Camping Le Pech Charmant

Camping Le Pech Charmant
8,1

210 reviews over Camping Le Pech Charmant in het Nederlands

Helaas niet voor herhaling vatbaar

Familie Zijlstra
19-8-2018

De camping voldoet in het hoogseizoen niet aan het beeld van "charme camping". Daarvoor is het veel te druk zowel op de camping als bij het zwembadje. Wij hebben ons verbaast over de beperkte doelgroep; ouders met KLEINE kinderen.

Het bereiken van de camping met een caravan is lastig; stijle en smalle weg omhoog en naar beneden-ervaring vereist.

Het is niet mogelijk om relaxed bij het zwembadje te liggen; terras te klein en te weinig stoelen/bedden en parasols.

Wij hadden autopech en familie omstandigheden; eigenaren waren wel op de hoogte maar geen hulp of interesse.

Restaurant prima als ook de douches en afhaalmaaltijden ook okay.

Grootste klacht; teveel gasten-heel veel herrie van vroeg in de ochtend tot laat in de avond-veel te veel peuters en kleuters; jammer.

Wij zijn op deze "charme camping"helaas niet tot rust gekomen hierdoor en zijn daarom eerder vertrokken. Dit is naar onze mening geen charme camping.

Erg Nederlandse camping

schot
18-8-2018

Op zich een leuke camping, praktisch alleen maar Nederlandse gasten. Veel schaduw plekken, de camping ligt boven op een berg. Voor boodschappen moet je dus altijd met de auto, lastig als je met een camper bent. Te voet was het net te ver lopen. Sanitair is netjes en schoon, jammer dat we een plek hiernaast hadden, tot laat veel geluid uit de toiletgebouwen. Het zwembad was misschien wat te klein voor het aantal gasten.

Le Pech Charmant is een kleinschalige, gezellige camping. Wij hadden een stacaravan die leuk gelegen tussen andere stacaravans maar ook gewone kampeerplaatsen (dus geen strak rijtje met alleen maar stacaravans). Veel bomen en dat was met 35 graden wel erg fijn! Het zwembad is klein maar het past wel bij de camping. Vooral s morgens was er genoeg plaats, in de loop van de middag werd het vaak druk. Vooral onze dochter van 11 heeft het erg leuk gehad met veel leeftijdsgenootjes.

Op de camping wordt er meerdere keren per week gekookt. Op dinsdag kon je aanschuiven voor een Frans viergangendiner, op donderdag voor de tapasavond en op vrijdag voor de pannenkoekenavond. Op de dinsdag en donderdag zaten de volwassenen, de tieners en de kleine kinderen apart van elkaar, leuk voor iedereen!

De omgeving is mooi, er is veel te doen! Vlakbij ligt de rivier de Vezere maar wij reden liever een kwartiertje extra, naar de Dordogne.

Gewoon genieten!

de Groot
12-8-2018

We stonden op n fijne XL plek, genoeg schaduw waardoor t heerlijk behaaglijk was in de tent ‘s avonds en ‘s nachts. De eerste week (vakantie zuiden) was t heerlijk rustig en de tweede week heel gezellig en alles bijna vol. Aan t zwembad was t heerlijk vertoeven, t was niet heel groot, maar prima voor de verkoeling. Les Eyzies was een verassend leuk plaatsje, gezellig sfeer en veel restaurantjes. De markt en supermarkt in Le Bugue was ook fijn! Dagje aquarium in le Bugue is een leuk uitstapje, t prehistorisch park zou ik de volgende keer overslaan (duur en je bent er zo doorheen). Riviertje in Limeaux is een leuke afwisseling op t zwembad. Lieve meiden van de animatie, mijn kinderen (Mees en Senn) hebben er van genoten! De franse tapasavond op onze laatste avond maakte de vakantie compleet. Wij komen volgend jaar weer terug!

Erg fijne, ruime camping, top voor jonge gezinnen

D. Vermeulen
11-8-2018

Erg leuke, kleine camping welke ruim opgezet is. Wij waren op zoek naar een kindvriendelijke, rustige camping met fijne faciliteiten en huuraccommodaties. Verbleven in een mobil home, plaats B16. Heerlijke plek, veel schaduw (fijn voor onze dochter van 1 die overdag nog slaapt) en een prima stacaravan. Wat gedateerd, maar schoon en voorzien van alle behoeften. Fijn zwembad ook voor kleine kindjes en lekker vers brood elke dag. Verder verspreid over de camping wat kleine speeltuintjes. Wij zaten erg dicht bij een zandbak met speelhuis en glijbaan. Top dus! Als enige tip voor anderen is dat de weg tussen de 2 delen van de camping erg steil is, wat voor mij (26 weken zwanger) met de kinderwagen pittig was. Dus mogelijk kun je dan beter op het "a"deel zitten ipv b, net als wij. Maar met een sterke partner komt dit weer helemaal goed. Een hele fijne vakantie gehad in rust, maar met alle drukte en gezelligheid om de hoek!!

Echt een charme camping!

