Camping du Vieux Château Rauzan

56 reviews over Camping du Vieux Château Rauzan in het Nederlands

Trekkers camping

Anoniem
4-9-2018

Prima camping tussen alle mooie wijngaarden, 20 min rijden naar St Emilion en 50 min naar het prachtige Bordeaux. Verder ligt het wat afgelegen.

Kampeerplekken zijn zeer ruim, wisselend zon en schaduw.

Verschillende nationaliteiten. Veel van de gasten blijven wel maar 1-3 dagen en gaan dan weer verder.

Zwembad is netjes en mooi aangelegd, nooit druk.

Sanitair behoeft wel echt aandacht: timer op de douches stond op 5 tot 10! seconden, waardoor comfort ontbrak. Verder zijn de douches zeer krap en zijn de ruimtes snel nat doordat je in een douchebak staat.

Het sanitair wordt wel netjes schoongemaakt 1-2 x per dag.

Wat wij wel vreemd vonden was dat wij een middenseizoen prijs betaalden, terwijl alle ‘extra’s’ in onze week stopten. Denk aan animatie, snackbar, receptie beperkter open, brood niet op de camping bestellen maar in dorp halen en een deel van het sanitair ging op slot? Daardoor bleven er 2 wc’s + 3 douches over.

Een fijne, kleine camping op het platteland, omringd door wijnranken, goede uitvalsbasis voor Bordeaux en de kust, met een sympathiek beheerdersechtpaar. Het zwembadje was nooit te druk, ondanks de hitte. Wij huurden een zes-persoons chalet, dat was geheel schoon en goed geoutilleerd, met een splinternieuwe, uitstekende en ruime douche. Hebben genoten!

Prima

Marleen
11-8-2018

Prima camping voor een paar dagen. Vanaf deze camping Bordeaux en St. Emilion bezocht.

Mooie plekken en schoon sanitair, wel wat ‘krap’ sanitairgebouwtje maar voldoet prima.

Hele nette camping, grote plaatsen

M.
18-10-2016

+ grote plaatsen! We hadden echt een grote plek, en eigenlijk de meeste plekken zijn heel groot.

(Enkele iets kleinere, voor kleinere tenten.)

Onze plek was zo groot, dat onze grote vouwwagen er nog makkelijk een keer naast had gekund. Nu hadden we plek voor: de tent, de auto, de was, het speelkleed, plek om te spelen, te zitten. Etc.

+ gras was ook goed. Veel schaduwplekken (in ieder geval voor een gedeelte van de dag)

+ camping is overzichtelijk en veilig. We durfden onze kinderen met een gerust hart vrijheid te geven en te laten spelen.

+ campingeigenaren zijn erg aardig en in de weer

+ er wordt Engels gesproken.

+ sanitair en de camping zien er allemaal keurig schoon uit

+ het zwembad was heerlijk verwarmd. Poeliebadje in een rustiger hoekje met glijbaantje. Er staan ligstoelen en parasols.

+ gratis WiFi van 10.00 tot 22.00 uur (alleen rondom terras)

+ heel leuk is de ruïne. Kwestie van poortje uitlopen, een kleine klim naar boven (let wel op brandnetels) en je bent er. De ruïne moet je echt gedaan hebben. Kost maar 3,- pp.

+ prima was,schone, waar de was ook goed schoon in werd.

- er is wat weinig sanitair. We stonden net na het seizoen en was afdoende. Er zijn wel veel stacaravans met eigen sanitair maar we gokken dat in het hoogseizoen het wel druk zal zijn.

- hetgeen niet goed gepoetst werd was het babysanitair. Ik bedoel daarmee het babybadje, en het aankleedtafel. Bij open klappen, waren in de randjes viezigheid die er iedere dag weer nog waren.

- kindersanitair had wat uitgebreider gemogen. Er was bijv een babybadje, maar ineens was de stop kwijt. Dan heb je er dus niks aan. De wastafels waren te hoog en diep voor kinderen, dus kunnen en iets zelfstandig handen gaan wassen. Met een krukje lijkt me dit snel opgelost?

