Vakantiehuis Le Chevalet

42 reviews over Vakantiehuis Le Chevalet in het Nederlands

Heerlijke onvergetelijke vakantie.

Hanneke en Peter
13-9-2018

Heerlijk rustig gelegen ruim vakantiehuis in het midden van de Dordogne.

Op een ruim terrein met veel privacy en het gebruik van zwembad maakt je verblijf tot een feestje.

Fantastische ligging tov mooie historische plaatsen, kanoen op de Dordogne en zeer afwisselende wandelroutes.

Wij hebben genoten van ons verblijf! Het huis is heel compleet en ruim (wij waren met 2 personen), maar vanwege het mooie weer hebben we voornamelijk in de heerlijke tuin geleefd. En elke dag gebruik gemaakt van het fijne zwembad! In het huis is alles in ruime mate aanwezig, hoewel soms wat bij elkaar verzameld geeft dit een huiselijk gevoel. Een fijne en rustige locatie, maar toch vlakbij voorzieningen. De eigenaren zijn heel prettig: heel vriendelijk en altijd aanwezig of bereikbaar maar bieden je alle privacy. Een aanrader zijn de maaltijden die je tegen een nette prijs kunt bestellen!

Bezienswaardigheden en andere uitstapjes zijn in de directe omgeving genoeg te vinden. Heel veel leuke plaatsjes, veel kastelen en het gezellige Bergerac als grotere stad. Tips: Bergerac (zaterdagochtendmarkt!), Limeuil, Sarlat, Domme, Monpazier, La Roque Gageac, La Roque St Cristophe, Chateau de Milandes en zwemmen in de Dordogne bij Limeuil.

We missen het nu al!

Familie Sercu
30-7-2018

Wat een prachtervaring!

We verbleven van 14 tem 21 juli 2018 in Le Chevalet bij Cees en Anja en hadden een heerlijke week in de Dordogne!

Onze week was helaas veel te kort voor alle prachtige dingen die we in de streek wilden zien en doen.

Maar het was vooral de gastvrijheid en de goeie tips van Cees en Anja die de vakantie zo top maakte.

Ze waren op een stille subtiele manier aanwezig en we genoten van hun zalige pizza en lasagne met groenten uit de tuin, wat een ongelofelijke aanrader is met een zalig wijntje die je ook bij hen kan aanschaffen!

We bezochten met onze kinderen van 5 en bijna 7 de grotten van Maxange (dankzij Cees) wat een prachtervaring werd, deden de markt van Issigeac, gingen naar het kasteel van Castelnaud en Monbazillac en bezochten Sarlat, konden pootje baden in Limieul en maakten een zalige boswandeling vanuit ons huisje en elke dag konden we een heerlijke plons nemen in het zwembad!

Kortom, een prachtervaring!

Fijne plek in de Dordogne.

Pieter&Charlotte
1-8-2017

Heerlijke vakantie gehad in het vakantiehuis Le Chevalet. Zeer gastvrij ontvangen door Cees en Anja.

Het huis is kindvriendelijk ingericht met veel speelgoed voor de kinderen!

We hebben genoten van de door Cees en Anja's zelfgemaakte pizza's en lasagne. Dan voel je je echt op vakantie!

Mooie streek waar je veel prachtige oude stadjes en kastelen kunt bezoeken.

Heerlijke vakantie plek

Chris en Saskia van der werf
21-6-2017

We hebben genoten, eigenlijk alles perfect. De gastvrijheid van Cees en Anja is enorm. In het huis is alles aanwezig wat je nodig hebt voor een heerlijke vakantie. Je voelt je direct thuis, wij hadden prachtig weer en waren daardoor heel blij met het zwembad. In de omgeving kun je prachtige wandelingen maken, zo uit het huis vandaan het bos in. Verder is de Dordogne een prachtige streek en met de tips van Cees en Anja hebben wij volgens ons de mooiste plekjes gezien. Wij komen zeker terug. Chris en Saskia

Een verrassing

Fam. van der S
11-5-2016

Veel gehoord van onze reisgenoten die al vaker bij Cees en Anja komen. De Dordogne is een verrassing. Heerlijk weer, mooie omgeving, leuke stadjes, een markt en ga zo maar door. Kortom een goed adres voor uitstapjes. Verder is het eten in de streek ook zeer goed. Eten bij de boer is een beleving. Cees en Anja kennen de omgeving zo goed dat ze je overal wegwijs kunnen maken.

