Camping Le Village Western

Camping Le Village Western
8,9

We hebben een aantal aanbieders voor Le Village Western voor je op een rij gezet:

20 reviews over Camping Le Village Western in het Nederlands

Yso,
19-8-2018

Azulnoth,
19-8-2018

seb,
18-8-2018

D-reizen

Ik zou zo weer terug willen !

Leo,
28-7-2018

Goed uitgeruste camping die niet te druk is, zelfs in de maand juli. Een aanrader !

Gereisd met partner in juli 2018

Grote plek sanitair beneden alle peil

Mark,
13-8-2017

Ruime, nee zeer grote plek.

Sanitair slechts, geen warm water, geen wc brillen geen toiletpapier maar wel meer dan 60 euro per nacht rekenen. Als u enkel jaren naar Spanje en Duitsland geweest bent dan ben je een dergelijke camping niet meer gewoon. Was dat gemiddelde van meer dan een 8 weg komt is mij werkelijk een raadsel.

Zou best wat moois van te maken zijn maar was nu beneden alle peil.

Zijn na 2 dagen weer vertrokken.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Prachtige ligging - matige faciliteiten

Patricia Beks,
9-8-2017

Pluspunten: prachtige kampeerplaats aan de rand van het bos! Rustig, veel ruimte. De ligging nabij het meer, Hourtin Plage, Lacanau en bordeaux is perfect! Toch zouden wij niet terug gaan naar deze camping om de volgende minpunten: - de douches: sterke wisseling in temperatuur van het water wat als volwassene prima is maar met klein kind toch lastig als het water steeds verspringt van ijskoud naar heel heet. Er werd veel gepoetst in het sanitair gebouw maar toch een sterke urine lucht. 1 dag geen water in het sanitair gebouw terwijl mensen wel de toiletten bleven gebruiken ... Een wasje draaien was een dagtaak omdat er te weinig wasmachines zijn en mensen met wastassen om de machines heen cirkelen om plekje te bemachtigen. Het echte camping gevoel ontbreekt. Daarvoor gingen we naar de naastgelegen camping (live music etc). WiFi op hopeloos. Het restaurant slecht. Netjes maar eten matig. Pizzeria hebben we een keer geprobeerd maar pizza's waren op. Rij voor check out 50 minuten..

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Weinig service voor veel geld

Wilma,
8-8-2017

Camping met zeer ruime plek, maar dat was voor ons ook ongeveer het enige positieve. Er zijn geen toiletbrillen, geen wc papier en niet alle prullenbakken op de toiletten hebben een deksel ( degene die wel een deksel hadden, moest je met de hand openen) Toiletgebouw is gemengd, waarbij douches, toiletten en wasbakken allemaal in één ruimte zijn. In de drie dagen dat wij er waren geen enkele warme douche kunnen nemen ( niet ' avonds, niet 's middags) en ook afwassen moest met koud water. WiFi werkte niet. 's Avonds muziek tot middernacht ( als het op eigen camping al eerder stil was, dan alsnog van de buurtcamping). Voor dit alles ( of het ontbreken ervan) moesten we €60 per nacht betalen met 5 personen...

Hourtin-plage is 10 minuten rijden. Gratis parkeren, geweldige golven en bewaakt strand.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Geweldige camping, leuke animatie, informatief, Veel geleerd. Ruim opgezet met buitenritten voor kleine kinderen! Aanrader!,

Gereisd anders in augustus 2017

Geweldige plek!

Yone van Beek
5-8-2016

Mooie camping, rustig, geheel in Western stijl, leuk, niet storend. 90% Fransen op de camping, vinden wij prettig. Vlakbij Hourtin Plage (15 minuten met de auto) en Lac du Hourtin (15 min lopen).

Animatie voor kinderen ook in het Frans maar voor mijn dochter geen bezwaar. Restaurant is heel goed, pizzeria minder.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Hele leuke camping in een fantastische streek

Edwin van Leeuwen
23-7-2016

De Aquitaine is een leuk gebied om naar toe te gaan. Mooi gelegen aan fantastische stranden. Camping Le Village Western is mooi gelegen op loopafstand bij een binnenmeer (met zandstrand) en 10 km van het 'echte' strand van de Atlantische Oceaan. Je kunt daar met de auto naar toe en toen wij er waren (2e week juli 2016) was er meer dan voldoende gratis parkeerplaats. Vanaf de camping kun je leuke uitstapjes doen naar de Medoc (wijnstreek), Bordeaux, Arcachon, Dune de Pilat en natuurlijk de mooie stranden.

De camping zelf is geweldig. Alles is in een Western-stijl gebouwd wat het voor de kinderen extra leuk maakt. Met een grote manege op de camping met (zeer) goed verzorgde paarden. Het sanitair is nieuw en schoon. Je kunt op de camping elke ochtend vers brood halen en in het dorp zit een ALDI-supermarkt voor je dagelijkse boodschappen (7 minuten met de auto). Toen wij er waren stond de camping absoluut niet vol. Er waren heel weinig Nederlanders (voornamelijk Fransen). Ze hadden geen Nederlandse animatie, maar ze doen wel hun best om het voor Nederlandse kinderen ook uit te leggen.

De activiteiten gaan in de avond soms wat lang door, maar dat brengt anderzijds ook wel de nodige gezelligheid met zich mee. Wij waren hier met onze eigen caravan, maar er zijn ook veel verschillende huuraccommodaties. Het is een relatief kleine camping. De kampeerplaatsen hebben veel gras liggen en zagen er goed uit. De waterpunten op de camping zouden beter kunnen, dat liet wat te wensen over. Het zwembad is ok, maar ook niet meer dan dat. Anderzijds is het misschien daarom juist leuker om naar het meer of de zee te gaan waar meer waterpret is te beleven.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Village Western in Hourtin / Hourtin-Plage (Gironde), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Village Western zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.