Landhuis Domaine 'La Gazailles '- (T)HUIS@deLOT

Landhuis
Landhuis Domaine 'La Gazailles '- (T)HUIS@deLOT
9,3

24 reviews over Landhuis Domaine 'La Gazailles '- (T)HUIS@deLOT in het Nederlands

heerlijke vakantie voor gezinnen met kinderen

Vivienne,
29-7-2018

Samen met onze drie kinderen (6,7 , 9 jaar) hebben we een heerlijk verblijf gehad.

Wij verbleven in de Gite. Wat een heerlijk huis met een fantastische grote tuin met veel privacy. Er is een soort "tent overkapping" boven de tafel zodat je altijd in de schaduw kan eten.

Er is de mogelijkheid om mee te eten , echt een aanrader! De kinderen eten eerst en terwijl de kinderen spelen kunnen de ouders lekker eten en met elkaar praten.

In de omgeving is genoeg te doen. Kastelen , klimparken etc. Maar doordat het zo fijn is op het terrein vonden de kinderen het ook fijn om lekker "thuis " te blijven.

Wij gaan zeker terug!

Heleen,
28-6-2018

Dít was vakantie zoals je vooraf hoopt dat het gaat zijn. De ongedwongen sfeer, de hartelijkheid van Anja, Jan en 'opa' Wim, het heerlijke eten, de verzorging van ons onderkomen, het zwembad, de speelschuur, de tips voor de uitjes, de andere gezinnen, de ultiem genietende kindjes.. Alles, maar dan ook alles klopte. Eigenlijk wil ik liever niet dat meer mensen deze parel leren kennen, maar ik gun Jan en Anja niet anders dan de allerbeste recensie.

Heerlijk

Stefanie,
3-2-2018

Heerlijk kleinschalig glamping met eigen badkamer in het badgebouw. Omheind zwembad. Grote overdekte speelkamer. Trampoline. Table d’hote , kwaliteit redelijk, voora gezellig, babyfoonafstand van tenten.

Wat wij erg relaxed vonden was de loopafstand naar het dorpje (bakker etc) en nog dichterbij een strandje aan rivier met afgezet stuk om te zwemmen en waar je bootjes kan huren. Genoeg te doen om niet veel weg te hoeven gaan. Een heerlijke vakantie was het!

We kwamen aan op de grote oprijlaan en zagen links het imposante, witte, franse huis waar Jan, Anja en Opa Wim en de gasten in gastenverblijven kunnen logeren en rechts de glamping tenten. Magnifique!

Wij zaten 2 weken met zijn vieren (wij + 2 kids van 3 en 6 jaar) in de fijne, gelijkvloerse, koele gite: de keuken is van alle gemakken voorzien; voor mij namelijk belangrijk ivm allergie: er was een 5 pits kookstel, grote oven, koelkast met klein vriesvakje aanwezig zodat ik eten van huis uit mee kon nemen en zelf koken. Er was ook een palletkachel binnen aanwezig voor de koelere avonden. De kids vonden het super zo bij de haard om naar het dansende vuur te kijken. Niet dat dat veel nodig was, want we leefden voornamelijk buiten met het mooie weer:

in onze MEGA eigen privé tuin met overdekte eettafel die je als een tent open en dicht kon doen. En ook op de rest van het riante terrein: bij het altijd schone zwembad, trampoline, schommel, of we gingen de pony's verzorgen en vertroetelen (ook poetskist aanwezig), potje voetballen, jeu-de-boulen, tafeltennissen (wij als volwassenen dan :-D).

Ook de speelschuur met veel duplo en ander speelgoed vonden de kids erg fijn (ook lekker voor de ouders dat ze zelfstandig heen liepen 's ochtends en wij rustig ontbijt konden klaarmaken etc).

Oh en wat ik ook heel fijn vind is dat de slaapkamers met luiken dicht konden, dus het was echt goed donker, waardoor de kids lang uitsliepen ochtends (icm dat het hier zo rustig is denk ik). Je kon er ook een hor weer in doen om het ochtends nog even lekker door te laten luchten.

