Camping Le Royannais

• Matig / voldoende: 5 - 7

Goede en gezellige camping

Kalfsterman
24-7-2016

Was leuk op"de camping d'Aden sel d'arme riches ..

Heerlijke rustig en gezellige camping

brigitte hielkema
11-8-2015

Wij verbleven afgelopen maand twee weken op deze camping en hebben een heerlijke tijd gehad. De ligging van de camping is geweldig. Strand op loopafstand, omgeven door prachtige bossen en vlakbij het gezellige strandstadje Soulac sur Mer. De camping wordt voornamelijk bezocht door franse gezinnen en dit maakt het heel authentiek. De eigenaar Pascal is behulpzaam en vriendelijk en zorgt goed voor zijn gasten. Verwacht op deze camping geen animatie of uitgebreid entertainment. Een heerlijk zwembad met glijbanen dient ter vermaak van de kinderen. Pascal runt tevens een klein barretje op de camping waar je lekker pizza en frietjes kunt halen. Wij verbleven in een stacaravan die van alle gemakken was voorzien.

Leuke ecologische camping, geweldig strand

nammschub
16-10-2013

Le Royannais, gerund door Pascal, ie een kleine gezinscamping met vooral franse gasten. Pascal heeft de camping op ecologische basis geschoeid en probeert een 0% CO2 footprint achter te laten. Sanitair is eenvoudig maar netjes. In verband met de zonne-energie later op de dag douchen, anders heb je nog wel eens koud water. Ongeveer 3/4 van de camping betreft vaste staanplaatsen of stacaravans dus het staanplaatsen gedeelte is vrij klein. Fatsoenlijke prijzen en een leuk zwembad met 2 glijbanen. Het zwembad is tussen 12.00 en 14.00 gereserveerd voor volwassenen en aquagym. Open tot 20.00 en als het erg warm is later. Het fantastische strand is op loopafstand (ongeveer 400 meter) en afgezien van een stevig duin waarover je heen moet zeer goed te doen. Als je totaal geen frans spreekt weinig aanspraak op de camping. Wij hebben wel erg leuke contacten gemaakt. 1 a 2 keer entertainment per week. Vanaf 23.00 uur is de camping zeer rustig.

heerlijke plek bij een fantastisch strand

fam.Hielkema
10-9-2011

Camping is rustig, gelegen in een bos. Zon èn schaduw, veel ruimte om de huisjes en campingplaatsen.

Strand op 400 meter, wel over duinen klimmen. In Soulac sur mer bewaakt strand, ook in Point de Grave en Verdon.

In Verdon (2 km) en Soulac (4km)winkels en supermarkt

Lekker op z'n Frans

Fred Veerman
1-7-2011

De camping bestaat al een lange tijd en heeft dat bijzondere Franse tintje wat ik zelf als prettig ervaar.

Alles gaat gemoedelijke, er zijn altijd interessante mensen die er verblijven en de camping heeft een prettig sfeertje. In de weekeinden komen er veel mensen uit Bordeaux en omgeving die een vaste plek op de camping hebben of een chalet hebben gehuurd. Er is een bar en een klein winkeltje die beide in het seizoen geopend zijn. Voor de kids is er een springkussen, tafelvoetbal, 'wipkip', tafeltennistafel en sinds een paar jaar een prettig zwembad met glijbanen.

De kust is heel dichtbij dus even achter de camping af, weg oversteken, duinbosjes door en het strand laat zich in al zijn pracht zien. Heerlijk.

Voor badmeesters moet je naar Soulac, ook geen straf, maar voor het ongerepte en rust kun je zonder probleem hier lekker op het strand gaan liggen. Strand genoeg!

Voor de dagelijkse boodschappen is een kort ritje (5 min.) naar de Carrfour -market- in Soulac voldoende.

2008

Vies sanitair en rare regels.

Kirsten Laurens
15-8-2008

Ligging is mooi. Bos en prachtig strand in de buurt. Eten op de camping is niet aan te raden; wij moesten zo'n 2 uur wachten op pizza. Sanitair is ronduit vreselijk. Met name de toiletten. Stank, oud en er wordt bijna niet schoongemaakt. Het is dat we met vrienden waren en het heel gezellig hebben gehad, anders waren we zeker vertrokken. Het zwembad was klein maar heel leuk. Maar er waren wat rare regels m.b.t. het zwembad. 's Morgens geen glijbaan aan. Tussen 12 en 2 zwemmen voor 18+. Aangezien je geen horloge om mocht houden in het zwembad en er geen klok hing, werden wij dus met grote regelmaat weg-gebonjourd. Vrijwel alleen maar Fransen en dat is best bijzonder. Ons plekje had veel schaduw en het grondwater zakte gelukkig snel weg (want we hebben flinke buien gehad). Soulac (6 km verder) is een heel gezellig plaatje, met leuke restaurantjes, pal aan het strand. Een geweldige ijsboer met tig smaken ijs, veel kleding en sieraden en een klein kermisje. Bordaux 1,45 minuten rijden.

simpele camping met voornamelijk franse mensen. Lekker rustig, jaren plezier gehad daar. even lopen naar het stand of bos. op zaterdag was er altijd een bonte avond en 2 x per week een pizza bus.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Royannais in Le Verdon-sur-Mer (Gironde), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Royannais zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Royannais scoort een 8.72 uit 10 op basis van 93 reviews.