Camping Le Cloustersterster

8.2Fantastisch

Frankrijk, Aquitaine, Coux-et-Bigaroque (Dordogne)

8.2Fantastisch

Contact

342 reviews over Camping Le Clou

• 2019
    9Tempelman12-09-2019

Ideaal met jonge kinderen!

Heeeeerlijke camping. De omgeving van de camping schijnt fantastisch te zijn, maar omdat we het op de camping zelf zo naar ons zin hadden, zijn we vrijwel de hele vakantie op de camping gebleven. De camping is een aanrader voor jonge gezinnen. Onze kinderen (4 en 5) konden we met een gerust hart vrij laten spelen op de camping! En dat deden zij naar hartenlust. De camping is overzichtelijk, ook voor de wereld van een 4-jarige, en veilig. Voor hen is het een groot voordeel dat er voornamelijk Nederlanders op de camping zijn. Wij verbleven in een stacaravan en die was erg netjes! De ruimte voor bij restaurant, receptie en kinder'zaaltje' was knus en gezellig. Het personeel is vriendelijk en het animatieteam is enthousiast. Jammer dat er de laatste week van augustus geen animatie meer was. Tip om de Nederlandse vakanties aan te houden daarvoor. En misschien een extra lampje langs het pad 's avonds laat. Maar ondanks dat tot volgend jaar!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 10De Jong20-08-2019

Fantastisch concept

Camping Le Clou wordt gerund door twee Nederlandse echtparen met een team enthousiaste jongeren in het hoogseizoen. In de vakanties tref je dus vooral NL gezinnen. Fijn voor de kleintjes die elkaar dan kunnen verstaan. Je kunt kiezen voor een van de caravans, appartementen, safaritenten of zelf met eigen middelen op een van de ruime kampeerplekkem staan. De twee prachtige sanitairgebouwen worden goed schoon gehouden. Als er al vuiligheid wordt aangetroffen is dat meestal het gevolg van kleine kinderen die zonder ouders het toilet bezoeken. Geen campingwinkel maar dat is hier ook niet nodig: er is een bar en een terras met lunchmogelijkheden. Broodjesservice in de ochtend. En ‘s avonds: wat een genot om je te laten trakteren tijdens een geweldige table d’ hote. Het zwembad is er vooral voor speelplezier : met grote glijbaan. In de omgeving is er eindeloos veel te zien. Genoeg info daarover bij de receptie. Kortom: aanrader.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Fam ter Woord20-08-2019

Goede camping

Camping in hoogseizoen geschikt voor gezinnen met kleine kinderen. Mooie intree met buiten eetgelegenheid en de daar georganiseerde gezamenlijke etentjes was gezellig. Af en toe een bandje in de avond voor de sfeer. De plaats die ons toebedeeld was niet heel ruim en op scheiding van verhuur gelegenheden en zelf meegebracht tent/caravan - dat kon beter. Achteraf gezien stonden we op de verkeerde camping omdat wij al uit de kinderen zijn maar we daar niet veel hinder van hadden. Dit was de 2e jaar dat we in de Dordogne stonden op een camping maar we hebben nog alles niet gezien en alle bezienswaardigheden zitten in de buurt op korte rijafstand. Al met al een goede vakantie gehad.

• 9Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Fam. Kimmel15-08-2019

Heerlijk genoten!

Met het gezin (2 jongens van 9 en 12) op Le Clou verbleven.

Heerlijke rustige ontvangst met een drankje van de zaak.

Het sanitair is goed en schoon. De faciliteiten voor de kids zijn ook goed. Ook onze oudste heeft zich vermaakt maar voor zijn leeftijd was deze camping eigenlijk niet de juiste. Voor kinderen tot 10 jaar zeker een aanrader!

Een camping vol met Nederlanders, daar moet je van houden. Sommige plekken zijn niet al te gemakkelijk met een caravan bereikbaar maar met wat hulp van je buren kom je er wel.