Dan niet te vergeten de gastvrijheid van onze Brabanders. We zijn 2x met zijn allen naar de avondmarkt (La Parade en Fongrave) in de buurt gegaan: bestek zelf meenemen en eten met allemaal locals en toeristen uit de omgeving aan lange tafels. Heel gezellig.

Ook hadden ze een heel fijn adresje voor paardrijden in de natuur, zonder bit, liefde voor de dieren. Loved it!

En de kinderen mochten met Jan mee een ritje maken op de tractor. Dat vonden ze geweldig!

Als we dan toch een minpuntje moeten bedenken.. waren de vele muggen, dus we hadden anti-muggensticks in de aanslag wat wel wat hielp en we hielden de deur van de gite goed dicht.

Ik zal vast nog dingen zijn vergeten op te noemen. Maar voor nu kijken we terug op een relaxte, gemoedelijke, heeeeerlijke vakantie vol mooie herinneringen.

Bedankt!!

Fantastische safaritent ervaring in mooie streek

Saskia van Geffen,
2-7-2017

Het is een kleinschalige "camping" met veel vrije ruimtes tussen de safari tenten.

Wij hadden de safaritent tov de afwastafel. We waren in het voorseizoen, de tenten waren (nog) niet allemaal bezet. Deze tent beviel ons prima. De safaritenten zijn goed onderhouden. er staat een ruime koelkast & groot vriesvak. De bedden slapen prima! Pim (5) vond het stapelbed geweldig. Voor Stijn (2) was er een apart campingbedje & stoel geplaatst. Er was een luxe prive douche & wc op korte afstand van de tent met een sleutel.

Jan en Anja zijn enorm vriendelijke eigenaren en willen je graag vertellen over de mooie omgeving, ze hebben tips wat je kunt doen met de kinderen. Jan gaat graag een rondje met de tractor over de camping en neemt de kids mee. Die vinden dat geweldig!

De rivier is op loopafstand en je kunt er zwemmen & bootje varen. Voor de sporters onder ons mijn vriend heeft zijn mountainbike meegenomen en je kunt hier mooie routes fietsen, ze zijn goed aangegeven.

Op het landgoed is qua faciliteiten een grote binnen speel ruimte voor de kinderen, met lego/duplo, poppen, en een tafeltennis tafel, dartbord. Er is een grote bibliotheek en chillruimte binnen. Er is een buiten verwarmd zwembad & schommel en glijbaan. Ze hebben ook 2 paardjes welke je kunt voeren. Dit vonden mijn kids geweldig. er is in het hoogseizoen een massagebus, en een pizzabus. klein dingetje als je hele kleine kinderen hebt en je ze niet overal wilt volgen, het landgoed ligt wel aan een drukke weg. Mijn kinderen hadden we duidelijke instructies gegeven niet bij de weg te komen, tot de laatste paaltjes fietsen/spelen en dan weer omkeren.

Jan en Anja koken een paar maal in de week, waarbij je voor een leuk bedrag uit eten gaat op de "camping". de kinderen kunnen ook aanschuiven. Lekker gegeten. eventuele eetwensen kun je aangeven en daar wordt rekening mee gehouden.

Nog tips voor Jan en Anja?

Nee eigenlijk niet, blijf zo enthousiast en jullie hebben een heel mooie plek gecreeerd welke we op onze 2e camping al meerdere malen hebben aanbevolen.

oh ja een ding. de trampoline was nog niet geinstalleerd. ;-)

Laat het grote ontspannen beginnen!

L. Streppel
21-9-2016

Ontzettend genoten van onze vakantie bij Huis aan de Lot! Hele fijne safaritent , met veel ruimte om ons heen. Voor de kinderen is het heerlijke rondstruinen en spelen: trampoline, schommel, spelletjeskamer, steentjes zoeken, of lekker achter elkaar aanrennen tussen de fruitbomen. Als ouders kom je zo ook aan je rust toe.

Jan, Anja en Wim helpen zoveel als ze kunnen en dan nog meer. Heel gastvrij en open met veel kennis van de omgeving. Wij komen zeker nog eens terug!

Heerlijke plek met gezellige mensen!

Fam soeters
8-9-2016

Wij hebben weer een week genoten bij het huis aan de Lot!

Jan, Anja, Opa Wim en de kinderen zijn zeer gastvrij, je voelt je er echt welkom.

