Camping Le Coudercstersterster

Meer camping info

64 reviews over Camping Le Couderc

• 4Fred11-08-2019

Afgezakt onder het nulpunt

Ooit was dit een topcamping, geweldige sfeer en veel rust. maar naarmate er meer luxe komt zakt het niveau af ipv naturisten respectloze asocialen met hun enorme caravans, nachtverstorende discoverlichting en suv's die ze midden op het terrein in je uitzicht neerzetten. Jammer, wij zochten en vonden hier de rust en de natuur maar nu breek je je nek over de satelietschotels ipv. de glimworpjes langs de trappetjes. Het sanitair is inmiddels zwaar gepensioneerd en de schoonmaak is slecht. De open avonden zijn een tergend terugkerend gebeuren en sinds het buiten wordt gehouden mag iedereen van de herrie meegenieten. De bartarieven zijn inmiddels clownesk geworden. Naturisme wordt hier systematisch niet nageleefd. Personeel scheurt net als de gasten over het terrein met hun golfkarretjes dus lekker stofvreten als je dicht bij de weg staat.

Nico en Olivier; wat jammer dit allemaal. Haal die eurotekens eens uit jullie ogen.

• 5Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2019

• 10Gewn08-08-2019

Hoogseizoen helaas niet zo best!

De omgeving is ontzettend mooi! Prachtige camping! heerlijke sfeer en een ontzettend leuke ploeg personeel. Op zich allemaal heel goed. Het restaurant is prima, de bar super. Het brood heel goed! Het winkeltje door Tineke en Anja weer netjes en leuk! De snack echt bovengemiddeld goed en snel. De animatie was ook dit jaar weer genoeg om de kinderen een jaar lang enthousiast te houden. Bedankt voor de goede zorg

Gaan we dan volgend jaar weer? Nou ja er is een nogal groot probleem op Le Couderc 😳. Er komt een (grote) groep mensen samen die misschien wel naakt op vakantie gaan maar geen naturist zijn. Schreeuwen, feesten, rascistische opmerkingen, lallend over het familie veld rond etenstijd. Hun kinderen (niet veel ouder dan een jaar of 15) slopen het jeugdhonk en gaan tot de ochtend laveloos de camping over. Deze groep is echt een reden voor velen om het hoogseizoen te mijden. Helaas Team Couderc, het wordt voor jullie verpest.

• 4Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 2018
    9levensgenieter01-12-2018

volkomen relaxede vakantie

Diverse jaren de camping bezocht met de kinderen, tot 16 jaar. Een kinderparadijs. en daarom ook zeer relaxed voor de ouders. Hoogseizoen dan wel erg druk maar vol plezier en gezelligheid. Daarna zonder kinderen de camping regelmatig bezocht in mei/juni en augustus/september. Volkomen relaxed vakantie. Rust, ruimte, groen, gezellig, gemoedelijk, zwembad, sauna, restaurant en vrijblijvende optredens. Maar altijd verrassend en super gezellig. Diverse soorten camping-plekken. Maar vooral natuurlijk gelegen. Heel veel groen. Honden zijn welkom. SVP buiten de camping uit te laten. Voor ontvangst, van de super klantvriendelijke eigenaren, krijgen ze een 10. Voor het personeel geef ik een dikke 9. Genoeg marktjes in de buurt. Ik zou zeggen ervaar het zelf. Veel campingplezier gewenst in een mooie groene, schone omgeving.

Gereisd met partner in mei 2018

• 8Erik12-08-2018

Wat een heerlijke plek

Le Couderc is niet echt een camping. Althans, je moet er wel voor betalen en kunt er Camperen. Maar voor mij en ook voor anderen is het vooral een bijzondere plaats waar je jezelf kunt zijn en waar ik mij anders voel dan thuis. De familie ( welke steeds groter wordt) maakt er echt een belevenis van en voor hen is niets te veel.Dit werkt door op het personeel, bijna allemaal leuke mensen op een chagerijn na. Een opsomming waarom het leuk is: themadagen op maandag met heksen en piraten 😂. De feesten op zaterdag! De rust op andere dagen! De geweldige open podia! Verder is het restaurant prima, hoewel de kaart wel wat spannender mag. De snack is uitgebreid genoeg maar de winkel te klein. De minpunten: toch ( ondanks onze held Klaas), het sanitair wat op een aantal plaatsen echt aan de beurt is, en het brood dat pas vanaf 9 uur te koop is. Maar noem mij bevooroordeeld, ik neem het voor lief. Tot volgend jaar!

