Vakantiehuis La Rhue

8.8Fantastisch

Frankrijk, Aquitaine, Jumilhac-le-Grand (Dordogne)

8.8Fantastisch

• 8.8Inrichting
  • 9.7Hoeveelheid ruimte

Vakantiehuis info

Meer vakantiehuis info

17 reviews over Vakantiehuis La Rhue

• 2018
    9Petra02-09-2018

Fijne, relaxte plek, goede sfeer, aanrader!

Nog nooit zijn wij twee keer naar dezelfde vakantieplek terug geweest. Dit jaar echter zijn wij voor de tweede keer op rij naar camping La Rhue in Jumilhac le Grande geweest. Wat een geweldige plek! Wat een fijne sfeer! Wat een goed concept! Wat een lieve mensen! Wat een heerlijk eten! En een uitzicht om wakker voor te worden! Groot grasveld, twee bomen met een oud bankje eronder waar je 's ochtends heerlijk je eerste kopje thee/koffie kunt drinken waarbij je uitkijkt over een dal met bossen. Alle plekken op het terrein (zowel huisjes als campingplaatsen) kijken hier over uit. Drie keer per week mogelijkheid om aan te schuiven aan lange tafel onder de Lindeboom voor een heerlijke maaltijd. Op zaterdagavond (kleinschalig) muziekavond met live muziek in "het café"(verbouwde schuur). Ook het zwembad ligt in een oude schuur waarvan het dak grotendeels ontbreekt. Eigenlijk doe ik met bovenstaande deze fijne plek nog tekort.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 2017
    9Lies02-08-2017

Rust in een fantistische omgeving

Bij aankomst op La Rhue voel je meteen de rust over je heen komen. Er is veel ruimte en een prachtig uitzicht vanuit de gîte 'La Dame Blanche'. Het zwembad is gewoon uniek en heerlijk om even in te verfrissen. Gezellig plekje in La douce France.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9Martin24-06-2017

Geweldige plek "op en top authentiek"

Een plek met karakter. Waar de tijd stil staat. Echte oude franse muren. Breeksteen op de muur. Schaduw van een grote boom. Verkoelend drankje. En het zwembad.

Gereisd met partner in juni 2017

• Oude reviews

9Judith18-08-2014

Fijne, relaxte en gezellige plek

Dit jaar zijn we voor de vierde keer op La Rhue geweest en voor de tweede keer in het huisje Cochon. Dit kleinste huis vinden we nog steeds ruim genoeg voor een gezin met drie kleine kinderen. Heerlijk koel binnen, veel privacy, kinderstoel aanwezig en de kinderen kunnen 's ochtends zelf de croissants en het stokbrood ophalen bij Kees. Ideaal dat je vier keer per week kunt aanschuiven voor een heerlijk uitgebreide maaltijd. Andere dagen is er friet of pizza. Als de kinderen te moe worden; het huisje is op babyfoonafstand. Het zwembad is prachtig gebouwd in de oude schuur en past qua formaat La Rhue. Wij gingen op de wat koudere dagen naar het grote en verwarmde zwembad in St Yrieix. Daar is een fijn babybadje, leuke baden binnen en buiten en een groot bad om baantjes te trekken. Er is ook een leuk zwemmeer met zandstrand in de buurt. Kortom: fijn huisje, mooie omgeving, lekker eten en een hele goede sfeer. Het goede Franse leven.

• 8Anne-Marij Merhottein17-08-2014

Heerlijke plek!

We hebben deze zomer genoten in een gite op de vakantieplek La Rhue in Jumilhac-le-Grand (Dordogne). Het is er genieten van rust, prachtige omgeving/natuur, de kinderen hebben veel gezwommen, geschommeld en er is genoeg gras om op te voetballen. Iedere ochtend haalden Kees heerlijke croissants en baguettes. De aanschuiftafel was ook een succes met de heerlijkte gerechten. En tenslotte genoten we van de live concerten. Dit alles en de gastvrijheid van Kees en Danielle hebben gezorgd voor een heerlijke vakantie!

• 9Tonny17-08-2014

Lekker rustige, fantastische plek

Dit jaar hebben we bij la Rhue gekampeerd, maar in voorgaande jaren hebben we ook regelmatig een huisje gehuurd. Beide manieren van overnachten zijn aan te raden bij la Rhue. Niet alleen de mooie plek, de rust, de mogelijkheden in de omgeving, de leuke bandjes in de 'salle de spectacle', de maaltijden (lekker) die Kees maakt, de andere medewerkers, Piep de kip, Ananas het konijn, het doorgaans lekkere weer, het zwembad, de huisjes, de houtkachels, etc... maar ook vooral het contact met eigenaren en andere gasten!

Gereisd met vrienden in juli 2014

• 10Eefje Brugman13-08-2014

Onze favoriete vakantieplek!

Voor de tweede keer op rij zijn we, mede op verzoek van de kinderen (13 en 7) weer naar La Rhue geweest. We hebben nu 2 van de 3 gites uitgeprobeerd en ze zijn allebei prima bevallen. Heerlijk koel bij warm weer, ruim, gezellig en van alle gemakken voorzien. Naast de heerlijke huisjes en campeerplekken, de mooie omgeving en de rust die je er vindt, komen we ook vooral naar La Rhue voor de sfeer, de gezelligheid en het lekkere eten aan de grote aanschuiftafel, het heerlijke zwembad (elke ochtend een paar baantjes) en het feit dat de kinderen het er zo fijn hebben met allerlei leeftijden door elkaar. Het muziekcafe is ook erg leuk , met elke keer weer bijzondere optredens. We komen hier zeker weer terug, al is het maar om het 3e huisje nog even uit te proberen. Echt een aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in januari 2014

• 10Janka12-08-2014

Super accomodatie in mooie landelijke omgeving!

Dit jaar zijn we voor de tweede keer naar La Rhue gegaan. Voor de mooie omgeving maar zeker ook voor de accommodatie. Na een gastvrij welkom van Kees en Danielle kom je snel tot rust op deze kleinschalige camping met ruime plaatsen of in een van de 3 sfeervol, in Franse stijl ingerichte gites. Een aantal avonden per week kun je mee-eten aan de gezellige aanschuiftafel samen met de andere gasten (heerlijk 3 of 4 gangen menu). Op zaterdagavond is er live muziek in de muziekschuur. Ook onze dochter van 12 heeft zich prima vermaakt met de andere kinderen en in het zwembad. De kinderen (van verschillende leeftijden) waren druk met het voorbereiden van een toneelstuk, uiteraard afgesloten met een optreden op het podium. La Rhue is een echte aanrader!

• 10Jolanda & Derk Jan12-08-2014

Super plek!!!

Wij zijn al meerdere keren bij La Rhue geweest. Vooral de rust en het prachtige uitzicht is fantastisch!!! Ook wanneer je met andere gasten praat is een veel gehoorde vraag ' hoe vaak zijn jullie hier al geweest?' Het mee-eten, de muziek in de schuur, zwembad in oude schuur maken dit tot een heerlijke plek! Voor kinderen is dit een ultieme plek om naar toe te gaan. Spelen met andere kids, trampoline en de dieren vinden ze helemaal leuk!!

• 9Jos Terschegget05-08-2014

Fantastique!

Deze zomer twee weken aangenaam verbleven in een van de prachtige gites 'cochon malicieux' op La Rhue. Heerlijk knus en toch zeer comfortabel. De bedstee was een bijzondere ervaring en sliep geweldig! Onze dochter (5) was minstens zo enthousiast over deze vakantielocatie: vanwege het grote aantal Nedelandse en Vlaamse kinderen om mee te spelen en door de aanwezigheid van een heerlijke zwembad. Daarnaast valt er op het terrein voldoende te beleven. Het muziekpodium 'salle de spectacle' en het gezamenlijk eten aan de lange tafels op de binnenplaats bieden hebben ons verblijf aangenaam verrijkt. Er hangt een zeer goede sfeer op La Rhue wat een absoluut de verdienste is van de persoonlijke en relaxte benadering van eigenaren Kees en Danielle. Ronduit een fantastische vakantie!

Gereisd met jonge kinderen in januari 2014

1 tip over Vakantiehuis La Rhue

• Fam. Polling, 18-06-2012

Historisch stadje St. Yrieix (15 km), het kasteel van Jumilhac (4 km) recreatiestrandje aan meer in Rouffiac (10 km)

0 vragen over Vakantiehuis La Rhue

Vakantiehuis info