Wij hadden een heerlijk ruime kamer met een groot bad maar als je de luxe tenten ziet wordt Glamperen wel erg aantrekkelijk!

Onze dochter van 7 heeft zich ook prima vermaakt in het zwembad en de speelschuur. De Sfeer is er erg goed en kinderen, maar ook de ouders, hebben onderling al snel aansluiting, (heb je hier geen behoefte aan dan is dat ook prima.)

Speciale dank aan Anja die zelfs mee is geweest naar de tandarts toen onze dochter kiespijn kreeg!

Wij kunnen ons dan ook echt vinden in de erg herkenbare, zeer positieve, reviews!!

We komen zeker terug!

Carola Hoogeveen
17-8-2015

Wat is er fijner als je uit de file komt dan gelijk aanschuiven aan tafel met een lekker drankje! Wat een hartelijkheid op Huis aan de Lot! Jan en Anja hebben ontzorgen tot missie verheven. Een zwembad en een trampoline, mooie ligbedden met kussens, heerlijk. Iedereen komt hier tot rust of niet, met een eindeloze sliert vriendjes en vriendinnetjes. Strandje om de hoek, waar we gezellig met ons opblaasbootje geknoeid hebben. Tent was top met houten vlonder, voldoende (berg)ruimte, zelfs met 5 personen. Met 6 tenten op een groot grasveld had je echt riant de ruimte. De eigen badkamer heeft mij over de streep getrokken om te gaan kamperen. 4 keer per week wordt er gekookt en kan je inschrijven als je mee wilt eten. Gemakkelijk en gezellig met al die kinderen aan tafel! Er zijn allemaal leuke dingen te doen in de omgeving: Aquaparc (zelf lunch meenemen!), Chateau's, piratenpark, grotten, avondmarkt (zeker doen!). Kortom: we zijn zeker van plan om terug te komen!

Helemaal super!

Barbara
12-8-2015

Wij hebben nu voor de tweede keer onze zomervakantie doorgebracht bij Huis aan de Lot en het was beide keren fantastisch! Het is werkelijk genieten. Wij hebben twee keer gelogeerd in een safaritent, wat een heerlijk luxe. Wel de lusten van het buiten leven niet de lasten van alles meeslepen. Op het terrein genoeg ruimte voor de kinderen om te spelen (kinderen waren de laatste keer 4 en 6 jaar), prima zwembad en mooi speelschuur. Door de eigenaren Jan en Anja voel je je zeer welkom geheten en je kunt ze alles vragen. Anja kookt fantastisch, waardoor de table d'hote ook heerlijk is. Ook bij deze avonden is de sfeer ongedwongen. Kortom: wij gaan zeker nog een derde keer naar Huis aan de Lot!

Hoge verwachtingen niet waargemaakt

Monique
29-8-2014

De glamping ligt prachtig in een boomgaard met ruime plekken. De tent lijkt ruim, maar heeft nauwelijks bergruimte (bijv. voor kleding en koffers). Bij aankomst was er geen gastvrouw en we hebben geen welkomsdrankje gehad. De ongezellige kinderspeelruimte was vies (voedselresten) en was een grote chaos bij aankomst. De table d'hotes heeft een slechte prijs-kwaliteit. De kids kregen te simpel eten zonder groente. Volwassen eten voor € 28 exclusief wijn. Deze koop je per fles (v.a. € 15), een glas is niet mogelijk. De kwaliteit van het eten is goed. Op de website wordt een plat du jour genoemd, maar die was er niet. Het zwembad is niet echt schoon en kleine kinderen tot een jaar of 4 kunnen nergens staan - bovendien erg koud. Voor 2 safaritenten zijn fatsoenlijke sanitaire ruimtes beschikbaar. De overige 4 tenten douchen in een niet afsluitbare kleine keet (overdag heel warm!) met primitieve inrichting. Niet ok voor € 1.050 p.w! De gastvrouw was niet heel toegankelijk voor onze klacht.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Landhuis Domaine 'La Gazailles '- (T)HUIS@deLOT in Le Temple-sur-Lot, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Landhuis Domaine 'La Gazailles '- (T)HUIS@deLOT zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.