Camping La Chatonnière

Camping La Chatonnière
7,7

44 reviews over Camping La Chatonnière in het Nederlands

Heerlijke plek tijdens onze vakantie.

Jolanda en Hans
4-9-2019

Prachtige, goed verzorgde, terassencamping, veel groen met voldoen de bomen voor schaduw, onze hond was welkom. Wij huurden een hoger gelegen mobile home met uitzicht op het riviertje waarin twee beverratten wonen (nee, zijn géén ratten!!). Mooi gelegen en heel stil. Het was ook einde van seizoen, sluit op 7-9. Nieuwe Franse eigenaars eerst wat zakelijk, maar vriendelijke mensen. Goed restaurant, bakker, kleine supermarkt en prachtig kasteel in het dorp. Voor overige zaken is auto een must. Minpunt: gratis WiFi voor 10 minuten per dag, rest bijkopen. Waterkoker ook alleen te huur. Weg naar het dorp vonden wij nogal een klimsen niet geheel ongevaarlijk.

Het was ok, zou niet nog eens terug gaan

katrien
23-8-2019

Camping terrein is erg mooi. Grote plekken in de schaduw. Bij het boeken contact met eigenaren gehad. Dit was erg fijn en waren vriendelijke mensen. Camping is overgenomen door Fransen. Zij zijn weinig gastvrij. De charmante dingen (zoals de varkens voeren, eieren rapen etc.) zijn er ook niet meer. Dit is jammer. Zwemwater is handig voor kleine kinderen maar wel erg goor door de bomen (dikke laag blubber). Desondanks heeft onze zoon er lekker in gespeeld. Sanitair is schoon en netjes en voorzien van een kinderbad!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2019

Genoten op deze groene kindvriendelijke camping!

Marcia
23-8-2018

Fijne, kleine, groene camping. De plekken zijn prima, met genoeg schaduw. Er is een leuk klein zandstrandje wat ideaal was voor onze kinderen (van 2,5 en bijna 5 jaar oud). Elke ochtend vers brood (vantevoren te bestellen). En je kan lekkere pizza (zelfgemaakt door de eigenaars) bestellen. Vriendelijke eigenaars.

Prima

Jasper
16-8-2018

Prachtige camping aan klein riviertje de Isle. Ideaal voor kleine kinderen. Ruime plekken. Vriendelijke ontvangst.

Gereisd Met jonge kinderen in Sat Jul 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Aanrader!

Eva
13-8-2018

Een ontzettend mooie, groene & rustige camping. De plaatsen zijn groot en beschut. Het sanitair is schoon en de douches werken super. Er is de mogelijkheid om in de ochtend brood te krijgen bij de receptie, de bakker uit het dorp brengt deze elke ochtend. Ook kun je in de avond heerlijke pizza e.d. krijgen welke worden gemaakt door de eigenaar. De eigenaren zijn vriendelijk, geven tips en zijn dagelijks aanwezig bij de receptie. Pluspunt; er wordt rekening gehouden met het milieu (afvalscheiding, zonnepanelen). Enige nadeel wat betreft ons, is dat er niet veel zwemmogelijkheden zijn. Er is een riviertje met een strandje, maar de rivier is ondiep waardoor je hier niet in kan zwemmen. Wel voldoende zwemmogelijkheden buiten de camping. Absoluut een aanrader!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Niet voor herhaling vatbaar

Colette
3-9-2017

De camping is mooi gelegen, maar daar is ook alles mee gezegd. Zwemmen is onmogelijk omdat het water ijskoud is (en we zijn gewend in NL in koude rivieren te zwemmen). Eigenaren zijn op zich best aardig, maar het leek alsof alles te veel was gevraagd. Wij voelden ons niet erg welkom. Er ging bijvoorbeeld veel gezucht aan vooraf als we wat te eten (wat wel heel lekker is) wilden bestellen. Alsof ze er niet zoveel zin/energie meer voor hebben. Camping wordt gedomineerd door heel veel kinderen. Voor hen is het leuk, niet echt voor volwassenen. Sanitair was een paar jaar geleden waarschijnlijk nog 'schitterend', zoals ik hier eerder las. Nu stinkt het consequent bij de toiletten en zijn er vieze wc-borstels. Omgeving is mooi wat betreft natuur, het kasteel is aardig. De grotere steden Perigueux en Limoges liggen op 1 uur rijden. Dorpje Brantome is ook leuk.

Gereisd Met vrienden in augustus 2017

Prachtig gelegen langs riviertje

Sonja
27-8-2017

Mooi gelegen camping tussen bossen. Heerlijk rustig. Riviertje was kleiner dan verwacht, maar kwam schijnbaaf door droogte. Vriendelijke uitbaters. Campinggasten vooral Nederlanders en Belgen. Weer viel helaas wat tegen. Doordat de camping op circa 240m hoogte ligt en tussen bergen/bossen wat koeler en vochtiger. heerlijke pizza's en burgers (ook vega) gemaakt door eigenaar Bob echt een aanrader. Wel ver van meeste highights in Dordogne.

Prachtige camping!

Familie Oosting
22-8-2017

Wij hebben bijna drie weken genoten van een heel fijne vakantie op camping La Chatonniere van Bob en Erna. Mooie opzet en aanplant, prachtig zandstrandje voor de wat kleinere kindjes en avontuurlijk meertje, springrotsblok en struinbos voor de wat oudere kinderen. 's Nachts een oase van stilte, op wat roofvogel en uilengeluiden na :-). Heerlijk verse broodjes en andere handige boodschapjes (gastank, verse eitjes & komkommers, pizza & patatjes) te krijgen bij de receptie. De service van de 'wisselcaravan' was voor ons, met een katoenen tent die graag droog mee naar huis gaat, een enorme uitkomst! Ik zou La Chatonniere zeker aanraden voor gezinnen met kinderen in de leeftijd van 3 tot 12 jaar!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2017

Heerlijke vakantie gehad midden in de natuur

Familie van den Hoven
31-7-2017

Prima camping, alles is goed geregeld en als er iets anders moet denken Erna en Bob met je mee.

Jonge kinderen kunnen zich prima vermaken met spelen in en rond de rivier (zandstrandje direct aan de camping). Wegens het ontbreken van disco en animatieteam (wat voor ons een enorm plusplunt was!) kan de camping wat saai overkomen op wat oudere kinderen (vanaf een jaar of 12).

Het sanitair is prima in orde en wordt netjes schoongehouden. Bij de camping receptie kan je brood (en lekkere franse broodjes!), pizza, patat en snacks bestellen waardoor je niet voor alle boodschappen naar het nabijgelegen stadje hoeft te gaan.

Rust en schitterend sanitair

Leo
2-10-2016

Prachtig sanitair. Ook voor gehandicapten. Vriendelijke eigenaren. Flinke plaatsen, maar ook enige kleinere. Was eind juni wel heel erg rustig. Geen last van verkeer.

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Chatonnière in Jumilhac-le-Grand (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Chatonnière zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.