Erik en Yvonne
9-8-2018

Net terug van vakantie op deze kindvriendelijke camping. Gastvrij ontvangen, gezellige sfeer op de camping. Echt een charme camping met mooi authentiek restaurant met uitzicht op het weiland. Heerlijk (!!) gegeten tijdens tapas avond aan lange tafels of meerkeuze menu. Zwembad is heerlijk voor de nodige verkoeling. Bepaalde momenten (door de weeks, middagen) wat klein voor het aantal mensen op de camping, maar dat mocht de pret niet drukken. Zwembad bar is een centraal punt, heerlijk verse broodjes in de ochtend. (Bar wat prijzig) Animatie is prima, maar op moment dat wij er waren niet echt een sprankelend team. ‘S ochtends de dieren voeren erg leuk voor de kinderen. Genoeg te doen op de camping en in de mooie omgeving. Kastelen, grotten, kanoën, spelen in en langs de rivier... alles redelijk dichtbij.

Hele vriendelijke eigenaren, Cler en Mariëtte bedankt voor de fijne vakantie op jullie mooie lokatie!

Leuke (erg NL’se) camping

Evelien
9-8-2018

We hadden een leuke XL-plek in het bos. Onze kinderen hebben zich met alle takken en stenen prima vermaakt. Sanitair was prima, lekker dichtbij onze plek. Ook lekker veel schaduw. De plek was wel best moeilijk te bereiken met onze grote caravan van 2,5m breed en 7m lang, maar we werden geholpen door de eigenaar die de caravan met een Jeep de heuvel op trok.

Zwembad beetje klein voor de hoeveelheid campinggasten naar mijn idee, maar het was ook wel heel warm waardoor iedereen verkoeling zocht. Zwembad stonk wel ah eind vd dag met zoveel zwetende (en plassende?) mensen. Eten in de snackbar was prima, pizza en snack, vh restaurant hebben we geen gebruik gemaakt.

Leuke diertjes op de camping, waaronder ezeltjes en een groot konijn. Wel jammer vd kakkerlakken die er ook waren. Omgeving is heel leuk als je van grotten en kastelen houdt! Les Eyzies is klein, maar best gezellig.

Pas convaincue

Quelqu'un
9-8-2018

Ce camping est très grand, si vous cherchez une ambiance calme je le déconseille. Mais si vous voulez des activités (chants, cirque...) il peut vous plaire.

Attention le personnel, 100% hollandais, ne parle que très peu français : il faut s'exprimer en anglais.

Une chose m'a choquée : nous avions réservé par téléphone mais, à notre arrivée, aucun emplacement n'était disponible. La propriétaire, après nous avoir fait attendre une demi-heure, nous a proposé de mettre nos tentes pratiquement dans l'enclos des chevaux et ânes ! Elle a ouvert une clôture électrique et nous a montré un espace terreux (pas d'herbe), tout bosselé, séparé de l'enclos des chevaux par une autre clôture électrique et surtout pleine de crottin séché. Tout en nous disant qu'elle y a fait camper des travailleurs... Nous avons refusé d'être parqués là-dedans mais c'était un moment...étonnant. Je vous laisse juger.

Dit jaar voor de 2e keer naar deze geweldige camping. Vorig jaar zó goed bevallen dat we dit jaar opnieuw zijn gegaan. Le Pech is een heerlijke camping, niet te groot en niet te klein. Wij kamperen en daarvoor is er ruimte in de schaduwrijke bossen, of anders op het veld. Wij kiezen altijd voor een veld, je zit dan lekker vrij. De sfeer is er heerlijk relaxed; geen aso's of harde muziek, uiteraard wel wat reuring rondom het zwembad, kinderen die badmintonnen op het veld etc. Maar alles precies goed, er wordt geleefd maar niemand heeft last van elkaar. Het eten is er ook super; enkele avonden per week is het familierestaurant geopend met een eenvoudig (maar lekker!) streekmenu. En op dinsdag en donderdag worden er lange tafels gevormd en kunnen de volwassenen eten, terwijl het animatieteam wat met de kinderen gaat doen. Wij hebben genoten!!

Gezellige familie camping!

Ronald&Marleen
8-8-2018

Le Pech Charmant is een echte gezellige gezinscamping, spelen, zwemmen, de bar, “eetavonden”, de dieren, broodjes (alles gaat met “do it yourself” intekenlijsten, reuze handig!) De omgeving is ook prachtig, je waant je zo terug in de middeleeuwen met ridders enz. Voor veel dingen wel even de auto in, maar Les Eyzies ligt vrij centraal. De markt in Sarlat en Sarlat zelf zijn de moeite waard, wel erg druk bezocht!

Wij hadden een mooie plek op het veld, sanitair vlakbij. Uitermate geschikt voor een gezin met spelende kinderen, maar wij stonden er als enige zonder kinderen er niet helemaal op onze plek tussen, we hadden een plekje wat meer achteraf, meer gewaardeerd! Desalniettemin, raden wij deze camping zeker aan...(maar vooral voor jongere gezinnen)

Villatent

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Pech Charmant in Les Eyzies-de-Tayac (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Pech Charmant zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Pech Charmant scoort een 8.09 uit 10 op basis van 210 reviews.