• 8Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 2017
    10Eva30-09-2017

Gehaat of geliefd

Couderc, gehaat of geliefd. Zoals zo veel Campings. Daar wij de luxe hebben om niet in het hoogseizoen op vakantie te gaan, kan ik niet spreken over deze periode. Ik kan me voorstellen dat rustzoekers dan beter niet komen.Er zijn diverse velden, dat maakt dat de " grote" camping minder groot. Maar buiten het ruimtelijke om, staan de plaatsen wel erg dicht op elkaar..In het naseizoen is het er goed toeven. Geen lawaaierige kinderen, hoogstens wat hardroepende "oudjes." De open podiums zijn werkelijk fantasties. lekker voor een heel schappelijke prijs eten. De mooie schuur met een lekker knapperend haardvuurtje. De sauna en hamam, gewoonweg fijne faciliteiten voor een leuke seizoensprijs . De familie en het personeel doen er alles aan om het een ieder naar hun zin te maken. En natuurlijk zijn er altijd dingen die graag anders zou willen zien. Daar zijn we mens voor. Tot slot, Couderc.... voor ons geliefd. top...... EVA

Gereisd met partner in september 2017

• 9Hennie Reiling14-05-2017

Fantastische plek.

Eenmaal Le Couderc, verslaafd aan Le Couderc

Gereisd met partner in mei 2017

• Oude reviews

9mattie18-09-2016

heerlijke camping

dit is echt een heerlijke camping. Een echte aanrader. Gezellig heerlijk zwembad, mooie sauna. Voor herhaling vatbaar!!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2016

• 9J.J. Arends16-09-2016

Het was geweldig

De onbevangenheid waarmee de gasten worden ontvangen en worden geïnformeerd.De rust die de camping uitstraalt roept om terug komen.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2016

• 10Hans05-09-2016

een heel mooie camping met prima plaatsen.

Is een Naturistencamping met Nederlandse eigenaren. Makkelijk te bereiken met de caravan. Goede keuken en een fantastisch zwembad. Ligt aan een kleine beek waarvan het water uit een bron op het terrein ontspringt. Veel activiteiten op het terrein voor de gasten.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2015

• 9Rosé en Frans30-09-2015

Magnifique

Voor het eerst op Le Couderc en werden zeer gastvrij ontvangen. Gelijk werd er gevraagd of wij iets wilde drinken. We kregen een kleine uitleg aan de hand van een plattegrond en een rondleiding langs de openbare gebouwen die centraal gelegen zijn. Daarna mochten we zelf een plekje gaan uitkiezen. Ondanks dat het naseizoen was begonnen, werd er toch nog veel georganiseerd. Jeu des boules, open podiums, happy hour, live optredens en een thema avond in het prima restaurant. Snacks en pizza elke dag verkrijgbaar. Vers brood, na opgave s' morgens vanaf 08.00u in de winkel af te halen Het leuke zwembad wordt d.m.v. zonnepanelen verwarmd. Bubbelbad Sauna en hamam gratis Een zeer gezellig terras en een leuke bar binnen voor de minder warme avonden (incl. openhaard) Kortom: een hele leuke schone naturistencamping met een hele aangename sfeer En als het weer tijd is om te vertrekken, dan krijg je als aandenken ook nog een fles wijn mee.

Gereisd met partner in september 2015

1 tip over Camping Le Couderc

• Hendrik, 08-08-2012

reserveren is noodzakelijk eind juli/begin augustus

3 vragen over Camping Le Couderc

• tamara, 01-07-2013

naturisten of..

hi,

graag zou ik willen weten of het echt een naturisten camping is of dat men er ook aan "swingen"doet,.

groet tamara

peet, 09-07-2013

Voor zover ik weet gebeurt het niet. De camping staat er ook niet om bekend. Als je een swingerscamping zoekt dan ben je bij Le Couderc niet aan het goede adres.

• patricia , 16-07-2012

naturisten camping..

Hallo..kan me iemand vertellen wat een NATURISTEN camping precies inhoud...?

Alwin, 12-06-2013

Hallo Patricia,

Dat wisselt per camping maar bij uitstek zal het er wel op neerkomen dat een naturistische inslag van je vereist wordt; met andere woorden, als het weer het toelaat om naakt te zijn dien je naakt te zijn. Dat is inclusief bezoek aan toiletgebouw, zwemmen en spelletjes.

Kijk eens wat rond op google of bezoek naturisme.pagina.nl voor meer informatie over naturisme en de mogelijkheden in binnen- en buitenland.

