Camping Lestaubière

Heerlijk!

Marieke,
14-8-2018

Leuke, rustige camping!

Grote, ruime plaatsen. Hadden voor 2 nachten geboekt en er nog een machtje bij geboekt. Voor ons een camping om toe te voegen aan ons lijstje als we die richting nog eens op gaan!

Geweldige mooie camping!

Familie Beek,
9-8-2018

Camping Lestaubiere heeft een prachtige en rustige ligging in een wat minder toeristisch gebied. Toch zijn er voldoende uitstapjes te maken naar naar mooie oude steden en prachtige kastelen. De camping zelf heeft prachtige plaatsen, de meeste plaatsen zijn vooral groot. Wij stonden op het nieuwe gedeelte, de plekken zijn daar groot en de bomen geven flink wat schaduw maar er is ook voldoende zon. Heerlijk. Het ontvangst was zeer vriendelijk waardoor we ons welkom voelden. Door de enorme hitte waren we blij met het zwembad maar je kunt ook kiezen voor het meer. De steiger om van af te springen was erg leuk voor de kinderen. De camping heeft een mooi terras met mooi uitzicht. De kaart biedt weinig uitdaging voor plotselinge trek. Wij vinden camping Lestaubiere door zijn ligging, plaatsen, natuur en inrichting de ideale camping. Op de camping verblijven veel mensen die er al jaren komen (kliek) daar waren we niet zo van gecharmeerd.

Voor een weekje oké

Fam Dsouza,
7-8-2018

Leuk voor kinderen. Veel activiteiten en leuk animatieteam. Mooi terras. Zwembad troebel water, werd steeds erger. Niet echt fris. Eigenlijk te klein voor het aantal gasten. Camping ligt een beetje afgelegen. Uitstapjes ong 45 min met auto. Wel prachtige sterrenhemel s'avonds. Douches werden idd soms loeiheet, pijnlijk! Bij het uitchecken niet aan ons gevraagd hoe wij ons verblijf op de camping hebben ervaren. Ook geen bedankt voor uw komst of wat dan ook. Alleen hoeveel wij moesten afrekenen. Jammer, een echte tegenvaller.

Bas van Osta, Eigenaar, 9-8-2018
Ik wil u bedanken voor uw review, maar vind het jammer dat onze camping niet helemaal aan uw verwachtingen heeft voldaan. Vanwege de hittegolf die ook onze regio heeft getroffen afgelopen periode was het inderdaad erg lastig om het zwembad mooi helder te houden, maar dit zegt niets over de kwaliteit van het zwemwater aangezien dit onder strenge regelgeving en controle staat in Frankrijk. Voor wat betreft de te hete douches heb ik hier geen opmerking over gehad van u of andere gasten; de watertemperatuur van douches is namelijk eenvoudig aan te passen.

Eén woord: fantastisch

Jan Dehoucke - B-8000 Brugge,
29-6-2018

Zojuist terug van een 14-daags verblijf op deze camping. Ik zou er me vanaf kunnen maken met één woord: fantastisch. Maar Marieke en Bas (campinguitbaters) verlangen misschien iets meer.

Om te beginnen misschien vermelden dat het, in de meer dan 30 jaren dat we op camping gaan, de eerste maal is dat we bij Nederlandse campinguitbaters terechtkomen. Na geboekt te hebben via de site, kregen we nog dezelfde dag bevestiging dat we welkom waren op camping Lestaubière. En zo was het ook. Na een vriendelijke ontvangst mochten we zelf onze kampeerplaats uitkiezen. We kozen voor een opstelling aan het meertje. Een supergrote plaats met zowel zon als schaduw. Gezien we hier de laatste twee weken van juni vertoefden, was de camping nog niet helemaal 'complet' en was er dus tijd om af en toe wat te babbelen met Bas die dagelijks wel ergens op de camping aan het werk was. En het moet gezegd, de camping was voortdurend tiptop in orde. Ook de staat van het sanitaire gebouw was onberispelijk. Hygiënisch, iedere dag grondig gereinigd, wat door veel kampeerders ten zeerste gewaardeerd werd.

