La Roque-Gageac (Dordogne)

We hebben een aantal aanbieders voor La Roque-Gageac (Dordogne) voor je op een rij gezet:

Reviews over La Roque-Gageac (Dordogne)

Een verassend dorpje met een fijne sfeer.

Els
    18-3-2017

Wij kwamen er toevallig langs en besloten de auto even neer te zetten. La Roque-Gageac is een van de mooiste dorpjes die wij in Frankrijk bezocht hebben. Het is een oud dorpje dat tegen een berg op is gebouwd. Je kunt er rondlopen in smalle straatjes, vergeet niet af en toe even stil te staan en naar achteren te kijken, want dan kan je wel eens iets heel moois over het hoofd zien. Er is ook een tropische tuin die bijzonder goed onderhouden is. Beneden aan de berg kun je er wat drinken of een boottocht nemen.

Gereisd Met jonge kinderen in Fri Jul 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Van alles te zien.

Pascal
    11-8-2013

Van prehistorie tot nu, alles is er te vinden: Domme, Castelnaud, Prehistopark, Site Troglodytique St-Christophe, Gouffre de Proumeyssac, ... La Roque Gageac is een wandelingetje waard. Zeker eens met de Gabare gaan varen (typische Dordogne boten). Ook is er lekker eten en goeie wijn: Foie Gras, Rillettes de Canard, Cassoulet, Bergerac wijn, Montbazillac, ....

Gereisd Met jonge kinderen in Tue Jul 23 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Niet meer op deze plek

yoyo
    8-8-2013

De ontvangst en vertrek was allerhartelijkst. Het is een mooie, grote camping. Alleen staat de stacaravan parallel aan een doorgaande weg en dat geeft veel lawaai, ook 's nachts. Daarnaast zijn de paden op de camping 's avonds niet verlicht en dan is het wel heel donker..... Het plaatsje zelf is erg toeristisch, maar schitterend. Heel leuk is ook een boottochtje te maken op de rivier de Dordogne. De omgeving is schitterend; Sarlat en Domme zijn vlakbij en daar moet je geweest zijn. Wij hebben 1x patat in het reataurant gehaald en dat smaakte prima. Verder iedere dag een stokbrood gehaald. Een supermarkt is op ongeveer 10 min. rijden. In Sarlat is een Lidl en een LeClerc.

Gereisd Met partner in juni 2013

Mooi pittoresk dorpje

bjorn_riviere
    9-7-2013

Dit prachtig dorpje dat op een bergwand is gebouwd is niet groot, maar zeker de moeite waard om te gaan bekijken. Loop zeker eens door de nauwe straatjes en maak de klim tot aan het kerkje, want het uitzicht is er prachtig. Dit is een plaatsje dat je moet gezien hebben tijdens je verblijf in de Perigord Noir.

Gereisd Met jonge kinderen in Sat Jun 29 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Blijft leuk!

rob-rck
    9-8-2011

Dit jaar Laroque-Gageac aangedaan met de kano. Om echt in de omgeving op te gaan, is het aan te raden om een kano of kayak te huren en te genieten van het prachtige groen en de mooie kastelen en dorpen langs de route. Wij hebben het gedeelte van Cenac naar St. Vincent de Cosse gedaan: een tocht van 14 kilometer langs Laroque-Gageac, Castelnaud-La Chapelle, Beynac en de bijbehorende kastelen (ook chateau LaCoste en Les Milandes zijn dan te zien). Deze route is het drukst bevaren, maar ook wel erg mooi. Laroque-Gageac blijft mooi om te zien. Chateau Malatrie is de blikvanger van het dorp.

Gereisd Met jonge kinderen in Fri Jul 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
La Roque-Gageac (Dordogne) scoort een 8,5 uit 10, op basis van 43 reviews