Kasteel Barayre

29 reviews over Kasteel Barayre in het Nederlands

Vakantie vol verrassingen!

Frieda
17-5-2015

Met twee gezinnen hebben we een heerlijke meivakantie beleefd in ´een echt kasteel´. Wat een prachtig plekje in een schitterende omgeving. Het kasteelleven is ons erg goed bevallen en bracht sprookjes tot leven. De ruimtes zijn comfortabel en sfeervol ingericht en heerlijk groot.

We hebben intens genoten van de schitterende natuur om het kasteel heen. Dagelijks werden we verrast door prachtige vogels en andere dieren die zich - heel begrijpelijk - ook heerlijk thuis voelen in dit gebied.

Het beheerdersechtpaar stond altijd voor ons klaar en bieden absoluut een toegevoegde waarde aan het verblijf hier. Het ritje in de Eend was een van de vele leuke extraatjes die ze ons aanboden.

De kasteelheer en - dame verbleven tijdens onze vakantie ook op het domein. Dit heeft absoluut geen afbreuk gedaan aan ons gevoel van privacy. Je zit hier heerlijk vrij en het is wat ons betreft een aanrader voor een kleine groep.

Prachtig kasteel op een prachtige locatie

Renée
30-9-2014

In augustus heb ik met een groep van 13 vrienden Chateau Barayre bezocht. We hebben de hele week onze ogen uitgekeken. Iedere kamer is voorzien van een prachtig uitzicht. De authentieke elementen van het middeleeuwse chateau zijn prachtig bewaard gebleven en de ruimtes zijn van alle moderne gemakken voorzien. Het beddengoed, de keukens, kamers en badkamers waren brandschoon. En het terras biedt voldoende plek voor zeker 14 personen. Ook het zwembad is voorzien van voldoende ligstoelen, is schoon en heeft een prachtig uitzicht. Ook is er meer dan genoeg ruimte om te voetballen, tennissen of te tafeltennissen.

De opzichters waren zowel tijdens het plannen van onze vakantie als tijdens ons bezoek zeer behulpzaam en gastvrij. Zo hebben wij op hun aanraden verschillende activiteiten ondernomen (wijnproeverij, avondmarkt, marktjes in de buurt) en zijn wij de laatste avond samen gaan eten bij een leuk restaurantje in de buurt.

Wij hebben een topweek gehad!

We zijn hier met 4 jonge gezinnen in juli geweest.

De locatie is prachtig, met de moderne gemakken maar toch de authentieke details zijn bewaard gebleven.

De kamers zijn ruim en koel, 2 ruime badkamers ( bij volledige bezetting zijn 2 badkamers te weinig) .

Mooi terras met voldoende parasols en een prachtige parktuin met een mooie vijver (omheind) vol met kwakende kikkers, grote oude bomen en schommel.

Het zwembad is groot genoeg en grenst aan een wei met koeien die regelmatig een kijkje komen nemen. Het zwembad is voorzien van een alarm (kleine kinderen) en word iedere dag goed onderhouden.

De beheerders wonen in de bijgebouwen en zijn er indien je ze nodig zou hebben, ze waren heel flexibel en behulpzaam.

De omgeving is echt heel erg mooi met hele leuke dorpjes/ stadjes in de buurt. Een groot zwemmeer ligt op ca 11 km afstand.

Verder is het een pluspunt dat het nog niet zo super toeristisch is.

Minpunt: aantal spinnen en spinnenwebben. Maar hoort er ook wel weer bij!

Daan en Marjolein, Beheerder, 18-8-2013
Beste Elvira, dank voor de mooie beoordeling! Groet aan de hele club!

Pracht plek met veel ruimte in en om

Ynze en Margriet Rijken
7-8-2013

Uitstekendd lokatie voor een gezinsvakantie van 3 generaties, tussen 0 en 70 jaar.

Landelijk gelegen met een heerlijk zwembad met zicht op de koeien in het naastliggende veld.

Het feit dat het verblijf een oud kasteel is maakte het extra aantrekkelijk.

De wasservice van de beheerders was ideaal.

