Camping Chateau Guiton

Camping Chateau Guiton
8,1

20 reviews over Camping Chateau Guiton in het Nederlands

La vie de château : art et savoir vivre nu

Signé Matmale
14-8-2018

Château Guiton. Le naturisme, c’est leur domaine et la châtelaine Marie Ange sait recevoir. Art et savoir : art de vivre et savoir vivre nu. Avons loué le Cube, multiplié les plaisirs et les rencontres, et pris racine cubique une semaine. Chien et chat bienvenus. Balade sur le domaine, lecture, musique, bronzage, piscine, dégustation, animation... La vie de château à portée de bourses...

Een mooie camping in een schitterende omgeving met vele mooie stadjes, Bordeaux en veel natuur. De camping heeft mooie schaduwrijke plekken en een prachtig zwembad. Brood, wijn, snacks en ijsjes zijn op de camping te krijgen. Er is een lijst met restaurants in de omgeving en soms is er een gezamenlijke maaltijd.De eigenaren zijn betrokken, vriendelijk en behulpzaam. Het sanitair is schoon, maar geïntegreerd antieke bijgebouwen,hetgeen niet optimaal is, maar niet hindert.

Voor een rustige vakantie met vele uitstapjes en wandelingen,ideaal.

Gezellige camping

Ria
18-7-2018

Deze camping zou ik zeker aanraden! Heerlijke rustige, gezellige camping op niet al te grote afstand van Bordeaux. Mooie grote plaatsen en goed onderhouden. Het zwembad en gratis wifi zijn erg fijn. Bezoek aan St. Emillion is een aanrader! Veel Nederlanders, maar ook wel Fransen.

Mooie- goede -schone en gezellige kleine camping

Albert/lenny
17-7-2018

Deze naturisten camping is Top, niet groot maar dat maakt hem zo intiem en fijn. Het zwembad is heerlijk en het sanitair is goed en clean. Ook de gezamelijke maaltijden zijn super. Hier leer je andere mensen kennen en er komen zelfs vriendschappen uit voort. De eigenaren zijn leuke mensen en zijn ,terecht trots, op hun paradijsje.

Wij zijn het dan totaal oneens met de negatieve review. Volgens mij zijn zij Geen naturisten en horen zij thuis in een Hilton of andere lux hotel.

Dan ook nog een kleine maand op deze camping te verblijven en dan achter je veilige computerplek zo iets neer te zetten.

Wij zijn al diverse keren eerder op Guiton geweest maar voor ons blijft het een topper en een idyllisch plekje in frankrijk.

Twee vriendelijke en gastvrije dames.

Andries
15-7-2018

Wij verbleven in de gerestareerde Pigeonnier op Chateau Guiton. Een heel bijzonder onderkomen op deze prachtige camping met een groot terras onder de oude notenboom. Een aanrader voor wie geen tent of caravan heeft.

Genieten in de tuin van een oud wijnchateau

dirk & chris
11-7-2018

Een kleine gemoedelijke camping midden in de wijngaarden met ruime plaatsen, goeie mix aan tenten, campers en caravans. Gasten van verschillende nationaliteiten. Beperkt gevarieerd aanbod voor het huren van accommodatie: ingerichte tent, een mobilhome, de “kubus”, of een gîte in de gebouwen rond het chateau.

Het is aangenaam zitten bij de tent, in de tuin of aan het zwembad.

Basic maar keurig en net sanitair.

De eigenaars drukken een eigen warme stempel op het domein waardoor de plek sfeer en authenticiteit uitstraalt: een gemoedelijke, hartelijke en open sfeer, een smaakvolle inrichting, een artistieke toets hier en daar, een glaasje en een praatje in de schaduw onder de boom op een oude smeedijzeren bank met heerlijke kussens, samen pizza’s bereiden en smullen aan de lange houten tafels bij de zelfgebouwde pizza-oven, spelletjes of creatief atelier voor de kinderen, een gezellige avond die steevast eindigt met een sfeervol kampvuur.

Kortom, even leven als God in Frankrijk, ver weg van alle toeristische drukte en entertainment, zelf je vakantie maken.

Als we in de buurt zijn, komen we hier telkens weer graag langs!

Prachtige sfeervolle rustige camping

Tanja
11-7-2018

We komen al jaren op deze heerlijke camping, midden tussen de wijngaarden. Sfeervol aangelegd rondom een oud wijnchateau. Kampeerplekken tussen de bomen naast het chateau, zowel schaduwplekken als zon. Sanitair is in de oude bijgebouwen. De eigenaars zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. De aankleding van het terrein is in Franse sfeer, met hier en daar een kunstobject van Marie Ange. Af en toe een gezamenlijke maaltijd aan lange tafels, bijzonder gezellig.

Een prachtige plek om tot rust te komen, bv met een koud rosé'tje (te koop bij de receptie) naast het zwembad. De uitdrukking 'leven als een god in Frankrijk' is hier uitgevonden.

Grote teleurstelling!

Ria en Marc
20-9-2017

Positief: de volledige rust in het groen en het prachtige mooie zonnige weer! Camping ligt dichtbij een mooie fietsroute, wat we als een pluspunt beschouwden!

Negatief: het hele domein is onderkomen en verwaarloosd, erg jammer, want het zou een prachtcamping kunnen zijn.

Het is nu zeker geen ster waard, laat staan 3!

De foto's op de website dateren beslist van veel jaren geleden, Wat we zagen is echt vergane glorie!

Ondanks de tekst op de website is er geen winkeltje, geen activiteiten en sauna wordt niet opgestookt!

Dit is de duurste naturistencamping die wij sinds onze jarenlange vakanties in Frankrijk bezochten, maar we komen hier nooit meer! Isabelle is niet vriendelijk en zeer afstandelijk, Filip daarentegen is erg hulpvaardig, waar nodig!

's Avonds branden er 2 lampjes op de hele camping, terwijl de ondergrond zeer ongelijk is door wortels en boomstronken. Echt onveilig, mede ook doordat de schaarse verlichting soms om 22u00 werd uitgedraaid!

Het sanitaire gedeelte is volledig vervuild en onhygiënisch en wordt beslist niet iedere dag schoongemaakt.

Vuilbakken in toilet en doucheruimten worden weinig of niet geleegd. Alles is oud, versleten en/of stuk.

Het zwembad is verwaarloosd en zeker niet proper, op de bodem liggen bladeren en ik zag ook een dode muis in het water! Verschillende tegels rondom het zwembad liggen ongelijk en los en zijn gevaarlijk ivm kans op struikelen. Voor de kinderen staat er een speeltoestel met schommel, maar de ondergrond zijn kiezelstenen en zeer ongelijk, wat onveilig en zelfs gevaarlijk is.

Ontspannen op een authentieke plek.

Marieke en Don
17-9-2017

Eenvoudige, gezellige naturistencamping met Philippe als bereidwillig middelpunt.

Un petit paradis

Martine
7-9-2016

Un vrai petit paradis. Des grands emplacements avec de grands arbres, une très piscine et un accueil chaleureux d'Isabelle et Philippe.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Chateau Guiton in Frontenac, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Chateau Guiton zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Chateau Guiton scoort een 8.11 uit 10 op basis van 20 reviews.