Camping Maisonneuvestersterster

8.4Fantastisch

Frankrijk, Aquitaine, Castelnaud-la-Chapelle (Dordogne)

8.4Fantastisch

• 7.9Eetgelegenheden
  • 7.3Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

Voor de rustzoekers is Camping Maisonneuve in Castelnaud een goede keus. Hier is geen animatie, maar wel schoon sanitair, een keer per week livemuziek en een gezellig restaurant. Bij het zwembad en het riviertje op de camping vind je volop waterpret. Uitstapjes in de natuur zijn hier goed mogelijk, zoals rodelen in Les Deux Alpes.

61 reviews over Camping Maisonneuve

• 2019
    9Fam. Besselaar27-12-2019

Echt geweldig!!!

Wat een mooie camping, prachtig zwembad en geweldige omgeving! We gaan nooit 2x naar dezelfde camping, maar hier komen we zeker nog een keer terug :-)

• 9Eetgelegenheden

• 9Marielle28-08-2019

Wij willen graag weer terug!

Hier zouden wij zo weer naar terug gaan. Het is echt een pareltje. Wij zaten in 1 van de 10 mobile homes die de camping verhuurd. Schitterend en een vrij uitzicht. Groot grasveld voor onze neus, ideaal voor badminton, voetbal ed. Tevens kijk je uit op het speeltuintje met tafeltennistafels. Restaurant was prima, pizza vonden wij minder, erg veel kaas. Salade en frietjes waren daarentegen heerlijk. Prijs/kwaliteit ook prima. Geen winkeltje, maar in de receptie en broodjeszaak wel enkele producten te verkrijgen. Iedere ochtend verse (lees heerlijke) broodjes ed. Avond vantevoren te bestellen. In het dorpje op loopafstand ook brood te verkrijgen, supermarkt op ong 10-15min. Het riviertje aan de camping maakt het helemaal af. Kristalhelder! In de buurt erg veel te doen, binnen 5-20 min diverse activiteiten, leuke stadjes, kastelen, grotten ed. Kortom een absolute aanrader!

• 9Eetgelegenheden

• 7Diana19-08-2019

Prachtig gelegen camping, maar..

Camping is goed onderhouden, de plekken zijn groot, vooral die op het veld. De nabije omgeving is mooi en makkelijk bereikbaar te voet of fiets (in 1 week auto 1 x gebruikt). Ook fijn hardlopen in de omgeving. Het sanitair vind ik niet goed: geen handzeep, geen wc-papier, dames en heren door elkaar, tandenpoetsen tegenover de wc's en de lucht uit het gebouw op het veld is niet te harden, bovendien kijk je tegen plassende heren aan...Jammer, want voor het campingterrein zelf en de omgeving was ik zeker teruggekeerd. Geen minpunt, maar wat ik persoonlijk jammer vind is dat er in de week dat wij er waren helemaal niets werd georganiseerd. Van mij hoeft animatie niet, maar een beetje gezelligheid en samenhang op het terras mag best. Die inzet en wat bezieling van de eigenaresse ontbreekt. Campingrestaurant vind ik altijd handig, maar de prijzen zijn te hoog voor het eenvoudige, verder prima, voedsel.

• 6Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 7Claudia15-08-2019

Leuke camping met wat maartjes

Laat ik als eerste zeggen dat ik best kritisch met bij campings, ik zal beginnen met de positieve punten . Camping ligt in een prachtige omgeving! Erg veel te doen in de nabije omgeving. Vriendelijk personeel Grote ruime plekken Leuk riviertje en fijn zwembad Afhaal prima (zelfs de friet is goed!) De puntjes van kritiek Geen zeep om je handen na toilet bezoek mee te wassen Sanitair bij het veld stonk regelmatig bij binnenkomst. Douches zijn vreselijk, geen sterke straal of goed warm water. Afwas plekken zijn te krap, je kunt niet goed je schone spullen kwijt (plankje erboven!) De wc deuren maken veel kabaal bij het dicht vallen, dit is in de nacht en ochtend goed te horen (kleine ronde plakdempertjes erop en het is opgelost) Wat ik persoonlijk het ergste vond is dat de vuilnis bijna dagelijks word opgehaald en dit vaak erg vroeg gebeurd(6 a 7 uur ochtends is geen uitzondering) Al met al een leuke camping die goed onderhouden is!!

• 4Staat v/h sanitair

• 8Nienke12-08-2019

Mooie camping waar je heerlijk kunt zwemmen

Prachtige camping, met hele grote plekken op het tentenveld. Helaas sta je op het tentenveld in de volle zon, als je aan de kant van de weg staat. Aan de kant van het beekje heb je heerlijke schaduw plekken. In de omgeving is meer dan genoeg te doen, ook voor kinderen meer dan genoeg leuke activiteiten. Ik vond degene achter de receptie niet vriendelijk maar het personeel van de bar en het restaurant waren erg aardig. Zwembad en het beekje zijn beiden heel fijn! Neem wel waterschoenen mee voor het beekje. Ik vond het enige minpunt dat er geen wc papier in de toiletten was. Ben je in het zwembad, moet je eerst terug naar de tent om toiletpapier te halen als je naar de wc moet.. En er waren geen wc brillen op de toiletten, ik weet dat het schoner schijnt te zijn maar ik vond het niet fijn.

• 7Staat v/h sanitair

• 10Dries w06-08-2019

Volgend jaar terug!