Tip voor de eigenaren: er zou iets meer verlichting op het terrein kunnen worden aangebracht, zeker op sommige cruciale plekken.

We hebben genoten!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 7Van Zand15-08-2019

Leuke camping maar voor ons niet meer.

Prachtige intree/ terras. De plaatsen voor de caravan zijn niet allemaal even makkelijk te bereiken. Wat snoeiwerk zou geen overbodige luxe zijn. ook de losse stukjes grint bij het zwembad zijn niet ideaal voor de vele voetjes .Veel wespen bij het zwembad. het eten was er heerlijk vooral de aanschuif avond
    De bediening was top! in voor een praatje en een grapje. Joas je was onze favoriet! De eigenaren komen wat nors over maar valt in werkelijkheid reuze mee. De animatie voor de kids deed erg hun best Lonneke was meteen al favoriet( nog bedankt voor je t shirt) wij hebben hier 16 nachten gestaan. we hebben een leuke vakantie gehad, maar kiezen volgend jaar voor iets anders. prijs kwaliteit vinden we deze camping aan de dure kant.

• 6Willem10-08-2019

Leuke tijd, maar niet weer

Camping met enkel Nederlandse gasten en geen Franse sfeer. Gastvrouwen kwamen te zakelijk op ons over. Veel kleine kinderen (0-3 jaar oud) en navenante herrie. Onze kinderen waren met 5-7 jaar relatief oud tov de gemiddelde leeftijd. Campingplek is relatief klein (auto kon er niet bij). Groot gemis was een campingwinkeltje. Leuke tijd gehad, maar wij kiezen volgend jaar voor een andere (meer Franse) camping.

• 7JVW06-08-2019

Veel te doen in omgeving!

Wij hebben een leuke vakantie gehad op Le Clou maar zullen er niet terug komen... Standplaatsen verschillen erg in omvang en lopen soms erg af, niet handig om je caravan of tent fatsoenlijk te plaatsen. Animatie vonden wij een tegenvaller en het zwembad is echt niet bijzonder. We werden hartelijk ontvangen maar daarna weinig vriendelijkheid meer. Een wekker zetten 's morgens was niet nodig, veel gehuil en gejengel helaas. Ook 's avonds al er gedoucht moest worden of als het bedtijd was. Er is alleen wifi bij het terras. Handig dat er vooral familiedouches zijn! Hoe schoon het is ligt ook aan de bezoekers. Op spitsuren moest je soms even wachten maar verder was het best oké. Omgeving daarentegen is geweldig! Kastelen, leuke dorpjes, kanotocht, grotten, visjes vangen bij de rivier, een klimbos, aquarium, tuinen... Er is echt een heleboel leuks te doen!

• 7Staat v/h sanitair

• 6Familie W.05-08-2019

Voor ons niet weer

Hebben 1 1/2 week op deze camping gestaan. Camping oke, idd veel Nederlanders maar daar konden wij ons niet aan storen. Animatie erg matig! Veelal hetzelfde, gastvrouw met blond haar niet vriendelijk, sanitair kan echt wel beter en vaker goed schoon gemaakt worden. Hebben prima vakantie gehad doordat de ligging erg goed is, naar de camping komen wij niet meer..

• 4Staat v/h sanitair

• 8Saskia01-08-2019

Fijne gezinscamping

We hadden gekozen voor deze camping vanwege de kleinschaligheid en de Nederlandse eigenaren. Wij hadden ons niet gerealiseerd dat er echt alleen maar Nederlanders op de camping zouden staan. Voor de kids ideaal maar geef zelf toch de voorkeur aan een iets gemêleerd publiek. De camping is echter echt prima in orde. Eigenaren zijn zeer sympathiek en alle voorzieningen voor de kids dik in orde. Animatie programma erg gevarieerd en leuk. Met name de taboe d’hote vonden we heerlijk. Lekker aanschuiven aan lange tafels en eten wat de pot schaft. Heel gezellig en lekker! Ook de omgeving is zeer aan te raden. Mooie kastelen en grotten, lekker kanoën. Kortom genoeg te doen. Het weer kan wel soms een beetje tegenvallen. Vooral s avonds en s ochtends aan de frisse kant. Enige minpuntje. Wij zaten in een stacaravan. De matrassen en hoofdkussens zijn echt oud en toe aan vervanging. En de schoonmaak vd caravan mag wel iets beter.

