Camping Les Valades

8.7Fantastisch

Frankrijk, Aquitaine, Coux-et-Bigaroque (Dordogne)

8.7Fantastisch

• 6.8Eetgelegenheden
  • 9.1Staat v/h sanitair

Meer camping info

Kindvriendelijke camping Les Valades ligt in de Dordogne. Op deze camping vind je ruim opgezette plaatsen, een schoon meer om in te zwemmen, een verwarmd buitenbad en een kinderbadje. De camping is omringd door mooie natuur, waardoor er in de omgeving genoeg te doen is. De grotten, kastelen en de plaats Sarlat zijn het bezoeken waard.

113 reviews over Camping Les Valades

• 10Fam. Heeling17-10-2020

Prachtige camping!

Zeer goed onderhouden, ruime en nette camping. Veel groen, rust en privacy in een prachtige omgeving, waarin veel te beleven is. De zwemgelegenheden, zowel het meer als ook de zwembaden, zijn ruim voldoende. Fijne kleinschalige kinderanimatie. De eerste helft van de vakantie hebben we met onze tent op een XL privilege plek gekampeerd. De naam doet de plek zeker eer aan. We hebben vooral gebruik gemaakt van het nieuwe sanitair bij het zwembad, wat goed werd schoongehouden. Tweede helft van de vakantie hebben we een huisje bij het meer gehuurd ivm ziekte van een van onze kinderen. Het huisje was van alle gemakken voorzien en heeft een knusse uitstraling. De eigenaren hebben we leren kennen als vriendelijke en behulpzame mensen. Kosten noch moeite werden door hen gespaard om ons te helpen om de juiste medische zorg voor ons kind te krijgen. Hartverwarmend. Echter was de camping zonder deze hulp ook al een dikke 10 waard!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2020

• 9Familie vd Reis23-08-2020

Heerlijke rustige camping

Nette schone, rustige camping. Goede verhouding tussen het camping gedeelte en de bungalows die verhuurd worden. Nadeel is als je je plek boven aan toegewezen krijgt, dat je een flink eind moet lopen naar het zwembad, zwem- en vismeer toe... terug is dan nog erger want dan moet je tegen een flinke bult lopen...ach zo doe je ook nog wat aan je conditie ;-).

Het brood wat op de camping verkocht wordt vonden wij niet lekker. Smaken verschillen.

Er is genoeg te doen in de omgeving. Zwemmen in de Dordogne, kano varen en naar het klimbos bij Sarlat. De marktjes in Le Bugue en Sarlat zijn ook erg leuk om te bezoeken.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2020

• 8Els van der Meer11-08-2020

Enorm ruime camping

We hadden een kampeerplaats in het bos, met veel schaduw en ook zon. We stonden dichtbij het sanitairgebouw, de zwembaden en het meertje. Ver weg van de receptie waardoor brood halen 's morgens een wandeling van 20 minuten vereiste, waarvan de heenweg een stevige klim. De camping is mooi aangelegd, met enorm veel ruimte, een uitgestrekt park. Sanitair was erg schoon en goede coronamaatregelen (mondkapje in receptie, frequente schoonmaak van sanitair en ligbedden en overal desinfectans beschikbaar). Wij vonden het een mooi verzorgde camping maar door de enorme ruimte en uitgestrektheid niet heel gezellig of sfeervol. De campinggasten en bewoners van verhuurobjecten waren vooral op zichzelf. We misten daarbij de gezelligheid van een wat compactere camping. Maar op zich een prachtig aangelegd park en goed verzorgd. Overdekt zwembad was lekker op de wat koelere dagen, combi zwembaden en meertje was heerlijk. Drukte verspreidt zich dan.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2020

