Périgueux (Dordogne)

Midden in de prachtige natuur van de Périgord Blanc geniet je van een rustige vakantie in Périgueux. Cultuurliefhebbers en wandelaars zitten hier helemaal goed. Bezoek middeleeuwse dorpjes met prachtige kerken of geniet op een terrasje van de Franse keuken. Aanrader: wandel een klein stukje van de beroemde route naar Santiago de Compostela.

Lees meer over Périgueux (Dordogne)

We hebben een aantal aanbieders voor Périgueux (Dordogne) voor je op een rij gezet:

vakanties Périgueux (Dordogne)

Over Périgueux (Dordogne)

Het plaatsje Périgueux ligt in de Périgord Blanc. Deze streek dankt haar naam aan de witte kalkstenen rotsen die je hier vindt. Het eerste wat je ziet wanneer je Périgueux nadert is de Romeinse toren van Vesunna. Dit is een van de vele historische schoonheden die het stadje rijk is. Een vakantie naar Périgueux is dan ook absoluut een aanrader voor cultuurliefhebbers. Niet alleen in de stad zelf, maar ook in de omgeving liggen tal van bezienswaardigheden. Lees met ons mee en ontdek meer over Périgueux en zijn omgeving.

Een middeleeuws stadje in de Périgord Blanc

Périgueux is een sfeervolle stad vol kunst en cultuur. Hier kun je eindeloos dwalen door het oude stadscentrum langs renaissance gebouwen en historische pleintjes. Ook heb je ruime keuze aan bezienswaardigheden om te bezoeken zoals de prachtige kathedraal en het kunst en archeologie museum.

Wil je ‘s avonds een hapje eten buiten de deur? Dan zit je goed in het centrum van Périgueux waar je talrijke restaurants vindt. Welke lokale specialiteit bestel jij? Winkelen doe je in de populaire winkelstraat Rue Limogeanne. Hier vind je leuke boetiekjes en speciaalzaken met heerlijke streekwijnen en kazen.

Ook de natuurrijke omgeving van Périgueux is de moeite waard om te ontdekken. Wat dacht je bijvoorbeeld van een fiets- of wandeltocht door de natuur? Er liggen genoeg mooie routes om er een dagje op uit te gaan.

Op historische ontdekking in de omgeving

Périgueux ligt op de route van de pelgrimstocht naar Santiago de Compostela. Elk jaar trekken diverse toeristen en wandelaars naar deze bijzondere plek. Pak je kans en loop tijdens je vakantie in Périgueux ook een stukje mee. De wandelroute loopt via schilderachtige dorpjes als Saint-Astier, Saint-Léon-sur-l’Isle en Beauronne.

Chancelade is een dorpje net buiten Périgueux en zeker de moeite waard om mee te pikken tijdens je vakantie. Naast de prachtige abdij heeft dit dorp een schilderachtige dorpskern met leuke pleintjes en kleine doorkijkjes. Strijk neer op het terras en geniet van de gezelligheid van dit typisch Franse dorpje.

Accommodaties in Périgueux

Périgueux is bij uitstek een vakantiebestemming voor kampeerliefhebbers. Niets is er zo heerlijk dan genieten van een Frans ontbijt met uitzicht op de kalkstenen rotsen en groene heuvels. Ga je op vakantie naar Périgueux maar verblijf je liever in een wat luxere accommodatie? Geen zorgen! Naast gezellige familiecampings bieden wij ook een ruim aanbod aan van comfortabele hotels en compleet ingerichte vakantiehuizen.

Ben je na het lezen over deze stad helemaal enthousiast? Reserveer dan jouw vakantie naar Périgueux.

Weer & Klimaat Périgueux (Dordogne)

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. (℃)11°14°16°20°23°26°26°24°19°13°10°
Min. temp. (℃)10°12°14°14°12°
Zonuren3h4h5h6h7h8h9h8h7h5h3h3h
Dagen regen171515161612111212131516

Reviews over Périgueux (Dordogne)

• 8vriendengroep andries01-07-2017

goed en mooi

een mooie stad ,het bezoeken waard.je kan er lekker eten en goedkoop voor een menu betaal je gemiddeld 25 euro pp.Veel winkeltjes en voor een goede parkeerplaats moet je niet lang zoeken

• 6Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in juni 2017

• 7Janneke08-09-2013

leuk

leuk om uit eten te gaan! ik heb niet veel winkels gezien

• 7Cultuur

augustus 2013

• 4sonia10-09-2013

pas terrible

C'est une ville qui ne bouge pas trop

• 3Sfeer in stad
    • 2Omgeving
    • 3Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur

Gereisd met vrienden in augustus 2013

• 9Jonas de bock 24-08-2016

Zeker de moeite waard

Ben al in de Provence geweest en Normandië.Maar vind dit de mooiste streek tot nu toe.De geschiedenis leeft hier nog.En een zeer aangenaam klimaat.

• 9Cultuur

augustus 2016

• 9Kim Westerveld13-09-2016

Mooie stad met een prachtige kathedraal

Mooie stad met een prachtige kathedraal...leuke kleine steegjes en winkeltjes.

• 7Cultuur

augustus 2016

• 9Debby Otté20-06-2017

Fantastische uitstap.

Heel gezellige markt, treinrit, winkels, terrasjes, eetgelegenheden, cultuur, plaatselijke delicatessen,... Voor ieder wat wils.

• 10Sfeer in stad
    • 10Cultuur

juli 2016

• 8Stephanie Fleuren20-06-2017

Mooie omgeving

Mooie omgeving en genoeg dingen te doen!

juli 2016

• 8Karel Kroon23-01-2009

Toppertje

Perigueux heeft eigenlijk alles: prachtige stad, mooie winkels, heel intieme binnenstad, mooie pleintjes waar je lekker kunt eten. Bovendien: mooie omgeving en een heerlijk klimaat, wat wil je nog meer??

• 9Sfeer in stad
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in juli 2008

• 8Gonda10-09-2017

Gezellig stadje met mooie kathedraal

Het is heerlijk wandelen door de oude. smalle middeleeuwse straatjes in het centrum. Winkelen is niet echt geweldig (vonden wij). De kathedraal is bijzonder (wereld erfgoed).Met zijn koepels en torentjes heeft hij model gestaan voor de Sacre Coeur in Parijs. Vanaf de brug over de rivier kun je hem het beste fotograferen, want doordat hij midden in de stad ligt zie je hem nergens voluit liggen. De Romeinse resten liggen buiten het centrum. Van de arena zijn alleen nog enkele poorten over.

Gereisd met partner in september 2017

• 10Vande Casteele Caroline13-08-2013

prachtige stad om te vertoeven

De plek om souvenirs te kopen

• 10Sfeer in stad

juli 2013