Camping Le Val d'Ussel

Camping Le Val d'Ussel
7,5

36 reviews over Camping Le Val d'Ussel in het Nederlands

Actieve vakantie? Kom tot rust op deze camping.

marjo te winkel
11-3-2019

We kwamen te vroeg aan maar onze stacaravan was al klaar en we mochten dus vroeger in de stacaravan. De camping is niet te groot en niet te klein. Leuk zwembad, in 2018 was deze nieuw of goed opgeknapt. De jongens vonden dit super; elke dag gezwommen. Rondom Proissans is er veel te doen. Het stadje Sarlat, de grotten, de kastelen bekijken, romantische tuinen bezoeken in de avond met kaarslicht, kanoën, strandje bezoeken. Meeste indruk maakte de vissen die de kids zagen tijden kanoën en strandje... We hadden super weer. Op de camping allerlei culturen van Frans, Nederlands, Engels, etc. We hadden geen last van de buren. Supermarkt in een verderop gelegen dorpje, ook bakkertje. maar je kan ook elke ochtend broodjes halen bij de campingwinkel.

Mooie camping

Shari
      14-2-2019

Mooie rustige camping. Zwembad knap vernieuwd met toffe glijbanen. Veel te weinig ligbedden voor de hele camping! Er moet een stukje ligwijde bij zodat je ook elders kan zitten indien er geen plek is. Bedjes worden dan ook nog eens urenlang gereserveerd met handdoeken. Personeel komt wel tussen indien je dit gaat melden. Eten beperkt maar ok. Animatie enkel voor kinderen ouder dan 6. Dit was jammer voor onze dochter van 3. Vele leuke plekjes te bezoeken met de auto. Fijne vakantie gehad hier.

Fantastisch!

Stell
      27-8-2018

Caravan netjes, schoon, ruim en alles wat wij nodig hadden was aanwezig. Camping mooie ligging, gezellig, heerlijk zwembad. Sanitair was ook zeer netjes en schoon. Wat ik begreep is dat het zwembad vernieuwt is. Van 1 naar 2 baden, beide veel te klein voor zo'n groot vakantiepark. Voor de plek en de camping komen wij zeker weer eens terug.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2018

Goede stacaravan

Bart De man
      31-8-2017

Goede camping, Nette stacaravan. Schoon en goed onderhouden. Elke stacaravan heeft een gas bbq! Alles in het Frans en geen entertainment in het Nederlands of engels.. jammer Dus voor ons eenmalig

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2017

caravanpark

monique
      10-5-2017

Dit is geen camping maar een stacaravanpark. Niks mis mee als je dat leuk vindt. Zwembaden erg klein voor zo'n groot park. In voorseizoen is zwembad verwarmt. Mooi vismeertje met voorn en karpers. Stacaravan van touroperator was jaren 80: bruin met beige van binnen, geen trapje (afstapje van 0,5 meter) en een terras waar de planken omhoog staan. Kan echt niet meer touroperator!!! Omdat ik niet een week in een donkerbruin hol wilde zitten heeft de receptie me een andere lichte caravan aangeboden met terras. Pluim voor de receptie van de camping!

Gereisd Met partner in mei 2017

Nooit meer

Moerman
      24-8-2016

Deze camping is helaas een trailerpark geworden, dwz, er staan alleen nog maar stacaravans (van verschillende organisaties), het aantal vrije plekken waren er hoogstens 10 en vaak stonden daar ook nog campers. Als ik dit geweten had was ik hier niet naartoe gegaan, de website echter doet nog steeds vermoeden dat er nog steeds gekampeerd wordt. Afijn. Pluspunten: mooi zwembad (hoewel de steentjes rond de zwembaden gewoon zeer deden aan je voeten, zo scherp), zeer goede visvijver met karper en baars en voorn, leuke animatie voor volwassenen, eten in het restaurantje was prima, gelegenheid voor massages en beautybehandelingen en kapper, broodservice (helaas alleen op bestelling), winkeltje heel de dag open, supermarkten in Sarlat op 6 km. Minpunten: alleen maar stacaravans, terrassencamping 2.0 (dus echt hele steile hellingen, voor kleintjes niet aan te raden!), stacaravans beneden heel erg dicht op elkaar (type rijtjeshuizen), geen noemenswaardig dorpje in de buurt, Proissans stelt niets voor, dus altijd met auto op pad ipv een lekker wandelingetje in de omgeving (maar dat is natuurlijk voor iedereen anders), brood dus alleen op bestelling, kinderanimatie alleen in het Frans, terwijl de camping behoorlijk Engels georienteerd is. Wij raden deze camping, die in onze ogen dus geen camping is maar een stacaravanpark, niet aan. Of je moet hier natuurlijk speciaal naar op zoek zijn!