Prachtige camping. Het voelt aan als thuiskomen. We hadden een plaatsje aan de rivier wat lekker verfrissend aanvoelt bij warme dagen. Er is veel te doen in de omgeving. Zo zijn er binnen een straal van 15 km drie les plus beaux villages!!!! Bezoeken waard: (kasteel van) Castelnaud-la-chapelle (te voet!), Domme, La Roque-Gageac, tuinen van Marqueyssac,... Tegen onze gewoonte in komen wij volgend jaar zeker terug!

Gereisd met partner in juli 2019

• 8Eva01-08-2019

Echt een aanrader

Wij stonden 2 weken op deze mooie camping met jonge kinderen. Een prachtige camping met alle voorzieningen die wij nodig hebben. Er is geen animatie maar de kindjes hebben zich geen moment verveeld. De speeltuin, de rivier waar je visjes kunt vangen of bij warm weer even kunt afkoelen en het zwembad waar het ook lekker is bij wat minder weer. Allemaal top. Mindere punten zijn de route naar de camping zelf (smal en lastig te doen met caravan. Er is wel via de andere kant een alternatief) en de het slechte Wi-Fi bereik.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 8Stijn Nijenboer01-08-2019

Erg mooie camping in mooie omgeving 👍

De camping ligt mooi in de vallei van de Céou en heeft grote schaduwrijke plekken. Sanitair is schoon en de overige voorzieningen, waaronder verwarmd zwembad, zijn ook prima. Zwemmen kan ook in de (ijskoude) Céou, er is een privé strandje op de camping! In de omgeving is veel te zien en te doen, oa Castelnaud, Beynac, Sarlat en Domme zijn een bezoekje waard. Op de camping is het helaas wel tot laat erg rumoerig. Vooral het 'lawaai' van spelende kinderen tot middernacht hebben wij als storend ervaren. Er zijn campingregels, maar er is geen handhaving en er zijn dan ook veel kampeerders die hun eigen regels hanteren. Zo zijn lange zwembroeken, ballen en luchtbedden in het zwembad niet toegestaan, maar iedereen negeert die regel. Er is geen badmeester. Er is voor de jeugd geen animatie. Het rumoer is dus even wennen, maar verder is het echt wel prima kamperen hier 😃

• 9Denise26-07-2019

Ruim opgezet, schoon, mooie omgeving, riviertje!

We hebben hier een safaritent gehuurd. Deze zijn in 1 woord geweldig. Mooie kwaliteit en ook redelijk nieuw. Wij kwamen aan en de bedden waren opgemaakt. De inventaris is heel compleet, er had wel iets meer servies/bestek mogen zijn. Het riviertje is heerlijk verkoelend en het zwembad superschoon en mooi. Het personeel is heel erg vriendelijk en alles is schoon en op orde. Het sanitair is schoon. Er is twee keer een live band geweest, echt twee goede groepen, superfijne sfeer op de binnenplaats.

• 8Henk22-07-2019

Leuke, rustige camping.

Maisonneuve is een leuke, eenvoudige camping met een speelse indeling. De camping is mooi aangelegd met veel verschillende soorten struiken en bomen. De meeste plaatsen hebben voldoende schaduw. Er is geen animatie, maar jonge kinderen kunnen zich prima vermaken. 1x per week is er een band op het terras bij het restaurant. Het zwembad is erg leuk, maar je kunt ook zwemmen in de beek (koud! ) Vanuit Castelnaud rijd je met de caravan niet via het weggetje links 100 meter na de Bikebus (smal met scherpe bochten over een bruggetje met stenen zijkanten, zie de aanwijzingen links en rechts van de weg bij de ingaan van het weggetje) . Rijd 2 km rechtdoor en volg de borden naar de camping (2x linksaf).

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

5 tips over Camping Maisonneuve

• Niels, 08-11-2012

Kanoën op de Dordogne kan bij de Canoe Club in Castelnaud, deze is vlakbij en bovendien ook de goedkoopste in de streek!

• Peter, 16-09-2013
    • Kasteel van Castelnaud (ook voor kinderen erg leuk want er valt veel te doen)
    • Sarlat op 20 min rijden
    • Le Bugue
    • Grotten in Proumeyssac
    • Beynac op 10 min rijden

• info_67, 13-08-2013

Er is nu een veilig fietspad aangelegd van de camping naar Casttelnaud, prettig voor de kids!

In Castelnaud zelf ligt op de brug een restaurantje waar je heerlijk kunt eten. Verwacht geen topservice maar het eten is wel top, vooral de vissschotel (wel van knoflook houden!)

16 vragen over Camping Maisonneuve

• kms, 19-05-2018

welke plaats

Wat is een mooie kampeerplaats met wat zon en schaduw. Hoe lang van te voren moet je reserveren?

• nancy, 31-01-2018

Speelmogelijkheden voor kinderen 5, 9, 11 jaar?

Het lijkt mij een hele fijne camping, maar ik vraag mij af wat er voor kinderen tussen de 5 en de 11 jaar te doen is buiten het zwembad en het riviertje om. Zijn er speeltuintjes, is er een voetbalveld of iets anders wat ze kunnen doen, ook bij slecht weer? Wij zijn niet op zoek naar een camping met toeters en bellen, maar wel fijn om te weten dat ze zichzelf daar makkelijk kunnen vermaken.

• Petra, 27-11-2017

Vanaf wanneer kun je reserveren?

Hallo, weet iemand vanaf wanneer het menu op de website om te reserveren beschikbaar is? Of moet dat via de email?

Petra, 18-01-2018

Het is al gelukt, ik heb op 31 december kunnen boeken!

Camping Maisonneuve info

• Aantal sterrenstersterster