• Alwin, 16-09-2010

Met kinderen naar deze camping in 2011.. Wie heeft

Hoi,

Wie heeft deze camping bezocht en heeft (eventueel via de mail) wat échte foto's van deze camping voor mij, en dan met name van de kinderweide en het sanitair (indien mogelijk)? Op het filmpje op de website van deze camping ziet het er namelijk allemaal wel heel erg mooi, rustig en ideaal uit. Leuk als dat echt zo is, maar wel jammer als je er 1300 kilometer rijden en 600 euro armer achter moet komen dat niets minder waar is.

Vooral foto's van de plaatsen, het strandje (diepte van het water?) en een idee van de werkelijke afstanden (hoe ver is het van het strandje naar het zwembad bijvoorbeeld?), de kinderen die met ons meegaan zijn mijn dochter van dan 4,5 en haar nichtje van dan 6,5.

Alvast bedankt voor alle mogelijke informatie! Alwin

Alwin, 12-06-2013

Bedankt voor je reactie, voor dit jaar alweer een andere camping geboekt (nu een zoon erbij die deze augustus één wordt) maar voor volgend jaar zeker de moeite. Helaas nog van niemand echte foto's gekregen (snap ik ook, lastig te maken op een naturistencamping) maar van in ieder geval de opzet en grootte/afstanden van de camping heb ik nog weinig besef. Wel fijn dat er veel kinderen zijn in het hoogseizoen, mijn dochter vereenzaamt echt als er niemand te spelen is :) dus dat is een vereiste.

Voor een eerste keer buitenland kamperen met beide kinderen vind ik deze camping nét op een mooie afstand liggen, is goed in een nacht te doen.

zarah, 20-09-2010

De camping is zeker in het hoogseizoen erg druk. De foto's geven een goede indruk van hoe de camping eruit ziet. Houd er wel rekening mee dat de plekken niet afgebakend zijn door struikjes ofzo, je kijkt dus op elkaars bord. Ook zie je de generatoren dwars langs de beekjes lopen, dus veel ongerepte natuur is er niet. De boswandeling die je kunt maken is mooi, maar overal hoor je het zwembadgeluid als je wandelt. Overigens heb je daar geen last van op de camping zelf, omdat deze lager ligt. Sanitair is verouderd, toen wij er waren was er nagenoeg geen water druk en koud water. Ik wil er niet negatief over zijn, maar ons was het te druk, te Nederlands en te weinig terug naar de natuur. Misschien meer iets voor het voor- of nazeizoen voor ons om terug te komen. Wel veel kinderen en makkelijk contact te maken! Mijn aanrader: ga hierheen zonder te reserveren. Als het niet bevalt ligt op ca. 20km afstand een veel rustiger camping waar wij overigens niet geweest zijn: Terme d'astor, die prachtig ligt! Maar omdat wij er niet geweest zijn (alleen even wezen kijken) weet ik niet hoe het sanitair daar geregeld is. Voor ieder wat wils. Als je houdt van gezellige drukte, veel activiteiten en een leuke bar dan ben je bij Couderc erg goed. Het restaurant en overige voorzieningen (muv het sanitair) zijn ook perfect voor elkaar. Maar verwacht geen natuur en een plek met veel privacy in het hoogseizoen, dan kun je over de koppen lopen.

Hans Balk, 11-06-2013

Deze camping is in het hoogseizoen welliswaar druk maar ik zou het niet TE druk willen noemen, de plaatsen zijn groot en niet afgebakend (waarom zou dat moeten, je wilde toch kamperen en dan toch lekker in je hokje kruipen? wat een onzin.) generatoren langs beekjes? de schrijver hierboven weet duidelijk niet wat ie zegt, er lopen leidingen voor de elektra van de sleurhutbewoners :-)

De camping heeft een enorm stuk eigen bos waar je heerlijk kunt wandelen. twee speelvijvers en een zandstrandje, een kolossaal zwembad verwarmd met zonnepanelen, gratis sauna en jacuzzi. Kleine doch toereikende kampwinkel (gas op voorraad) Pizzeria, groot prima restaurant. Het achterste kleine toiletgebouw op de familieweide is inderdaad gedateerd maar 50meter verder staat een superluxe modern toiletgebouw dus waar hebben we het over. Overigens zijn de douches in dat oude gebouwtje lekkerder :-)

Dit is beslist de allerallerbeste camping die ik ooit ben tegengekomen.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig