Camping Les Ombrages

8Fantastisch

Frankrijk, Aquitaine, Carlux (Dordogne)

8Fantastisch

• 6.3Staat v/h sanitair

Meer camping info

13 reviews over Camping Les Ombrages

• 2019
      8Jan Jonker12-08-2019

Prachtig gelegen camping

Prachtig gelegen aan de rivier de Dordogne met zeer ruime plekken, stroom en kraan direct op de plek. Dit jaar was er in het seizoen vier keer een muziekavond bij het kleine restaurant, maar voor half twaalf is dat afgelopen. Sanitair is zeer gedateerd, maar wel schoon. De omgeving is prachtig. Wil je aan de rivier zelf staan in het hoogseizoen, dan zal je moeten reserveren. Veel te doen in de omgeving. Wij bezochten deze keer twee prachtige kastelen.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2019

• Oude reviews

9Chiel Kok15-07-2016

Fijne camping met prima plaatsen.

Een mooie camping, met ruime plaatsen. Iedere plaats heeft zijn eigen stroom en wateraansluiting, prima. We zijn hier voor het 2e jaar geweest en beide jaren hebben 3 weken gestaan. Vriendelijke eigenaren en personeel, een goed en gezellig restaurant met zicht op de Dordogne. Een leuke speelplaats voor kinderen. Het sanitair is wat gedateerd, maar wel schoon en heel. De omgeving is geweldig met veel mooie en interessante dingen om te bezoeken. Een kano/kajak tocht vanaf de camping naar Byrac is een aanrader. Voor ons zeker niet de laatste keer om de vakantie met de caravan te houden.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2016

• 9Y. de Vaal13-08-2015

Mooie camping.

Mooie camping aan de rivier de Dordogne, waar je heerlijk kunt zwemmen. Restaurant met kleine kaart maar prima. Eigenaren heel vriendelijk. Verouderd sanitair ,schoon en goede douche. Prima uitgangspunt om de mooie omgeving te verkennen. Mooie ruime plaatsen.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2015

• 9Marcel Hazen11-08-2015

Eenvoudig maar zeer goed

Dit is een eenvoudige en wat gedateerde camping, we hadden een prima grote plek aan de rivier met direct toegang tot het water en zeer veel schaduw (het B gedeelte op het plan) hier heb je geen tot zeer weinig last van verkeer op weg of brug (dat valt sowieso wel mee, zelfs in het hoogseizoen) de rievier is de grote meerwaarde van deze camping. Het sanitair is ietwat verouderd maar werd in de periode dat wij er waren buitengewoon goed schoon gehouden, zelden zo gezien. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam en in de snackbar, cafetaria kun je een prima eenvoudig hapje eten. De omgeving is perfect binnen een half uur rijden alle hoogtepunten van de Perigord Noir. Ik vind deze camping als bestemming uitstekend, maar je kunt het ook prima als iets langdurige tussenstop op de weg naar het zuiden gebruiken (afstand tot autobaan 15 min rijden)

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 8Fam. Roodschild Koning30-08-2010

Heerlijke rustige camping

Wij zijn nu 7 keer op deze camping geweest en hebben het altijd heerlijk naar ons zin gehad. Het is een eenvoudige camping, maar daar is de prijs ook naar! Je betaald nog geen € 20,= voor een complete zeer grote plaats direct aan de Dordogne. Logisch dat er voor dat geld geen zwembad met glijbanen en een 3 sterren restaurant is. Het sanitair is echt oud, maar wordt goed schoongemaakt. Het zijn vaak de bezoekers zelf die er een vies zooitje van maken. Op 10 autominuten heb je een grote supermarkt voor al je boodschappen. In de omgeving zijn veel goede reataurantjes. In Carlux zelf zit een heel leuk restaurant met alles van het land. De eigenaren van de camping zijn vriendelijk en behulpzaam maar letten heel goed op dat er geen vreemden de camping op komen en dat geeft ons een veilig gevoel. Wij vinden daar de heerlijke rust. Het is een ideale plek voor het bezoeken van allerlei bezienswaardigheden of om te toeren door allerlei kleine dorpjes. Wij vinden het daar heerlijk!!!!

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2010

• 2Familie v/d Heuvel07-10-2009

Geen goede indruk

De camping is echt een doorgaanscamping. Een zakje friet met iets erbij is te verkrijgen, maar verder niets. De eigenaar is erg gestrest, loopt erg druk rond, terwijl er vrijwel niets te doen is. De plaatsen zijn ruim van opzet, met de rivier voor je als blikvanger. Helaas de brug over het water, en de doorgaande weg achter de camping geven lawaaioverlast. De omgeving is prachtig, daar zal ik zeker terugkomen, maar dan op een wat meer gemoedelijker camping

• 2Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in januari 2009

• 8Martine11-08-2006

Leuke camping, vriendelijke eigenaren, lekker water, leuke bezienswaardigheden in de buurt, lekkere douches en (grote) schaduwrijke plekken! Leuk voor jong, jeugd & oud!

Gereisd in augustus 2006

• 8Danielle08-08-2006

Prima mooie camping. Vriendelijke (Franse) eigenaren, die echt proberen mee te denken. De plaatsen zien er mooi uit, vooral direct aan de rivier. In de omgeving is genoeg te doen (fietsen, kanoen, golfen, restaurantjes). Het sanitair is netjes maar niet erg luxe.

Gereisd in augustus 2006

• 7marlies en john schrijnemakers31-07-2006

wij waren hier begin mei 2006. De nieuwe (?) franse beheerders waren erg vriendelijk. Een zwembad hebben wij niet gezien. Weinig last van verkeer.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2006

• 5Gerard02-05-2006

Deze camping heb ik bezocht in het voorseizoen vorig jaar. Dan is het nog rustig. De Nederlandse eigenaar is niet chagrijnig, maar wil naar mijn indruk zijn camping strak regelen. Dat komt niet altijd vriendelijk over. De camping lig langs een doorgaande weg, maar dat heb je al gauw als je direct aan de rivier wil staan. De plaatsen zijn verder netjes ingedeeld en redelijk aan de maat.

Gereisd in mei 2006

Camping Les Ombrages info