- ik vond de speeltuin wel weinig bieden. De kinderen hebben zich prima vermaakt hoor. Maar er is 1 speeltuin (wat prima is) met enkel 3 dingen: een speelhuisje/glijbaan , een wipkip en een dubbele schommel.

Dat had van mij wel meer gemogen.

prachtige chateau camping

anja
23-7-2016

ruime plaatsen , schoon mooi zwembad ,aardige eigenaar ( engels sprekend) ligt als het ware in de tuin van het chateau ( ruïne ). bandjes systeem alleen om mensen van buiten te herkennen die illegaal willen komen zwemmen. geen streng controle systeem

Fijne camping maar met nasmaak

Gerda
14-8-2015

De camping zelf is prima, waren hier dit jaar voor de 2e keer. Helaas werd ons deze keer gevraagd om een bandje te dragen zo een die je ook krijgt als je een all-in vakantie in een resort boekt. Daarbij kwam voor ons (onbekend) € 8 bookings fee op de rekening erbij voor 2 nachten. Ik kon dat op hun site en ook niet in hun informatie terugvinden. Verborgen kosten? Gaf ons een beetje een nasmaak.

Goed verzorgde camping

AdE
21-6-2015

Camping ziet er verzorgd uit. Beheerdersechtpaar is zeer vriendelijk en behulpzaam. In het dorp(je) zijn diverse winkels waaronder, 2 bakkers, 2 slagers, een kleine supermarkt

mooie chateau camping met nieuw sanitair

r_brugmans_1
        16-1-2015

in 2015 nieuw sanitaire en genieten van het in 2014 verwarmde zwembad

heerlijke familiecamping met vnl lagere school jeugd mix Frans/ Engels/ Nederlands . Maar ook ideale rustplek voor senioren wandelaars en fietsers.Eigenaars , jonge mensen spreken Engels Camping is meer een park direkt gelegen in als het ware de tuin van het chateau met een klein dorpje direct aaneengesloten. Aanrader!

Camping du Vieux Château Rauzan in Rauzan (Gironde) is een relatief kleine camping (+- 75 plekken) met ruimte campingplaatsen in een natuurlijke omgeving. Het heeft veel luxe, onder andere:

- (verwarmd) zwembad

- wifi (code aanvragen bij de receptie)

- springkussen voor de kinderen

- verkoop van heerlijke croissants en baguettes (daags van te voren bestellen)

- bar en kleine campingshop.

Deze camping is ideaal voor gezinnen. De staanplaatsen zijn groot en er zijn veel bomen waardoor er schaduwplekken zijn gecreëerd.

Persoonlijk heb ik het sanitair in het hoogseizoen als weinig ervaren. Op top-tijden waren er wachtrijen voor het toilet, de afwasplekken en de douches.

Wel was het sanitair schoon en had het (de luxe van) toiletpapier.

Super mooie camping in de natuur!!

Fam. Rokven-Brugmans
        8-7-2014

De Camping ligt zo mooi! Een beekje stroomde achter onze caravan, een klein bos om de camping heen, s'ochtends hertjes, eekhoorntjes het geluid van de vogels. Elke ochtend het kasteeltje op geklommen met mijn zoontje van vier om brood te gaan halen met daar achter een pittoresk klein frans dorpje met een bakker en wat winkeltjes. Het zwembad is heerlijk (verwarmd) wat overigens heel goed bijgehouden word. De camping ligt heel rustig, tussen de wijnranken en het dorp St Emillion ligt op nog geen 15 minuten rijden. De eigenaren van de camping zijn een frans echtpaar waarvan Thom zeer goed Engels praat. Mijn zoontje had zeer hoge koorts gekregen. Wij zijn geholpen door de vrouw van Thom en zij is zelfs met ons mee naar de dokter en apotheek geweest. Hartstikke lief. Deze camping is een aanrader voor mensen met kleine kinderen en mensen die van een rustige en natuurlijke omgeving houden. Mijn zoontje heeft zich zowel op de camping als daarbuiten prima vermaakt!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping du Vieux Château Rauzan in Rauzan (Gironde), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping du Vieux Château Rauzan zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.