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2016

Heerlijke vakantieplek

fam Van Dijk
      8-8-2016

Rustige plek (geen drukke wegen langs de camping), maar wel op korte afstand van verschillende steen/dorpen/activiteiten. En heel goed bereikbaar. Mooie omgeving, geschikt om te wandelen en zeker ook te fietsen. Sarlat is heel dicht bij, net als Dordogne en verschillende leuke attracties (speelparken) en bezienswaardigheden (kastelen, musea). Camping is leuk voor kinderen (wel hoogteverschillen). Onze kinderen (6 en 8 jaar) vermaakten zich op de camping in het zwembad, bij trampoline en met tafeltennis. Wat wij heel leuk vonden, is dat er niet alleen maar Nederlanders zijn, maar juist veel Fransen en andere nationaliteiten. Gaf ons extra vakantiegevoel. Medewerkers spreken overigens wel Engels. Het is meer een stacaravanpark dan een camping, maar meeste plaatsen zijn ruim en mooi en het zijn niet echt de 'caravan-straatjes'.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2016

Mooie kleinschalige Camping!

Henk
      7-8-2016

Als je rust wil is dit een ideale camping! Geen feesten of schuimpartys! Klein animatie team dat savonds wel wat organiseert, maar om 22:00 kun je een speld horen vallen! Mooie uitvalsbasis in de Dordogne, al moet je dit wel met de wagen doen! Sarlat is de dichtstbijzijnde stad op een kwartiertje rijden! Wel is dit een terassencamping, daar staan mooie ruime plaatsen tegenover! Eigenlijk geen minpunten! Kinderen beleven een mooie vakantie, maar vanaf een jaar of 11 zijn ze hier wel uitgespeeld! Al met al een heerlijke vakantie!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2016

Nooit meer!

Ans Serraarens
      12-7-2016

Het zwembad was goed, caravan vochtig en niet schoon, WiFi een ramp zelfs met het kopen van een abonnement géén WiFi ligging van de camping is goed. Wij zijn drie dagen eerder vertrokken.

Gezellige kleine terras camping

Eveline
      20-3-2016

Wij hebben met onze 3 kinderen (7, 5 en 1 jaar) een heerlijke vakantie gehad op deze camping. Stacaravan met 3 slaapkamers, top. De reisorganisatie had 2 fantastische mensen als reisleiding op de camping gezet. Stacaravan was al wat ouder, maar bij ieder mankement kwamen ze t oplossen. Jammer vonden wij wel dat de animatie alleen in t Frans is en je niet zo n dorpje in loopt. Voor onze kinderen was de camping groot genoeg. Ze konden veel dingen zelfstandig doen, zoals brood/ijsje kopen, naar de speeltuin en even naar n vriendje toe. Onze caravan stond aan t begin Vd camping. Veel caravans stonden wat hoger en we kunnen ons voorstellen dat dat niet altijd fijn is. In 2016 zou het zwembad een renovatie ondergaan en kwamen er glijbanen bij.

Gereisd Met jonge kinderen in Wed Jul 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

• SchaduwplaatsenAanwezig
      • MobilehomesAanwezig
      • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurKluis, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
      • Overige servicesWasserette

• Autovrij parkJa

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Val d'Ussel in Proissans (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Val d'Ussel zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.