• 6Douma24-07-2020

Plek fijn, huisje minder

Vip lodge was minder dan verwacht helaas. Houtje touwtje. Na uur uur splinters in voet en bij kinderbed in hand. Keukenkastjes niet helemaal open, lade keukenspullen valt eruit. Bed heel smal en hard. Volle zon op terras, werd bloedheet, maar geen boom of parasol. Dus binnen in de airco met deuren dicht of verkassen naar een boom met alle meubels. Metalen dakje zo gehorig,dus elke dag 6 uur wakker van vogels op het dak. Klonk erg door. Oordoppen meenemen! Gemeld bij eigenaar, die moest lachen, ja het huisje is van hout, dan moet je op zoek naar pvc. Park was prachtig, kamperen is er heel fijn, ruimte enorm, zo groot dat contact maken met andere kinderen vanuit de vip lodge niet snel ontstond. Brood vond niemand er te eten. Winkeltje niks te koop. Geen trampoline in het meer, wij hadden begrepen dat alleen opblaasspeelgoed niet mocht vanwege Corona. Vip lodge geen aanrader maar kamperen is er erg fijn.

• 1Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2020

• 8Dimitry19-07-2020

Voor herhaling 1 van de jaren

Topcamping veel ruimte en rust

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2020

• 2019
    9fam Roding01-09-2019

Heerlijke camping. Ruimte, rust, reinheid maar ook

Wat een fijne camping, alles lijkt hier te kloppen. De balans tussen rust en reuring is hier heel goed in orde. Voor onze 3 kids (4,6,9) meer dan voldoende te doen, we hebben ze amper gezien. Het terrein en sanitair wordt goed onderhouden en is dit in orde. Als je dan een op of aanmerking moet maken .... dan is het de kwaliteit van het restaurant en de kleine kakkerlakjes (maar dat heb je tussen de bomen op een natuurcamping, een spuitbus bij het naar huis gaan doet wonderen.)

Kortom echte aanrader, je zult hier met jonge kinderen echt een top vakantie hebben.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Esmee21-08-2019

Prachtige camping, elke dag keurig onderhoud. Erg rustig maar wel gezellig! Mooie omgeving, alles wordt goed bijgehouden, vriendelijk beheer. Helemaal tot rust gekomen, prachtig vismeer, volgend jaar weer!

• 10Arien19-08-2019

Geweldig!

In 1 woord GEWELDIG! Tot nu toe de mooiste camping waar we geweest zijn. We zaten 2 weken in een safaritent. Prachtige tent met een geweldig uitzicht op het meer. In 1 cabine een stapelbed + een 1 pers. bed en in de andere cabine een 2 pers. bed. Keukentje met koelkast met vriesvak aanwezig. En een vaste BBQ naast de tent. Sanitair was prima en wordt meerdere keren per dag schoongemaakt. 3 zwembaden, waarvan 1 overdekt en verwarmd. De andere 2 zijn buitenbaden, waarvan 1 peuterbad en 1 dieper bad. Het meer was ook top! Lekker zwemmen, trampoline midden op het meer, kano's die je mag gebruiken en je kan er prima vissen. Camping ligt in een mooie omgeving. Veel te doen en te zien binnen een half uur rijden. Zoals Sarlat, Beynac, Limeuil, de markt op zondag in Saint Cyprien, en grotten en kastelen. Wij komen hier zeker nog eens terug!

• 9Eetgelegenheden

• 9MtH16-08-2019

Deze camping gun je iedereen!

Er zijn diverse staanplaatsen, de XL-plaatsen zijn erg zonnig, de aangeplante bomen moeten nog wat groeien. Verder zijn staanplaatsen tussen de bomen en grote plekken met prive sanitair. De camping is ruim opgezet en er heerst een fijne sfeer. Vooral voor gezinnen met kinderen tot een jaar of 12 is dit een geweldige camping. 's Morgens zijn er knutselactiviteiten van 10.00 tot 12.00 uur. Er zijn 3 zwembaden en een meer waarin je kunt zwemmen, vissen of met de gratis kano's een rondje kunt varen. In de buurt zijn vele bezienswaardigheden, zoals grotten en kastelen. Houd je van rust, ruimte en vriendelijkheid dan is dit de ideale camping.

• 9Sterre stroober11-08-2019

Geweldig

Het is echt een geweldige camping waar we elk jaar terug komen! Super kindvriendelijk met zwembaden en een mooi meer! Geen nadelen eigenlijk😆

Camping Les Valades info

• Aantal campingplaatsen50 tot 200