Camping Le Coudercstersterster

Meer camping info

64 reviews over Camping Le Couderc

• 9Catrien31-08-2011

Plek om terug te komen

Reeds meerdere keren bezocht. Opvallend is de enorme gastvrijheid en gemoedelijkheid op de Camping. Huisjes zijn basic maar voldoen prima.Restaurant is goed.

Gereisd met partner in januari 2011

• 9Marc en Rita13-07-2011

bijzonder geslaagd

Voor de eerste maal zijn wij, mijn man en ik op Le Couderc verbleven. Een bezoekje van enkele dagen aan vrienden is uitgelopen tot 2 weken en dan was onze vakantie-periode om. Wij kamperen reeds van 1973 en hebben zo verschillende campings bezocht de meeste in Frankrijk maar op zo' n toffe, vriendelijke, mooie, nette en verzorgde camping hebben we niet eerder gezien, echt een familiale sfeer.

Gereisd met partner in juni 2011

• 10Hans14-09-2010

Paradijsjes bestaan echt

Al bij aankomst werd de twee en een half uur ellendige file meteen weggespoeld met een heerlijk wijntje, bij Le Couderc weet men nog wat gastvrijheid is, iets wat ik helaas tegenwoordig teveel mis. De camping is reuzegezellig maar niet kliekvormig zoals je ook vaak ziet. Het zwembad is hier echt verwarmd, 26 graden zelfs en open tot laat in de avond, geen gezeur zo van "het is tijd" maar gewoon lekker nog een saunaatje pakken zonder dat er iemand op de klok staat te kijken. of nog FF lekker gaarkoken in de Jacuzzi 'savonds om 9 uur :-) Een prima winkeltje met brood, wijn en bier enzo. Voor de kinderen ook geweldig, speelstrand, kabelbaan en schommel over het meertje, apart meertje voor de honden. Superschoon sanitair, afwaswater heet genoeg, douches lekker warm. Voor creatievelingen is er les in stenenmishandelen (beeldhouwkunst) en andere leuke dingen, fietsverhuur (net nieuwe) Pizza (heerlijk) restaurantje, bar en gezelligheid de hele week rond.

Tot volgend jaar mensen.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2010

• 9Rudy11-09-2010

gezellig

Een camping waar je je gelijk op je gemak voelt, gezellig terras , mooi zwembad en op het terrein kun je zelf een klein boswandelingetje maken. Iedereen die er werk is erg vriendelijk en behulpzaam. We komen er zeker een keer terug.

• 8Wij22tjes25-08-2010

Erg leuke naturistencamping!

Het was voor mij de eerste keer naar een naturistencamping. Mijn vrouw was er een paar jaar geleden al geweest. We zaten in een huisje vlakbij het zwembad. Het is een erg gezellige mooie camping. Zeker een camping om je eerste naturistenervaring uit te proberen. Het is me goed bevallen. We zaten in een rolstoelaangepast huisje. Er zijn er 2, de kleinste kan je met een niet te grote handstoel overal in en behalve in de kinderkamer. Er is nog een aangepast huisje. dit huisje is net nieuw en helemaal aangepast voor een elekrische rolstoel. Dus voor elke rolstoel wel toegankelijk. Het zwembad, sauna, jacuzzi, terras, bar, restaurant waren er goed en gezellig. De hele dag door zijn er kinderactiviteiten. Personeel was ook erg aardig.

Een mooie naturistencamping voor ieder.

• 8Wij22tjes25-08-2010

Leuk naturisten camping

Het was voor mij de eerste keer naar een naturistencamping. Mijn vrouw was er een paar jaar geleden geweest. We zaten in een huisje vlakbij het zwembad. Het is een erg gezellige mooie camping. Zeker een camping om je eerste naturistenervaring uit te proberen. Het is me goed bevallen. We zaten in een rolstoelaangepast huisje. Er zijn er 2, de kleinste kan je met een niet te grote handstoel overal in en behalve in de kinderkamer. Er is nog een aangepast huisje. dit huisje is net nieuw en helemaal aangepast voor een elekrische rolstoel. Dus voor elke rolstoel wel toegankelijk. Het zwembad, sauna, jacuzzi, terras, bar, restaurant waren er goed en gezellig. De hele dag door zijn er kinderactiviteiten. Personeel was ook erg aardig.

Een mooie naturistencamping voor ieder.

• 9Joke14-03-2010

Gewoon weer thuiskomen!

Goede ontvangst, mooie omgeving. Goed toeven. Je wordt hier niet als nummer gezien, maar als mens.

Gereisd met partner in september 2009

• 9Hans22-02-2010

Onze eerste naturistiche ervaring.

Onze eerste naturischtische ervaring. Is prima bevallen op le Couderc. Een terrein om regelmatig terug te keren. Fijne beheerders. Uitstekend terrein. In één dag vanuit Nederland te bereiken.

Gereisd met partner in juli 1989

• 8marga en cor03-09-2009

Reisperiode : 14 augustus t/m 20 augustus 2009

uitstekende naturistencamping voor iedere leeftijd Voor de derde maal hier geweest, gewoon geweldig, de sfeer....de ontvangst...het terras op wat voor tijdstip ook, er is altijd wel wat te beleven. zwembad prima..terrein perfekt... eten kan je hier ook goed. Hier komen wij zeker nog eens terug Niet te vergeten de animatie voor groot en klein gewoon geweldig en ook hoe men het aan elkaar praat. Dit moet je gewoon meemaken!

Gereisd met partner in augustus 2009

• 9Maarten12-08-2009

Gezellig, leuke camping, ook buiten 't seizoen

Gezellige camping, eigenaren van Nederlandse afkomst, daardoor veel Nederlandse gasten, maar buiten hoogseizoen ook tal van andere nationaliteiten. Goed restaurant, sfeervolle bar, voldoende activiteiten voor iedereen.

