Vakantiehuis Ferme Lespare

Laatste review

Herhaling verveelt nooit

Anneke Schuren,
8-10-2017

Voor de tweede keer waren we een week in huisje La Girolle van Fermelespare, en zoals verwacht en gehoopt was het nog net zo mooi en paradijselijk. Eigenlijk nog ietsje beter aangezien het bed was vervangen door een heerlijke boxspring.

Kenmerken

8-10-2017

Frans zalig Paradijsje!

Frederike,
25-8-2017

Wat een mazzel dat wij, gezin met 3 kinderen (3/6/8) een week op deze fantastische plek hebben mogen vertoeven. Enorm genoten van de prachtige lokatie, het schone en nette huis (la chataigne) met dito zwembad. De gastheer en gastvrouw zijn super behulpzaam op ieder moment bereikbaar. Kindjes heerlijk geschommeld, getafeltennist, gezwommen en natuurlijk jeu de boules!! Per toeval deze plek gevonden, hier komen we graag nog een keer terug. Sterrenhemel is hier ongelofelijk. Leuke restaurantjes en mooie plaatsjes in de buurt (met auto). We kunnen opgeladen terug naar huis!!!! Komen graag nog eens terug!

Heerlijk

Hilde
5-7-2016

Het ligt wat afgelegen, dus 's ochtends even brood halen is er niet bij, maar het is een fantastisch mooie, rustige plek. Prachtig huis van alle gemakken voorzien en heerlijk zwembad. Veel privacy.

Heerlijke plek om tot rust te komen!

Eric&Yvonne
12-10-2014

Accomodatie is goed verzorgd. Ligging midden in de natuur. Jeroen & Deane zijn een geweldige gastheer en -vrouw. Alles is tot in de puntjes geregeld. Prijs/kwaliteit zijn goed in verhouding. September is ook een heerlijke maand om daar te zijn. De toeristische trekpleisters in de omgeving zijn dan beduidend minder druk.

zeer luxe, betaalbaar en met eigen zwembad!

Angelique Uitenbroek
28-8-2014

Aan alles is gedacht bij Fermelespare en je bevindt je in een wonderschone omgeving. De schapen lopen praktisch langs je terras. Ook heel leuk 's avonds scheerden er tientallen zwaluwen over het zwembad om te drinken. Hoorde je de uil en een bijzonder geluid(bleek een kikker te zijn). Dan niet te vergeten de ontelbare sterren.

Jeroen en Deane zijn zeer vriendelijk en helpen je waar nodig, maar respecteren absoluut je privacy. Het prachtig gelegen ruime zwembad wordt regelmatig schoongemaakt en is overigens voorzien van een beveiliging(handig voor de kleintjes). Inrichting zeer luxe, met regendouche, verstelbare stoelen, comfortabele bank, kinderstoelen etc..

Het huis is 300 jaar oud en is prachtig gerestaureerd. Inventaris is ook zeer compleet: van een zeer uitgebreid servies tot wijnkoeler, van strijkplank tot melkopschuimer echt aan alles is gedacht. Ook buiten ligstoelen, tafel, parasol en BBQ. Spelletjes: sjoelbalk, jeu de boules, vele bordspelletjes, tafeltennis en schommel.

Fantastische rustgevende verstilde plek

Clara van der Land
21-8-2014

Ferme Lespare is een fantastisch onderhouden en uitstekend gemeubileerde accommodatie. Uitermate rustig gelegen in een landelijke en bosrijke omgeving. De accommodatie is van alle gemakken voorzien. Er is een heel grote prachtig onderhouden landschapstuin met voor kinderen meer dan voldoende spel-speelgelegenheid.

Girolle, wat een stilte en rust

willem pijpers
16-5-2014

We waren hier de laatste week van april. Het weer zat niet mee maar de rust en het comfort van het huisje compenseerde dat. Fijn gewandeld en veel monumenten uit het cromagnon tijdperk bekeken.

Op de momenten dat het weer even mee zat bij de vijver gezeten, genoten van de ondergaande zon met een kikkerconcert.

We komen zeker terug!

n.b. een gevarieerde wandelroute (volg de bordjes met de voetafdruk) start vlak bij feremes lespares. Ga de poort uit, rechtsaf het bos pad volgen, na ongeveer 500 m. de bordjes rechtsaf volgen.

Zwembad en eco vijver nodigen bij mooi weer uit tot en duik maar toen wij er waren was het wel een beetje te koud.

Een paradijsje

Anneke Schuren
16-10-2013

Eind september hebben wij een weekje in La Girolle doorgebracht. Een prachtig plekje, in het centrum van de prehistorie. We werden zeer hartelijk verwelkomd door de eigenaren Jeroen en Deane. Het huisje was fantastisch, van alle gemakken voorzien en prachtig ingericht. Het viel ons op dat het zo compleet was, kruiden, pleisters, kortom aan alles was gedacht. Het plekje van Femelespare is bijzonder te noemen. Op een heuveltje met uitzicht over de valleien. 's Nachts pikkedonker met sterren aan de hemel en in de verte de verlichte huisjes van de dorpjes, kortom een paradijsje. Een adres om te onthouden.

Zeer aangenaam vertoeven

E kamps
9-9-2013

Juli 2013 2 weken doormogen brengen met ons gezin (kinderen 6 en 8 jaar) in la Noisette. We hebben een prachtige vakantie gehad. De ontvangst was hartelijk. Het zwembad was tiptop in orde, het huis was lux ingericht. Rondom veel ruimte voor de kinderen om te spelen (schommel, tafeltennis, badminton, voetballen etc).

's Avonds genieten van de rust, het briesje, de vuurvliegjes en talloze sterren. Een auto is wel een must met kinderen gezien de afstand van/naar het stadje Les Eyzies. De omgeving biedt tal van mogelijkheden om vertier in te zoeken, zowel sportief, als cultureel (kastelen en grotten), als natuur of juist struinen door schilderachtige stadjes en dorpjes. Ook culinair veel keuze binnen een straal van 20 km. Kortom een echte aanrader.

Oase van rust op een geweldige plek

Mieke
4-9-2013

Eind augustus verbleven we 10 nachten in La Noisette, een van de huizen op Ferme Lespare. En dat is ons buitengewoon goed bevallen! Wat een plek! De toeristische omgeving van Les Eyzies is leuk maar voor wie dat ook weer wil verlaten, is dit the place to be! In een oase van rust en ruimte is het heerlijk vertoeven in de onmetelijke tuin bij het eco zwembad. En als de zon ondergaat ( aan de rand van het zwembad zit je eerste rij) is het daarna zwaar genieten van de geweldige sterrenhemel. Met een beetje geluk hoor je op een warme zomeravond de uilen in het bos. Het huis is zeer compleet, wij kunnen niets bedenken wat kan missen, en zeer schoon. De gastheer en vrouw, Jeroen en Deane, zijn zeer attente en vriendelijke mensen.

In de omgeving is veel te beleven, maar alleen Ferme Lespare is al een belevienis op zich!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Ferme Lespare in Les Eyzies-de-Tayac (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Ferme Lespare zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.