• 9Eetgelegenheden

• 7Marcel Themmen30-07-2019

Gezellige camping voor gezinnen met jonge kinderen

Wij hebben deze camping op aanraden van vrienden ruim van te voren geboekt. Omdat het de eerste keer is ervaar je de toegewezen plek pas als je er bent. Onze plek was iets kleiner dan ingetekend, de weg bleek veel lawaai te geven waar we aan lagen en zo hadden we wel het gevoel niet een van de prettigste plekken te hebben gekregen. Daarnaast waren er naar ons gevoel veel jonge kinderen, zelf hadden we er een van 5 en 7 bij ons, maar smorgens veel jonge kinderen te horen (om 7 uur ‘s ochtends wakker van kindergehuil is weer even wennen). De camping is wel lekker overzichtelijk en ruimte voor leuke uitstapjes. Verder kan je prima op het terras eten en zijn er leuke activiteiten. Wij hebben kano gevaren en was een erg mooie toch, broodjes kan je kopen en volledige maaltijden worden geserveerd, dus wel heel prettig.

23 tips over Camping Le Clou

• Fam ter Woord, 06-09-2019

Zwemmen aan de Dordogne bij le pont de Vicq - niet gelijk bij de camping in maar de kleine weg achter langs de camping nemen, daar is een mooie groene wijde met voldoende schaduw en je kan daar zo de Dordogne in Roque Saint-Christophe is een lange spleet in de rotswand waar vroeger mensen in leefden. Brantôme is wel een eind rijden maar is wel een leuk dorpje. The Marqueyssac gardens is een mooie tuin op hoogte met een mooi uitkijkpunt op de Dordogne. Kasteel des Milandes van Josephine Baker.

• jeroenrommel, 17-07-2012

kampeerplaatsen langs de weg horen wel de auto's langsrijden... het is een Nederlandse kamping, er waren welgeteld drie belgen op heel de kamping dus als dit je stoort is het mss niet voor jou.

• Maya van Dijken, 30-07-2013

Tips: stel een goed animatie team aan. Neem echte horeca mensen in dienst, die verviervoudigen je omzet. En geven de gast een gastvrij gevoel. Sommige kampeerplekken zijn te klein, door deze toch te bezetten, ontstaat een overvol gevoel bij de kampeerders. Laat deze plekken vervallen.

71 vragen over Camping Le Clou

• Thijs, 06-01-2019

Plek 66

Heeft iemand ervaring op of kennis van plaats 66 m.b.t. Grootte (we zijn een gezin van 6 personen), hoeveelheid schaduw en eventueel geluid(overlast) van de naast de camping gelegen d-weg ?

• Thijs, 06-01-2019

Plek 66

Heeft iemand ervaring met plaats 66 ? Grootte (we zijn een gezin van 6 personen), hoeveelheid schaduw en is hier geluid van de weg (D703) te horen ?

Alvast bedankt voor de reactie (s) Thijs

• Dennie, 26-06-2018

Gezinnen op de camping week 33,34,35?

Hallo,

Wij (gezin van 3, kind is 4 jaar) staan week 33, 34 en deels week 35 op plek 59. Zijn er toevallig nog andere gezinnen, met kind(eren) van ongeveer 4 jaar, op de camping.

Weet iemand of er speciale haringen nodig zijn om de tent vast te zetten?

Met vriendelijke groet,

Fam. Janssens