Het huis is voorzien van alle gemakken met ook ruim voldoende pannen potten, bestek etc.

Een minpuntje slechts, degenen die in de torenkamers sliepen klaagden over de bedden met kuilen.

Je kunt in de omgeving prima wandelen, fietsen, kastelen bezoeken en oude stadjes bezoeken

Daan en Marjolein, Beheerder, 18-8-2013
Beste Ynze en Margriet, dank voor jullie mooie beoordeling! Op zolder lagen trouwens nog een heleboel extra matrassen van verschillende materialen. Volgende keer even een andere uitzoeken! Tot ziens, Daan en Marjolein

Genieten van rust en ruimte, echt een aanrader!

hennie elzenga
30-5-2012

Mooi kasteel, schoon en goed onderhouden.

Binnen:

• Veel ruimte en lekker koel

• Grote kamers

• Prima bedden

• Voldoende en nette bad-, toilet- en keukenruimtes (voor grotere gezelschappen)

Buiten

• Gelegen op een prachtige locatie met geweldig met uitzicht met een mooie oprijlaan en veel ruimte rond het kasteel

• Groot terras met een grote tafel, voldoende stoelen en parasols

• Apart zwembad , eveneens voorzien van kleine tafeltjes, ligstoelen en parasols

• Kindvriendelijk (geen verkeer, toegang tot zwambad is afgesloten en daarnaast kan in het zwembad het wateralarm worden ingeschakeld)

Algemeen

• Goede prijs-kwaliteit verhouding

• Zeer vriendelijk beheerders.

Geweldig in 1 woord!

robinentara
21-5-2012

Je voelt je meteen een prins of prinses bij aankomst, wat geweldig zo'n kasteel! De omgeving en het uitzicht, ook super. Lekker landelijk en rustig. De beheerders van het kasteel zijn behulpzaam, zelfs op zondag kun je terecht voor vragen. We zijn er met de hele familie naartoe geweest, met een jonger kind, maar hebben ons prima vermaakt en zijn lekker tot rust gekomen. We gaan er zeker nog eens naartoe!

Gaan we nog eens doen.

Henry
6-9-2011

We hebben een week lang genoten in kasteel Barayre, met 6 volwassenen en 8 kinderen (leeftijd 1-9 jaar).

Rust, idealistisch, fantastisch!

Fam. O.
5-9-2011

Een week om nooit te vergeten. Zo'n prachtig kasteel en mooie omgeving. Hier zijn de drie R's van toepassing: Rust, Ruimte en Romantisch!

Een echte aanrader!!!

eigenlijk willen we dit niet delen...

ans
1-9-2011

Onze monden vielen open toen we aankwamen. gerard kwam op de fiets en kwam als eerste aan. na een half uur rond te hebben gefietst belde hij me, zich niet realiserend dat dat fantastische kasteeltje waar hij langs fietste toch niet onze vakantiestek kon zijn....

Het kasteel is erg goed gerestaureerd en een heerlijke plek om te verblijven! de plastik stoelen waar degenen voor ons wat over zeiden, zijn vervangen voor houten tafels met elegante stoeltjes.

een aanrader!!!

Voor het ware Prinsen- en Prinsessengevoel !

Stephanie Coolen - de Gouw
10-9-2010

Waar zal ik beginnen. Het is echt zo mooi als op de foto's, alles authentiek en met liefde herstelt en ingericht. De tomaten van Jeske en de heerlijke maaltijden die zij en Vincent voor ons gekookt hebben. Het verkoelde zwembad, het prachtige uitzicht, de rust en de Zevenslapers.

De omgeving die nog niet van toeristen overloopt, maar toch een gezellige uitstraling heeft. De leuke Bastidesteden.

Een fantastische locatie voor als je met de familie ertussen uit wilt of wat te vieren hebt. Van alle moderne gemakken voorzien.

Graag zouden we als we de volgende keer terugkomen een mooie houten terrasset willen zien :-) ... .dat plastiek kan echt niet !

Overweeg je om een verblijf te boeken in Kasteel Barayre in Laussou, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Kasteel Barayre zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.