Gereisd met partner in augustus 2009

1 tip over Camping Le Couderc

• Hendrik, 08-08-2012

reserveren is noodzakelijk eind juli/begin augustus

3 vragen over Camping Le Couderc

• tamara, 01-07-2013

naturisten of..

hi,

graag zou ik willen weten of het echt een naturisten camping is of dat men er ook aan "swingen"doet,.

groet tamara

peet, 09-07-2013

Voor zover ik weet gebeurt het niet. De camping staat er ook niet om bekend. Als je een swingerscamping zoekt dan ben je bij Le Couderc niet aan het goede adres.

• patricia , 16-07-2012

naturisten camping..

Hallo..kan me iemand vertellen wat een NATURISTEN camping precies inhoud...?

Alwin, 12-06-2013

Hallo Patricia,

Dat wisselt per camping maar bij uitstek zal het er wel op neerkomen dat een naturistische inslag van je vereist wordt; met andere woorden, als het weer het toelaat om naakt te zijn dien je naakt te zijn. Dat is inclusief bezoek aan toiletgebouw, zwemmen en spelletjes.

Kijk eens wat rond op google of bezoek naturisme.pagina.nl voor meer informatie over naturisme en de mogelijkheden in binnen- en buitenland.

• Alwin, 16-09-2010

Met kinderen naar deze camping in 2011.. Wie heeft

Hoi,

Wie heeft deze camping bezocht en heeft (eventueel via de mail) wat échte foto's van deze camping voor mij, en dan met name van de kinderweide en het sanitair (indien mogelijk)? Op het filmpje op de website van deze camping ziet het er namelijk allemaal wel heel erg mooi, rustig en ideaal uit. Leuk als dat echt zo is, maar wel jammer als je er 1300 kilometer rijden en 600 euro armer achter moet komen dat niets minder waar is.

Vooral foto's van de plaatsen, het strandje (diepte van het water?) en een idee van de werkelijke afstanden (hoe ver is het van het strandje naar het zwembad bijvoorbeeld?), de kinderen die met ons meegaan zijn mijn dochter van dan 4,5 en haar nichtje van dan 6,5.

Alvast bedankt voor alle mogelijke informatie! Alwin

Alwin, 12-06-2013

Bedankt voor je reactie, voor dit jaar alweer een andere camping geboekt (nu een zoon erbij die deze augustus één wordt) maar voor volgend jaar zeker de moeite. Helaas nog van niemand echte foto's gekregen (snap ik ook, lastig te maken op een naturistencamping) maar van in ieder geval de opzet en grootte/afstanden van de camping heb ik nog weinig besef. Wel fijn dat er veel kinderen zijn in het hoogseizoen, mijn dochter vereenzaamt echt als er niemand te spelen is :) dus dat is een vereiste.

Voor een eerste keer buitenland kamperen met beide kinderen vind ik deze camping nét op een mooie afstand liggen, is goed in een nacht te doen.

zarah, 20-09-2010

De camping is zeker in het hoogseizoen erg druk. De foto's geven een goede indruk van hoe de camping eruit ziet. Houd er wel rekening mee dat de plekken niet afgebakend zijn door struikjes ofzo, je kijkt dus op elkaars bord. Ook zie je de generatoren dwars langs de beekjes lopen, dus veel ongerepte natuur is er niet. De boswandeling die je kunt maken is mooi, maar overal hoor je het zwembadgeluid als je wandelt. Overigens heb je daar geen last van op de camping zelf, omdat deze lager ligt. Sanitair is verouderd, toen wij er waren was er nagenoeg geen water druk en koud water. Ik wil er niet negatief over zijn, maar ons was het te druk, te Nederlands en te weinig terug naar de natuur. Misschien meer iets voor het voor- of nazeizoen voor ons om terug te komen. Wel veel kinderen en makkelijk contact te maken! Mijn aanrader: ga hierheen zonder te reserveren. Als het niet bevalt ligt op ca. 20km afstand een veel rustiger camping waar wij overigens niet geweest zijn: Terme d'astor, die prachtig ligt! Maar omdat wij er niet geweest zijn (alleen even wezen kijken) weet ik niet hoe het sanitair daar geregeld is. Voor ieder wat wils. Als je houdt van gezellige drukte, veel activiteiten en een leuke bar dan ben je bij Couderc erg goed. Het restaurant en overige voorzieningen (muv het sanitair) zijn ook perfect voor elkaar. Maar verwacht geen natuur en een plek met veel privacy in het hoogseizoen, dan kun je over de koppen lopen.

Hans Balk, 11-06-2013

Deze camping is in het hoogseizoen welliswaar druk maar ik zou het niet TE druk willen noemen, de plaatsen zijn groot en niet afgebakend (waarom zou dat moeten, je wilde toch kamperen en dan toch lekker in je hokje kruipen? wat een onzin.) generatoren langs beekjes? de schrijver hierboven weet duidelijk niet wat ie zegt, er lopen leidingen voor de elektra van de sleurhutbewoners :-)

De camping heeft een enorm stuk eigen bos waar je heerlijk kunt wandelen. twee speelvijvers en een zandstrandje, een kolossaal zwembad verwarmd met zonnepanelen, gratis sauna en jacuzzi. Kleine doch toereikende kampwinkel (gas op voorraad) Pizzeria, groot prima restaurant. Het achterste kleine toiletgebouw op de familieweide is inderdaad gedateerd maar 50meter verder staat een superluxe modern toiletgebouw dus waar hebben we het over. Overigens zijn de douches in dat oude gebouwtje lekkerder :-)

Dit is beslist de allerallerbeste camping die ik ooit ben tegengekomen.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig