. Je zit midden in de natuur lopen hertjes en bevers bij het meer. 's avonds heerlijk stil en donker op de camping. In de omgeving zijn kleine schattige dorpjes, die heel rustig zijn en zeker niet toeristisch. Wil je wat grotere plaatsen dan moet je wel een uur rijden.

• 9L.schaap02-08-2015

Heerlijke kleine camping met prachtig meer

Deze camping ligt ij een niet zo toeristische streek. De camping is niet zo groot en daardoor is het meer en het zwembad rustig. Wij zaten in chalet nummer 6 met geweldig uitzicht over het meer. De chalets liggen wel een stuk van het speelveld van de camping af. Elke ochtend vers brood en een grote super u met vers afdeling vis en vlees op ongeveer 14 km. De omliggende dorpjes hebben vaak een avond dat er allerlei eetkraampjes staan en lange tafels waaraan je met zijn allen kunt eten. Het meertje van de camping heeft een aantal speel elementen :een water trampoline en een klim piramide. Onze kinderen van 5,7 en 10 hebben zich uitstekend vermaakt met Nederlandse en Franse kinderen. Geen overdreven animatie:heel kleinschalig en leuke activiteiten als kano varen en kreeftjes vangen. Wij gebruikten geen sanitair dus daarover geen beoordeling.

• 6Margreet19-09-2014

Leuke camping, sanitair niet voldoende

Fijn meertje om in te zwemmen, ruime plaatsen. Te weinig warm water echter voor de douche en afwas. Genoeg te doen voor kinderen. jammer dat het een 'Nederlandse' camping wordt... Sowieso te weinig sanitair aanwezig en 's avonds moet je met de zaklamp naar het toilet. Als je je als vrouw wilde wassen in een gesloten hokje, was daar bijvoorbeeld geen licht of spiegel aanwezig. Omgeving vonden wij matig, weinig leuke restaurantjes in de buurt. Pizza op camping ook zeer matig, 'fabrieksbodem'.

• 4Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 8Norbert07-09-2014

Prettige, kindvriendelijke camping / blokhutten

Wij hebben erg genoten met onze 2 dochters van 5 en 7 jaar op Camping du Lac de Lislebonne. Zeer vriendelijke en behulpzame gastvrouw en -heer. In de mooie omgeving zijn veel leuke en interessante dingen te doen en te zien.

• 9Elke03-09-2014

Heerlijke kleinschalige camping

Een hele fijne camping voor gezinnen met jonge kinderen, er zijn leuke activiteiten zoals rivierkreeftjes vissen en waterkanonnen maken. Het zwemmeertje is schoon en heel fijn om aan te liggen op het zandstrandje dat eraan is aangelegd. De campingeigenaren zijn heel vriendelijk en hebben overal aan gedacht. Wij zaten in een chalet met uitzicht op het meer, perfect als je van rust houdt en geen uitbundige luxe nodig hebt!

• 9Staat v/h sanitair

• 8Marc15-08-2014

Knusse familiecamping

We willen niet te positief over komen, want nu konden we er nog maar een weekje staan. Ruime plaatsen onder grote bomen, bescheiden schoon zwembad met ligstoelen en een geweldig strand aan een meer met schone zandbodem in het afgebakende niet te diepe deel. In het meer een platform waar de jeugd zich prima vermaakt. Op het strand WC en douche. Erg fijn. Ze bakken letterlijk hun eigen brood, dus altijd vers uit de oven. Er is een voetbalkooi, een springkussen, speeltoestellen, pingpong, speelhal met enkele apparaten en TV. Het sanitair is schoon en ruim voldoende. Wel wat onhandig ingedeeld en van verschillende kwaliteiten.

• 7Staat v/h sanitair

• 9Minze29-07-2014

Heerlijke camping voor rustzoekers met jonge kids

Wat een heerlijke camping!! Wij hadden een fun-flower tent via de camping geboekt. Op een perfect plekje in de schaduw en mooi beschut. Eigenaren (Frans echtpaar) en ook personeel bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Wij dachten vooral veel Fransen op de camping te zullen zien, maar Nederland heeft dit pareltje ook ontdekt. Nagenoeg geen andere nationaliteiten. Het restaurant is geschikt voor afhalen (goede pizza's). Ook op het terras eten is leuk, maar binnen is weinig sfeer voor een gezellig dinertje. Beperkte, maar leuke animatie, zoals rivierkreeftjes vangen en die 's avonds eten. (Geen kinderdisco) Sanitair niet nieuw, maar werd keurig schoongehouden. Zwembad redelijk simpel, maar met het privémeer met strand zul je het zwembad snel links laten liggen. Ondanks relatief slecht weer begin juli nog steeds geweldige ervaring op deze camping. Faciliteiten waren voor onze kinderen (6 en 11) meer dan voldoende.

• 9Jeroen van de Laar01-09-2013

Prachtige camping in een prachtige omgeving

We verbleven in een chalet: een keurige houten bungalow aan de rand van het meer, het gebouw met restaurant en bar is 5 minuten lopen. Daarna zijn we verhuisd naar een freeflower tent, midden op de camping. Een prima (nieuwe) tent die van alle gemakken is voorzien en keurig schoon werd opgeleverd.

De camping is klein maar heeft goede faciliteiten. Het zwembad is mooi, het meer is schoon en het sanitair is meer dan voldoende. Het restaurant is betaalbaar, prima kwaliteit en er is voldoende keus om er ook nog een keer terug te komen.

De eigenaren zijn vriendelijk. Animatie bestaat uit ‘doe-dingen’: kreeftjes vangen, kanoën op het meer. De ligging van de camping maakt het geschikt voor fietsers, de omgeving is vlak, maar de heuvels liggen vlakbij.

Kortom: top vakantie en erg leuke camping. Met de juiste verwachting is het garantie voor succes. Verwacht niet vermaakt te worden door groot animatieteam met bonte avonden en bollo de beer!

• 9Eetgelegenheden

10 tips over Camping Du Lac de Lislebonne

• floor+zoover, 13-08-2013

Hou je van natuur dan kom je hier aan het trekken. Neem bedekkende kleding en een vliegenmepper mee, er zitten wat muggen en dazen.

• Jeroen van de Laar, 01-09-2013

De avondmarkt in Sos was de verrassing van de vakantie. Allemaal lange tafels omringd door aanbieders van eten uit de regio. Zitten, wijntje drinken en lekker eten.

• Familie B., 22-08-2013

Neem een opblaasbare boot of iets dergelijks mee. Het meertje is groot genoeg! Activiteitenpark Cap Cauderoue is een aanrader. Spannende klimparcoursen, van blauw tot Super Zwart (20 meter hoog). Je kunt er ook kanovaren, orientatietochten lopen, enz. Nérac is een prachtig stadje. Huur er een motorsloepje en vaar de rivier op.

1 vraag over Camping Du Lac de Lislebonne

• Mariska, 18-01-2014

Welke plaats op de camping?

Hallo allemaal, Wat een leuke camping lijkt me dit! We hebben al een andere goede ervaring met een flowercamping! Deze lijkt er enorm op en is precies wat we zoeken. Maar welke plaats op de camping is nou echt super? Graag een vlakke plek ivm de tent, schaduw en niet te ver van het speeltuintje. Onze zoon is dan 4 en ik zou graag zien wat hij allemaal uitspookt. Graag jullie tips!

Oh ja, mochten wij onze fietsen meenemen, kan je daar dan lekker fietsen? We zijn niet van die fanatieke fietsers en hebben allebei een kind achterop. Is dat te doen of beter van niet?

Minze, 29-07-2014

Plekken zijn niet echt genummerd, maar vlakbij het speeltuintje zijn de meeste losse plaatsen. Het is redelijke heuvelachtig dus fietsen met gewone fietsen en met kids achterop is niet aan te bevelen.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig