Camping Minicamping Petits-Fours (+vakantiehuisjes)

Camping Minicamping Petits-Fours (+vakantiehuisjes)

9.4Fenomenaal

Frankrijk, Aquitaine, Busserolles

9.4Fenomenaal

• 9.7Staat v/h sanitair

Meer camping info

9 reviews over Camping Minicamping Petits-Fours (+vakantiehuisjes)

• 10Horace en Marijse07-10-2017

Geweldig

De camping ligt op een enorm perceel .met slecht 6 kampeer plaatsen .Er is een geweldig zwembad dat op een natuurlijke manier gefilterd wordt.De eigenaar Peter is een geweldige gastheer.Het sanitair is schoon en ruim voldoende voor het aantal plaatsen.In het dorpje Busserolles is een restaurant waar men voor een klein bedrag en goede maaltijd heeft.Tegenover het restaurant is een bakker met een klein kruideniers- winkeltje.

Gereisd met partner in september 2017

• 10B en L24-06-2017

Heerlijke rustige natuurplek

''s Nachts hoor he de uilen bij vaak een schitterende sterrenhemel. Zowel schaduw als nog even genieten vin de ondergaande zon. Ekologisch zwembad is heerlijk! Een hele fijne plek om te zijn!

Gereisd met partner in juni 2017

• 10Anna Bruin11-06-2017

Zo heerlijk!!

Vanaf het moment dat ik werd opgehaald van het vliegveld door de eigenaar Peter, tot het helaas alweer tijd was om tegaan, heb ik me zo relaxed, ontspannen en goed gevoeld dat ik eigenlijk nu meteen terug wil. Het huis, het heerlijke veld, het zwembad, de rust Het franse ontbijtje op m'n verjaardag.... Petits-Fours Tot snel en heel erg bedankt!!!

Alleen gereisd in maart 2017

• 9Marco Boegman24-02-2017

Fijn huis veel ruimte en privacy

30-08-2016 een heerlijk huis met een heerlijke buiten keuken zodat je lekker buiten kunt leven . wij waren daar als naturist terwijl de camping dat nog niet was dus totale vrijheid was er op dat moment niet ( zwemmen in een zwermbroek brrr ) maar bij het huis konden wij ons zelf zijn. dank zij de perfecte gastheer en gastvrouw is het evengoed een heerlijke vakantie geworden , (niets is peter te veel) dit jaar komen wij graag terug op Domaine Naturiste Petits fours om weer heerlijk te genieten van de omgeving , de camping . en de gastvrijheid en de ongedwongen zweer

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 9Alie en Bert de Vries15-05-2016

Aan te raden!

Vanwege veranderde omstandigheden elders moesten wij op zoek naar een nieuwe vaste plek voor onze caravan. Na een zoektocht op internet stuitten wij op camping Petits-Fours, pakweg tussen Angoulême en Limoges in de top van de Dordogne. Afgelopen weken zijn we er heen gegaan en maakten kennis met de eigenaar (Peter), die ons hartelijk welkom heette. Hij leidde ons rond op de camping en liet zien wat de mogelijkheden waren. We mochten zelf een plek uitzoeken in het bos. Er werden snel nog even een twee dode bomen geruimd en verzaagd en de grond werd een beetje geëgaliseerd met wat zand uit zijn eigen zandgroeve. Aan materieel en daadkracht geen gebrek! Het werd een ruime prachtige plek, geheel naar onze zin. Precies wat wij zochten: naturistisch, zon en schaduw, mooie natuur, ruime vergezichten, wandel- en fietsmogelijkheden, eenvoudig, kleinschalig, een natuurzwembad, mini-dorpje Busserolles met bar/brasserie en bakker op 2 km. afstand en op 6 km. afstand Piégut, met wekelijks een zeer grote markt en intermarché. Kortom, onze caravan gaat daar voorlopig niet meer weg. Er zijn nog meer plekken voor de liefhebber! Wij hebben weer een “huisje” in Frankrijk, waar we regelmatig zullen toeven.

Gereisd met partner in april 2016

• 9Tom Van Poppel24-09-2015

Rust ten top!

Deze plek heeft ons in bijna alle opzichten positief verrast. Toen wij er kampeerden, waren er nog twee andere gezinnen. Het was er dus heerlijke rustig. De kinderen kunnen naar hartelust spelen en rondlopen. De ecologische zwemvijver is een zaligheid. Het sanitair is groot, netjes, modern en wordt regelmatig gereinigd. Dit is geen commerciële camping, dus je kan er geen brood bestellen, drank of eten kopen. De Nederlandse uitbater is vriendelijk en behulpzaam. Het absolute hoogtepunt: de rust is hier ontzettend deugddoend. Het is er bijna altijd stil. Bovendien ben je met de wagen binnen de vijf minuten in het dorp, binnen het kwartier bij supermarkten en de toeristische toppunten uit de streek zijn niet veraf. Wij hebben hier een geweldige zomer doorgebracht. Voor al wie rust, natuur, cultuur en culinair genieten hoog in het vaandel voert en toch graag luxueus kampeert, is dit een topadres.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 10rcj_vanwijk29-07-2015

Helemaal ok

We herkennen de negatieve beoordeling totaal niet. Deze zomer hebben we bijna twee weken op de camping gestaan en we hebben ervan genoten. Het sanitair was zo goed als nieuw en wordt door Peter goed schoongehouden. De camping heeft rust en privacy als kernwaarden. Er zijn plaatsen aan het zwembad of in het bos. Het zwembad is op warme dagen een uitkomst. In de omgeving zijn veel wandelingen en fietstochten uitgezet.

Gereisd met partner in juli 2015

• 9Gerrit Fredriks16-08-2011

Rustige camping in mooie omgeving

Zeer rustige camping in mooie omgeving. Veel mogelijkheden om wandelingen te maken in de omgeving. Deze wandelingen worden goed aangegeven en variëren van 3 tot 20 km. Vriendelijke beheerders die ook kunnen zorgen voor een prima maaltijd. Het zwembad is een aanrader.

Gereisd met partner in juli 2011

• 9be11-08-2010

Prima camping

Als je op zoek bent naar een camping waar je rust en ruimte zoekt is dit een echte aanrader. De camping ligt in een omgeving waar je alle kanten mee opkunt, in de nabije dorpen en oude steden de franse sfeer proeven, in de kano op de Dronne, Chateau's rondom, de markten in de dorpjes maar ook heerlijk wandelen en op je ATB door de bossen. Een table d' hotes is mogelijk en nog erg lekker ook. Onze ontvangst door de eigenaren hebben wij als warm ervaren en zullen ook zeker nog een keer een bezoek aan de camping doen. (je ziet op de camping zelfs nog herten)

Gereisd met partner in januari 2010

Camping Minicamping Petits-Fours (+vakantiehuisjes) info