Voor herhaling vatbaar

Ellen
3-8-2015

Mooi huis, kindvriendelijk, zeer rustige omgeving, goed onderhouden zwembad. Cees & Anja zijn erg vriendelijk, maar dringen zich niet op, ze bezorgen de nodige info ivm wandelingen, restaurants en winkels in de buurt. Het centrum van Lalinde met bakker, slager, supermarkt,... is niet zo veraf (3 km). Veel mooie wandelingen in de buurt, heel wat mooie dorpjes te bezichtigen (oa Limeuil, Belvès, Monpazier). De mogelijkheid om bij Cees & Anja te eten is echt een aanrader, wij hebben er heel lekkere huisbereide pizza's gegeten (zie foto). Le chevalet heeft alle nodige voorzieningen (oa vaatwasmachine, aparte diepvries, wasmachine, wifi, satelliet TV, overdekt terras, heel veel speelgoed voor de kinderen). Wij verbleven er 1 week, maar aangezien het logement heel goed meegevallen is en er nog heel wat in de streek te bezichtigen valt, komen wij zeker nog eens terug!

Ontspannen en genieten op prachtige locatie

Gerard en Doris
14-7-2015

We hebben een heerlijke vakantie in één van de 2 vakantie woningen van Cees en Anja gehad. Les Magnacs is een prachtige plek in de Dordogne, gelegen tussen de plaatsen Bergerac en Sarlat. De vakantie woning Le Chevalet ligt met enkele andere woningen aan de bosrand in een heuvelachtige omgeving met uitzicht op het dal en biedt volop privacy. Ideaal voor mensen die een rustige vakantie willen doorbrengen maar evengoed toch de beschikking willen hebben over een aantal faciliteiten. De woning is van alle gemakken voorzien huishoudelijke apparatuur, wifi etc. We hebben tijdens onze vakantie enkele tropische dagen gehad en in het zwembad heerlijk kunnen afkoelen. Mede daarom is deze plek zowel geschikt voor rustzoekers als ook voor gezinnen met kinderen. De gastvrijheid van Cees en Anja en de idyllische locatie maakten dat we ons hier helemaal thuis voelden, een echte aanrader. Kortom, het was voor ons een vakantie die voor herhaling vatbaar is.

Heerlijke vakantie in de Dordogne

Van der Made
11-6-2015

Het vakantiehuis in Les Magnacs (dichtbij LaLinde) is een geweldige accommodatie. Van alle gemakken voorzien: veel ruimte binnen, veel ruimte om het huis (om te zonnen, en in de schaduw), groot overkapt terras, WIFI, NL-televisie, vaatwasser, wasmachine en een BBQ.

Les Magnacs is een klein groepje huizen aan de rand van het bos waar je 's avonds de hertjes in de tuin kan spotten. Omdat Les Magnacs boven op een heuvel is gesitueerd waait er ook vaak een verfrissend windje; aangenaam wanneer de thermometer op 30 gradC staat! Op het terrein van Cees en Anja is ook een zwembad + 2 'bakplaatsen' voor de echte zonaanbidders.

In de omgeving van Les Magnacs is veel te doen; voor de sportievelingen - fietsen, mountainbiken (VTT parcours loopt door Les Magnacs), wandelen, vissen, kanoën op de Dordogne. Voor de cultuur: veel leuke plaatsjes met een rijke history.

Cees en Anja zijn bijzonder klantvriendelijk, en als je wil serveren ze een heerlijke maaltijd voor je.

Voor kort of lang een uitstekende vakantieplek.

L de Keijser
30-9-2014

De ontvangst door Cees en Anja was buiten gewoon. Wij hadden op onze trekvakantie kontact opgenomen en gevraagd naar een overnachtingmogelijkheid en dat was mogelijk. Wat een mooie omgeving en met de tips van Cees kan je er prachtige toertjes maken. Het was er zo mooi en leuk dat wij er direct maar drie nachten zijn gebleven.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Le Chevalet in Lalinde (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Le Chevalet zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.