Camping Le Val d'Ussel

8.3Fantastisch

Frankrijk, Aquitaine, Proissans (Dordogne)

8.3Fantastisch

• 6.5Eetgelegenheden
  • 7.7Staat v/h sanitair

Meer camping info

160 reviews over Camping Le Val d'Ussel

• 2019
    8Medg03-07-2019

Rust!

Prima complex wat rustig is gelegen. Geen vertier in het dorp. Weinig parasols bij het zwembad en geen buitendouche bij het zwembad. Wel super schoon.

Gereisd met partner in juni 2019

• 9marjo te winkel11-03-2019

Actieve vakantie? Kom tot rust op deze camping.

We kwamen te vroeg aan maar onze stacaravan was al klaar en we mochten dus vroeger in de stacaravan. De camping is niet te groot en niet te klein. Leuk zwembad, in 2018 was deze nieuw of goed opgeknapt. De jongens vonden dit super; elke dag gezwommen. Rondom Proissans is er veel te doen. Het stadje Sarlat, de grotten, de kastelen bekijken, romantische tuinen bezoeken in de avond met kaarslicht, kanoën, strandje bezoeken. Meeste indruk maakte de vissen die de kids zagen tijden kanoën en strandje... We hadden super weer. Op de camping allerlei culturen van Frans, Nederlands, Engels, etc. We hadden geen last van de buren. Supermarkt in een verderop gelegen dorpje, ook bakkertje. maar je kan ook elke ochtend broodjes halen bij de campingwinkel.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 6Shari14-02-2019

Mooie camping

Mooie rustige camping. Zwembad knap vernieuwd met toffe glijbanen. Veel te weinig ligbedden voor de hele camping! Er moet een stukje ligwijde bij zodat je ook elders kan zitten indien er geen plek is. Bedjes worden dan ook nog eens urenlang gereserveerd met handdoeken. Personeel komt wel tussen indien je dit gaat melden. Eten beperkt maar ok. Animatie enkel voor kinderen ouder dan 6. Dit was jammer voor onze dochter van 3. Vele leuke plekjes te bezoeken met de auto. Fijne vakantie gehad hier.

• 5Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 2018
    8Stell27-08-2018

Fantastisch!

Caravan netjes, schoon, ruim en alles wat wij nodig hadden was aanwezig. Camping mooie ligging, gezellig, heerlijk zwembad. Sanitair was ook zeer netjes en schoon. Wat ik begreep is dat het zwembad vernieuwt is. Van 1 naar 2 baden, beide veel te klein voor zo'n groot vakantiepark. Voor de plek en de camping komen wij zeker weer eens terug.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• Oude reviews

7Bart De man31-08-2017

Goede stacaravan

Goede camping, Nette stacaravan. Schoon en goed onderhouden. Elke stacaravan heeft een gas bbq! Alles in het Frans en geen entertainment in het Nederlands of engels.. jammer Dus voor ons eenmalig

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 6monique10-05-2017

caravanpark

Dit is geen camping maar een stacaravanpark. Niks mis mee als je dat leuk vindt. Zwembaden erg klein voor zo'n groot park. In voorseizoen is zwembad verwarmt. Mooi vismeertje met voorn en karpers. Stacaravan van touroperator was jaren 80: bruin met beige van binnen, geen trapje (afstapje van 0,5 meter) en een terras waar de planken omhoog staan. Kan echt niet meer touroperator!!! Omdat ik niet een week in een donkerbruin hol wilde zitten heeft de receptie me een andere lichte caravan aangeboden met terras. Pluim voor de receptie van de camping!

Gereisd met partner in mei 2017

• 7Moerman24-08-2016

Nooit meer

Deze camping is helaas een trailerpark geworden, dwz, er staan alleen nog maar stacaravans (van verschillende organisaties), het aantal vrije plekken waren er hoogstens 10 en vaak stonden daar ook nog campers. Als ik dit geweten had was ik hier niet naartoe gegaan, de website echter doet nog steeds vermoeden dat er nog steeds gekampeerd wordt. Afijn. Pluspunten: mooi zwembad (hoewel de steentjes rond de zwembaden gewoon zeer deden aan je voeten, zo scherp), zeer goede visvijver met karper en baars en voorn, leuke animatie voor volwassenen, eten in het restaurantje was prima, gelegenheid voor massages en beautybehandelingen en kapper, broodservice (helaas alleen op bestelling), winkeltje heel de dag open, supermarkten in Sarlat op 6 km. Minpunten: alleen maar stacaravans, terrassencamping 2.0 (dus echt hele steile hellingen, voor kleintjes niet aan te raden!), stacaravans beneden heel erg dicht op elkaar (type rijtjeshuizen), geen noemenswaardig dorpje in de buurt, Proissans stelt niets voor, dus altijd met auto op pad ipv een lekker wandelingetje in de omgeving (maar dat is natuurlijk voor iedereen anders), brood dus alleen op bestelling, kinderanimatie alleen in het Frans, terwijl de camping behoorlijk Engels georienteerd is. Wij raden deze camping, die in onze ogen dus geen camping is maar een stacaravanpark, niet aan. Of je moet hier natuurlijk speciaal naar op zoek zijn!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 8fam Van Dijk08-08-2016

Heerlijke vakantieplek

Rustige plek (geen drukke wegen langs de camping), maar wel op korte afstand van verschillende steen/dorpen/activiteiten. En heel goed bereikbaar. Mooie omgeving, geschikt om te wandelen en zeker ook te fietsen. Sarlat is heel dicht bij, net als Dordogne en verschillende leuke attracties (speelparken) en bezienswaardigheden (kastelen, musea). Camping is leuk voor kinderen (wel hoogteverschillen). Onze kinderen (6 en 8 jaar) vermaakten zich op de camping in het zwembad, bij trampoline en met tafeltennis. Wat wij heel leuk vonden, is dat er niet alleen maar Nederlanders zijn, maar juist veel Fransen en andere nationaliteiten. Gaf ons extra vakantiegevoel. Medewerkers spreken overigens wel Engels. Het is meer een stacaravanpark dan een camping, maar meeste plaatsen zijn ruim en mooi en het zijn niet echt de 'caravan-straatjes'.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 8Henk07-08-2016

Mooie kleinschalige Camping!

Als je rust wil is dit een ideale camping! Geen feesten of schuimpartys! Klein animatie team dat savonds wel wat organiseert, maar om 22:00 kun je een speld horen vallen! Mooie uitvalsbasis in de Dordogne, al moet je dit wel met de wagen doen! Sarlat is de dichtstbijzijnde stad op een kwartiertje rijden! Wel is dit een terassencamping, daar staan mooie ruime plaatsen tegenover! Eigenlijk geen minpunten! Kinderen beleven een mooie vakantie, maar vanaf een jaar of 11 zijn ze hier wel uitgespeeld! Al met al een heerlijke vakantie!

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 1Ans Serraarens12-07-2016

Nooit meer!

Het zwembad was goed, caravan vochtig en niet schoon, WiFi een ramp zelfs met het kopen van een abonnement géén WiFi ligging van de camping is goed. Wij zijn drie dagen eerder vertrokken.

• 1Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair