Camping La Chatonnière

41 reviews over Camping La Chatonnière in het Nederlands

Aanrader!

Eva
13-8-2018

Een ontzettend mooie, groene & rustige camping. De plaatsen zijn groot en beschut. Het sanitair is schoon en de douches werken super. Er is de mogelijkheid om in de ochtend brood te krijgen bij de receptie, de bakker uit het dorp brengt deze elke ochtend. Ook kun je in de avond heerlijke pizza e.d. krijgen welke worden gemaakt door de eigenaar. De eigenaren zijn vriendelijk, geven tips en zijn dagelijks aanwezig bij de receptie. Pluspunt; er wordt rekening gehouden met het milieu (afvalscheiding, zonnepanelen). Enige nadeel wat betreft ons, is dat er niet veel zwemmogelijkheden zijn. Er is een riviertje met een strandje, maar de rivier is ondiep waardoor je hier niet in kan zwemmen. Wel voldoende zwemmogelijkheden buiten de camping. Absoluut een aanrader!

Niet voor herhaling vatbaar

Colette
3-9-2017

De camping is mooi gelegen, maar daar is ook alles mee gezegd. Zwemmen is onmogelijk omdat het water ijskoud is (en we zijn gewend in NL in koude rivieren te zwemmen).

Eigenaren zijn op zich best aardig, maar het leek alsof alles te veel was gevraagd. Wij voelden ons niet erg welkom. Er ging bijvoorbeeld veel gezucht aan vooraf als we wat te eten (wat wel heel lekker is) wilden bestellen. Alsof ze er niet zoveel zin/energie meer voor hebben. Camping wordt gedomineerd door heel veel kinderen. Voor hen is het leuk, niet echt voor volwassenen.

Sanitair was een paar jaar geleden waarschijnlijk nog 'schitterend', zoals ik hier eerder las. Nu stinkt het consequent bij de toiletten en zijn er vieze wc-borstels.

Omgeving is mooi wat betreft natuur, het kasteel is aardig. De grotere steden Perigueux en Limoges liggen op 1 uur rijden. Dorpje Brantome is ook leuk.

Prachtig gelegen langs riviertje

Sonja
27-8-2017

Mooi gelegen camping tussen bossen. Heerlijk rustig. Riviertje was kleiner dan verwacht, maar kwam schijnbaaf door droogte. Vriendelijke uitbaters. Campinggasten vooral Nederlanders en Belgen. Weer viel helaas wat tegen. Doordat de camping op circa 240m hoogte ligt en tussen bergen/bossen wat koeler en vochtiger. heerlijke pizza's en burgers (ook vega) gemaakt door eigenaar Bob echt een aanrader. Wel ver van meeste highights in Dordogne.

Prachtige camping!

Familie Oosting
22-8-2017

Wij hebben bijna drie weken genoten van een heel fijne vakantie op camping La Chatonniere van Bob en Erna. Mooie opzet en aanplant, prachtig zandstrandje voor de wat kleinere kindjes en avontuurlijk meertje, springrotsblok en struinbos voor de wat oudere kinderen. 's Nachts een oase van stilte, op wat roofvogel en uilengeluiden na :-). Heerlijk verse broodjes en andere handige boodschapjes (gastank, verse eitjes & komkommers, pizza & patatjes) te krijgen bij de receptie. De service van de 'wisselcaravan' was voor ons, met een katoenen tent die graag droog mee naar huis gaat, een enorme uitkomst! Ik zou La Chatonniere zeker aanraden voor gezinnen met kinderen in de leeftijd van 3 tot 12 jaar!

Heerlijke vakantie gehad midden in de natuur

Familie van den Hoven
31-7-2017

Prima camping, alles is goed geregeld en als er iets anders moet denken Erna en Bob met je mee.

Jonge kinderen kunnen zich prima vermaken met spelen in en rond de rivier (zandstrandje direct aan de camping).

Wegens het ontbreken van disco en animatieteam (wat voor ons een enorm plusplunt was!) kan de camping wat saai overkomen op wat oudere kinderen (vanaf een jaar of 12).

Het sanitair is prima in orde en wordt netjes schoongehouden.

Bij de camping receptie kan je brood (en lekkere franse broodjes!), pizza, patat en snacks bestellen waardoor je niet voor alle boodschappen naar het nabijgelegen stadje hoeft te gaan.

Rust en schitterend sanitair

Leo
2-10-2016

Prachtig sanitair. Ook voor gehandicapten. Vriendelijke eigenaren. Flinke plaatsen, maar ook enige kleinere. Was eind juni wel heel erg rustig. Geen last van verkeer.

Lawaaierige camping, niet voor peuters

Gerard
4-9-2016

Deze camping viel ons tegen. We vonden hem lawaaierig, vaak tot 23.30 kabaal van pimpelende campinggasten en schreeuwende kinderen in de douches.

Onze peuter van 2,5 was eigenlijk te klein. De meeste kinderen waren ouder. Verder vonden we de plekken wat propperig aandoen, met heggen om elke plek (hangt ook af van staplek).

De eigenaren waren vriendelijk, sanitair schoon, prima voorzieningen. Piepklein strandje was leuk, wel vaak overvol en zeer koud water.

Al met al: als je van stilte en rust houdt ('s avonds), moet je hier absoluut niet heengaan Als je wat oudere kinderen hebt en rust geen prioriteit heeft, is dit een prima camping.

Dit deel van de Dordogne is prachtig, mooi wandelen, fietsen etc.

Joli camping au bord de la rivière

Caro
10-8-2016

Joli camping avec pas mal d'emplacements au bord de la rivière. Camping familiale. Proprietaires sympathitiques.

Beau château à visiter au village. Pas mal de services au camping, pain, dépannage, location canoés... Sanitaires très propres. Seul petit bemol beaucoup de cris d'enfants.

Mooie camping voor kleine kinderen, veel Ned.

Fam. Peelen
16-8-2014

Wij verbleven een week in augustus 2014 op deze camping. Prachtige plek, direct aan de rivier, mooi uitzicht, rustige camping. Ideaal, dachten we, maar wat ons tegenviel was dat er echt alleen maar Nederlanders op deze camping staan, met tenten en vouwwagens, en dat er heel veel heel kleine kinderen waren. Die zich prima vermaakten, maar onze, iets oudere, kinderen konden wat moeilijk hun draai vinden, er wordt niets georganiseerd op de camping en het water van de rivier vonden ze erg koud en was ook door de verschillen in diepte wat lastig om in te zwemmen. Toch een fijne week gehad, met leuke uitstapjes, een prachtige wandeling om het dorp, geweldig schoon sanitair en aardige eigenaren.

Mooi gelegen familiecamping

Fam. Hageman
6-8-2014

Ruim 2 weken op deze leuke camping gestaan met onze kinderen van 10 en 8 jaar oud. Vriendelijke en behulpzame eigenaren. Wij stonden met onze tent direct aan de rivier en hadden een heel ruime plek. Sanitair was keurig verzorgd en voldoende toiletten en douches. Elke ochtend heerlijk vers brood dat je elke dag bij de receptie kunt bestellen. In het plaatsje zelf is weinig te beleven. Er is een kleine supermarkt in het dorp en die is behoorlijk prijzig. Voor boodschappen moet je een stukje verder rijden naar St Yriex daar is een Intermarche, Lidl, Hyper casino. Bij de receptie kun je een ticket voor internet kopen maar bij de rivier heb je nauwelijks verbinding en moet je naar "boven" lopen voor een snellere verbinding. 's avonds is het erg donker op de camping dus een zaklamp is aan te raden. De kinderen hebben heerlijk gezwommen, en gevist (moet je officieel een visvergunning voor hebben). Kano's kun je bij de receptie huren en is erg leuk om te doen. We hebben een top tijd gehad.

ANWB camping

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Chatonnière in Jumilhac-le-Grand (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Chatonnière zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Chatonnière scoort een 8.28 uit 10 op basis van 41 reviews.