En zoals dat gaat in het kampeerleven, waren we al vlug aan de praat met onze buren. Ook zij waren enthousiast over de camping. We leerden al vlug Jan en Maggie kennen, maar ook Rob en Monique. Toffe mensen allemaal en mochten jullie dit lezen, vanuit Brugge onze allerbeste groeten.

Wat ik ten zeerste wist te waarderen op de camping, is het terras en de bar. De bar was tevens het wifi-punt. Het minpuntje dat er geen wifi was aan de caravan werd, met een Ricard of een frisse pint, al vlug een pluspunt. Vanop het terras was het overigens volop genieten van het mooie uitzicht over de vallei.

's Avonds waren Marieke en Bas dan volop in de weer om hun gasten te verwennen met een snack of een warme maaltijd. Dus nooit met honger naar bed. En 's morgens, mits de dag voordien besteld, telkens vers brood. De dagelijkse 'baguette' mocht om 08u30 aan de receptie afgehaald worden.

Zoals gezegd, ons verblijf op de camping is ons uitstekend bevallen. De camping is ideaal gelegen om daguitstappen naar Bergerac, Périgeux of Sarlat te maken en op dinsdag het kleurrijke marktje in Le Bugue, te bezoeken. Iets verder (+/- 45 km) ligt dan het mooie Rocomadour.

Kortom, wij komen zeker terug. Zal waarschijnlijk volgend jaar zijn, dezelfde periode maar dan, als het enigszins kan, voor drie weken.

Dus Marieke en Bas, hou de Ricard al maar klaar.

Geweldig mooie, gezellige camping

Mondria,
3-2-2018

Hele grote, mooie plekken met veel, weinig of geen schaduw! Heerlijk eten bereid door leuke eigenaars (nederlands echtpaar) en genieten op terras met magnifiek uitzicht! Prachtig zwembad en zwemvijver met strand!

Door enorm grote plekken wel lang snoer nodig voor elektriciteit.

Heerlijk

Arp,
22-10-2017

Heerlijke camping ! Goed voor gezinnen met jonge kinderen met leuke animatie maar ook voor onze oudste (15) is deze camping leuk.

Mooie omgeving met voldoende activiteiten.

Zeker een aanrader

Super leuke familiecamping

Martine,
19-10-2017

Mooie ruime plekken en een super gezellig terras. Leuke animatie voor de kinderen.

De beste sfeer

Nicky,
19-10-2017

Ik kwam hier tot 2015 jaren met mijn ouders en ga graag zo snel mogelijk weer terug. Geweldige sfeer voor zowel kinderen, jongeren als volwassenen. Veel activiteiten en lekker eten in het restaurant en de snackbar. De douches en wc's worden goed schoon gehouden, ze kunnen wel een upgrade gebruiken

Vertrouwd gevoel

Karin,
19-10-2017

Voor onze dochter van 8 jaar was dit een top camping. Het animatie team was enthousiast en zeer lief voor de kinderen.

Een glijbaan in het zwembad of meertje had de vakantie voor onze dochter perfect gemaakt.

De omgeving straalt rust uit. Voor het Dordogne gevoel van rivier, kastelen en pittoreske dorpjes moest je helaas wel een stuk rijden.

Fijne, ruime camping

S,
23-8-2017

Het is een fijne, rustige camping met hele grote kampeer plekken.

Heel fijn met (kleine) kinderen.

Fijn dat er een kinderbadje bij het zwembad was! Sanitair was schoon. Meertje leuk om te zwemmen of vissen. Ook was de steiger leuk om af te springen.

In de omgeving niet veel te doen op korte afstand, maar dat is maar net waarvoor je kiest. Wij vinden het prima op de camping te blijven als het mooi weer is. (Helaas dit jaar pech met het weer en veel regen).

Afhaal Pizza/ patat was lekker!

Wel wat aandachtspuntjes:

- zand bij meertje was hard

geworden klei met veel onkruid. Tip: haal onkruid/ overtollige riet weg en laat speelzand storten. Zo ook bij het speeltuintje.

- douches waren niet allemaal qua temperatuur te regelen. Soms te heet, soms te koud.

- een glijbaantje voor in het kindetbadje zou leuk zijn.

Al met al wel positief gestemd over deze camping!

Villatent

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Lestaubière in Pont-Saint-Mamet (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Lestaubière zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.